vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Google sluter förbund med USA:s säkerhetstjänst

See User information
Nu går världens största sökmotor, Google, samman med världens största övervakare av datatrafik, NSA, USA:s kontrollorgan för avlyssning av bl a datatrafik.

http://svt.se/2.27170/1.1875893/googl ... med_usa_s_sakerhetstjanst

Vad tror ni om det här ?

Posted on: 2010/2/4 19:06
If voting changed anything they'd make it illegal!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Google sluter förbund med USA:s säkerhetstjänst

See User information
Quote:

Rasc0 skrev:
Nu går världens största sökmotor, Google, samman med världens största övervakare av datatrafik, NSA, USA:s kontrollorgan för avlyssning av bl a datatrafik.

http://svt.se/2.27170/1.1875893/googl ... med_usa_s_sakerhetstjanst

Vad tror ni om det här ?

Nämen jag tror inte att vi behöver vara oroliga!Jag menar hallå!!! Det finns ju lagar. Och jag tror inte att dom skulle våga bryta mot dom.Å sen så är det ju bara dom allra farligaste skurkarna som dom kommer att kolla.För det har dom ju sagt och dom skulle nog aldrig komma på tanken att ljuga ju!!!!!! (Ironi)

Posted on: 2010/2/4 19:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Det här är ju igentligen ingen nyhet utan gammal skåpmat som redan gäller i praktiken. Jag ser stora underdrifter i artikeln.

Inte nog med AT&T skandalen där man med sk 'warrantless wiretapping' avlyssnat befolkning härom åren så skall tydligen Google ha aktiverats som försvarsresurs när dom gick in på Amerikanska börsen. Vidare har dom fått kritik för att dom lagrar folks sökningar. Visserligen skall det ha gjorts om så att dom bara lagrar dessa i 2 år, men det går ju lätt och kedja ihop det för att få en människas alla sökningar (åsiktsregistrering/tankeanalys) under hela ens liv.

I den där EU rapporten man pratade om så finns det en sida som tar upp kända industrispionage utfört av ECHELON, det var en lista som påvisade korruption av värsta sort som pågick under 90-talet. 2000-talet kan man ju bara gissa sig om. Det sägs att Cisco's produkter bland annat levererats med bakdörrar som gjort det möjligt för NSA att kliva runt fritt här och var.

USA utfärdade globalt krig 2003 i 'Informations Operations Roadmap' av Pentagon/Donald Rumsfeld där man utfärdade 'Full Spectrum Dominance' mot 'The Global Village'. Det kallas IO, Informations Operations men är i praktiken IW (Information Warfare) och PsyOps (Psychological Warfare) samt EW (Electronic Warfare).

Själv så benämner jag det som Världskrig då det gränslöst attackerar och registrerar allas åsiktsbilder.

Sägen säger att dom i deras superdator (som levereras av IBM (som i sin tur även levererade tekniken bakom märkningen av judarna (via Bush familjen))) lagrar 100-tals sidor om Internet användarna. Som Internetaktivist i 7 år skulle jag mer en gärna vilja se den sammalagda arkiveringen av min aktivitet. :)

See User information
hmm.. jäkla konspirationer ni håller på med!!

Tydligen har ni smittat SVD OXÅ!!

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/vit ... -befolkningen_2551885.svd

Posted on: 2010/2/4 21:36

See User information
Som att NSA omfattas av avtal etc. När har underrättelsetjänster etc. agerat efter avtal och överenskommelser? Jag tycker stora multinationella företag och styrande politikutsedda svin med all tydlighet är en relativt enhetligt globaliserande faktor. Olika former av elit eller rättare sagt ekonomiska faktorer som gör att några tror sig vara förmer, dvs. elit, agerar helt efter tesen att företag skall, enligt aktiebolagslagen, bete sig som psykopater.

Inget nytt, egentligen. Ändå bör man läsa på om detta. Är detta en del av propagandan om att bit för bit acceptera 1984?

Alltså, skolbänk a´la lüdstadt.

Posted on: 2010/2/4 21:50

See User information
Som tur är verkar ekonomerna försöka bryta mark och ger förslag på förslag hur välfärd går att kombinera med ekonomi. Men "Storföretags-välfärden" är det ekonomiska system som råder just nu. Där vi bailar ut banker och storföretag när den stora smällen väl kommer. När det borde vara tvärt om, ut ur rikemanslivet och ställ dig i kö till arbetsförmedlingen du med Herr Bankdirektör, i den här världen lever vi efter karmah.

Posted on: 2010/2/4 23:59

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper