vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vad är terrorism?

See User information
Vad är egentligen terrorism?

Det är väldigt svårt att sätta fingret på vad terrorism egentligen är.
Vi här i väst har lärt oss att terrorism har namna som al-qaeda, muslimer, araber eller sådana där människor som bär skägg och ser allmänt mystiska ut.

Låt oss ta en titt på vad terrorism betyder i uppslagsboken står följande
ter-ror-ism
1.Terrorism; Hot om eller användandet av våld för att demoralisera, skrämma, och underkuva, speciellt i användandet som
politiskt vapen eller policy.

2. underminering och skrämsel producerat på detta sätt.

vi går nu över och ser på hur terrorism lyder under lagen

"att skrämma eller fysiskt framkalla våld för att kunna avskräcka eller skapa panik, speciellt när det sätts i verket
att influera en politisk handling eller ståndpunkt"

När man tar detta i beaktning är det inte svårt att börja nysta i varför terrorism per definition är så svårt att förklara. Terrorism ses ur betraktarens ögon, inte av utövaren själv.

Kan ni se ngn koppling där terrorism används inom väst?
Du betalar din skatt antar jag?
om du inte betalar din skatt kommer du få ett brev, och sen ännu ett brev och om inte det händer kommer du få besök
av i det här landet kronofogden. Om inte heller detta hjälper kommer de att återkomma med människor i uniformer och går in i ditt hem utan din tillåtelse och göra en utmätning i ditt hem alt. ge dig ett domstolstid där du ska åtalas för brott mot staten.

kom ihåg 1.Terrorism; hot om eller användandet av våld för att demoralisera, skrämma, och underkuva, speciellt i användandet som politiskt vapen eller policy.

Användandet av våld eller hot om våld mot folk utanför väst är bara möjligt om det finns ett inre hot om våld mot dess egna invånare. Krigsledarna i väst betalar inte för krigen de startar DU gör! Om de hade fått betala för krigen själva hade vi inte haft några krig. De har blodet på sina händer, du som skattebetalare har notan.

Krig är en effekt av beskattning, beskattning är terrorism.

familj- Privat terrorism (Domestic Terrorism)

Tycker du om tanken att ge pengar till de fattiga? att skicka kläder till barnen i ex. Afrika?
Att skapa institut där folk som vill bli av med ex. drog beroende kan få hjälp att komma ur sitt beroende. jag skulle tippa på de här sakerna är sånt som vi alla tycker är något positivt.
Hur efterföljs nu dessa typer av "hjälp" i ett land med västerländsk så kallad demokrati?

Vi kan ta kriget mot droger som ett exempel.
Först används terrorism att få in pengar (skatten) från folket, sedan används en del av dessa pengar i ytterligare
terrorism genom att demoralisera, skrämma och underkuva människor som misstänks eller har beskyllts för att använda droger, i steg tre så ställs du inför rätta för brott mot lagen och du kidnappas och sätts i fängelse om de anser dig skyldig mot ngt av de brott de kan tänkas lägga fram emot dig, i bästa fall ger dom dig böter så du ska bli skuldsatt gentemot staten för lång tid framöver.

Hela detta led är skapat för att skrämma dig till lydnad, skrämsel enligt deras egen definition är terrorism om det sker för att bejaka ett politiskt ändamål, i det här fallet deras såkallade demokratiska samhällssystem.
Kom ihåg jag citerar än en gång "1.Terrorism; hot om eller användandet av våld för att demoralisera, skrämma, och underkuva, speciellt i användandet som
politiskt vapen eller policy."

Alla policys en regering har är politiska. Det enda fundamentala vapen en regering har är den lagliga rätten att ge order om våld eller hot om våld via en ordningsmakt. Att bruka våld för att nå en politisk policy är terrorism.
Kriget mot droger är en politisk policy som är helt uppbyggd kring det faktum de kan bruka våld eller hot om våld emot dig.
beskattningen är en politisk policy som är helt uppbyggt kring det faktum att de kan bruka våld eller hot om våld emot dig.

Fängelser och andra institut som sluten vård eller hot från staten finns till för att "..skrämma, och underkuva, som politiskt vapen och/eller policy.."

och listan kan göras lång, så att sätta fingret på vad som är terrorism när vi är födda, uppväxta och drillade av terrorister är sannerligen svårt.

Posted on: 2010/3/24 18:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vad är terrorism?

See User information
Jag tycker att man inte skall blanda sig i konflikter om man inte gör ett avtal om saken med en annan stat och annonserar ut detta öppet. Privata initiativ kan få ödesdigra konsekvenser för den stat som hyser aktivisterna.
Därför tycker jag att det är mycket betänkligt när t.ex second hand-butiker som Emmaus tar ut en tia i straffavgift om man köper plagg som sålts av H&M som nu skall straffas för att de öppnat en butik i Israel. Jag kommer inte att sätta min fot hos dom i framtiden!
Inte för att jag stödjer Israel men jag tycker att Hamas charm också förefaller mig något trubbig!
Jag vägrar att vare sig direkt eller via omvägar hälla mer bensin på konflikten...

Posted on: 2010/4/3 16:33
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vad är terrorism?

See User information
vad gäller Palestina - Israel konflikten så givetvis är det korkat och hälla mer bensin på elden och att kedjor ska lägga sig i och göra en ekonomisk vinst på konflikten för det är just vad som sker när man lägger på en "straffavgift" denna avgift blir vinst till företaget och hur man kan vilja tjäna pengar på en redan utdragen och enormt kränkande aktion regeringar emellan där civila, som vanligt, får betala priset är för mig ännu ett bevis i ledet på hur vilsen människan som art gått och blivit.

Posted on: 2010/4/6 10:28

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper