vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Obamas säkerhetspolitiska rådgivare "I take my daily orders from Dr. Kissinger"
Jim marrs tog upp detta på AJs show precis, detta borde ha varit i the obama deception, dom blir bara mer och mer öppna om deras agenda nu för tiden...

Från CFRs egna hemsida:

U.S. National Security Adviser Jones gave these remarks at the 45th Munich Conference on Security Policy at the Hotel Bayerischer Hof on February 8, 2009.

"Thank you for that wonderful tribute to Henry Kissinger yesterday. Congratulations. As the most recent National Security Advisor of the United States, I take my daily orders from Dr. Kissinger, filtered down through Generaal Brent Scowcroft and Sandy Berger, who is also here. We have a chain of command in the National Security Council that exists today.
http://www.cfr.org/publication/18515/ ... ublication_list%3Fid%3D24

George H.W. Bush Receives Henry A. Kissinger Prize at the American Academy in Berlin:
http://www.foxbusiness.com/story/geor ... -american-academy-berlin/
http://www.americanacademy.de/home/pr ... nger_prize/291/detail/10/

Och glöm inte bort att han var den första intagna till att styra 911-kommissionen

Kissinger resigns as head of 9/11 commission http://edition.cnn.com/2002/ALLPOLITICS/12/13/kissinger.resigns/

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Obamas säkerhetspolitiska rådgivare "I take my daily orders from Dr. Kissinger"

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Obamas säkerhetspolitiska rådgivare "I take my daily orders from Dr. Kissinger"

See User information
Bra!

Posted on: 2009/3/29 17:02
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!

Anonym
Vad är bra menar du?. Henry kissinger är en krigsförbrytare och ett globalist svin som vill att du och din familj dör. han står inte med som en person som är i deras administration vilket visar vem det är som kontrollerar obama, han var den första som gav obama ett jobb oxå. Men det är ju inget som förvånar en att det är Rockefeller/CFR eliten som kontrollerar presidenten, så har det alltid varit och dom är den största maffian genom historien, de är bara och gå igenom alla deras brott mot mänskligheten, sätt fart du kommer inte vara klar tills nästa vecka..

See User information
Vad jag menade är att det är bra att du informerade oss.

Posted on: 2009/3/29 20:15

Anonym
Lugnt. dom kommer nog ta med den infon i den nya obama filmen som kommer om två månader

See User information
Var det 4:e juli den kommer eller 4:juni?

Posted on: 2009/3/30 19:41
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!

See User information
Alex Jones känns inte genuin. Sluta gapa i megafonen och lägg mer energi på att faktiskt lägga fram fakta. Ju mer jag stöter på honom i olika sammanhang, ju mer disinfo känns han. Jag har varit ambivalent länge om snubben men på det stora hela tror jag han skadar en hel del. Jag tror faktiskt inte att Jones bidrar positivt till det vi nu håller på med.

Om så många som möjligt, som nu lyssnar till Alex Jones, tar ett steg tillbaka och känner lugnet en smula - tänker själva etc., då är det inga problem. Jag upplever trots allt att för många går in i pajkastandet "han ljuger!", "där är det disinfo!" o dyl. Det är disinfo-taktiken på en lägre nivå. Lär man sig den omedvetet av sådana som Jones?

Jag tycker generellt det är för mycket fördömanden, för mycket hårda ord. Det är helt enkelt för mycket megafon...

Det kallas visst för underhållning.

Posted on: 2009/3/31 11:26

See User information
Ujujuj, Therold. Jag hoppas du drog på dig den flamsäkra skyddsdräkten. På det här stället är man inte skeptisk mot Jones ostraffat

Inte ens dom av oss som lyssnat på honom i åratal går säkra för "Jonesiterna".

Posted on: 2009/3/31 13:50
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
Tror jag kan ta det :)
Har man tre barn som summa summarum varit sjuk i hela mars (bl.a. magsjuka) så vad är att folk tycker och tänker om diverse underligheter? Noll, inget.

Alex Jones är lika utvald/platsplacerad som Barack Obama. Det är rätt ok att köra grundkursen i NWO med Jones men sen får det vara bra.

Tänker man i fotspåren av en "tydlig ledare", då ber man om problem. Lyssnar man till exempelvis Edward Griffin så känns Jones som ganska... ja, tröttsam. Jones erbjuder ingen fördjupning i hur man skall ta sig an mängden information. Man skall i många lägen bara backa och försöka 'go with the flow', annars går man för hårt in i soppan och blir en del av det - klassiskt scenario.

Får tacka Jones för att han snabbt gav mig grunderna, men nej tack till vidareutbildning i Jonesionismen.

stay sharp, stay true

Posted on: 2009/3/31 14:49

Anonym
Hans jobb är att gå ignom nyheter och ha gäster som diskuterar olika saker, du kan inte bli djupt utbildad i historia av radio det får du läsa böcker för att bli. ingen tvingar dig att lyssna på hans show men ändå måste du kalla det för "disinfo" när allt dom pratar om där är fakta och nyheter bara. disinfo är när man pratar skit om andra patrioter som har gjort mycket för rörelsen, så vad du håller på med är disinfo. anledningen att du inte står ut med AJ är för du har en svensson mentalitet, det är okej att bli arg, man ska vara aggressiv, skrika och överrösta folk. för i tiden gick man och skrek politker i ansiktet och misshandla dom när dom gjorde något dåligt emot folket, gillar du inte det så gillar du nog inte frihet iheller, flickor som dig ska bara stå och cheerleda medans riktiga patrioter tar ner globalisterna. och du kan säkert inget om globalisternas historia själv, hade du gjort radio hade du säkert inte haft fler ord att säga efter tjugo minuter.

See User information
Lika lite som jag tvingas lyssna till Alex Jones tvingas du läsa och svara på mitt inlägg. Sen behöver man inte förolämpa andra, inte för att något skrivet av en okänd bekommer mig.

Mycket märkligt och destruktivt utspel.

Posted on: 2009/3/31 21:22

Anonym
"jonesism" låter som ett skällsord för att förlöjliga de som upplever att AJ gör ett bra jobb.

Jag tror ingen här, ser honom som någon räddare. Alla måste rädda sig själva och vi räddar varandra tillsammans dessutom. AJ är aktiv, agerande, utåt, det är vackert. Det är väl snarare så att vissa inte uppskattar med att han är högljudd som har problem med hans person och inte ser på faktan.

Jag anser att hans sätt att hantera saker är fullt normalt i en krissituation. Folk är i allmänhet alldeles för fega, tysta, passiva och tillbakadragna när de borde agera utåt mera, precis som alex gör. (Denna tillbakadragenhet och och passivitet är jag också drabbad av)

Om det finns direkta bevis för disinformation kring AJ:s fakta och vad han gör, så presentera dem i en egen tråd, det kan vara bra för alla att se, läsa och diskutera.

Det räcker dock inte med "Eric John Phelps-liknande-bevis". (Dvs bevis som bara bygger på påståenden och repetering om att allt och alla är kopplade till Jesuiterna).

Malmoe: Intressant citat du hittade iaf. Fram med fler sådana. Tack och bock.

See User information
Alex Jones har haft en massa intressanta gäster det senaste......

Posted on: 2009/4/1 16:40

See User information
Ok, jag borde förstås klargöra vad jag slängde ur mig men just saknar jag tid något otroligt. Givetvis skall det vara en ny tråd då och enligt mig en viktig sådan. I stort tycker jag Alex Jones gör ett bra jobb - inget snack om det! Min tanke går betydligt djupare än att bara tycka disinfo för det är kanske mer ett resultat av arbetet, inte ens medvetna försök till disinfo. Men ok, det blir en annan tråd i sådana fall. Miskreditering av andra sanningsjägare ökar på disinfo-resultatet (Maxwell, Icke, Phelps etc).

Jonesism är inget skällsord. Det är ett ord som sätter en stämpel på folk som alldeles för mycket går upp en celeber persons korståg och glömmer i för stor utsträckning att förkovra sig i sin egen individualism. Nu säger jag inte att vaken.se's användare rusar runt och dyrkar Jones.

Om denna tråd då. Ja, Alex uppger i Obama Deception att han inte kan nämna allt Obama gjort eller inte gjort för det skulle ta för mycket tid. Det är ett mycket dåligt val att prioritera megafonen och folkansamlingar som står och hänger utanför en byggnad. Det blir lätt en clownstämpel över detta. Istället borde det vara betydligt mer faktagranskande och eventuellt också personliga intervjuer. Jag tror på det stora hela att Jones förlorar på detta, men som sagt, det är bara vad jag tror. Precis som Michael Moore kör Alex Jones samma "upp och säg ifrån" på ett rätt underhållande sätt. Jag har vibbar av att Jones är arvtagaren till en utspelad Moore vare sig han är medveten om det eller ej.

Det är svårt med bevis men man får väl näsa för vissa saker. Jag uppmanar helt enkelt till att bara vara en smula kritisk till hur Jones i för stor utsträckning köper poäng som Robert Aschberg eller liknande. What is the end result? People might stop listening to you, people that oughta LISTEN stop listening, isn't that a failure?

Jag vill INGET hellre än att folk börjar vakna till. Låt oss se till vår gemensamma välvilja i denna fråga.

Dessutom tycker jag det är felaktigt antagande att kalla folk fega som inte agerar tydligt och utåtriktat. Många gör ett hästjobb, om det så är på gatan eller på sin arbetsplats. Jag sitter och skriver en hel del, dels till myndigheter och andra intressanta forskare. Jag läser på för att erhålla en kunskapskärna som vinner mark i andra sammanhang. För att påverka bör man vända sig till vad Edward Griffin's meddelande när han blir intervjuad av Alex Jones (där Jones avbryter Edward för ofta, fan också!). Griffin menar att vi måste ta makt där den finns och för att göra det måste enskilda individer vara smarta, lite som arkitekterna bakom NWO.

Jag arbetar som kommunal tjänsteman med insyn inom trafikjuridik och tekniska datasystem och organisatoriska rutiner. Det är helt avgörande för min framgång i mitt arbete att jag vinner över folk, vinner deras förtroende och skapar en fungerande enhet som arbetar mot ett gemensamt utsatt mål. Får två år sedan hade jag en annan strategi och den var mer rättfram - det sket sig fullkomligt. Läxan man lär sig i livet går att tillämpa inom andra områden. Man kan på sätt och vis säga att megafonen på arbetsplatsen var det dummaste jag kunde ta till.

En ny tråd. Hmmm... vi får se.

Posted on: 2009/4/2 7:03

Anonym
Quote:
Om denna tråd då. Ja, Alex uppger i Obama Deception att han inte kan nämna allt Obama gjort eller inte gjort för det skulle ta för mycket tid. Det är ett mycket dåligt val att prioritera megafonen och folkansamlingar som står och hänger utanför en byggnad. Det blir lätt en clownstämpel över detta

Vilket är sant, man kan inte göra dokumentärfilmer som är fyra timmar långa, folk orkar inte kolla på det, dom måste vara mellan 60-120 min långa. nu håller han på med att göra en ny obama film till och med så varför klaga?, den första obama filmen var riktad mot nybörjare i politik för att få dom att vakna till att obama står för samma agenda som bush, vilket han gjorde ett bra jobb med att visa. att han visa end the fed demonstrationen var bra då det visar folk att det finns människor som är aktiva med att sprida informationen, att det finns folk som protesterar mot vad man verkligen borde protestera emot. AJ var den som började med att springa upp med en kamera och ställa hårda frågor till politiker, och idag gör många det, wearechange osv.

Varför gör du inte själv en dokumentärfilm om du kan göra det så mycket bättre?.

Allt klagande på andra "han gjorde inte det, och han gjorde inte det, bla bla" det är disinfo, man gör inget annat än att skada med det, gör det själv istället för att säga att andra ska göra det.

See User information
Bättre? Nja.
Varför jag inte gör film själv? Hmm... jag har inte den drivkraften. Det är tidskrävande och cp-svårt (jag har gjort en kortfilm så jag har en aning).

När journalisten frågar Ingemar Stenmark varför det gick så dåligt en gång svarade Ingemar: "åk själv då!". Ok, den markeringen landade rätt då kritiken var en smula felriktad. Det är ju svårt att åka slalom.

Men när journalisten eller skribenten kritiserar hur regeringen sköter sig, skall regeringen då svara: "regera du istället om du nu kan det så mycket bättre!"? Det är givetvis svårt att regera men regeringen kan inte svara en enskild journalist på samma sätt som Ingemar.

Nja. Men jag förstår din vink. Det gäller förstås att nyttja sina 120 minuter film och då tycker jag verkligen det är på sin plats att prioritera och Jones prioriterar inte rätt. Det gjorde han inte i "Endgame" heller. Jag tror han förlorar på det. Fråga några "icke-vakna" vad de anser är bäst, att han gräver och presenterar fakta eller om han gapar i megafon. Du lär få ett enhälligt svar. Då är inte hans filmer särskilt optimerade vad det gäller att introducera folk till hidden agendas.

Slutsats: film är skitsvårt, särskilt när man måste prioritera. Kolla in siktningen som Peter Jackson fick göra med Lord of the Rings - det är nödvändigt, men man måste göra rätt val. Jag hoppas Jones gör det i fortsättningen för att stärka ett seriöst intryck.

Posted on: 2009/4/2 12:29

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper