vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

John Lear

See User information
John Lear har sagt bla. att vi redan har anti-gravity motorer, och det kan ju stämma, hans far William Powell Lear arbetade med dom på sitt företag Lear corporation enligt detta dokument

PROJECT WINTERHAVEN PDF

Projektnamnet ger ju kanske en ide vad dom ska ha tekniken till...

Efter att ha googlat hans namn ett tag så inser jag att han har uttalat sig om all kända konspirationer utom estonia och elvis ungefär : )

NI andra som läst och sett program och intervjuer med John, vad tror ni..är han seriöst förvirrad, hypnotiserad eller har han snubblat över all världens conspiracy material i sin pappas källare, han har ju jobbat som pilot, så han måste vara eller har varit hyfsat smart iallafall....fast det räcker ju att ifrågasätta en liten sak på jobbet för att utmålas som idiot av alla..så att John hånas i massvis med trådar på mängder av forum är ju helt normalt faktiskt.

Så mycket konstiga ideer man snubblat över, så egentligen är man mer rädd att nån ska stämma...kanske räcker med en liten spricka för att hela ens bild av verkligheten ska rasa ihop..och vad ska man göra då?---flytta in på gruppboende och dricka 30 koppar kaffe om dan kanske : )

Posted on: 2009/9/21 15:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: John Lear
Vad låter mest logiskt i dina öron?

Att skapa en elektromagnetiskt centrifigualkraft och manipulera polerna till att lyftas ovan jord.

Eller nyttja molekylerna i andra hand med hjälp av rörelse, yta och under & övertryck för att lyfta?

För mig tycker jag svaret står självklart , klart man ger sig på magnetismen som håller en nere istället för att ge sig på luften.

Om man inte är en fågel.

Något som man måste ha upptäckt ganska tidigt.

Förvånar mig inte om du hittar någon forskare runt Einsteins tid redan som påstod att det var möjligt efter E = McX2 för dom lågt vibrerande postiva energierna.
Einstein måste ochså varit medveten om kvantfysiken.

Fast deras problem då måste varit elektroniken (Kanske).

Helt övertygad om att det byggs sk Ufon i militära baser som experimenteras med.

Att ge sig på molekylerna i luften hihihi , jo människan tittade på fågelns vingar helt klart .
Kanske dom ochså tittade och härmade lite av dess ödle rov reptil beteende lol hahaha.

Men vi har kommigt bra mycket längre än så nu.

Eller hur.

Lev i frid.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Simsalabim, Kontaktlim.

Title:
Flying saucer
United States Patent Application 20050029397
Kind Code:
A1

Abstract:
The Flying Saucer is a vertical take off and landing vehicle for space flight. The vehicle comprises a metal sphere rotating around a hub to which are affixed four magnetic coils in a circle equidistantly with a fifth coil at the center which is surrounde by a hoolow circular glass tube filled with rubidium gas, tube and magnets with axes vertical The inner wall of the tube is made of more dense glass with a phosphor coating, and the top of the tube has a less dense glass outer coating on top of the more dense glass. When an electric motor rotates a vertical column, supported by a bearing at the center of the hub which is attached to the top and bottom of the sphere, the metal sphere rotating around the magnetic coils causes a continuous buildup of electric charge on the sphere and magnetic field, which heats and excites the rubidium gas in the tube so it interacts with the phosphor layer to produce light which is slowed down by the hot rubidium gas; causing a radial Einstein time change over distance, causing increased centrifugal force radially, causing acceleration of sphere rotation, resulting in more mechanical energy than needed to produce the slowed light by the previously mentioned process, with excess energy turning the electric motor as a generator to charge the battery. The slowed light reflected down vertically produces vertical thrust from the light (force of light equals wattage divided by velocity), and vertical thrust from Einstein time change over distance. Hinged mirrors at exhaust at bottom of sphere deflect the vertical light at an angle for horizontal thrust. The part of the hub which the tube rests on, and the exhaust at the bottom of the sphere, are transparent.

See User information
Det som John Lear säger tror jag är både sant och falskt. Vissa saker som den "omöjliga" flygplansmanövern till Pentagon på 9/11 ser jag som korrekt då han sade att en sådan inte kan ske. Sen sade han också att månen har en andningsbar atmosfär. Denna info hade han fått från kontakter i det militära sade han. Här tror jag att han är helt fel ute och troligtvis var det någon annan som försökte manipulera honom med disinfo.

Så kort o gott: En soppa av sanning och falskhet...

Posted on: 2009/9/21 17:13

See User information
Han har ju postat bilder på ats, som påstås vara oredigerade bilder från copernicus5
bild5

Nere till höger på den bilden ser det lite komstigt ut..
Resized Image

Finns massa knepiga saker på flera ställen på flera bilder iofs....bla så ser man stjärnorna : )

Posted on: 2009/9/21 21:14

See User information
teide, NASA undanhåller MYCKET information om bland annat månen.. Kolla in Richard Hoaglands information om månen och Mars så kanske du kan bilda dig en mer nyanserad uppfattning om vad NASA egentligen sysslar med..

Posted on: 2009/9/21 21:15
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Jag är tveksam till att NASA egentligen undanhåller så mycket info om månen. Jag tror de låtsas som att de vet stora hemligheter med månens baksida o sånt.

Jag tror att de medvetet manipulerar och photoshoppar vissa bilder innan de släpps ut för att få folk att tro att där finns mer än där egentligen finns.

Ni får ursäkta men jag tror inte det finns någonting alls av intresse på månen (undantag geologi o sånt) och då menar jag typ hemliga UFO-baser och höga mystiska byggnader. Det enda mänskligt som lär finnas där är obemannade sonder som landat på ytan.

Richard Hoagland påstår att där finns byggnader som är 1 mile high - dvs typ 1600 meter höga byggnader där. Här tror jag att han i själva verket istället svagt ser konturer av studion där de spelade in månlandningarna. Det är även troligt att han blivit lurad av photoshoppade bilder som släppts av NASA.
Fast Hoagland har mycket annat som jag tycker är intressant och jag tycker inte att han är knäpp bara för att jag inte håller med om allt.

Posted on: 2009/9/21 23:09

See User information
Teide skrev:
"Här tror jag att han i själva verket istället svagt ser konturer av studion där de spelade in månlandningarna"

Ja jävlar, där sa du något!!! Det binder ihop Hoax teorin än mer.
Jag håller dessutom med dig om att NASA eventuellt inte sitter på nåt fett stort. Glöm inte att den sk. "eliten" endast är illusionister. I den bemärkelsen att dom bluffar ganska ofta för att verka mäktigare än dom är. Dom har vapen och pengar och makt, JA, men dom är mest som en tom sufflé när allt kommer omkring.

Posted on: 2009/9/21 23:57

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper