Vakencorner

Har sanningrörelsen blivit infiltrerad av Alex Jones, Ron Paul, Jordan Maxwell, Micheal Tsarion mfl?
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Aktivisten Earthlasthope har gjort en ny youtubeserie med tunga bevis för att många av sanningsrörelsens "ledare" är falska och faktiskt är desinformationsagenter.
Gå in på hans nya youtubekanal och se spellistan som heter "Earthlasthope Assault on Disinfo agents" innan youtube raderar den som de gjort med många av hans videos och hela hans förra konto som var en riktig guldgruva. http://www.youtube.com/user/EarthlasthopeRevived De tyngsta bevisen ligger på Alex Jones, för att nämna några.. Han har stämt sitt eget folk som gjorde hemsidan infowarstv.com och samlade ihop 375,000 dollar åt honom. De har slutit samarbeta med honom och tagit bort alla videos med han från deras site. Läs vad de har att säga: http://www.infowarstv.com/alex.htm Han har sparkat den respekterade radiovärden Jeff Rense och hotat han och hans familj för att han publicerade en artikel med Alex Jones sionistkopplingar. http://www.fourwinds10.com/siterun_da ... ews/news.php?q=1238344137 Han har även ljugit och spridit desinfo, se filmen för mer info. Det är dags att vi kommer samman allihopa och gör något konkret istället för att bara följa någon "ledare" som inte erbjuder några lösningar.
Posted on: 2009/7/23 20:19
|
|||
"We’ll take a million September 11’s over one moment of true insight toward our self-hate." - Kymatica
|
||||
|
Re: Har sanningrörelsen blivit infiltrerad av Alex Jones, Ron Paul, Jordan Maxwell, Micheal Tsarion mfl?
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Lögner i Earthlasthope's serie:
Earthlasthope säger att desinfo-agenter såsom Jones får en att känna hopplöst om framtiden. Men när jag ser Earthlasthope's filmer känner jag verkligen inget hopp! Del Ett: 1. Första meningen om Alex Jones i sin första episod, antyder Earthlasthope att Alex Jones har blivit rik av sin ockupation. Är detta sant? Nej. Han använder ALLA pengar till att skapa sin studio, och producera fler och bättre filmer per år. 2. John Todd. Jag har för mig att han lever. Det finns ju en audioinspelning och ett brev från han när han sitter i fängelse ganska nyligen. Är inte säker dock. 3. Han insinuerar att eliten kan döda presidenter, men inte Alex Jones. Jones har många gånger förklarat detta! Dessutom är detta inget vetenskapligt bevis, men snarare Earthlasthope tankar och uppfattningar, som alla är på gränsen till RIKTIG paranoia. 4. Earthlasthope säger att vi alla ska vara ledare, inte följare. Vad säger Alex Jones? Han säger EXAKT samma sak. 5. Earthlasthope visar en seriös intervju med en general som hade tillgång till intelligens på hög nivå. Sedan visar han ett kort klipp på Jones där Jones agerar sarkastiskt som han alltid gör. Jag vill göra detta JÄVLIGT klart: Earthlasthope och hans LÖGNAKTIGA SERIE ger oss MER bevis på att han har en dold agenda än vad Jones har. 6. Skulle Earthlasthope vara neutral som en riktig Truther skulle han inte först spela upp ett klipp på när Alex Jones talar illa om Cooper och sedan lägga in ett klipp på när Cooper säger att han inte bryr sig. Istället skulle han först lägga in när Alex Jones talar illa om Cooper och sedan lägga in ett klipp när Cooper talar illa om Jones (Det finns sådana inspelningar: har hört dem själv)! Sedan lägger han in ett klipp direkt efter där Cooper säger att han inte bryr sig om vad vi tycker om han. Vad gör Earthlasthope inte? Han lägger inte in ett klipp när Alex Jones säger EXAKT samma sak och att han inte tycker att vi ska skydda honom! Del Två: 1. Earthlasthope säger att han är en vanlig kille med ett barn, som William Cooper. Men vänta nu! Alex Jones är OCKSÅ en vanlig kille med barn och fru. ÄSCH jag orkar inget mer!!! Märk väl att Earthlasthope använder extremt sorglig musik i sina filmer! Då känner man hopplöshet! Gör alex jones detta? Nej, han har mystisk musik som gör att man känner sig snarare som en detektiv som vill lösa ett fall! Fattar ni detta! Bevis mig fel på någon punkt! Jag VET att ni också tycker att det är konstigt hur Earthlasthope INSINUERAR och ANTYDER saker hela tiden genom sitt sätt att lägga in klipp i sin serie. Tex. Punkt 6. Och kom inte och säg "Ja, men hans filmer blir ju censurerade och borttagna från YouTube! Någon vill att vi inte ska veta". Har ni inte tänkt på att han kanske själv tar bort dem bara? LYSSNA PÅ DETTA KLIPPET; SÅ KANSKE NI FATTAR ATT HAN INTE FÅR OSS ATT KÄNNA HOPPLÖSHET ELLER RÄDSLA! http://www.youtube.com/watch?v=EZGn9c4NCws
Posted on: 2009/7/24 21:03
Edited by Philochatus on 2009/7/24 21:20:59
Edited by Philochatus on 2009/7/24 21:24:23 Edited by Philochatus on 2009/7/24 21:25:36 |
|||
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!
|
||||
|
Re: Har sanningrörelsen blivit infiltrerad av Alex Jones, Ron Paul, Jordan Maxwell, Micheal Tsarion mfl?
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Tack. Bra synpunkter Philochatus. Bra med balans.
Jag är inte alls insatt i Alex Jones men jag respekterar Jeff Rense för vad han gör... och att sparka, stämma, och ringa hem till hans familj och hota dom för att Jeff har ifrågasatt hans kopplingar till sionisterna tycker jag är helt psykopatiskt. Och varför säger han att araber äger All media och hollywood, och aldrig ger information om rotchilds sida; sionisterna, vatikanen etc. Ja det är ändå många frågetecken om AJ, det har alltid känts skumt med honom, varför så aggressiv tex. Därför han aldrig har tilltalat mig. ---------------- Tack själv spektisk :)
Posted on: 2009/7/24 21:34
|
|||
"We’ll take a million September 11’s over one moment of true insight toward our self-hate." - Kymatica
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
spektisk:
"Jag är inte alls insatt i Alex Jones" Där sitter problemet. :) Alex Jones sa att araber, sammanlagt, äger mest aktier i hollywood. Alex Jones säger ofta saker om Rothschild, han till exempel intervjuade honom och avslöjar dem hela tiden. Vatikanen och Zionisterna kan jag inte säga att han avslöjar speciellt mycket, men han har talat ut om det ändå och han förklarar varför.
Posted on: 2009/7/24 22:25
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Lögner i Earthlasthope's serie:
Earthlasthope säger att desinfo-agenter såsom Jones får en att känna hopplöst om framtiden. Men när jag ser Earthlasthope's filmer känner jag verkligen inget hopp! Del Ett: 1. Första meningen om Alex Jones i sin första episod, antyder Earthlasthope att Alex Jones har blivit rik av sin ockupation. Är detta sant? Nej. Han använder ALLA pengar till att skapa sin studio, och producera fler och bättre filmer per år. Hur vet vi att så verkligen är fallet? 2. John Todd. Jag har för mig att han lever. Det finns ju en audioinspelning och ett brev från han när han sitter i fängelse ganska nyligen. Är inte säker dock. Osäkert om Todd är vid liv. Av brevet att döma kan han lika gärna vara död. 3. Han insinuerar att eliten kan döda presidenter, men inte Alex Jones. Jones har många gånger förklarat detta! Dessutom är detta inget vetenskapligt bevis, men snarare Earthlasthope tankar och uppfattningar, som alla är på gränsen till RIKTIG paranoia. Vad har Jones sagt om detta? Redogör gärna kort. Earthlasthope vill lyfta fram det märkliga i att Jones får fortsätta att köra sitt race samtidigt som eliten uppenbarligen kan döda presidenter när det passar. 4. Earthlasthope säger att vi alla ska vara ledare, inte följare. Vad säger Alex Jones? Han säger EXAKT samma sak. 5. Earthlasthope visar en seriös intervju med en general som hade tillgång till intelligens på hög nivå. Sedan visar han ett kort klipp på Jones där Jones agerar sarkastiskt som han alltid gör. Jag vill göra detta JÄVLIGT klart: Earthlasthope och hans LÖGNAKTIGA SERIE ger oss MER bevis på att han har en dold agenda än vad Jones har. Han klipper och klistrar med olika ytterligheter. Huruvida hans framställning är bevis för att han ljuger och/eller har en dold agenda är väl inte givet på något sätt. 6. Skulle Earthlasthope vara neutral som en riktig Truther skulle han inte först spela upp ett klipp på när Alex Jones talar illa om Cooper och sedan lägga in ett klipp på när Cooper säger att han inte bryr sig. Istället skulle han först lägga in när Alex Jones talar illa om Cooper och sedan lägga in ett klipp när Cooper talar illa om Jones (Det finns sådana inspelningar: har hört dem själv)! Sedan lägger han in ett klipp direkt efter där Cooper säger att han inte bryr sig om vad vi tycker om han. Vad gör Earthlasthope inte? Han lägger inte in ett klipp när Alex Jones säger EXAKT samma sak och att han inte tycker att vi ska skydda honom! Det Cooper säger är att han inte bryr sig om hur han framstår i omgivningens ögon eller vad som kan tänkas hända honom. Cooper säger att bryr sig desto mer om vad vi gör med den info han ger oss då den är viktig för vår ras, planet och värld. Som sagt, Earthlasthope klipper och klistrar för att förstärka sitt budskap. Del Två: 1. Earthlasthope säger att han är en vanlig kille med ett barn, som William Cooper. Men vänta nu! Alex Jones är OCKSÅ en vanlig kille med barn och fru. ÄSCH jag orkar inget mer!!! Märk väl att Earthlasthope använder extremt sorglig musik i sina filmer! Då känner man hopplöshet! Gör alex jones detta? Nej, han har mystisk musik som gör att man känner sig snarare som en detektiv som vill lösa ett fall! Håller med om att musiken är i deppigaste laget. Ger en känsla likt den man får efter att ha sett Alex Jones film Endgame. Eller den känsla man får efter att ha lyssnat på Alan Watt:s deppiga röst/röstläge ett tag. Eller den känsla man bland får efter att ha sett klipp av Jordan Maxwell/Michael Tsarion. Fattar ni detta! Bevis mig fel på någon punkt! Jag VET att ni också tycker att det är konstigt hur Earthlasthope INSINUERAR och ANTYDER saker hela tiden genom sitt sätt att lägga in klipp i sin serie. Tex. Punkt 6. |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Etablissemanget kan inte döda presidenter hur som helst. Idag är det mycket svårare än för 50 år sedan och än svårare 150 år sedan och längre bak i tiden. Mr. Jones har förklarat att det skulle bli en ny Martin Luther King om han dog, och detta är sant. Se bara hur många som ser hans filmer.
Alex senaste Moneybomb inkluderade en video där han visade exakt vad pengarna tar vägen för någonstans. Han berättar även hur mycket hans filmer kostar, tex End Game över 100 000 dollar. Han behöver egentligen mer pengar, så jag tror inte han blir stenrik på sitt jobb, eller hur? Vi kan inte acceptera, och än mindre ta det för bevis, att Earthlasthope vill "förstärka" sitt budskap, för den är en stor fet lögn. Han tvistar fakta efter sin uppfattning lika mycket som massmedia. Men jag är neutral. Alex Jones jobbar för att avslöja etablissemanget, och visar exakt de dokument som finns för att "förstärka" sitt budskap. Alex Jones har vetenskapliga bevis i sitt arbete. Earthlasthope jobbar för att avslöja Alex Jones, och har inga dokument till stöd. Han har inga vetenskapliga bevis. Det bästa han kan göra är att ponera över möjligheten att Jones kanske blir rik på sitt arbete; ponera över varför han inte har mördats; ponera över varför han inte nämner Sionisterna så ofta.
Posted on: 2009/7/24 23:04
Edited by Philochatus on 2009/7/24 23:23:37
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
det är meningslöst att ge sig in på bevisning ang sakfrågan med logik som bevisförning, när sakfrågan är designad som ologisk. Det är klokare att samtala om det med öppna skygglappar och gemensamt komma fram till något som gör en klokare… Förneka saker som är okända har aldrig resulterat i framgång, det har heller aldrig fungerat att samtala med en förnekare.
Bara för att man är öppen i sinnet och ifrågarsätter allt betyder ju inte att man är paranoid. |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Utdrag från: http://www.infowarstv.com/alex.htm
Alex has always said on air PLEASE POST MY VIDEOS AND DOCUMENTARIES EVERYWHERE, make copies, give them away spread my message ..and that's what we were doing , Of course we had advertising space available on the site to try to help supplement the cost of the site and pay for the server bill (JUST AS YOUR VIDEOS ARE ALL OVER YOU TUBE AND THEY SELL ADVERTISING..WHATS THE DIFFERENCE??? YOU DONT GET ANY CUT FROM YOUTUBES ADVERTISING DO YA??), we have never even broken even and remain dipping into our savings to run the website, But thats not good enough ..It seems that Mr. and Mrs Jones Would begrudge us selling ad space in order to pay for the website because they were not getting a CUT of the money?? ( which there was NONE) and that it would cut into THEIR PROFITS ..and this just 2 weeks after he raised over $375,000 dollars in one day from YOU THE PATRIOTS in a money bomb-Which by the way the IRS knows about IM SURE, But they would begrudge us a few CRUMBS to pay for our hosting for a site that I sank my entire life savings into and actually bankrupt us now, while they raise hundreds of thousands of dollars FROM YOU..THE TRUE PATRIOTS! Seems GREEDY to me , especially when every link we had on the site LINKED BACK TO ALEX's WEBSITE, his store , his t-shirts sales, his DVD sales ..we were in effect ADVERTISING FOR HIM FOR FREE!!!!, again .not good enough. They want it ALL! You will see below that they are claiming copyright on the VIDEOS THEMSELVES that they have told EVERYONE TO POST AND GIVE AWAY.....VERY TWO FACED in my opinion of course Jaha, makt och pengar korrumperar alla, även Alex. Synd att alla som blir stora faller i samma fälla, oavsett vilket budskap de har. "Girighetsfällan" Alex har, vad jag vet, alltid sagt att han jobbar ideellt för allmänhetens bästa. Men varför jävlas han då med en av de största ideella marknadsförarna av hans material? Orkar inte med överaggressiva människor. Blir så trött. Alex var bra för rörelsen i början eftersom hans personlighet stack ut ur mängden och han fick uppmärksamhet. Men nu är han (sedan ett tag) bara en böld på rörelsen. Samtidigt måste vi komma ihåg att en stämning i Amerika är ungefär som att ringa och skälla ut någon här i Sverige, så det är inte så illa som det verkar. En liten kulturkrock. Men trist att han ger sig på sin egen rörelse istället för att stämma bankerna eller nått. Visar på att han har förblindats av makt och har för mycket pengar (så att han har råd att istället ge pengar till advokater mm.). Jag tror de hade kunnat lösa det tusen gånger billigare om de satt sig ner och snackat enskilt i 50 minuter. Ska bli intressant att se vad som nu händer när denna sanningssökarledaren behandlar sitt folk illa.
Posted on: 2009/7/25 9:39
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Vad har infowarstv för bevis för att Alex har gjort allt detta.. Låter helt absurt i mina öron, SÅVIDA inte Alex vet vad dessa killar går för, Alex kanske har information om dom som driver infowarstv som inte är till godo för truth/patriot-rörelsen ?
Om Alex har denna information så kommer han nog dra fram den om det behövs, jag kan erinra mig att jag har hört att Alex har pratat om nån grupp som skulle kunna vara denna.. Det alla bör vara införstådda med att Co-Intel-Pro verkar på flera sätt och kan försöka infitrera grupper på olika vis, först framstår dom som dom bästa patrioter/truthers för att sedan vända sig emot rörelsen..
Posted on: 2009/7/25 13:19
|
|||
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Det är information pojkar helt vanlig information, att sitta och diskutera vilka av dessa "ledare" som talar mest skit/sanning är tämligen överflödigt, detta borde väll vara ett faktum?
Det finns inte en kotte därute som inte vrider på sanningen eller överdriver för att "bevisa" sin tes, dessa män är i teorin forskare.. Jag antar att dom flesta här redan vet att allt det dom snackar om endast har ett symboliskt värde, vi får helt enkelt använda våran "intuition" eftersom det finns för många sanningar. EDIT: Dessa människor brukar ofta nämna att det inte finns en enda officiell person som har "kommit" någonstans och nått ut till massorna som inte har en mer sluten grupp bakom sig, så varför skulle dessa aktörer då vara särexempel?
Posted on: 2009/7/25 18:27
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Färgstarka personer som dom tråden handlar om blir alltid starkt ifrågasatta. Det ligger i människans natur verkar det som. Håller med föregående talare. Det handlar bara om att vara sann mot sig själv, söka, granska och analysera information för att slutligen få en bättre förståelse om vår värld och hur den fungerar. Folk som hakar upp sig på att försöka utröna huruvida ngn är desinfo agent el liknande slösar bara bort sin tid/energi och kan lika gärna titta på såpoperor vad mig anbelangar.
Har man inte insikt nog att kunna värdera/analysera information så kan det nog vara bra att först analysera sig själv och lösa dom problem man själv har, innan man problematiserar "det därute", andra människor etc. Att många verkar störa sig på AJ för att han är arg och burdus är för mig väldigt märkligt. Det är ju inte direkt en programledare för "mitt i naturen" vi pratar om här. Han är ju för bövelen i förtrupperna i ett fullskaligt krig mot den ondaste satanist regim världen har skådat!!! Gå gärna och ställ er själva i första ledet med ett milt leende och se om det funkar bättre. Det är BRA att folk blir förbannade på det helvete till värld vi lever i så att en förändring kan komma till stånd. Jag pratar givetvis om ett konstruktivt raseri som vänds till positiva initiativ och drivkraft. Hans rättframma sätt tilltalar iaf mig. Vi är alla olika och andra kanske gillar thruthers med en mildare framtoning... Whatever floats your boat!
Posted on: 2009/7/28 3:01
Edited by jonte on 2009/7/28 3:46:06
Edited by jonte on 2009/7/28 3:47:50 |
|||
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
jonte skrev:
Håller med föregående talare. Det handlar bara om att vara sann mot sig själv, söka, granska och analysera information för att slutligen få en bättre förståelse om vår värld och hur den fungerar. Folk som hakar upp sig på att försöka utröna huruvida ngn är desinfo agent el liknande slösar bara bort sin tid/energi och kan lika gärna titta på såpoperor vad mig anbelangar. Har man inte insikt nog att kunna värdera/analysera information så kan det nog vara bra att först analysera sig själv och lösa dom problem man själv har, innan man problematiserar "det därute", andra människor etc. Att vara sann mot sig själv kan innebära att man anser det vara av vikt att påvisa vissa saker. Exempelvis att det som uppfattas som 'självklart' inte alls är så självklart som man kan tro. Därför torde det inte vara fel att diskutera märkligheter hos Alex Jones eller Ron Paul. Eller påtala märkliga samhällsförhållanden. Snarare tvärtom. Vidare, om man skall vänta med att problematisera förhållanden 'där ute' tills man har analyserat sig självt och löst sina egna problem, ja då lär man få vänta lääänge på att få delta i diskussionen. Detta då människor förändras konstant. Vi blir aldrig färdiga, vi får ständigt nya problem och nya sätt att se på saker och ting. Eller? |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Quote:
Vad jag menar med att analysera sig själv innan man ger sig i kast med "det där ute" är att det blir svårt att få ngn ordning/nå framsteg på saker och ting om man ser konspirationer/problem exakt överallt. Det är ett paranoit, icke sunt och framförallt icke konstruktivt beteende. Personligen vill jag ha ett samhälle utan gift i maten, nwo, illuminati, satanism etc, delar du den tanken? Vägen till förändring går genom att analysera och samla information om världens tillstånd/problem från så många håll som möjligt för att på så vis få ett bättre strategiskt läge att handla ifrån, ev försvara mig ifrån. AJ, Tsarion och Ron Paul har alla hjälpt mig att förstå situationen bättre. Alla starka kritiker till ett system som förslavar och mördar människor varje dag. Det är systemet och eliten som är problemet vi måste lösa. Nyckeln till förändringen ligger i att se möjligheterna, tänka positivt och skilja agnarna från vetet i det kopiösa info flödet vi lever i. Innan denna diskussion fortsätter känner jag att det hela måste bli lite mer preciserat. Vad exakt är det för märkligheter hos dessa personer vi talar om? Hur insatt är du i dessa personers arbeten?
Posted on: 2009/7/28 19:53
Edited by jonte on 2009/7/28 20:26:53
Edited by jonte on 2009/7/28 20:27:58 Edited by jonte on 2009/7/28 20:28:46 |
|||
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Jag ser det så här. Sanningsrörelsen har blivit infiltrerad av desinformatörer som sprider rykten om både den ena , den andra, den tredje.....
Posted on: 2009/7/28 20:04
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Dom nämda har lyft fram frågor så att jag lättare kunnat "snokat" vidare , på samma sätt som ni andra på den här sidan gjort, naturligtvis har "snögubbar" på vaken.se bidragit till att man fått en och annan "synvända", men sånt tackar vi för....
Posted on: 2009/7/28 20:35
|
|||
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Quote:
Märkligheter...? Med detta avses sådant som gör att man kan ifrågasätta huruvida dessa personer är äkta. Exempel kan bl.a. hittas i följande trådar: Om Ron Paul - http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=15194&forum=1 Om Alex Jones - http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=14284&forum=1 Hur insatt är jag...? Hur insatt är du? Svårt att veta hur insatt man är (jämfört med andra). Varför undrar du detta? Har detta någon avgörande betydelse enligt dig? |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Quote:
Ok kontentan av det jag försöker förmedla är att det på sätt och vis inte har en djupare betydelse om AJ el ngn annan jobbar för eliten - bara folk vaknar!! Det är det enda som verkligen betyder något. Jag vet att han har väckt många och väcker många till det som pågår. Michael Moore är en annan som granskats noga under luppen av många thruthers mfl. Visst han kanske inte presenterar alla fakta, det finns saker som han lyfter fram och saker som han struntar i att lyfta fram. Andemeningen är dock den samma, han har fått många att tänka till. Hans filmer fick mig att leta vidare och vidare och vidare och jag vet att det gäller många andra... Förstår du mig? Det handlar bara om att så många som möjligt ska vakna, det finns inga utmarkerade, "korrekta" stigar att vandra när det gäller den processen, vi är alla olika och tar till oss info på olika sätt och i olika takt. Målet med resan förenar dock oss alla. Vi kommer alla att bli slavar om vi inte vaknar det är det som vi har gemensamt, plus att vi alla är ett också på ett djupare plan. Filmer som Zeitgeist mfl sammanfattar detta ganska bra. Jag förstår dig, förstår du mig nu?
Posted on: 2009/7/29 0:13
|
|||
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Är Jones en infiltratör/agent så gör han det absolut uslaste jobb man kan tänka sig; hans, i så fall, påstådda finansiärer och handledare måste vara fulländade idioter.
Om Alex Jones inte hade gjort vad han gjort i över ett decennium skulle typ ingen veta någonting. Jag skulle inte veta någonting om vad jag nu vet; jag skulle antagligen fortsatt spela Halo. Jag är alltid öppen till ny kunskap till 99%, så jag skulle nog vaknat med åren ändå, men antagligen inte än på ett tag!
Posted on: 2009/7/29 1:55
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Sanningsrörelsen har fåt många anhängare som är paranoid och som har blivit lite skadade av samhället, detta är varför visa ropar att ron paul och AJ är agenter som jobbar för barn mördare, när verkligenheten är att dom är så äkta man kan bli och verkligen bryr sig om folket och vill hjälpa.
Allt som har postas i denna tråden är fel. AJ pratar alltid om lösningar, och det finns inga lösningar förutom dom AJ pratar om. AJ har avslöjat zionisterna och israels brott ofta. fakta som går att hitta hur lätt som helst. Kul att folk som säger att det finna tunga bevis inte lyckas lägga fram några beivs och dessutom erkänner att han inte är insatt i AJ. Anledningen att du inte gillar AJ aggressiva stil är för att du är omanlig, sluta att vara en hippie och väx upp så löser det sig. Är trött på hippies som leker vakna och som inte vet ett skit vad dom pratar om och går runt och anklagar dom mest äkta personerna vi har för att vara agenter. Sånna här trådar gör så att det känns som att man har besökt ett mentalsjukhus. vi kan inte alla vara på samma nivå och vara lika bra på att använda logik, men kan ni inte göra alla andra en tjänst och bara vara tysta? så slipper ni smita andra som också redan är lite svaga som er och lätt ser konspirationer i allt, ge dom en chans att utvecklas och prata om positiva saker istället för "Dina vänner kanske vill mörda dig, du borde inte umgoss med dom" vad hjälper det att prata om sånt? prata om positiva saker, sprid inte negativa saker om bra människor när det inte finns några bevis, ni sprider propaganda som skadar. Men det är klart att ni sprider propaganda, för ni är långt ifrån vakna och dom flesta av er har er egna lilla ide av vad NWO är för något. och folk som ni inte förstår eller som inte har samma världsbild som er dom kan vara agenter, för om inga flygplan träffaded WTC så är allt möjligt.... man märker snabbt vad det är för folk som sprider denna propagandan, det är oftast personer som tror på vad som helst och så är fallet med dom flesta här på vaken med som har spridit denna propagandan.
Edited by Malmoesoldier on 2009/7/29 3:01:49
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Det är väl ganska uppenbart vem det är som är ute efter stålar.
någon startar en site som heter infowarstv.com i hopp om att leacha folk ifrån AJ, när dom ska till infowars.tv Han smutskastar sen AJ på denna sida så att dom ska komma till honom istället. Dessutom så verkar det som han stulit AJs kund db eftersom jag har börjat få massa spam email från den där siten. Först detta Quote:
sen detta Quote: Hello Fellow Patriots Quote: Hello InfoWarrior En mindre uppmärksam person kan ju tro att det faktiskt är alex jones money bomb också. dom tur är har han bara fått in lite drygt $1000. Så mycket som AJ jobbar tycker jag han förkänar , ett bra liv, kanskle lite semester med familjen, sjysst hus osv. Jag köper inte inte grejen att sionister och vatikanen styr. Dom är en maktfaktor så klart och det finns många. AJ fokoserar inte på dom eftersom hans första mål är få tillbaka den frihet som har gått förlorad i USA pga ett korrupt system. Det högsta ledarna i detta system vill inte synas för mycket och behova ta en debatt publikt om deras ide att att få världsherravälde. Sionister och och vatikanen tror jag mer blir utnyttjade. Se på det lixom, USA hjälper israel hela tiden. Israel är ingenting utan USA. Men utan Israel får inte USA(folket bakom kulisserna) En anledning att västernasera(få kontroll över) islam. Dom får inte helelr en anledning att sälja vapen? dom får inte helelr en anledning att att förändra den "fria" västvärlden. Vad kan lixom vatikanen göra mer än att påven har guds ord. Dom kan bara ge morliskt vägledning. Dom har inga armeer, inga kärnvapen, inga centralbanker.. well en i vatikanen kanske. Israel kan använda sina nukes mot sina grannar men israel har fan inte en chans i långt krig utan USAs hjälp. sorry gick kanske lite offtopic
Posted on: 2009/7/29 7:13
|
|||
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör> |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Israel - problem
Miltanta islamister - reaktion "modernisering" - lösning Påven förbjuder kondomer - Problem HIV, överbefollkning, svält etc. - Reaktion "modernisering" - lösning Alex jones är bra informations källa. Han har mindre än 99% rätt som han påstår. Vi har sen alla andra figurer innom sannings rörelse från micro till allan watt. Men dom har inte samma resurser som alex, och ofta kör dom med många ideer och gissningar som inte har någon som helst faktiskt backning, eller ens goda argument för att något kan ligga till på det viset som dom påstår. Det dom dock gör är att även om dom har fel, alex och alla andra så får dom folk att vakna upp och tänka utanför lådan och tänka själva. Vara kritiska till the powers that be. När dom attackerar varandra så går det från DN till se & hör. Typ brittney spears har ny pojkvän, alex jones vänstrar med sionisterna. Kungen gick på toellten men hade inge toa papper, Ron paul sågs shape shifta på stureplan. osv osv
Posted on: 2009/7/29 7:35
|
|||
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör> |
||||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
En fråga som jag har ställt mig en längre tid, varför utförde man 911 så uppenbart? Självklart hade man en ”sanningsrörelse” och mycket annat med i beräkningarna innan utförandet… Varför har man låtit sanningsrörelsen växa utan några större motgångar? lite smutskastning via massmedia är nästan allt motståndet har lyckats med?
Varför har inte "We are change" (som gör ett strålande jobb med konfrontationer osv) inte utsatts för större motstånd trots att vissa makthavare flyr för livet när de blir konfronterade? Varför låter man miljarder av människor ha en alternativ informationskälla (nätet) där händelser som 911 växer starkt och snabbt? Varför tolka frågorna som paranoida etc...? Att komma med påhopp och nedlåtande kommentarer gör inget annat än sänker trovärdigheten hos personen ifråga samt Vaken.se som sådan... Tråkigt. Hur kommer det sig att man kallar någon man inte känner, som man aldrig har träffat för paranoid och mentalt svag när man själv inte klarar av att hantera ett simpelt samtalsämne? Jag har svårt att tolka motsägelserna och logiken här... Frågona är många... MVH/J |
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Quote:
Posted on: 2009/7/29 12:10
|
|||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login