vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Vaken behöver en bättre talare
#1
Vill först och främst ge Micro en stor eloge för modet att gå en rond mot mainstreammedia.

Det va dock sorgligt o obehagligt att se debatten i SVT.
Han blev ju totalt överkörd av mediagamarna.

Vaken behöver en pitbull i såna debatter. Annars blir det kontraproduktivt för ändamålet.

Jag blev först glad och förvånad att media tog upp 9/11 och Vaken.
Nu önskar jag dom hade låtit bli. Det enda medelsvensson kommer få med sig från debatten och Tv4 dokumentären är att "sanningsrörelsen" är en judehatande religiös sekt utan någon som helst trovärdighet.

I slutändan är det tyvärr det som räknas.

Vaken behöver således se över sin PR strategi.

Som exempel vill jag ta Sverigedemokraterna. Dom gjort ett enastående jobb med att sälja sitt budskap. Även om media framställt dom som galna smygnasister så måste man ändå förundras över hur dom vänder allt till sin fördel.

Jag sympatiserar EJ MED DOM under några oständigheter. Men vill bara belysa att kan dom lyckas o sälja sitt budskap så kan vi också det. Dags o skaffa sig en PR ansvarig?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken behöver en bättre talare
#2


See User information
Det där vad ett bra exempel på hur man inte gör. Pinsamt Micro, Pinsamt.

Posted on: 2009/11/11 5:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken behöver en bättre talare
#3


See User information
Quote:

Pax skrev:
Det där vad ett bra exempel på hur man inte gör. Pinsamt Micro, Pinsamt.

Har du inget bättre för dig fem i sex på morgonen än att komma med pinsamma uttalanden om Vår Store Ledare?

Posted on: 2009/11/11 7:33
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken behöver en bättre talare
#4


See User information
Rör inte min Guru :) hehe

Detta var bland det konstigaste jag läst på en stund. Ska vaken sälja sitt budskap. Vad kostar det?

Posted on: 2009/11/11 8:47
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken behöver en bättre talare
#5


See User information
Som sagt, vi har inga ledare. Det är hela grejen med att vara vaken. Dock kan jag stämma in så till vida att "sammanhanget" var inte till Micros fördel. Jag vänder hellre på resonemanget där. Och ordspråket "om du är ett steg före pöbeln så är du ett geni, är du två steg före så är du en galning" passar rätt bra i sammanhanget.
DiLeva hade inte heller kommit till sin rätt i ett sånt sammanhang. Kanske Mr Smith, om han argumenterar verbalt lika bra som i skrift, skulle passa att rekrytera för att ge ett spektrum där även pitbull-kvaliten finns med

Posted on: 2009/11/11 9:47
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken behöver en bättre talare
#6


See User information
Folk gillar en "underdog" så rent psykologiskt gör Micro ett bra framträdande även om inte mycket blev sagt, han drog undan mattan för hela etablisemanget igår så allt är som det ska, men ska inte underskatta tittarnas makt i detta.

Posted on: 2009/11/11 10:20
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken behöver en bättre talare
#7


See User information
Det var ju roligt för skeptikerrörelsen & etablissemanget att de vann en TV-debatt, det har aldrig hänt förut och definitivt inte de senare åren. Det är de väl unt, nu flödar läkarspriten på Uppsala Universitet & säkert på Chalmers också.

Jag tycker det var modigt, Micro. Häng inte läpp, tänk stort.

Jovisst, en pitbull är aldrig fel. Av de jag mött IRL från Vaken lägger jag min röst på The Lorax, han skulle slitit dem i stycken...

...men, vad kan man förvänta sig. Ena debattantsidan i maskopi med arrangörerna, jomen självklart. Det är ju samma skrot och korn. Syftet är att smutskasta sanningsrörelsen? Vad tror ni? Herregud...

Men detta är asbra.

DE tror att de nu har jagat livet ur rörelsen och vad de tror är dess "ledare" (bara det, liksom) är karaktärsavrättade. Nu zappar Svensson över till Ishockeyn och allt är tyst och lugnt, foliehattarna är marginaliserade till tokdårar som gapat lite.
Och figurer som Egon Frid har fått munkavle. Den här gången.

VI vet att rörelsen och budskapet har fått uppmärksamhet. Som sagt, de försöker släcka en eld med fotogen. Gräsrotsaktiviteter är vad som gäller. Det är förmodligen slut med TV-debatterandet nu, vad bra, då kan det börja på riktigt!
Detta kan inte stoppas och ju mer det förlöjligas desto mer tar folk som vaknar det hela på allvar. Deras agerande bara bekräftar vad rörelsen hävdar.

Posted on: 2009/11/11 10:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken behöver en bättre talare
#8


See User information
Micro ägde, hans beslutsamhet fick motståndarnas ord att vara obetydliga. Han tog tag i saken utan att ducka, lite som en Kamikazepilot fast han överlevde och fick ut det mesta av sitt budskap.

Utan den beslutsamheten från Micro hade debatten gått en annan väg....

Dock så var alla som var för sanningen vältaliga och fick ut det som var viktigt...

