vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Jag kom till jobbet imorse...
...och det är ett tillfälligt jobb som vaktmästare på den lokala gymnasieskolan i Alingsås.

Vad får jag se på vaktmästeriets anslagstavla om inte ett uppsatt A4 med reklam om Zeitgeist!

Ingen av de andra som jobbar där vet vem som satt upp den, sannolikt en elev. (Jag rekommenderar filmen för dem som visar intresse)

Det finns fler vakna människor i lilla Alingsås alltså. Spännande.

Hör gärna av er om ni läser detta.

www.wikhall.com

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Jag kom till jobbet imorse...

See User information
Alingsås är en del av den inre gemensamma MARKNADEN där "näringsverksamhet" skall SKYDDA enskild person, husdjur och egendom, med retroaktivt STRIKT produktansvar för VAKEN enskild medveten medborgare - men det begriper bara ett fåtal humana resurser, som bor eller arbetar lokalt i Alingsås kommun.

Representerar folkvalda politiska partier någonting av VÄRDE, för vaken medborgare i Alingsås kommun?

Posted on: 2009/3/20 11:18
Värderar, värdesäkrar och väljer mentalt och fysiskt i nutid och nära framtid, produkt av humana resurser, med STRIKT produktansvar för producerat resultat med säkerhetsbrist i nutid, nära framtid (10 år) och rum, lokalt i en medlemsstat på den inre ma...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Zeitgeist är väldigt populär inom "folkgruppen" 15-20-åringar. Det är riktigt roligt att se men ändå lite synd för Zeitgeist är lite väl begränsad syn.

Det finns aktiva personer inom Zeitgeist-rörelsen inom alla större städer som inte känner av Vaken.se. Har inte själv sett lappar men hört att folk satt upp lappar om Zeitgeist i Göteborg.

Sökte lite i Zeitgeist-forumet och vad finner man? Två trådar, en för Göteborg. Vart finns dessa personer?

http://thezeitgeistmovement.com/jooml ... 3&limit=10&limitstart=120
http://www.thezeitgeistmovement.com/j ... ew&catid=2&id=76122#79130

Synd att man inte tog kontakt med dom den 15 mars.

Alex Jones säger att han märkt att det exploderat om det han pratar om. David Icke har reklam för betydligt fler tal på sin sida nu än för ett år sedan.

När man pratar med folk känner dom på sig att något inte stämmer men dom sitter där med sin fårmentalitet och "inget går att ändra" och fortsätter leva sitt liv som andra skapat.

Mitt tips. Om ni kan göra lite så gör lite. Att göra något är bättre än inget. Om ni har fritid där ni super skallen av er, spelar datorspel, tittar på sport, tittar på TV-serier så minska på det drastiskt. Släng ut/Stäng av TV-apparaten så har ni betydligt mer fri tid för att hjälpa andra. Men hjälp inte folk som är riktiga fårskallar och inte vill ha hjälp. Det är i stort sett meningslöst för dom måste vilja själva. Man kan i alla fall tjäta hål i skalen på fårskallar som är helt insnöade i den "normala verkligheten"och ser dig/oss som en "idiot"/"konspirationsteoretier" och slänga fram fakta efter fakta och säga vad som kommer hända i framtiden. Då kommer dom reagera förr eller senare. Det är min mentalitet.

PS: Himelen har varit i stort sett molnfri dom senaste tre dagarna i Göteborg men mycket plan har lämnat spår efter sig, speciellt idag för nu är himelen helt slät och vit.

See User information
Quote:

Flowerpower skrev:
När man pratar med folk känner dom på sig att något inte stämmer men dom sitter där med sin fårmentalitet och "inget går att ändra" och fortsätter leva sitt liv som andra skapat.

en undran;
har ni erfarenhet av att det ens går att få anhöriga att 'väckas' och inse den dolda agendan?
typ nära släktingar eller nån nära vän...som man redan kännt sedan länge...

det klassiska verkar ju vara att de man känner väl total-vägrar att inse. samt att de beskyller den som pratar om 'konspirationer' för att ha fått psykos.

Posted on: 2009/3/24 17:05

Anonym
Quote:

Nettan skrev:
Quote:

Flowerpower skrev:

en undran;
har ni erfarenhet av att det ens går att få anhöriga att 'väckas' och inse den dolda agendan?

det klassiska verkar ju vara att de man känner väl total-vägrar att inse. samt att de beskyller den som pratar om 'konspirationer' för att ha fått psykos.

Övertalning, tjat och tjafs verkar vara totalt verkningslöst... Ge bort dvd-skivor och lektyr med info fungerar bättre. Låt dina vänner smälta det i lugn och ro,,, chansen att de sedan kommer med nyfikna frågor är större...

Anonym
Quote:

Nettan skrev:
Quote:

Flowerpower skrev:

en undran;

Det jag vet är folk reagerat på den ekonomiska kollapsen, även klimathotet verkar vara skumt.

Det går inte att tjöta på dom utan intresse måste finnas från deras sida. Man kan visa vart maten finns, det går inte att tvångmata.

Tänk på vilka områden folk har reagerat på och presentera information i det området. Det är en fin linje för att stämpas som en idiot.

Anonym
Quote:
Representerar folkvalda politiska partier någonting av VÄRDE, för vaken medborgare i Alingsås kommun?

Inte något. Jag vet, jag har varit med där själv en gång.

Jag känner vakna och upplysta folk som arbetar inifrån i det politiska livet. Men de finns inte i Alingsås. Sedan finns det annat positivt i stan. Fast i det stora hela är det en småborgerlig håla där det officiellt varken finns knarkare, uteliggare eller annat som stör trästadens idealbild.

Tre riksdagsledamoter som röstade för FRA-lagen, en kom från Alingsås och två från Sollebrunn.
Säger allt, eller hur?

(Men det kunde vara värre, jag kommer från Vänersborg - det är mycket värre där, de har ordentlig kris i kassan och bygger ändå en arena stor som Scandinavium just nu... för vilka? 3/4 av stan har flyttat därifrån.)

Är du Alingsåsare, Whistleblower?

Anonym
Quote:
en undran; har ni erfarenhet av att det ens går att få anhöriga att 'väckas' och inse den dolda agendan? typ nära släktingar eller nån nära vän...som man redan kännt sedan länge... det klassiska verkar ju vara att de man känner väl total-vägrar att inse. samt att de beskyller den som pratar om 'konspirationer' för att ha fått psykos.

När man minst anar det går det. Jag brukar som regel vara uppmärksam på "tåtar" som tittar fram, att "dra i".
Jag tycker det är bättre om folk t ex har ett miljöengagemang och tror på den globala uppvärmningen etc (för det är en bra början, då känner de problematiken ur en ände och de bryr sig)...

...än att de bara tror att vi har aldrig haft det så bra som nu, det är tack vare USA som ju räddar världen åhej nu är det VM i Fotboll på TV igen!

Hur många gånger stöter man inte på vad som verkar vara standardiserade förklaringar som om de kom från ett löpande band på en fabrik?

"... Det kan inte finnas någon konspiration därför att..." börjar de oftast med.

"...superkonspirationen... ha ha ha.."

Det går inte att rädda världen eller ens sin omvärld om den inte vill räddas. Lägg därför inte energi i onödan på det, jag talar om detta med den som vill det. Annars talar jag inte om det, eftersom det inte gagnar mina syften. Och mina syften är att bli fri och komma ut från skiten.

Rädda världen genom att rädda dig själv, och kom också ihåg att det finns ingen lagtext som säger att du ska bli självförsörjande bonde på landet, bygga jordskepp eller liknande. Och skit i de andra som ändå inte vill vakna. Och var uppmärksam på de som vill.

Finn din egen väg, och vad den nu är det vet bara du själv!

Anonym
Quote:

wikhall skrev:
Quote:
en undran; har ni erfarenhet av att det ens går att få anhöriga att 'väckas' och inse den dolda agendan? typ nära släktingar eller nån nära vän...som man redan kännt sedan länge... det klassiska verkar ju vara att de man känner väl total-vägrar att inse. samt att de beskyller den som pratar om 'konspirationer' för att ha fått psykos.

När man minst anar det går det. Jag brukar som regel vara uppmärksam på "tåtar" som tittar fram, att "dra i".
Jag tycker det är bättre om folk t ex har ett miljöengagemang och tror på den globala uppvärmningen etc (för det är en bra början, då känner de problematiken ur en ände och de bryr sig)...

...än att de bara tror att vi har aldrig haft det så bra som nu, det är tack vare USA som ju räddar världen åhej nu är det VM i Fotboll på TV igen!

Hur många gånger stöter man inte på vad som verkar vara standardiserade förklaringar som om de kom från ett löpande band på en fabrik?

"... Det kan inte finnas någon konspiration därför att..." börjar de oftast med.

"...superkonspirationen... ha ha ha.."

Det går inte att rädda världen eller ens sin omvärld om den inte vill räddas. Lägg därför inte energi i onödan på det, jag talar om detta med den som vill det. Annars talar jag inte om det, eftersom det inte gagnar mina syften. Och mina syften är att bli fri och komma ut från skiten.

Rädda världen genom att rädda dig själv, och kom också ihåg att det finns ingen lagtext som säger att du ska bli självförsörjande bonde på landet, bygga jordskepp eller liknande. Och skit i de andra som ändå inte vill vakna. Och var uppmärksam på de som vill.

Finn din egen väg, och vad den nu är det vet bara du själv!

Kortfattat: Det är totalt meningslöst att dela ut information till folk via exempel 11 september-utdelningar och liknande?

Anonym
Nej inte alls. Men vid dessa 11-september utdelningar... varför är folk där överhuvudtaget och inte hemma vid TVn och tittar på Sport?

Anonym
Utdelarna:
1. Dom har ingen TV?
2. Dom bryr sig om sina medmänniskor?

Fårmentalitetsfolket:
1. Dom har ingen TV?
2. Shoppar?
3. Iväg mot eller hem från ett fik?
4. Iväg mot eller hem från ett jobb?

Anonym
Jag kan inte svara för alla andra här. Men jag drogs till detta med "konspirationsteorierna" som jag anser är slutstationen.

Anhalterna dessförinnan kan vara olika. För mig började det med UFO och spöken (80-talet), sedan ännu mer UFO, Majestic 12, Area 51 etc (90-talet) och parallellt alternativmedicin & "hälsokost"
...vidare in i miljörörelsen och off-track på den verkliga miljöförstörelsen - elsmogen, elöverkänslighet etc...

Lagen om alltings dragningskraft, om man tror på den, säger att lika dras till lika. Jag tror inte det är någon tillfällighet att du och alla andra som delar ut 9/11-material står där ni står vid de tillfällen de står där. Än mindre att de människor kommer dit som får materialet. Kanske blir det deras "slutstation"?

Ingenting sker av en tilfällighet i denna världen. Och det är vi som styr världen. Makteliten styr inte. Makteliten manipuleras av demoniska energier i en annan dimension av till varon. Sedan manipulerar de oss. De utkämpar inga krig, det är det vi som gör på deras incitament.

De ger oss också incitament till att ställa om vår livsstil på ett särskilt sätt, lockar oss eller i värsta fall hotar oss till det.

Där jag bor var det synnerligen bebott, det var en genomfartsled i många hundra år, massor av stugor och gårdar. Så i början på 1900-talet hände något, detta vittnar alla husgrunder om som finns där. Folk antingen flydde, emigrerade (problem-lösning-reaktion) eller lade om livsstil = flyttade in till stan och tog lönearbete på fabrik. Sedan fick alla det "bättre" = deras förutsättningar till att klara sig själva, vara oberoende togs ifrån dem. Likaså deras identitet.

Självklart, i det teknologiska tidevarvets återkomst, valdes den teknologin ut som var sämst och gav mest problem (förbränningsmotorn) vilket ju ledde till miljöproblem. Vetenskapen utvecklades också så att man på ett tidigt stadium kunde skönja att omvälvande naturliga förändringar skulle komma att ske på global skala. Sedan var det bara att koppla ihop de båda och skylla på det vanliga folket för sättet de lever på. Resten är inofficiell historia.

Nå, ska inte föreläsa för redan frälsta. Ni vet vad det handlar om.

Nu vaknar människor och det sker med en rasande fart. Det är helt fantastiskt och vi är priviligierade som får vara med om detta och påverka det så mycket som vi gör.

See User information
Quote:

wikhall skrev:
Men jag drogs till detta med "konspirationsteorierna" som jag anser är slutstationen.

eller hur............ inte.

nej, anledningen till att jag undrade om nån överhuvudtaget lyckats väcka nån anhörig är för att reaktionerna jag får från folk så fort jag ens nämner denna röra känns väldigt överdrivna.
så nu undrar man ju om man är med i 'dolda kameran', typ... och att alla runt en redan vet. särskilt efter att jag läst en del om parallella universum. kanske blir man skickad till ett parallellt universum där alla redan vet, så fort man börjar vakna upp?

är ju en oerhörd skillnad på att konstatera att hela världen är en bluff och försöka komma på 'lösningen' till eländet på egen hand, jämfört med om man gör det i grupp...
men att göra det i grupp eller med nån annan kanske inte ens är möjligt då.

jag kommer iallafall aldrig hänge mig åt nån guru eller ens nån privatperson som säger sig sitta på den exakta lösningen. det är iallafall en sak jag lärt mig.

jag bryr mig inte ett dugg om konspirationsteorierna längre. nej, nu är det annat man måste läsa på om. när fan blir gammal blir han religiös......håhåjaja...

jävla soppa.

http://www.youtube.com/watch?v=4alL84SY5S4

Posted on: 2009/4/19 15:14

Anonym
Quote:
jag kommer iallafall aldrig hänge mig åt nån guru eller ens nån privatperson som säger sig sitta på den exakta lösningen. det är iallafall en sak jag lärt mig.

Nej, det finns ingen som sitter på den. Du sitter på din egen exakta lösning precis som jag sitter på min, gäller alla...

See User information
Nja, jag bor väl inte i Alingsås men är därifrån. Har gått i Alströmerskolan som den hette på min tid. sen fick man för sig att flytta därifrån och på den vägen är det..

Posted on: 2009/4/20 18:58

See User information
Quote:

Nettan skrev:
Quote:

Flowerpower skrev:

en undran;

Nettan, jag har stött på mycket motstånd från både mor och far, för att inte tala om vänner som jag känt sedan barnsben. Men, jag vill säga att det finns hopp - de som har, vad ska man säga i brist på bättre ord, 'potential' till att vakna. Jag är så tacksam att jag lyckades väcka både min allra bästa vän och min lillebror!
De andra som hånar mig, eller slår dövörat till (släktingar och andra 'vänner') är enligt min mening ingen idé att ödsla mer tid och energi på! Tala och känn av 'temperaturen' på folk du möter eller känt sedan lång tid, man lär sig ganska snabbt att se vilka som går att väcka och vilka som är sk. 'dead-weight'. Rädda de som räddas kan, låt de andra vara tills vidare - kanske de mognar med tiden likt en frukt, eller så gör de det inte.

wikhall, väldigt intressant! Jag blev också förvånad när jag såg att allt bl.a. fler bland mina ytliga bekanta (som man verkligen inte tror är ett dugg vakna) tycks känna till Zeitgeist och propagerar för den(dem). Det stämmer nog att allt fler börjar vakna, eller i alla fall kanske känner att något inte stämmer. Känns verkligen nu att ju närmare 2012 desto snabbare går det, och ju oftare stöter man på detta 'fenomen'. ^_^

Posted on: 2009/5/23 21:52
♥ Kärlek & Respekt för Jorden & Livet ♥
pinkyphluff.wordpress.com

Anonym
Vi möter världen med ett stort leende och skrattar matrix rakt i synen.

heja på er alla.

Anonym
Hur förklarar du en känsla du kan känna i en process?
Med ord jagar du bara tankarna.
Om vågor återgår till materia osv varför underskatta dig själv?
Du vet ju redan att allt är ett.
Du vet ju att allt är energi och att tiden går saktare ju mera energi du har på en plats.
Lagra överföra producera.
Yin ,Yang ,Linjen
Där har du matrixen.
Där har du matrixen/Skapelsens drivrutins principer.
Orsak och verkan som resultat och i slutändan anpassningen av alltet som leder till balans.
Se orsak och verkan ta spela sit spel framför dig,Se den Yin andliga matrixen spela sitt spel framför dig.
Se in i dig själv, se orsak och verkan process i din kropp och tankar inse roten till allt.
Känn bortom matrixen.

Fang Shen.

Lev i Frid.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper