vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Sensible Free Man on the Land!

See User information
God afton!

Tänkte starta en ny tråd om Free Man, fast lite annorlunda!
Jag jobbar som Robert Menard, fast ifrån andra hållet. Förklarar mer lite senare.

Så här ser det ut när man tar "Mänsklig rättighetplats" i Sverige!

http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=5040833

Mitt svar på det hela! (början av det i alla fall)
http://www.helagotland.se/ga/artikel.aspx?articleid=5056964

Samt lite radio här:
http://www.sr.se/cgi-bin/gotland/nyhe ... tikel.asp?artikel=2737753

http://www.sr.se/cgi-bin/gotland/prog ... e=2009-04-02&programid=55

Tänkte berätta hur det går i fortsättningen, dag för dag!

Om det kan vara intressant?

Glad Påsk!

Posted on: 2009/4/13 1:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Sensible Free Man on the Land!

See User information
Lite mer info om hur det startade!

Jag + familj bestämde oss för att resa utomlands våren -08. Det var meningen att vår son skulle börja skolan på hösten. Så jag tänkte att jag använder den rätten som står skriven, utbilda på distans. Jag kontaktar Skolverket och frågar hur man skall gå till väga för att "systemt" skall bli nöjd. Kvinnan i telefonen rådfrågade en kollega och berättade sen hur jag skulle gör.

Jag ringer till rektorn på skolan och berättar att jag varit i kontakt med Skolverket, och att han som rektor bär ansvaret att plocka fram studiematerial. Det går inget vidare då han misstror mig, och kör igång en annan historia.

Det går någon vecka och jag försöker igen, men det går inget vidare då heller. Jag ringer ytterligare en gång, men då säger han till mig att jag skall köra upp mina mänskliga rättigheter i baken. Han svor också, flitigt, och var förbannad för att han inte fick som han ville, såsom jag uppfattade det.

Rektorn kopplar in socialen med flera och utredningar startar. Vi får brev, mail, telefonsamtal och besök. Ingen tar vår historia på allvar, ingen lyssnar på vad vi gjorde ifrån början, inte någon har troligtvis ringt skolverket och frågat om vi har varit i kontakt med dom eller inte! Alla handlade alltså på egna initiativ.

Jag börjar diskutera med kommunalråden i kommunen samt Barn o Utbildningsnämden (BUN). Efter några misslyckade försök till att få igång en konversation med dom, så skriver jag ihop ett mail som innehåller lite text samt ett antal punkter ifrån Sveriges grundlag + FN:s mänskliga rättigeheter (FN:MR).

Jag får inget svar och ringer upp kommunalrådet som också sitter som biträdande ordförande i BUN, om jag kommer ihåg rätt. Jag får inte något klokt svar av kommunalrådet, jurudiken är för svår fick jag till svar. Be då en jurist kolla på det föreslår jag, - jo det har jag gjort, han förstår inte han heller!!!!!

"Är det någon som vill spela monopol utan regler?"

Det kom en dom på att vi skulle betala 250 kronor vardera i böter per dag, och med det så bevisar dom, en hel del saker. Vad man får lov att göra och inte.

Det har hänt mycket mer än det här förvisso, men för att få lite bakgrund i alla fall.

Det senaste jag gjort är att skicka ett mail till Länsrätten och frågat varför dom kan dömma imot Sveriges grundlagar och dom mänskliga rättigheterna.

Det var ett tag sen nu, så jag skall skicka ett till, eller åka in och diskutera saken.

I grund och botten ligger ett felaggerande, inte pga av att politiker eller liknande är dumma, nej nej, endast för att vi alla har väldigt dåligt koll på vad det igentligen står på regeringens hemsida, och hur Sverige igentligen fungerar!

Det blir så här på grund av rädsla, och för att man inte tar reda på vad sitt jobb och sin uppgift igentligen går ut på. Det blir också så här när stress ligger i grund och botten, samt att gemeneman har fått för sig att säga en massa saker, för att alla andra säger det.

Större delen av lagen är okänd för Svenskar!

Må väl go vänner!

Posted on: 2009/4/13 9:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kämpa på!

Och se till att han ligger i alla fall ett år före dom andra ungarna som går i skolan =)

Posted on: 2009/4/13 12:37
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

See User information
Börjar bli lite intressant på: http://www.helagotland.se/ga/artikel.aspx?articleid=5056964 (deabatten)

Skolan är en väldigt känslig punkt har jag märkt!
Kommentarerna jag får efter rep i tidning o radio är blandade. Som vanligt så är det anonyma motsträvare, och tvärtom åt andra hållet.

The controller is alway's the chickenshit!

Posted on: 2009/4/14 11:25

See User information
Läste i dag att regeringen hade lagt fram ett förslag om att använda hårdhandskarna ännu mer i skolan, ännu mer disiplin, ännu mer kvarsittning etc.

Ett annorlunda tankesätt för att få bukt med bråkstakar och annat. Flera hundra år beprövat tankesätt också, som i lika lång tid visat sig vara NOLL effektivt!

Frid

Posted on: 2009/4/15 19:44

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper