vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Hur jag vann över varje känd byråkratisk pengakonfiskerande myndighet - Bok
#1


See User information
Någon som har läst boken "Hur jag vann över varje känd byråkratisk pengakonfiskerande myndighet"? Den finns länkad här på forumet under Studera/Ekonomi. Man kan också gå in här: http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=269

Jag har i alla fall läst en tredjedel och tycker hittills att det är en av de absolut bästa böcker jag läst.

Genom att lyfta fram att man inte kan vara skyldig någon pengar som blivit framtrollade ur luften visar författaren att man inte är skyldigt bankerna något, och att man således inte behöver betala dem något. Ifrågasätter man en faktura tillexempel och kräver bevis för att den är god så ska de (bankmännen) inte ha något att komma med och göra som i alla hennes fall -frustrerat lägga ner hela affären.

Och som undertiteln lyder (... a Spiritual Economics Book
on $$$ and Remembering Who You Are) får man också lära sig vem man är, detta på ett mycket djupt plan, vilket sker naturligt när man inser att man på riktigt inte är skyldig någon något eftersom man inte KAN vara skyldigt någon något, eftersom vi redan är allt som är...

Jag vill uppmuntra så många som möjligt att läsa boken. Den har åtminstone hjälpt mig att komma till insikt.

Posted on: 2009/11/22 18:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur jag vann över varje känd byråkratisk pengakonfiskerande myndighet - Bok
#2


See User information
Intressant grej det där. Om jag inte missminner mig så snackar James Martinez om sånt i denna intervju
Har för mig att han har hjälpt folk ta sig ur skuldfällan och att han snackade om vissa som tagit strid om sina skulder och sluppit betala dom, så som du beskriver

Posted on: 2009/11/22 19:26
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur jag vann över varje känd byråkratisk pengakonfiskerande myndighet - Bok
#3


See User information
Det finns massor av bra information om detta (som jag själv snöat in på nu på senaste tiden) på nätet.

Kolla in Robert Menard - http://video.google.ca/videoplay?docid=6729904244308031068

John Harris - http://www.youtube.com/watch?v=V0IM7Hobd_k och

Thomas Anderson Part 1 - http://www.youtube.com/watch?v=CphbPm8r9jY
Part 2 http://www.zshare.net/audio/548937360de2ee12

Infon på dessa länkar är inte speciellt spirituella men där tror jag var och en har sin egen resa. Dessa länkar handlar om hur vi har blivit lurade till att tro att vi står under en påhittad auktoritet och om vad vi kan göra för att ta tillbaka vår rätt som människor.

För er vet vad jag pratar om, har ni kommit över någon information om detta på svenska, gällande lagarna i Sverige?
Eller har någon gjort sin egen forskning?

Posted on: 2010/1/11 19:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur jag vann över varje känd byråkratisk pengakonfiskerande myndighet - Bok
#4


See User information
Tror kronofogden skriver av skatteskulder efter 5 år. Det är väl de närmaste jag vet i denna juridiska träskmark.

Posted on: 2010/1/11 23:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur jag vann över varje känd byråkratisk pengakonfiskerande myndighet - Bok
#5


See User information
Någon som kan lära mig hur jag kan gå emot banksystemet? :)

Jag vet redan det jag enligt författaren behöver veta om vem jag är. Det har jag lärt mig. Det jag inte har lärt mig är hur jag kan ta ett kreditkort, och sen använda pengarna utan att betala tillbaks och riskera att bli av med mina ägodelar eller konfiskerat bankkonto :).

Jag ska läsa ut hennes bok, men jag undrar om någo försökt eller gör detta i Sverige?

- seilon

Posted on: 2010/1/14 0:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur jag vann över varje känd byråkratisk pengakonfiskerande myndighet - Bok
#6


See User information
Man lär kunna beställa kreditkort med 1000 eller 1500 euro på nånstans från Irland

Posted on: 2010/1/14 7:51
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur jag vann över varje känd byråkratisk pengakonfiskerande myndighet - Bok
#7


See User information
Ok. Det jag undrar har dock inget att göra med hur man tricksar med lagen för att nära sin egen pengakåthet. Det jag pratar om är hur ser den svenska lagen ut beträffande lagar och förordningar? Hur går man till väga för att häva sitt födelseattest och ta tillbaka sin rätt (och sina skyldigheter) som människa?

Är Sverige precis som Storbritannien, USA, Australien mfl, bara ett företag ute efter att tjäna pengar på din bekostnad? Mycket pekar på det. Regeringskansliet (organet som stiftar våra lagar) är ett företag. Rikspolisstyrelsen är ett företag precis som skatteverket och många andra myndigheter som vi tar för givet att agerar för vårt väl. Kolla upp det själva på allabolag.se

När polisen stoppar dig ser dom alltid till att på ett eller annat sätt få dig att gå med på att du är, eller representerar, personen (märk, inte människan) på ditt födelseattest. Det är nog inte speciellt svårt för polisen att klämma fram ur oss med tanke på att den stora massan människor inte ens vet om att vi HAR en person, då den skapats åt dig vid din födsel, utan helt enkelt tror att vi ÄR den. Och det är på detta sätt dom får oss att gå med på deras påhittade regler som lika gärna skulle kunna ha stadgats av McDonlads.

Poängen är: Jag tror att alla som förstår detta är människor som tar ansvar för sin mänsklighet och inte vill skada någon annan eller sno något från någon annan utan bara leva sitt liv i lugn och ro och sprida kärlek och glädje.
Om vi till fullo förstår oss på detta orättvisa spel, och att det bara är ett spel som vi kan sluta spela när som helst, så kan vi verkligen börja leva våra liv som vi vill.
Det slog mig igår när jag såg filmsnutten från senaste infomötet att det måste finnas ett bättre sätt att nå ut till folk. Flayers och pratstund med fika på sergels torg i all ära men det måste finnas effektivare sätt än så. Jag tror att om vi kan hjälpas åt att bryta oss loss från våra plågoandar och visa folk vad det innebär att verkligen vara fri så kommer människor att få upp ögonen. Inte bara ungdomar som är trötta på skiten utan gamla tanter, barnfamiljer, välbärgade arkitektpar, vadsomhelt, you name it.

Vad tror ni?

Oavkortad kärlek till alla,
Mugge

Posted on: 2010/1/14 12:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur jag vann över varje känd byråkratisk pengakonfiskerande myndighet - Bok
#8


See User information
Det finns (antagligen) ingen här som är nördig nog till att ta reda på hur det ligger till i detta område. Amerika verkar bara ha en handfull personer som kan det som gäller där. Så att vi i Sverige skulle ha en enda är statistiskt osannolikt. Men lite större "lokalt" i mötesplatsen vaken.se

Jag har följt "freeman on the land" -memen som spridit sig över världen. Den är mycket intressant.

Den attraherar ytterst få människor till att dyka på djupet i allt relaterat.

Finns lite här att börja läsa: http://www.freemanhighland.co.uk/introduction.htm

När du vill sprida det till ALLA tycker jag du ska ställa dig frågan "varför sprida till alla?"

Utveckling handlar om mångfald, alla behöver inte göra samma sak.

Hur ser din framtidsvision ut? Varför ska det spridas? Kan du finna negativa saker med att sprida det till alla? Varför skulle det vara negativt? Finns det rätt och fel sätt att leva/att låta jorden leva? Ska vi aktivt styra det som sker eller låta saker ske av sig själv och bara njuta av händelserna/kontrasterna mellan olika tillstånd.

Det går bara att uppleva kontraster, det är därför det inte går att skapa något stabilt, allt får en motpol som det vibrerar mellan. Även tankar.

Att slå ut allt dåligt är att inte kunna uppleva något bra, det är vad jag tror sedan igår. Vi kan inte uppleva annat än kontraster. Varje sinne vi har bygger på kontraster. Statiska tillstånd kan vi inte uppfatta, de sänder inte ut ljus(vibrationer), värme(vibrationer), ytspänning(vibrationer) eller något vi kan känna av in i kroppen.

En tanke/mem är också en vibration. Den kan sätta andra tankar i vibration och interferera med liknande vibrationer.

Vibrationer absorberas lokalt av individer, som då får en skugga/gravitation bakom/kring sig dit liknande människor dras. Tankar emitteras därefter stötvis ut i en annan riktning i samhället. Allt är i balans.

Att sprida samma tanke med 180 grader fasskillnad är vad du vill göra om du vill eliminera något. Att sprida motsatsen med samma fas är samma sak. Att sprida anarki i ett klassrum gör att eleverna tröttar på konflikt och du får en utslagen vibration. Men det måste vara exakt samma amplitud och frekvens. Det vill säga, det krävs timing för att eliminera beteenden och tankar. Det är svårt att lyckas med. Detta är vad det retoriska vertyget halmdocka gör (Eller åtminstone en av metoderna i samlingbegreppet halmdocka). Men du kommer aldrig eliminera vågen, den propagerar bara någon annanstans dit din antivåg inte sprider sig. Så Vi skapar bara mer tankar och fler vibrationer/frekvenser.

Posted on: 2010/1/14 16:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur jag vann över varje känd byråkratisk pengakonfiskerande myndighet - Bok
#9


See User information
Intressanta tankar Pingubenji. Jag tror dock att det är värt att försöka skapa en bättre plattform/samhälle att utgå ifrån som människor. Kontraster uppstår ändå naturligt så som du beskriver. Med en stabilare, mer harmonisk och balanserad plattform kommer lyckan och välståndet öka för alla människor. Därför tror jag att det är viktigt att sprida information och idéer vidare om alternativa samhällsbyggen och tankar om vad det är att vara människa och inte en person som Mugge mfl är inne på. För så länge som vi ser ser och accepterar oss som personer i den bemärkelsen så kommer vi förbli slavar under företagsstrukturen. Vår frihet som människor idag avgörs helt och hållet av hur mkt pengar vi har. Systemet är sjukt, korrupt och destruktivt för ALLA. Jag tror starkt på den resursbaserade ekonomin som tex Peter Joseph förespråkar. Kontraster, motsatser, utmaningar etc kommer ändå alltid att vara en del i den mänskliga tillvaron, livet kan nog inte vara på nåt annat sätt tror jag.

Posted on: 2010/2/16 0:18

Edited by jonte on 2010/2/16 0:35:33
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
27 user(s) are online (27 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 27

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS