Vakencorner
|
Anonym
|
Re: en fraga till er
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Du får väl tänka till lite och se ett par filmer till, vad säger dom, vart kommer fakta ifrån mm. Reaktionen är vanlig :)
Om man granskar ämnena som diskuteras här så sågar man inte Alex Jones längre, min uppfattning... Hare... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hej boku. Jag förstår din skeptiska inställning till Alex Jones. Jag var väldigt kritisk till det han sa när jag började se hans filmer och lyssna på GCN Network. Kritisk ska man vara för det är bara sunt men tänk på att om du har trott på massmedias bild av världen och fortfarande kanske gör det så är det ett stort hopp till Alex Jones bild av samma värld. Han blir lätt upprörd och förbannad, med all rätt, när han pratar till amerikanska befolkningen men han gör det i syfte att väcka dessa slumrande och patriotiska soffliggare. Ta dig tid att fundera på hans uttalanden och koppla ihop det med allt som händer här i världen. Är allt som händer ren slump eller finns det en röd tråd att följa? Det är verkligen en utvecklingsfas man måste ta sig genom för att kunna ta till sig alternativ information när man hela sitt liv har pumpats med "sanningen". Alla här på forumet har samma väg att vandra. Vissa har nyss börjat denna vandring (förnekande) och många har kommit en bit på vägen (insikt). Fullärd blir ingen av oss men vi kan alla komma mycket närmare denna sanning.
Lycka till
Posted on: 2006/3/24 4:07
|
|||
|
- -
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
I princip är vi alla Illuminati eftersom Illuminati syftar till "dom upplysta" en gnosticistisk terminologi.
Håller med dig om Alex Jones. Han balanserar på gränsen till hysterisk paranoia. Man får vara bra världsfrånvänd för att köpa hela paketet. Visst har han rätt i ett och annat, men sedan väver han in dessa fakta i en väv som aldrig slutar. Alla kan inte vara konspiratörer med ett dunkelt uppdrag. Men visst finns det konspiratörer med världsambitioner. Oftast industrialister, kapitalister, politiker och militärer. Dom tror dock att världen måste styras på detta sätt och motiverar sina handlingar med att det är för ett större gott. The Greater Good!
Posted on: 2006/3/24 7:01
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det är information.
Jag förstår inte varför vissa fortfarande går på idén att man ska bli matad med information på ett "kontrollerat" sätt. Det är ett invant beteende att slippa ta ansvar för vad man lär sig och vill att andra ska sköta spakarna. Ta informationen för vad det är, läs det du är intresserad av. Det är självklart att du inte kan lära dig allt på en gång, men du borde ha vett nog att veta vad du klarar av istället för att påstå att allt du inte har förståelse om är skit. Förstår att det känns jobbigt att ta ansvar och söka och forska själv, för det krävs endel aktiv tankeverksamhet. Är man van att ha suttit framför teven i flera år och blivit matad med information så kan det vara ovant att helt plötsligt ta ansvar. Ryck upp dig och lär dig hantera information. / Niklas |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Att se all information utan att döma och med empati förtå deras tankesätt är det som jag ser som lösningen på världens problem.
Att utnämna en åsikt till sann och alla andra till lögner skapar ingen förbättring. Det finns inget monopol på sant/falskt och vi kan inte tvinga alla att tro på rätt sanning. Så titta igen på Alex Jones. Förså hans tjänslor och behov och försök att vidga din egen förståelse. Det spelar ju ingen roll att han är arg och har fel ibland. Jag tycker om honom ändå.
Posted on: 2006/3/24 8:56
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Välkommen Boku. Verkar som du inte gått igenom materialet på Vaken särskilt noga. Vaken är en Öppen och icke " kontrollerad " informationskanal jämfört med vad som sker i Mainstream-Media. Ingen Censur ! !. Vaken påverkas inte av Ekonomiska intresen utifrån. Vakien är ingen organisation, Politiskt o s v.... Vi är fristående Individer och dom flesta studerar all Alternativ-information och jämför den med dom Vanliga kanalerna ( Mainstream-media ) En mycket spännande jämförelse och skrämmande. Alex Jones är bara en och jag håller ögonen på honom oxo. Jag har haft mina funderingar om att han blivit uppköpt men har inga klara belägg om att detta skett. CNN skall köpt en av hans Artiklar för ett tag sedan och sedan las locket på, men det kan vara Desinformation. Man kan inte lita på allt i denna Djungel av info och det är upp till var och en att bilda sig en egen uppfattning. Men en sak är säker Mainstream - media går inte att lita på och det gäller att Öppna sitt sinne och framförallt lägga den Största kritiken där. För genom dom får vi inte " Sanningen " Så du undrar om Vaken är ett skämt ? Välkommen till andra sidan av myntet.... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
det enda skämtet är "den stora massan" av mänskligheten, och där ingår tyvärr du. Tragiskt men sant. Jag tror jag talar för hela vaken när jag säger att vi inte försöker att övertala folk utan att jobbar för upplysa dom som kommer till oss, både i vardagen och på sidan. Om personen i fråga sedan inte tror på vad dom hör så tycker iaf jag att det viktiga är att man "sått ett frö". Så genom att angripa oss med negativ respons tror jag inte leder till några större förändringar.
Om du inte vill se på dom som är det väldigt lätt att låta bli
Posted on: 2006/3/24 10:21
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
För att få reda på vad som händer i världen är internet en stor tillgång men man måste ju vara kritiskt och ta till sig det som man tror kan vara sant och jämföra olika källor. Man märker ju en enorm skillnad på medvetande hos människor som bara tar emot info från vanliga media och dom som aktivt söker info. Det är enorm skillnad.
Posted on: 2006/3/24 11:32
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
Har du tittat på dom filmer som finns om det hela eller är du en av dem som inte kan se dom. Jag menar ju mer tvivel inför en förutfattad hjärna desstomer ??????????? Du har tydligen inte tagit del av all info som finns i sammanhanget. Jag respecterar en tvivlande man men inför ett scenario som det, så är ögat det bäst redskapet, tillsammans med ens egen slutledningsförmåga om man har någon kvar. Backa bandet ok titta igen, ta del av informationen som finns utöver gängse media, och ladda om, och kom igen OK |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag brukar varna för alex jones just för hans extrema sida, han är på ett litet härligt amerikanskt vis. För man vet att det tar tid innan människor värkligen kan kallas "vakna". När man är vaken är allting möjligt, varför inte? allt annat jag trott på i mitt liv har blivit motbevisat , och man känner sig som en idiot.
Jag håller med om att 9-11 ska visas som i Loose change, just för att människor ska förstå vad som skedde under denna viktiga dag och konsekvenserna av det. Att ta in denna viktiga informationen, få perspektivet utan att beblanda det med konspirationer som många inte är redo för. Men det är ens eget ansvar som sagt att kunna ta in information och analysera det, därefter skapa sin egen bild och ta sig en bit påvägen till sanningen. Och tacka fan för att människor är beredda att gå ut med den, den fria informationen. För i slutändan det mesta du vet har någon annan berättat.. "you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
Posted on: 2006/3/25 10:36
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag förstår att du inte gillar Alex Jones men man kan inte döma ut allt en person säger bara för att han säger vissa dåliga saker. Alex Jones är amerikan, hans stil tilltalar amerikaner mycket mer än om någon påläst professor skulle uttala sig... Loose Change och Painful Deceptions ligger tyvärr även de utanför uppmärksamhetsramen för de flesta människor.
Sen får man helt enkelt lära sig att sortera bland Alex Jones argument. Jag gillar inte Bush men jag vet att han har sagt bra saker och dessa saker bli knappast dåliga bara för att det var Bush som presenterade dem. Jag förstår att Alex Jones kan ge denna sida fel intryck på individer som inte kan skilja på bra och dålig information.
Posted on: 2006/3/25 18:10
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
That was an easy shot. Defend yourself. You are either here to simply create dissent, or here to show us you are unsure of whats really going on. You wont or cannot defend your side, so you will go away soon enough. In the mean time, check out the information and links here and think for yourself ; )
Posted on: 2006/3/25 18:20
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login