Det skulle vara kul att se undersökning på hur många som tror att USA låg bakom attackerna efter det här.



Posted on: 2009/11/11 11:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken behöver en bättre talare
#9
Greensparrow skrev:

"Micro ägde, hans beslutsamhet fick motståndarnas ord att vara obetydliga. Han tog tag i saken utan att ducka, lite som en Kamikazepilot fast han överlevde och fick ut det mesta av sitt budskap."

Intressant formulerat med tanke på att Vaken.se inte sägs ha några ledare.

Micro framstod tyvärr inte som en underdog, utan som gnällig och defensiv. Varför i hela friden ta upp antisemitism? Man hade inte ens nämnt dettai programmet. Överhuvudtaget var de kvinnor som fick komma till tals, de som framstod som mest klarsynta och pålästa.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken behöver en bättre talare
#10


See User information
Quote:

silke skrev:
Greensparrow skrev:

"Micro ägde, hans beslutsamhet fick motståndarnas ord att vara obetydliga. Han tog tag i saken utan att ducka, lite som en Kamikazepilot fast han överlevde och fick ut det mesta av sitt budskap."

Intressant formulerat med tanke på att Vaken.se inte sägs ha några ledare.

Micro framstod tyvärr inte som en underdog, utan som gnällig och defensiv. Varför i hela friden ta upp antisemitism? Man hade inte ens nämnt dettai programmet. Överhuvudtaget var de kvinnor som fick komma till tals, de som framstod som mest klarsynta och pålästa.



Ja han kan ha framståt gnällig, men kan garantera att hade inte han tagit i så hade sätt annorlunda ut....

Snälla haka inte upp på ord hit och dit ang ledare nu var det Micro som tog i saken men det skulle kunna vara nån annan. Micro känner att det han vill förmedla är viktigt.

Och visst om han vill känna sig som en ledare så får han väll göra det...Klumpa inte ihop alla som att det gällde en grupp även skeptiker ingår i sanningsgruppen alla medborgare ingår i den!!

FRÅGAN är bara, vågar man ta sitt ansvar som MEDBORGARE....


Posted on: 2009/11/11 13:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken behöver en bättre talare
#11


See User information
Det handlar ju inte om att vinna i debatt - utan att få människor att tänka själva. Jag tycker de mest pinsamma stunderna var då sannolikheten angående det intakta passet bemöttes med svammel om andra sannolikhetssammanhang(om maskar?), samt då madamen ovanför Micro sa att 9/11 debatten inte behövdes.(varför skulle viljan att veta sanningen om just det utesluta andra viktiga frågor?)

Posted on: 2009/11/11 14:31
Rainbow Warrior
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken behöver en bättre talare
#12


See User information
Quote:

gaston skrev:
Folk gillar en "underdog" så rent psykologiskt gör Micro ett bra framträdande även om inte mycket blev sagt, han drog undan mattan för hela etablisemanget igår så allt är som det ska, men ska inte underskatta tittarnas makt i detta.


Är du säker? Jag fick en känsla av att Micro's framträdande och potential neutraliserades. Jag tyckte ändå Micro gjorde det helt ok. Utmaningen var stor.

Jag måste fundera på den här ett tag...

Jag är pessimist i detta läge. Det var ett förlorat slag i mina ögon.

Posted on: 2009/11/11 14:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken behöver en bättre talare
#13


See User information
Visst kändes det som att Micro blev överkörd, men tycker ändå att han gav ett positivt intryck om vad Vaken står för! Blev medlem här efter debatten så allt var inte av ondo!

Posted on: 2009/11/11 15:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken behöver en bättre talare
#14
Klart som fan det blir pinsamt.. Micke och Vaken utgör ju en sällan skådad motsägelse.. En person som använder sig av argument som "frihet" och "ödmjukhet".. Men när man kommer till kärnan så märker man ju att det är dold fascism.. Se bara alla regelverk och login/administratörer/lösenord osv etc.. HAHAHAHAHAHA... vadå vaken? den här sidan är ironi på EXTREMT hög nivå..

Förresten vad hände med alla raderade inlägg???

Skulle inte de sparas så man kunde se dem?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken behöver en bättre talare
#15


See User information
den rabiata tomten från tankebrott var ju bara att skratta åt, dock var han duktig på att skrika högst och att stjäla ordet, tyckte micro gav ett lungt intryck, skulle jag varit i hans sits hadde jag slagit ut tänderna på honom så ur balans hade jag blivit. (inte något hot eller planering av misshandel så att ni i media och tankebrott.nu vet det)

PP-tjejen var nog debattens höjdpunkt, haha sa hon inte att 911 och fra/ipred inte hörde ihop? :D

Men vi ska inte stirra oss blinda på detta, ungdomar kommer komma till vaken nu, 2 på min skola har börjat snoka runt här nu tex.

Posted on: 2009/11/11 16:13
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken behöver en bättre talare
#16


See User information
Quote:

Media skrev:
Klart som fan det blir pinsamt.. Micke och Vaken utgör ju en sällan skådad motsägelse.. En person som använder sig av argument som "frihet" och "ödmjukhet".. Men när man kommer till kärnan så märker man ju att det är dold fascism.. Se bara alla regelverk och login/administratörer/lösenord osv etc.. HAHAHAHAHAHA... vadå vaken? den här sidan är ironi på EXTREMT hög nivå..

Förresten vad hände med alla raderade inlägg???

Skulle inte de sparas så man kunde se dem?


Just det!

DENNA tänkesätt...

Du är SÄKERLIGEN den typen som vill att ANDRA ska fixar allt, och du kommer inte GÖRA något mer än kommer med KRITIK utan lösningar och förslag.

Utan regler var vaken.se ett tag, sen kom människor med din attityd och postade offtopic, postade HATISKA inlägg, sabbade tråden osv... utan ansvar...

Just det, klaga och klaga få du väl göra, men vi utmanar dig att kommer med KREATIVA lösningar och förslag.

Kan du det?

Posted on: 2009/11/11 19:08
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken behöver en bättre talare
#17


See User information
Heh, det hade som sagt vart kul att se Lorax gå en rond.

Men överlag tycker jag micro gjorde ett bra jobb. Han framstod inte som en antisemitisk sektmedlem, liksom.

För de som är nyfikna, räcker det nog för att hålla intresset uppe, och kanske rent av incitament nog för att undersöka saken själva.

För de som inte vill få sin världssyn utmanad, de som blint litar på "sin" tidning, spelar det nog ingen roll vad han säger eller gör. De ser det de vill se, och blundar för resten.

Posted on: 2009/11/11 19:19
“I’m often wrong, but I don’t stay wrong.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken behöver en bättre talare
#18


See User information
Tyckte micro gjorde ett bra jobb, en del var riktigt pinsamma..tex hon från piratpartiet..tror jag det var, som ville att alla skulle fokusera på nåt annat : )...nu är det ju typ 0.1 promille som funderar på det här med 9-11 så resten kan ju göra nåt annat.

Kändes som att det kom fram nånstans tyckte jag att många i samhället börjar känna att nånting inte känns riktigt bra..
Det konstigaste tycker jag är att reportrar verkar engagera sig emot att en del vill veta sanningen, eller åtminstone ha en rimlig förklaring.

Synd att det inte drogs upp lite afghanistan knark och usa. Den stora massan reagerar med raseri när dom blir rädda, höjer volymen på tv´n när grannfrun blir misshandlat för tusende gången...det man inte vet finns inte.

Posted on: 2009/11/11 20:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken behöver en bättre talare
#19


See User information
Quote:

silke skrev:Varför i hela friden ta upp antisemitism?

Missade du preludiet med bl a Elensky i bästa de Torquemada-form? Antisemitfrågan var högst aktuell och anfall är alltid bästa försvar.

Posted on: 2009/11/11 21:02
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken behöver en bättre talare
#20
Quote:

The Lorax skrev:
Just det, klaga och klaga få du väl göra, men vi utmanar dig att kommer med KREATIVA lösningar och förslag.

Kan du det?
The Lorax, faktist... Jag ställer mig verkligen inte på Medias sida, men det enda du gör är att uppmana folk att vara kreativa. Var kreativ själv.
Vad har du åstakommit? Jag har försökt med massor av uppmaningar till er admins och till medlemmar med vad som bör göras och hur vi borde agera, men du verkar inte kunna läsa, för såfort man klagar på nåt kommer alltid samma tal från dig som en trasig skiva.
Vad har du själv gjort The Lorax som inte jag eller andra gjort?
Det enda jag inte gjort är att delta på infoutdelningar ännu.
Börjar bli tjatigt... kom med någonting nytt.

Jag håller dock med om att Media bara är en okonstruktiv gnällande barnunge


Quote:

silke skrev:Varför i hela friden ta upp antisemitism?
Som Despertando glömde nämna så blev sanningsrörelsen beskylld av Elensky i "Kalla Fakta"s granskning av sanningsrörelsen avsnitt två.




För att vidare spinna på ämnet tycker jag Micro gjorde ett bra jobb, men han blev fintad av SVT och lät det göra han frustrerad och det märktes för tydligt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken behöver en bättre talare
#21


See User information
Jag vet själv hur det är att bli attackerad av flera personer samtidigt i sånna situationer, man behöver en slags mental och verbal krav maga teknik för att motstå och oskadliggöra multipla attacker.

Det gäller att behålla lugnet och oskadliggöra dem en efter en, fråga efter fråga. Aldrig ta åt sig personligt, hur svårt det än är.

Tycker Micro gjorde ett fantastiskt jobb. Vi har alla olika teknik och sätt att vara på. micros budskap och personlighet är varm och kärleksfull. Det va så skönt att han fick med kärleksbudskapet på slutet där så alla hörde det. Starkt jobbat!

Posted on: 2009/11/13 1:45
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken behöver en bättre talare
#22


See User information
Det värsta och mest pinsammaste med hela karusellen var att dem mest satt i sitt hörn och sa läs på, som dem flesta akademiker gör.

Posted on: 2009/11/13 14:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
75 user(s) are online (75 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 75

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS