vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

VAKNA UPP!!! Save the Planet! Vi har bara 10 år att VÄNDA KLIMATEN! Har vi fel på Vaken?

See User information
http://www.savetheplanet.ax/vakna_upp.htm

Jo, DE fattar allt detta.

Ett BRA exempel på hur FEL det kan går.

Hållbarhet, Greenpeace, IPCC osv...

Tänkte ringa de och prata lite, kanske en interview...

De kanske VET sanningen, kanske VI på vaken som lever i någon overklig skuggvärld, paranoia osv...

Eller? ; )

Vi kanske KAN lita på FN, och deras manipulation via IPCC

Vi kanske SKALL lita på massmedian och Al Gore...

Eller?

Kolla vilket arbete de har gjort, två människor....

Fattar de eller är de bara ett exempel på hur agendan genomförs genom godtänkande människor?

De säger:
"SaveThePlanet.ax består av oss - en barnfamilj som har bestämt sig för att göra allt vi kan för den här planeten.

Huvudsyftet är att inspirera människor att använda sitt sunda förnuft och gå från tanke och ord till handling och agera för en hållbar och klimatvänlig värld. "

Och:

"Större delen av mitt liv, fram tills för några år sedan, har jag mått dåligt, varit starkt deprimerad och skadat mig själv på olika sätt. Jag har inte kunnat förstå hur vi människor kan bete oss på det sätt som vi gör, mot varandra och planeten vi bor på, och det har gjort så ont för mig att se och känna allt detta.

Jag tyckte illa om mig själv
och trodde att det var mig det var fel på, ända tills jag träffade en person som berättade att det inte var så; Det var samhället som inte var i balans, jag var helt normal som reagerade.

Sedan dess har mitt liv förändrats totalt och jag har ägnat all min vakna tid till att försöka göra den här världen friskare, för nuvarande och kommande generationer."

Vilken Passion och energi!

http://www.savetheplanet.ax/det_hander.htm

Så, i jämförelse med "vi som vill ut med sanningen" slår de hårt med passion, energi och...och..?

Jo, propaganda.

De upprepar i RÄDDSLAN. De är rädda.

Ska vi "rädda" de?

Tänk på två verkligen mer MEDVETNA själar som de som är med något mer riktigt och utan FN IPCC klimat hållbar propaganda!

Visst säger de inte alls mycket om det financiella.... just det!

; )

Och för barnen, jo de tänkte på barnen med..:

Ett brev till de som ni betyder mest för i hela världen

"Hej Mamma / Pappa

Jag vill ha ett roligt liv, ett liv där jag själv får bestämma vad jag ska göra eller bli. Jag vill också ha möjlighet att välja var jag vill bo och vad jag vill uppleva. Jag vill ha möjlighet att välja vilken natur jag vill ta del av, vilka djur och växter jag vill se.

En dag vill jag kunna skaffa egna barn och jag vill att de också ska få välja vad de vill uppleva i världen.

Just nu gör de flesta vuxna i världen så att jag inte kommer att ha möjlighet att välja detta.

Just nu gör de flesta vuxna så att jag antagligen aldrig kommer få se en isbjörn eller 30% av de djur och växter som finns idag.

Jag vill också ha en möjlighet att träffa de människor jag vill träffa. Men just nu så gör världens vuxna så att hundratals miljontals människor kommer drivas på flykt och minst en miljard människor drabbas av torka. Så de människor som jag vill träffa finns kanske inte längre kvar.

Jag vill ha möjlighet att bestämma över mitt eget liv och vad jag ska göra med det. Men just nu är det världens alla vuxna som bestämmer i förväg att jag ska ägna hela mitt liv åt att försöka rädda den här världen från klimatkrisen, bara för att de vuxna är för lata för att göra något.

Jag vill inte att Du ska vara en av alla de här vuxna som förstör min framtid. Men man kan inte säga att man bryr sig om sina barn om man inte samtidigt gör något för planeten. För de val som du gör idag, kommer att påverka min framtid.

Det finns massor med saker att göra och jag tycker att det borde väl inte finnas något viktigare för dig att göra, än att försöka rädda min framtid. Det är väl det du vill?

Jag vill att det sker förändringar här hemma och på ditt jobb/i din skola, i min skola och på hela Åland. Jag vill att du ska göra det som är bäst för mig, i längden.

För jag tycker inte det är roligt att veta att jag måste ägna hela mitt liv åt att fixa något som jag inte har haft sönder, när det var du och alla vuxna som hade sönder det. Jag vill inte att min framtid ska vara full med naturkatastrofer, i grund och botten skapade av människorna, för att de väntade för länge med att agera.

Jag hoppas att du förstår att det här är allvar. Och jag hoppas att du i fortsättningen väljer noga när du gör dina val. Så att jag vet att du bryr dig om mig på riktigt.

Er dotter/son"

Posted on: 2009/9/10 11:32
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: VAKNA UPP!!! Save the Planet! Vi har bara 10 år att VÄNDA KLIMATEN! Har vi fel på Vaken?

See User information
"Think of the children! Dear God, wont anybody think of the children?"

Posted on: 2009/9/10 12:16
Salvandorum Paucitas, Damnadorum Multitudo
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: VAKNA UPP!!! Save the Planet! Vi har bara 10 år att VÄNDA KLIMATEN! Har vi fel på Vaken?

See User information
Dessa personer må ha passion, men de är lurade!

Klimathotet är den största bluffen världen någonsin skådat. Riktig efterforskning visar på att koldioxid är bra, och att en fördubbling av dess halt i atmosfären skulle leda till en grönare värld. Koldioxid är växtrikets mat.

Dessutom! Det mest fundamentala beviset Al Gore har är att ökad koldioxidhalt i atmosfären resulterar i ökad temperatur. Detta är bevisats bortom all tvivel vara fel. Det är ökningen av temperatur som ökar koldioxidhalten. Koldioxidhalten laggar bakom temperaturförändringar med nästan 800 år. Klimatet har aldrig varit 'stabilt', men helt plötsligt måste vi stabilisera klimatet, för annars kommer planeten att förstöras.

Det är inte mer än 25 år sedan som det stod i världens alla tidningar att vi var på väg mot en ny istid. Det är inte mer än 4 år sedan svenska Socialstyrelsen beräknade 274 000 svenska dödsfall av fågelinfluensan.

Över 30 000 vetenskapsmän har gått ut och sagt att de inte tror på klimathotet.

Varför all detta korrupta förfaringssätt med att sparka vetenskapsmän som säger att de inte tro på klimathotet? Varför blir många tillsagda att de inte får säga något?

Får jag fråga dig Lorax - kommer du glatt välkomna koldioxidskatten för varje människa på jorden när den kommer?

Posted on: 2009/9/10 15:51

Edited by Philochatus on 2009/9/10 16:11:54
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!

Anonym
Jag oroar mig för ett annat miljöproblem - Ozonlagret.
Det är helt bortglömt i media idag, men det är väl ett äkta hot?

See User information
FN går ut och säger att vi har tio år att vända om kursen av ökande temperatur innan det är försent. Det senaste ett och ett halvt åter har temperaturen gått ned. Inte upp.

Jag börjar nästan tro på att de kommer få färdigt sin lilla nya världsordning 2012! Allt kommer bara rassla till nu!

"The e-mail correspondence raises questions about political interference in what was supposed to be an independent review process inside a federal agency. After reviewing the scientific literature that the EPA is relying on, EPA-veteran Carlin said, he concluded that it was at least three years out of date and did not reflect the latest research. "My personal view is that there is not currently any reason to regulate (carbon dioxide)," he said. Global temperatures are roughly where they were in the mid-20th century. They're not going up, and if anything they're going down."

Posted on: 2009/9/10 16:08

See User information

Posted on: 2009/9/10 16:14

See User information
BBC future of food 1,2 och 3 - Bra info! Vi flyttar grundvatten från land till land... Suger upp, exporterar ut, suger upp, exporterar ut... En av många aspekter angående klimat och miljö. Det börjar också bli lite dåligt med fisk, och förmycket plats i vattnet mm.

Posted on: 2009/9/10 17:03
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Nej philo, det blir ingen ny världsordnung...

Skärskåda vad/vilka som ligger bakom dessa tankar/koncept, och man finner att det är bara aliens/gamla krafter/gamla kosmos som söker undkomma det som kosmos genomgår, du vet... när det kommer hit är det adjö med det icke upprätta även i detta tidsrum - så som Insider sa, det enda man ska bry sig om är att sig själv (inte allsordagrant) - det är enda punkten på dagordningen, så kommer allt annat naturligt.

Detta vet redan vakna, aktivisttänkskomaister kan hålla på med att lura sig själva och andra och går i själva verket bara de gamla dåliga krafternas ärenden, så att andra kan spilla tiden och missa båten.

Posted on: 2009/9/10 17:38

See User information
Du snubblar på dina egna tankar, arkman.

Posted on: 2009/9/10 18:00

Anonym
Det finns två miljörörelser och det är hårfint vad som sklijer dem.

Så många saker är fel i vår livsstil och rotar man lite i varifrån saker kommer
så klarnar det. T ex att stora motorvägar och supersnabba tåg som förbinder hela europa är ideér som kommer från Adolf Hitler och Nazisterna... Det skulle kunna göras bara lite annorlunda så vore det hållbart, små avvikelser skiljer.

Jag tycker det är en god idé att kontaqkta dem och förklara att i sak är deras arbete fantastiskt men om man inte har alla fakta på bordet så blir det mycket lätt så att man går åt helt fel håll och i värsta fall blir vad man kan kalla en nyttig idiot.

Det är mycket illa med en ekologisk katastrof, men det allra värsta är en ekologisk katastrof och ett globalt fascistiskt samhälle.

Notera dock: Många människor som är inne i denna svängen kan vara de absolut svåraste att övertyga, medan andra går mycket lätt.

Anonym
Och apropå Ozonhålen så är allt heller inte vad det verkar. Ni vet väl att det sprängdes kärnvapen på 50-talet i Antarktis, inom bl a Operation Argus, och varför?

See User information
Philo skrev:

\"Du snubblar på dina egna tankar, arkman.\"

På vad sätt då menar du?

Viktigast är ändå att man inser att det inte blir vad det gamla vill, för det hör just till det gamla, och som maya var inne på, det är något på g, det pågår därute, som jag tex sagt många gånger så säger till och med forskare att accelerationshastigheten i kosmos accelererar \"saker\" försvinner, skiftar position osv.

Alla måste väl vid detta laget inse ruta ett att det gamla inte är det högsta, utan tex detta tidsrum är det lägsta, en karantän, samsara, den trefaldiga världen.

Förstår ingen varför det är så brått därute?

Ingen som brydde sig om vad tex maya egentligen menade, och vad de förstod en glimt av?

Så vakna då.

Jag glömde visst att detta är komaismforum... ursäkta.

Posted on: 2009/9/10 20:56

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper