-Lyckan, min vän - dig som jag så varmt hållen om hjärtat!
Vad är det för dialekt du tagit till dig? Jag hör dig tala till mitt inre men det som har blivigt "jag" har svårt att tolka dina ord.
Oh! Dessa välvalda meningar som själen snappar upp överallt. Jag känner dem! De får mig att kippa efter luft och ibland till och med (som nu) göra mitt synfält grumligt. Sedan jag valde livet har du alltid varit vid min sida.
-Älskade kamrat!
Snälla var inte så ivrig, jag blir överväldigad! Jag vet att jag höll mig borta ett tag - och att du har mycket att berätta. Men jag trodde mig behöva det.
Men att få känna din närvaro igen gör det ju uppenbart att det var ett beslut som inte behövde fattas - det var rentav ideotiskt av mig. Om jag får be dig om något så ber jag dig om det här:
Tala lite lugnare och berätta allt för mig så att den jag kommit att bli också kan förstå.
Ett universum har skapats, och det är helt fantastiskt. Så långt är jag med. Min skapelse är igång och självständig i den mån att äventyret just börjat. Tankarna har än ej hopats och intrycken svävar fritt i ethern.
Gravidationsfälten är en stor del av det hela - och nu kan jag se en av mina roller. Leda och diregera ljus är en annan. Men hur det skall gå till är en utmaning jag behöver anta.
Aj aj aj - en sådan utmaning från en fjärran dimension - men det är ju trots allt mitt favoritämne i livet och sådant jag kan gå lös på, amatörpsykolog och slingrig retoriker som jag i NU levande kan kalla mig vid varierande tillfällen

Säger man öppet och glatt att man roas av absurda situationer mer än 100 ggr så är det exakt det man får!
Säger man öppen och under samvetskval att man borde skärpa till sig mer än 100 ggr så är det exakt det man får!
Nu har jag fått den perfekta lösningen på mina omedvetet medvetna böner - det är bara för mitt fysiska Jag att FATTA det! Men det är som sagt överväldigande!
Jag känner hur själen förenat sig med dig i dans till livets lovsång - PRISA KÄLLAN TILL ALLT LIV!
Jag älskar dig! Och jag vill tacka dig! Så tack min vän för att du alltid finns till hands när det börjar bli tråkigt!
Vägen är lagd, du är min guide - tillsammans lever vi, och det är det enda vi gör, aldrig dör!