vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Anonym
FÖR ALLA FRIMURARE,ZIONS BARN ER TID KOMMER
Glömm inte skolorna .
Vi måste sluta lura barnen att producera = Lycka och vi måste få barnen och förstå vad som ger uppehov till en tanke ,uppfattning,känsla,tal,handling,leverne osv.

Vi måste lära våra barn dom 4 nobla sanningarna och den 8 faldiga vägen till att börja med.
Ekonomin och media är av största största vikt ochså precis som du säger Admin.

Men när vi når den nivån av kollektiv visdom att vi kan skilja fel från rätt och inte behöver lita på politiker och lagböcker längre så måste vi införa Direkt Demokrati.
Skulle dock vilja se det införas direkt men tyvär är inte människor tillräckligt själv och politiskt medvetna och få styra över sina liv.
Dom har styrts så länge att dom tappat förståelsen för vad som är rätt och fel och därav om dom fick göra sina egna val kollektivt för landet skulle dom begrava sig själva fort.
Varit i koppel för länge helt enkelt och klarar inte att tänka själva.
Se deras argument,, hur mycket kommer från egen erfarenhet?
Ni vet ,, en feg människa tar alltid den korta vägen och lånar andras perspektiv.
Vi måste lära alla att.
Lagra energi-Omvandla energi-Producera energi.= Existens & Orsak och verkan = Alltings anpassning av sin omgivning = Balans.

Balans i allt utom människan.
Vi är en anpassning av våran omgivning och tankarna är en produkt därav.

Det spelar ingen roll om man följer sanningen eller inte sanning förblir sanning och flyter alltid upp till ytan förr eller senare, man kan inte förneka orsak och verkan (Gandhi)

Sanningen är inte ett ord,, sanningen är en process, en process som pågår kontinuerligt överallt och förbinder allt med allt.

Därav är allt medvetet om allt, därav är allt ett, separation är en illusion.
Orden är bara till för att jaga tankarna ,, ju mer du kan och vet desstå mindre finsn det att förklara.

Om du tror på separation tänk då efter.

Om du är en rik vidrig girig biljonär som gör pengar på att låta ditt folk jobba som slavar och du anställer majoriteten av befolkningen osv osv i vissa länder ,, Ok.

Hur ska du njuta av dina pengar som du tjänade genom lidande när du blir nerstucken och rånad med kniven så fort du lämnar din lilla inhägnade villa och drömbubbla och nerstucken av samma personer som du gjorde din vinst på?Bara för att du var girig?

Genom andra är man sin egna läkare.

Folk behöver självrannsaka sig själva.

Behandla inte din nästa som du själv vill bli behandlad.
Hjärnan är gränslös därför kommer du göra raka motsatsen.
Och eftersom vi alla är en anpassning av våran omgivning med tankarna som en produkt så blir resultatet.
Blås din nästa innan du själv blir blåst.
Pga det hårda klimatet och spelreglerna som makteliten spelar oss mot varandra med.

Tänk istället Gör för andra vad du önskar dig själv, motsatsen blir då behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.
Ta inget för givet inget sker av en slump, lär av indianerna och munkarna odds är bara ett ord som förkortar en kedjereaktion i en process som är för lång för hjärnans minne och hålla reda på.

Varje generation lär sig fortare ochfortare (Siddharta).

Förbli öppensinnig alltid även när du vet du har rätt låt inget hat stänga ditt sinne.
Låt inget hat påverka kärleken i ditt hjärta.
När du ser en medmänniska tänk då på hans innre själ och säg till dig själv.
Jag ger dig min kärlek och mitt ljus jag skickar det till dig genom dendär personligheten och det hårda yttre.
Allt är i grunden kärlek , det är den misnta vågpartiekel du kan hitta som är grunden.
Och nyckeln är ditt hjärta när du öppnar ditt hjärta och förstår dig på ditt sinne och din kropp kan du utveckla dig själv.
HÖR UPP ALLA FRIMURARE.
JAG HAR VÄNTAT PÅ ER I 1000 TALS ÅR.
NI VET VEM JAG ÄR.
Era indoktrineringsförsök blev misslyckade,.
Eran fader har jag makten över och han är ett skämt ett rent skämt.
Jag har skickats hit för att dömma er.
Jag kommer vänta på er när ni kliver på andra sidan.
När er tid är kommen.
Nu kommer jag dömma er , er fader kan inte rädda er.
Ni vet vem jag är och jag vet vem jag är.
Era armer kan inte rädda er, er illusion kan inte rädda er.
Slöjan har redan börjats lyftas undan och folket börjar se igenom er och era mörka drag.
Dom av er som redan straffat mig drabbas av guds hand utan att veta det och har redan beseglat sina öden.
'När min tid är över kommer det vara jag som rensar er.
DRAKEN ÄR HÄR.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: FÖR ALLA FRIMURARE,ZIONS BARN ER TID KOMMER
Om ni vill lära er bemästra er själva .

