vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Sensible Free Man on the Land!

See User information
God afton!

Tänkte starta en ny tråd om Free Man, fast lite annorlunda!
Jag jobbar som Robert Menard, fast ifrån andra hållet. Förklarar mer lite senare.

Så här ser det ut när man tar "Mänsklig rättighetplats" i Sverige!

http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=5040833

Mitt svar på det hela! (början av det i alla fall)
http://www.helagotland.se/ga/artikel.aspx?articleid=5056964

Samt lite radio här:
http://www.sr.se/cgi-bin/gotland/nyhe ... tikel.asp?artikel=2737753

http://www.sr.se/cgi-bin/gotland/prog ... e=2009-04-02&programid=55

Tänkte berätta hur det går i fortsättningen, dag för dag!

Om det kan vara intressant?

Glad Påsk!

Posted on: 2009/4/13 1:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Sensible Free Man on the Land!

See User information
Lite mer info om hur det startade!

Jag + familj bestämde oss för att resa utomlands våren -08. Det var meningen att vår son skulle börja skolan på hösten. Så jag tänkte att jag använder den rätten som står skriven, utbilda på distans. Jag kontaktar Skolverket och frågar hur man skall gå till väga för att "systemt" skall bli nöjd. Kvinnan i telefonen rådfrågade en kollega och berättade sen hur jag skulle gör.

Jag ringer till rektorn på skolan och berättar att jag varit i kontakt med Skolverket, och att han som rektor bär ansvaret att plocka fram studiematerial. Det går inget vidare då han misstror mig, och kör igång en annan historia.

Det går någon vecka och jag försöker igen, men det går inget vidare då heller. Jag ringer ytterligare en gång, men då säger han till mig att jag skall köra upp mina mänskliga rättigheter i baken. Han svor också, flitigt, och var förbannad för att han inte fick som han ville, såsom jag uppfattade det.