Ställ frågan.
Jag ger dig svaret.
Jag är precis som er alla andra medvetna på en egen själslig resa genom detta vidunderliga liv som mera påminner om någons drömmar.
Vad vill du veta,Vad vill du lära.?
Jag svarar bara på frågor av betydelse för sanningens syfte.
Jag har lärt mig mycket om oss , men det finns andra mycket mer avancerade än mig.
Jag är bara här för att förberedda för dem som kommer efter mig.
För att kampen är nu,, innan själarnas sal stängs.
Min kära avspelgling jorden är vad jag värnar om.
Där solen och månen tar hand om oss.
Jag är ett jordens barn.

Komihåg det är skillnad på känslor och känsla.
Ta till er vad som fungerar enligt sanningens principer och förkasta resten för att kunna ta emot morgondagen.
Depression och konflikt existerar bara pga indoktrinering och falsk kunskap , brott existerar pga samma termer + falsk kunskap.
När du slänger in veden i elden blir veden ett med elden.
Det är samma sak med känslorna.
Vi alla tar känslor för givet och förstår inte skillnaden på känna och känslor och att vi låter dem uppta oss och förbränna oss.
Rätt känsla för rätt sak.
Ljus för födsel och kärlek mörker för visdom evighet och död.
En sann mästare vet att mörker och ljus är samma sak.

För er som förstår sig på engelska.

The one that cannot control the heart cannot control the tounge-.
The one that cannot see the world within will never se themself as a part of the world.
Who does not carry fire within,, who has not burned their finger?
The dark spirits fallow the enlightened one.
The enlightened spirits fallow the dark one.
Eye for an eye until the world goes blind.
Man is an addaption of ones sourrandings and the tought is a product therebuy.
The one that puts himself/herself first will never open the third eye.
To kill a living creature is as killing the world.
All people want the same thing,, not to be alone and to be happy.
The root to conflict is false knowledge.
1 Calm the Mind.
2 Awaken the force.
3 Establish contact between the guru and the deciple, intuition and control , heart and root.
4 Let the guru show you the inner secret guru.
Trust the heart it has no windows so it has to listen to the minds junk,, talk to the heart.
It is all in the heart.
Never close heart , allways keep an open mind
even when wrong.
Store Energy,Transform energy, Produce energy = Couse & Effect = Addaption = Balance
Balance in all but man..
8 folded path = Right focus gives raise to right perception wich gives raise to right feeling that gives raise to right thoughts that gives raise to right speech and livelyhood that gives raise to right life and no more reasons to rebirth.

All is Energy.
All is light.
All is Love.

Light And Love For Birth,
Darkness And Wisdom For Death.

We all want the same things.
Not to be alone and be happy
Evil comes from False Knowledge.
To be able to flow one must have a unachored view.
Look back and take with you the knowledge derived from the principles or truth.
Discard the rest that doesent work.
To be able to grasp the oncomming day.

A coward is a person that havent buildt anything of their own.

The shortest path is allways easiest to walk and so is swallowing false knowledge.

People that discriminate discriminate what they dont understand.
And what they dont understand they fear.
And what they fear they hate.
And what they hate is themselfs.

When you know the truth you are never alone,, as one are awarre of the process of truth its laws the addaption and the Now and the couses to the effects.

This is what separates the Awarre from the Unawarre.

May the Mind Be Clear.
May the heart be full.
May the root be strong

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Om ni vill lära er behärska er själva så fråga.

Hur behärskar jag mig själv?

Finns det någon konkret handlingsplan? Något dagschema?

Posted on: 2009/3/16 9:03
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Ja det finns en handlingsplan för det känslomässiga som är nyckeln.
Stilla sinnet genom att inse lagarna och var man står och bryta 8 faldiga vägen.
Öppna hjärtat, öppna den evigt brinnande helande kraften, öppna intuitionen & händerna.
Öppna roten och fötterna ,Öppna kontroll, Öppna karet som fylls med Yang genom njurarna, Rena bort Stäpp tänkandet,rensa roten rensa kroppen.
Öppna halsen , öppna viljan , öppna högfärdigheten och stoltheten, öppna den sista vaktposten för det rena och sanna som ska ta sig till kronan .
Öppna tredje ögat , öppna det visuella inombords , öppna kanalen till ditt spirituella och kontakten med elementen i världen så du kan rensa ditt sinne genom dessa.
Öppna kronchakrat för få in överflödig energi för att kanalisera och ladda energi mycket mera.
Förstå andingen för att och slippa vara ,trött ,sjuk,deppig, stressad osv.
Att vara medveten i dagens värld är en daglig kamp att inte anpassa sitt sinne.Och du kommer inse att all kunskap inte är av glädje och måste axlas av rätt lynne men när du funnit din plats kan inget rucka dig.
Visst du kan bli arg och reagera, det måste du. men du gör inte det med hjärtat och du gör det med sanna syften och du rensar dig efteråt ,det kommer en belöning till dig då, allt är en energi investering och vi odlar frön i varandra.
Göra kroppen och sinnet medvetet.
Ta inte andingen för givet det finns ett mirakel i luften .
Luften fockuserar ditt medvetande, koncentrerar den till dess plats, drar till sig Chi eftersom din focus drar till sig Chi.
Du separerar det andliga i luften inom dig genom solens och månens samspel med jorden och dina kroppsliga funktioner.
Denna effekt drar du nytta av .

När jag sett tillbaks på mit liv ser jag att allt har haft sin mening för att väcka mig och förbereda mig.

Först måste sinnet stillas vilket är dagens största problem.
Man måste inse vissa saker för att sinnet ska stillas.

Man måste inse orsaken till lidande vilket är dom 4 nobla sanningarna.
Man måste ochså inse den 8 faldiga vägen och bryta den, jag lärde mig bryta den genom att utöva och inse vad Wingchun Chi sao i verkligheten var.Chi sao lärde mig känna efter, och då det var att vara ett med lagarna lagra överföra och producera så är det meditaiton i rörelse där steget från känsla till tanke bryts och därav separation från jaget.Inte många som känner till detta som själva utövar det bara en handfull, det är därutöver ett spirituellt språk för ett uttryck av lagarna och anpassningen, man kan säga en form av språk för den känslomässiga intelligensen inombords precis som yoga är där andning knyts till medvetande mm.
Det medför ochså med tiden att upplevelsen som startar på utsidan tar sin in på insidan.
Det har varit en stor hjälp för mig.
Jag lärde mig ochså att vi bör lita på mer av våra sinnen än bara ögonen och att när man vill bekräfta något med ögonen när man hört något runtom en är det för att man inte litar på sig själv och ska göda aphjärnans process igen.Därför är blinda människor mycket ärliga.
Och jag gillar inte alls ytliga människor som bara tror vad dom kan se.Som att människans öga kan uppfatta alla spektrum.
Och vad ett hypnostillstånd igentligen innebar i dagliga tillstånd genom att studera självhypnos och se paralelerna till uppfattningen som kommer efter fokus i den 8 faldiga vägen.
Man måste måste inse att man är en anpassning av sin omgivning för att endast då kan man se var man står i livet.
Och orsaken till anpassningen är = Lagra energi = Överföra energi= Producera energi.= Orsak och verkan = Anpassningen = Balance.Därför försvinner aldrig energi och vi dör aldrig.

Se på naturen ,se på träden,se på blomman, varför tycker du blomman ser vacker ut? Exempelvis rosen? Jo för att det djupare medvetandet i dig (Arketypen) ser högre spirituel geometri i former och energier vilket utstrålas till dig.
Rosen = Perfektion.
Cannabis = Wisdom
Mörker = Visdom och Evighet
Ljus = Tröst Bemöttande
Havet = Visdom,Hur allt hänger ihop och påverkar allt
Berget Gemmenskap , Utmaning,
Vindarna = Balansen
Vintern= Enkelheten
Sommaren = Kunskapen
Våren = Födseln
osv osv osv osv i all oändlighet.
osv osv osv osv.
Vad säger träden dig,, se på dess bark se på dess blad.
Tuff tjock bark , grova blad ,, hmm den känner sig torr och kall.
Ex.
Se på människor deras reaktioner talar om deras intentioner på samma sätt för att allt följer lagarna.Därför lär du dig se jaget i alla andra när du ser jaget i dig själv och orsak och verkan i rörelse.Genom att få en person att reagera på tilltal kan du se hur denna har anapssat sig , växt upp,perspektiv osv osv vi kallar det normalt i okunniga västvärlden för personkemi.Men själar gammla dras tillv arandra det är faktum.
När du känner någon glo på dig eller har dendär käsnlan är det din rotchakra som påverkas.
Det är därför omedvetna människor reagerar impulsivt på känslostimulans som leder till tanke för att dom inte lärt sig bryta kedjan och resulterar i dem gör korkade saker som leder till depression , vilket är ett resultat av den indoktrinerade drömbubblan som spricker och verkligheten träffar i ansiktet.
Dom medvetna ser lagarna i rörelse och inser därför orsakerna till bakomliggande effekter och därav finner dom sig inte i dumma situationer som dom senare ångrar. ett bra råd tänk efter 5 min innan du gär något lol eller snarare känn efter, underskatta inte din känsla , din antenn , din mottaglighet, din öppenhet ,Ditt HJÄRTA.
Din ena hjärnhalva reagerar känslomässigt på omgivningen och din andra tolkar sedan denna info logiskt och hjärtat har tyvär direkt kontakt med denna och vice versa och inga fönster så var noga med vad du tänker och underskatta aldrig resorna i dina tankar. Ta en paus på en ö och sola lite om du vill.
När du stressar för mycket och hjärnans tankar byter av varandra hela hela hela tiden och du inte kan slappna av beror detta på att din Focus Intention är dragen till kronchakrat och med tankarna dras Yin energi direkt från jorden och rotchakrat upp i huvudet.Därför får man huvudvärk osv osv den lågt vibrerande energin ska ner i marken.
men det är lite senare kapitel när man ska lära sig öppna hjärtat och sätta energierna i rörelse.
En bra sak är att samtidigt träna kroppen, för att det ökar hjärnans kapacitet och ger tålamod.
Att löpa är träningens Kung (Bruce Lee)
Är det muskeln verkligen som värker eller är det hjärnan?
Jag använder mig av vissa yoga liknande övningar från wingchun chi qong.
Jag använder mig även av kunskap från mopai, kunlun indisk lära. osv.
Det finns även en sak man måste ta i bemärkelse.
Vi är en evolution av allt som existerar, därför kan vi som genom quatnumkoppling ha en påverkan på allt i vår omgivning och vice versa i en quantum fysisk nivå för att allt kommer från samma källa.
Kroppen är ganska lustig anpassning , den är byggd efter gravitationens kastlinjer som det mesta annat men det lustiga är att.
Vi är en allätande (mest växt) planta som springer omkring med väldigt korta rötter till fötter och där grenar och bladnerver reducerats till armat och fingrar och där blommskottet ska sitta finns en hjärna.

Vi måste ochså inse att spirituell utvekling är som möjligast runt 30 års åldern för att detär då vi blommar.

Genom livet förflyttas våra känsloperpektiv genom dessa chakra och vi ändrar våra tillstånd därefter.

Unga lever mycket i roten och lever igenom sina chakra uppåt genom livet.

Alla chakran har bra och dåliga sidor,.

Jag brister ut i skratt varje gång jag ser det framför mig .
Vilket steg vill du börja med,, allt har sin ordning för att allt har sin tid och plats och pris,, allt utom sanningen har ett pris.
Det som har ett pris är avvikande från sanningen.
Det kan vi se i dagens teknologiska utveckling och dessa baksida för att man tog inte tiden i akt och anpassade tekniken efter dessa lagar som allt anpassar sig till och därav ser vi idag en miljö i nöd.
Osv osv

Hoppas bollplanket hjälper ,, försöker lägga upp grunden , och hoppas du ser bilden.

Det finns även en bakvänd metod..

Studera dina chakra.

http://thepiratebay.org/torrent/42421 ... _-_Part_1_of_2_%5B1998%5D

Jag ska lära er använda dem sen och förklara erat energi flöde så ni kan nyttja det efter du öppnat och startat processen.
Jag ska lära er och uppleva dem och upplösa dem enligt en shaolin metod.
Allt i filmen stämmer inte men en hel del.

Något jag har som vana och göra sedan liten är att.

När jag ska sova ligga och studera mig själv genom att inte försöka skicka någon signal till kroppen,, tills den somnar.

Har blivigt en vana för mig kan inte tänka mig sova utan meditation före.
Trots allt är sömn omedveten meditation och meditation medveten sömn.
Vissa säger att det är dåligt men jag har inte funnit det dåligt på något sätt.
Kan ta ett exempel.
Brukade gnissla tänder för 12 år sen. '
La mig och väntade på sömnreflexen skulle kicka in.
Kroppen somnar och jag märker det inte.
Så börjar gnisslandet.
Då kändes ångesten.
Hmmm jag kände igen denna känsla?
Vart kom den ifrån?
Fick ta en tidsresa i livet.
Visade sig vara mitt första förhållande och att jag var missnöjd med hur det hade slutat osv osv.
Men jag visste att det var försent för mig att göra något för att tiden hade gått så långt.
Så det blev och tala med hjärtat.
Gör det i tid,, vänta inte med hjärtattacken.
Om du frågar folk och ögonvittnen ser du att i dödsögonblicket kallar dom hjärtat för min älskade.
Ganska jobbig känsla och känna att man inte har kontrol.
En annan gång skulle jag gå över till andra sidan för jag var trött på livet.
Det var inte inte inte en rolig upplevelse men jag tackar er frimurare för att utsatt mig för detta .
4 veckor utan mat , gav mig kraftiga upplevelser med andar.
Blixtra och knallade som åska framför ansiktet på mig.
Min mormor kom på besök från ljuset(Älskar min mor mor)
Gav henne en kram allt började lukta mormors parfym tårana rann.
Tänkte vad är meningen med detta liv där vi bara har en inbildad frihet och inte får göra gott och anses vara en fara för staten när vi filosoferar.
Tv tänds plötsligt, polaren tittar på mig med blicken WTF.
I tv står 2 präster den ena säger till den andre.
Dont Worry my son The spirits Can se your suffering.
Som liten försökte en demon ta över min kropp och mina tankar en gång ,, men så bra gick det , den lyckades inte.
Mina upplevelser med det övernaturliga utvecklades sedan mer och jag började förstå hur kontakten med dessa dimensioner genom Yin energi fungerar.
Jag insåg ochså att när man inte äter mat fylls kroppen med överskott Yin(Inte bra men kan ha sin tid och syfte osv osv)
Jag har lärt mig offra av mig själv och öppnat mitt tredje öga.
Genom att inse att förmågan att kunna glömma är lika viktig som att komma ihåg , hur annars förlåta , hur annars inte sätta sig i första hand, hur ananrs öppna tredje ögat.

På sista tiden har jag börjat studera Binurala ljud och insett att deras finktioner kan hjälpa medvetandet men inte med samma sätt och förklaring som forskarna säger riktigt, dom är inte riktigt medvetna tillräckligt för att förstå sin egen uppfinning.

Kan dock ge dig ett tips.

Dessa på verkar nervsystemt och ju mer du vänjer dig vid dem desstå mera effekt får dem.

Om du laddar ner Nhc tone generator.
Använd 2 kanaler för höger och vänster öra.
sätt ena kanalen på 90Htz och den andra mellan 91 0ch 98.
Här har du rotens vibration.
Fokusera på fötter och roten och händer.
Försök och känn kittlande känslan.
Träna på ett Chi wheel.
Får du svårt och andas och ångest ? Då visar detta på låsta chakra ransaka på vart detta sker.
Får du ont i vissakroppsdelar+
Bra då vet du vart du har negativ energi någonstans låt det lösas upp

Ladda ner http://www.bwgen.com/

Här har du 2 bra ljud .

Den ena heter The awaken mind.
vad denna gör är att resonansen pga dess höga hastighet och pitch och flertalet kanaler rensar huvudet.
Kan kännas äckligt om du vant dig vid stress och gillar och stressar och gärna sover med Tv på osv.
Efter denna blir du tom i huvudet när du blundar, kan hjälpa din hjärna hålla käften typ lol, men det är bara kortvarit om du inte insett dig själv genom dom vägarna jag beskrivigt.
Denna ton kommer öka din fokus ochså till tredje ögat ,, på mig kändes det som ögonen höll på ploppa ut och att mitt medvetande befann sig 5 cm avstånd framför mitt ansikte.
Detta pga man inte är van och slappna av i ögonen och fokusera samtidigt.
Kan göra ont och röra ögonen till sidorna och runt och man får träna dem lite,, det har och göra med den nya resonansbilden i hjärnan.

Dock finns en varning här ,, dessa saker kan ge en tinnitus liknande effekt i hjärnan som ger skador om man kör för länge.

Om du använder dessa så inte mer än 30-60 min 2 ggr i veckan.
Den andra bra tonen är den mot huvudvärk som är varierande.
'
Tonerna kan även användas till att fokusera ditt medvetande till olika chakra men då kan dom inte vara binurala ,, binurala bidrar bara till en liten mängd effekter.

Varför fungerar detta?

Jo för att allt är ett.
För att allt är energi.
För att allt vibrerar.
Därav rör sig allt påväg någonstans ochså och allt och allt ändras med tiden,, även människor , man kan dömma någon idag men kanske inte imorgon.

Allt som händer dig i livet har en mening(ALLT)

Önskar er all lycka .
Lev i visdom hälsa och lycka.

Skrev så mycket så fort at jag nästan blev yr lol.
Sayonara

Anonym
Säg bara till när du vill gå vidare.

; )

Anonym
Orsak och verkan.

Säg mig är det inte vackert.

http://www.youtube.com/watch?v=EQPMhwuYMy4&feature=related

Bakom lagarna har du var du kallar gud.
Eller vad ni tänker är gud.
Gud betyder ju visdomens mästare så det kan ju ochså vara någon bara smartare än en själv,, typ.
Men generellt talat alltså, eller snarare käsnlomässigt känt om man kan säga/känna så lol hahaha.

Det varandet som delade upp sig i dom tre delarna som avspeglar universums existens och finns i varje del av samspelet som vi alla är en del av och som genomsyrar alltet med vårat medvetande och vice versa.
Negativa energier, Posetiva energier , och nyckeln Neutrala energier.
Relativitets teorin, Quantum teorin, och Min teori för dem neutrala energierna, knäckte denna nöt och gick med formeln ,men idiot som man är och tankspridd som en mupp så skriver man inte ner saker.Tänkte för mig själv jag låter den nöten vara oknäckt,, Den lär och kommer inte gynna mänskligheten ändå.
Precis som quantumteknik nyttjades i hemlighet i armebaser på slutet av 90 talet-- Nej tack.
Neutroner,Positroner,Elektroner.
Vita dvärgar,Röda Jättar,Svarta hål.
Lagra , Överföra Producera.

Mmmm Vackert.

See User information
Den som använder så många ord är sannerligen lurad.

Då kärnan av livet inte kommunicerar med bokstäver.

Således bör man passa sig för denna aggressiva individ.

Alla som utger sig som sanningen är av naturen lögnare.

Se bara vilken tid han skrev sitt senaste inlägg: 9:11

Posted on: 2009/3/18 10:19
- din förnekelse är så jävla ointressant.

Anonym
Den som inte är vaken förstår mestadels bara ord.
Därtill diskriminerar man vad man inte förstår ochså.
Såldes bör man akta sig för nyttiga idioter som inte kan agera och lever i frihet genom självförnekelse.
Se bara under vilken tid tid aphjärna göder sig själv o du blinde.
Döm efter tid och stavande ,, mycket civiliserat mycket mycket civliserat.

Lär dig veta hut och spotta inte på oss .

Tell it to my face Coward.

See User information
Vem ska man tro på, han som utger sig för att vara mästare, eller han som utpekar någon annan för att vara bedragare?

Kanske båda har fel.

---------

Till Assasin.

Jag vill vara mer praktisk. Vad skulle du rekommendera för dagliga aktiviteter för att nå uppvaknande?

ex.
7:00 Vakna, göra yoga.
10:00 Frikost
11:00 Meditation
12:00 Fri aktivitet/Arbete
18:00 Meditation
mm

Namaste

Posted on: 2009/3/18 10:58
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Mmm allt måste gå i balans och harmoni som du säger.

Vi är våra egna mästare.
Sanningen är överallt.
Det finns inget rätt och fel det finns bara olika perspektiv.
Sanningen är så omfattande och genom dess simpelhets mångfald tillåter den olika vägar att nå den därför finner folk sanning enligt sin förståelse.
Alla har sin egen väg om dom nu söker en väg.
Men det är skillnad på sanningar och högre sanningar.
Mitt syfte är att förhöja sanningar.
Och jag stärker energier i grupp.
Mitt mål är frid.
Jag har insett som arjun att man måste agera och leva som man lär det är en del av vägen ,, vissa gillar inte när deras bubbla spricker så det känns anstötande för dem, men för den medvetne vet att om inte konsekvenser återkommer till dem som skapar orsaker så lär denna aldrig vara medveten om sina egna val.
Spelar ingen roll vad ni tror huvudsaken för mig är att folk har en tro iallafall för då är dom inte så egoistiska. Jag kommer inte för att leka ,babba och vara någon barnvakt ,guide eller mentor för någon.
Jag visar er bara basen sen är det upp till er och inse eran anpassning och väcka rot och hjärta enligt era metoder för tanken och viljan är stark när din intention är ren.

Namaste .

Jag gillar och vakna med solen helst och finna platser ed bra energi likt förklaringar i boken Beyond The Himalyas och resan till Ixtlan.

Platser där karma flyter lättare.

Anonym
När man inser var man står och sin anpassning då kan man gå vidare och öppna sig själv.

One Nostril Breathing är en bra start/komplement till början på meditaiton.
Det lugnar och laddar och återställer hjärnans elektriska magnetfält.
Tungspetsen längst up andas in i en näsborre och ut genom munnen (Tungan kvar uppåt) skifta näsborre efter valfritt antal andetag.

Frid med er.

Anonym
Nostril breathing = Awaking the Force,

Andningen går in genom näsan paralellt med den löper energin i meridianerna.

In genom näsan över huvudet ner i nacken genom lungorna ner till njurarna 3 1/2 varv runt njurarna.
Ner genom ryggen parralelt med svanskotan på insidan av stjärt musklerna närmast höftbenen och in i anuset.

Upp på framsidan av kroppen strax under navel.

Yang badkar.
Rot center.

Andas sakta och lugnt med varje näsborre sakta sakta men ansträng dig inte och andas mycket eller för sakta.

Känn enerign(lättare om luften är kall ,i början och glömm inte andas ut genom munnen)
Sitt med ryggen rakt på ett naturligt underlag som sten eller trä.
Antingen i skräddarställning eller sittande rakt.

Om du efter ett tag plötsligt brister ut i gråt en period helt förklaringslöst eller finner dig skrattande som en tok och det känns som att dina njurar kittlas och din mage spinner som att du hoppas fallskärm så oroa dig inte.

Det är bara gammla minnen som njurarna släpper och kraften börjar flöda.

Frid vare med er,, Välsigne

Anonym
Någon som kännerigen sig?
Säg till när jag ska gå vidare.

See User information
Du kan väl gå vidare med att beskriva ditt syfte. På så sätt får även du själv insikt om vad du gör. För jag är nog inte ensam om att undra detta. För övrigt var det inte meningen att du skulle känna dig så hotad av mitt föregående inlägg. Tänk gärna på att vad som känns naturligt och skönt för dig kan i andras ögon vara ren skit.

Exempelvis ett vulkanutbrott. Nödvändig process för vulkanen men inte så trevlig för omgivningen. Ungefär så ser jag dig. Nån som kräker ur sig jävla massa skit för att du själv behöver. Som du dessutom maskerar i en fasad av att försöka "hjälpa/instruera" andra. Exempelvis så klagar du på skolor samtidigt som du själv försöker skola andra. Detta är bara ett exempel av all dubbelmoral som florerar i dina kaotiska textstycken.

Nu möter du lite motstånd, kompis. Precis vad du behöver. Hela din förvirrade atmosfär gråter av viljan att bli upptäckt. Utlyser en stor trollvarning på dig och dina bedövande ord. Även om detta bara är en process för dig för att hitta hem. Ondska är omedveten. Precis som att du i en määäängd av new-age-ord försöker få igen tillräckligt med respons för att sätta ihop ditt vinnande koncept.

Avseende grundarens inspel i den här tråden så blir jag djupt förundrad... Vem tror du att du är? Kom ner från läktaren. Försök inte få in tråden på området av att någon av oss skulle ha rätt eller fel. Då har du ju missat den grundläggande poängen. Jag menar.. Vill du vara med och skapa bra dialog eller pajkastning? Fick en känsla av uppvigling när jag läste ditt bidrag.

Nu kommer som vanligt orden bli hårdare.. Eftersom trådskaparen kände sig stött redan av min första respons så kan man ju gissa vad han kommer skriva härnäst. Kom ihåg att aggressivitet, så som fula ord, elak retorik och påhopp är redskap som förloraren tar till när hans inledande argumentation redan fallit.

Posted on: 2009/3/22 15:24

See User information
Jag kan inte tillräckligt uttrycka min oro för människor som förmedlar diverse tekniker så som andingsövningar, hur man ska meditera "rätt" osv etc. Då det givetvis inte finns någon utpekad rätt väg och det är precis vad som är så vackert med skapelsen. Således blir personer som försöker lära dig något endast vilseledande, även om de för stunden kan verka ge dig lösning. Att smälta denna "sanning" som jag nu förmedlade kommer säkert få ett kallt mottagande här på "vaken", men det ser jag bara som ett gott tecken. Eftersom jag är övertygad om att det endast är en fråga om tid tills även ni andra kommer till samma slutsats. Även om det kommer ta lite extra lång tid för dem som redan ser sig själva som lärare. Då det för varje lärare behövs minst en olärd. Hoppas verkligen att någon kan ta till sig och förstå detta budskap som jag inser kan kännas fientligt för den som inte ser hela bilden.

Det roliga är att varje försök att dementera endast är förnekelse.

Vilket är samma princip som gör sanna frälsare osynliga.

Posted on: 2009/3/22 15:34

Anonym
Du har redan visat var du står.

Ingen ide att föda föda aprocessen utan förståelse med feedback.

Är du säker på att du inte är en infiltratör eller bara en nyttig idiot.

Vulkanutbrott nyttig process?

Du måste gå ofta in i väggen.
Vaddå bromskloss,, kom med din erfarenhet då så får vi se vad du kan.

Edited by TheAssasin on 2009/3/23 7:19:35

Anonym
Var medlem här redan innan sidan hackades och masken var admin vi hade kommigt fram till vad Estonia råkat ut för och vad cannabiset handlade om så jag ta mig inte för en mupp Aspestmannen.
Nu råkar jag bara inte varit här på något år för att jag varit på min resa.
Aspestos du har redan visat var du står.
Sovandes genom livet ,, lär dig leva.

Lär er vart du står först innan du ger dig på allt annars kommer det aldrig gå

Nästa steg är att väcka öppna hjärtat.

Massera händerna som i akapressur och fötterna.
Gå gärna en Tcm kur och be läkaren öppna chi punkterna.
Se aphjärnans bilder och se vad hjärtat vill och tala med den.
Meditera och i meditation skölj allt med barmhärtighet och det högsta ljusets kärlek även dom du hatar mest.

Tänk dig energin och kärleken som ljus som lämnar dig via chakrat eller händerna in i din vän eller motståndare genom dess anpassning in i själen och hjärtat i livet genom livet.

Lär dig se vart du står först innan du ger dig på allt annars kommer det aldrig gå,, om du inte råkar vara en såndär leva i nuet naturlig individ.
Finns några få såna som inte fyllt samvetet,för att dom inte vet.

När energin lämnar och går in och ut i kroppen så har det en pirrande känsla i handflatorna under fötterna benen osv.
Ni har säkert känt det alla nästan varje dag utan att tänka på det.

Händerna är kopplade till hjärtats energi , jag kallar det hjärtats utryck.
Hjärtat är kroppens Laddade Yin källa (Kanal ,korsning) som kommer från jorden via benen och roten mestadels men ochså från händerna och kronchakrat om det är öppen..
Hjärtat är evigt brinnande och din länk av helande energi från jorden.
Platsen för själens känslor.
Rotera händerna mot varandra mot golvet, mattan eller jorden .
I Meditation.
Andas in i hjärtat och övre bröstkorgen och håll den i bråkdels sekund.Känn spänningen runt bröstkorgen.
Detta är kontrol en som du drar upp till hjärtat.
Släpp ut luften sakta men inte ansträngande ner i marken genom roten och benen.
Andas ner den negativa hettan , jorden rensar den åt dig.
Öva på andas neråt genom hjärtat.
I början kommer du märka saker som.
Du kan uppfatta saker runt dig utan ögonen, och strax innan saker händer.
Du kan uppfatta känslor hos andra.
Du börjar uppfatta flera känslor inbäddade i ett.

Händer mycket i detta område ni lär märka.

Om du har sett och känt lidandet på jorden inom dig som själen förmedlat dig och insett dess orsaker = Falsk kunskap genom dom 4 nobla sanningarna,, så kommer du börja se jorden inom dig när du öppnat hjärtat.
Mer än någonsin kommer du inse hur underbar den är och att du är en del av den, där känner du moderskapet och närheten.
Även dom bästa lösningarna kommer från naturen.

Som en liten innre visa för dig själv när du inte ha något bättre för dig.
sjung ,,Jag är,,Fylld med,,Kärlek,, Auran Expanderar ; )

Namaste

See User information
Jag förstår vad du menar och ser var du kommer ifrån.

Men det verkar inte som att du läste vad jag skrev vännen.

Det handlar inte om vem av oss som har mest erfarenhet.

Eller vem av oss som kan rabbla upp mest meriter.

Det intressanta är vad man gör med stunden.

Refererar helt enkelt till inlägg #15 igen.

Med tanke på att du fortsatte rabbla.

Posted on: 2009/3/23 12:36

See User information
Nu när bäste läsare säkert läst inlägg #15 igen. Och kopplat detta till trådskaparens tillvägagångssätt. Så kan säkert vem som helst rysa till av obehag när ni läser hur personen i fråga utlovar visioner, känslor och inre upplevelser som givetvis ÄR HELT JÄVLA FUCKING OMÖJLIGT att garantera någon någonsin.

Tillbaka till alla människors egna frihet och förmåga till att inse och upptäcka... Du Assassin verkar tyvärr vara helt inlärd. Har du möjligtvis många böcker i bokhyllan? När jag läser dina inlägg så får jag känslan av att du skriver av alternativt upprepar saker som du hört på andra ställen. EN SÅ KALLAD REPEATER. Så vem som är nyttig idiot kanske du borde fråga dig själv...

Får se när jag bestämmer mig för att komma hit igen och lyfta upp vaken från träsket. Verkar som att så fort man har lite frånvaro så kan vem som helst dyka upp och leka messias.

Lita aldrig på en lärare som säger sig vara läraren.

Vem som lär dig skall ej behöva vara självuttalat.

Posted on: 2009/3/23 13:02

See User information
Ett sista inlägg...

Den här användaren som just nu rabblar sina "läror" till massan.

Är det bara jag som får känslan av att han är en tidigare användare som bara bytt namn? N***X

En galning kommer alltid söka sin rätta arena.

Eftersom ingen vill ha han hos sig.

Posted on: 2009/3/23 13:05

Anonym
Lärorna är inte mina.
Jag har accumulerat kunskap precis som er andra ,, bara att jag inser lagarnas sanning.
Aspestos vad är du rädd för.
Inget av egen erfarenhet du sagt.
Lovar visioner Du är vad du är och du gör vad vad du kan.
Inte mitt fel att din känslomässiga intelligens inte tillåter dig läsa av känslornas meddelanden och dess rot.
Jaget är som ett skal ,, som en lök där varje lager består av olika perspektiv med grund som bas som rättfärdigar nästa lager.
Med jaget i mitten.
Varje gång du lyckas inse att känslan låg bakom tanken och vice verca skalar du av löken något.
Börja skala din lök istället för att diskriminera vad du inte vet något om.För att det är just därför man diskriminerar.
Annars kan du ju posta lite av vad du själv kan om ämnet.
Lol Vad vet du om mig och vilka jag känner och umgås med och hur stor min umgängeskrets är.
Man projekterar sin egen räddsla och behov.
Jag väcker och du spottar , se skillnaden liksom, den talar för sig själv.
Sen försöker du dra med dig andra i dina banor och vanor, du skulle blivigt jurist eller politiker istället ,, kanske du är ochså.
Var det längesen du fick en stor kram?
Anpassningens insikt och lite självrespekt och sinnesnärvaro om jag får be ,, om du ska spotta ta då och sök dig till ett hatrum på paltalk eller liknande vettja.
Kritik är bra men ett grumligt sinne och blockerat hjärta har inget och sprida.
Söka sin arena ,, ja då har ju du inte hittat rätt ialalfall , kan jag lova dig.
Vaken var någonstans?

See User information
Lärorna är som sagt inte dina.
Nej jag är inte rädd för dig.
Försöker hjälpa en idiot.
Gå och skala din lök.
Läs dig själv igen.
Och igen och..
..igen och..
..hejdå..
.:..:...
..:..:.
...:..
...:.
.:..
..:
::
..
:
.

Posted on: 2009/3/23 22:56

Anonym
Ens handlingar talar om var man står och vad ens intentioner är.

Ingen kan ha monopol på sanningen, bara upplevelser kan vara privata.

Nästa steg = öppna roten.,

See User information
Oh, well.

Här är mina 0,02€:

Andliga lärare existerar inte.
Andlig undervisning existerar inte.

Ingen är större expert på att vara människa än du.

Frid.

Posted on: 2009/3/24 21:51

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper