vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »

Jüri Linas föredrag

See User information
Var på Jüri Linas föredrag torsdagen den 15 april. Måste säga att det var mycket intressant. Han pratade mycket om frimurarna och deras roll i att ta makten i Ryssland.

Han berättade lite om Obama och hur frimurararna firade efter att man tillsatt honom som president. Han pratade om hur Obama tillsatt flera kontroversiella lagar. T ex en lag som säger att militären och polisen har rätt att skjuta en misstänkt fiende.

Sedan var det gammal skåpmat som gifter i maten, flour, aspartam. Han pratade också om Hitler och Tysklands roll i andra världskriget.

Lina visade även lite från sin kommande film. Han berättade också att Hitler testade 2 atombomber i Tyskland. Men sedan insåg han att de var totalt omänskliga. Tre andra atombomber fraktades sedan till USA varav två använde man i Nagasaki och Hiroshima.

Det var även försäljning av hans böcker och några andra författare.

Han berättade också angående kraschen med polska politiker att man en månad innan i Georgien pratade om att spränga ett flygplan med president i.

Kommer inte på så mycket mer just nu. Någon annan som var där kanske kan fylla på med mer.

Posted on: 2010/4/15 23:25
Life´s but a walking shadow, a poor player that struts and frets his hour upon the stage and then is heard no more. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing.
---William Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Jüri Linas föredrag

See User information
"Han berättade också att Hitler testade 2 atombomber i Tyskland. Men sedan insåg han att de var totalt omänskliga."

Haha visst, Hitler tyckte det var elakt att bomba så han valde att förlora kriget och skjuta sig själv i huvudet.

Stackars tyskar som fick två atombomber över sig innan Hitler upptäckte att det var taskigt att använda dem.

Posted on: 2010/4/16 0:51
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Joshua skrev:

Haha visst, Hitler tyckte det var elakt att bomba så han valde att förlora kriget och skjuta sig själv i huvudet.

hehe, visst... han tyckte det var mycket trevligare att skjuta sig i huvet än att ta den redan förberedda vägen med ett behagligt liv i Sydamerikat, med sitt Vatikanutfärdade pass...

Posted on: 2010/4/16 0:57
(Bireal tipsade) Karl Kraus... visade på den ondska som låg inbakad i dessa till synes små fel. Han såg sina samtida medmänniskors vårdslösa behandling av språket som ett tecken på att de även var vårdslösa med behandlingen av världen som helhet.

See User information
Asså har du hittat passet i några offentliga dokument? Kan du inte visa mig det?

Posted on: 2010/4/16 1:02
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

See User information
Quote:

Joshua skrev:
Asså har du hittat passet i några offentliga dokument? Kan du inte visa mig det?

ånej... du började, fram med kulan i huvet...

Posted on: 2010/4/16 1:05
(Bireal tipsade) Karl Kraus... visade på den ondska som låg inbakad i dessa till synes små fel. Han såg sina samtida medmänniskors vårdslösa behandling av språket som ett tecken på att de även var vårdslösa med behandlingen av världen som helhet.

See User information
Du kan säkert köpa den på någon aktion som Juri Linas vänner anordnat. Sådana kretsar brukar betala bra för lite nazirariteter.

Men jag ser det som troligare att Hitler fick resetillstånd till något land i sydamerika än att han först bombade Tyskland obemärkt och senare kom fram till att det vore elakt att använda sig av bomben. Han var inte så nogräknad när det gällde människoliv i andra fall.

I för sig kanske han gillade old school krig och pansarvagnar.

Posted on: 2010/4/16 1:10

Anonym
Spelar liksom ingen roll om han dog 30e April 1945 genom självmord, eller om han stack till Sydamerika...
Det finns nog ändå ingen trovärdighet i att han skulle tyckt atombomber var för omänskligt...

Dessutom tog han ju både cyanid och en kula...

Han gifte sig ju med Eva Braün dagen innan... Vad hände med henne? Lät han henne dö och själv stack till Sydamerika?

Fast iofs... alla Hitlers tre kvinnor hade ju upprepade gånger försökt ta livet av sig...

Försök att förstå att Hitlers far var en oäkta Rothschild. Rothschild-släktet har en lång tradition att utnyttja såna med makt, för att sedan göra sig av med dom när det passar...

See User information
Quote:

computerror skrev:
Spelar liksom ingen roll om han dog 30e April 1945 genom självmord, eller om han stack till Sydamerika...
Det finns nog ändå ingen trovärdighet i att han skulle tyckt atombomber var för omänskligt...

Dessutom tog han ju både cyanid och en kula...

Han gifte sig ju med Eva Braün dagen innan... Vad hände med henne? Lät han henne dö och själv stack till Sydamerika?

Fast iofs... alla Hitlers tre kvinnor hade ju upprepade gånger försökt ta livet av sig...

Försök att förstå att Hitlers far var en oäkta Rothschild. Rothschild-släktet har en lång tradition att utnyttja såna med makt, för att sedan göra sig av med dom när det passar...

Låt inte snorren åka i vilket hål som helst!Kolla först om personen är black på pengar,elak,beräknande,mm mm mm krångelfaktorer som sedan kryper fram när du skall betala fakturan(du vet)för att du gökade på detta offer.En faktura som du själv saltade ju mer du gökade.För till slut måste duju iväg från den lätt gökade madammen...Du vet...locktrix.Har du bevis på det du skriver?Ingen barpassning hittade du...hehe.

Posted on: 2010/4/16 1:35

Anonym
Quote:

sale skrev:
Låt inte snorren åka i vilket hål som helst!Kolla först om personen är black på pengar,elak,beräknande,mm mm mm krångelfaktorer som sedan kryper fram när du skall betala fakturan(du vet)för att du gökade på detta offer.En faktura som du själv saltade ju mer du gökade.För till slut måste duju iväg från den lätt gökade madammen...Du vet...locktrix.Har du bevis på det du skriver?Ingen barpassning hittade du...hehe.

Vad i hela friden pratar du om?
Har DU själv bevis för vad du skriver?

Och nej. Jag fick inte tag på barnvakt. Det är ingenting jag prioriterar riktigt, då jag inte känner mig bekväm med att lämna bort mina barn.
Det låter inte som om jag missade någonting heller om jag ska vara ärlig.
Att frimurarna vill få grepp om Ryssland är ganska gammalt.
Att Obama festade med frimurare är väl inget konstigt, då han är frimurare själv. Hade han varit spelare i Djurgården hade Djurgården också festat.
Det om glutamat och fluor etc tar han ju alltid upp och det om Hitler lägger jag i samma korg som det han sa om no-plane i WTC1&2.

Forska lite om atombomben så förstår du varför. Tyskland hade inte know how att framställa en atombomb. Däremot bedrev dom annan forskning på massförstörelsevapen och supersoldater.

See User information
Quote:

computerror skrev:
Quote:

sale skrev:

Vad i hela friden pratar du om?
Har DU själv bevis för vad du skriver?

Och nej. Jag fick inte tag på barnvakt. Det är ingenting jag prioriterar riktigt, då jag inte känner mig bekväm med att lämna bort mina barn.
Det låter inte som om jag missade någonting heller om jag ska vara ärlig.
Att frimurarna vill få grepp om Ryssland är ganska gammalt

Om oäkta Rothschild,du är bra på att analys,så där av frågan!

Jag kunde passa dina barn,ingen pedofil här inte,med det vet du ,du bara slingrar dig alltid så...men mr nästa gång kanske...om du inte är nervklen då förstås.

Posted on: 2010/4/16 1:43

Anonym
Quote:

sale skrev:
Om oäkta Rothschild,du är bra på att analys,så där av frågan!

Trodde jag var allmän kunskap.
Hans farmor Maria Anna Schicklgruber fick som ogift ett barn med En Rothschilds. Detta barn blev Alois Schicklgruber, Hitlers far. När Maria Anna Schicklgruber fick reda på att hon var gravid skickades hon hem från sitt yrke som tjänarinna för Rothschilds i Wien. Alois föddes 1837, men adopterades 1842 av sin mors nyblivna make Johann Georg Hiedler.
Googla lite. Jag är säker på att du får massa träffar.
Jag sökte på "hitler rothschild" och fick dessa som första hit:

http://www.theforbiddenknowledge.com/ ... tler_was_a_rothschild.htm
http://www.reformation.org/adolf-hitler.html

Kanske förklarar en hel del hur en misslyckad konstnär helt plötsligt kan bli ledare över ett land?

Rothschilds härstammar förresten från ashkenazer. Numera gör man ingen skillnad på dom, utan kallar dessa för khazarer.
Under andra världskriget blev dom av med äkta judar för att ta deras plats.

Jag har försökt ta reda på vilken Rothschild det skulle varit och kommit fram till att det måste vara Salomon Mayer von Rothschild eller dennes son Anselm Salomon.

Baron över Rothschildssläkten blev man inte förens 1885 och innan dess var det två sk baronets. Då dkulle det alltså vara Anthony Nathan de Rothschild, men han var inte i Wien, utan i England. De två jag nämnde först tillhörde den Österrikiska grenen av Rothschilds.

EDIT: Enligt denna sida:
http://search.intelius.com/Salomon-Mayer-von-Rothschild
Skulle det alltså vara Salomon Mayer von Rothschild

Quote:

sale skrev:
Jag kunde passa dina barn,ingen pedofil här inte,med det vet du ,du bara slingrar dig alltid så...men mr nästa gång kanske...om du inte är nervklen då förstås.

Du bor i Skåne, jag har aldrig träffat dig dessutom, så nej... Jag tror inte det.
Dessutom handlar det inte om rädsla för pedofiler, utan för att jag helt enkelt inte vill lämna bort mina barn.

Edited by computerror on 2010/4/16 2:51:43
Edited by computerror on 2010/4/16 2:54:18
Edited by computerror on 2010/4/16 18:41:30

See User information
Hitler dog inte i nån bunker i Berlin i april 1945. Han omkom i ett attentat tio månader tidigare i en militär aktionsplan han själv underskrivit. Operation Walküre.

Posted on: 2010/4/16 8:15
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
http://www.guardian.co.uk/commentisfr ... security-drone-guantanamo

Jüri Lina pratade också om drönare i Afganistan, dvs flygplan som flyger utan pilot och bombar, och att det finns en ny lag i USA som säger att polis eller militär har rätt att döda en misstänkt terrorist eller fiende.

Posted on: 2010/4/16 8:46
Life´s but a walking shadow, a poor player that struts and frets his hour upon the stage and then is heard no more. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing.
---William Shakespeare

See User information
Nämde han något när utkommer hans nästa bok "psykopaternas herravälde"

Posted on: 2010/4/16 11:18

See User information
Quote:

Forska lite om atombomben så förstår du varför. Tyskland hade inte know how att framställa en atombomb. Däremot bedrev dom annan forskning på massförstörelsevapen och supersoldater.

Det lustiga är att det under andra världskriget stod mellan Tyskarna och Ryssarna att framställe långdistansraketer, Amerikanarna var inte ens i närheten.

Men när andra världskriget tog slut skeppades de tyska raketforskarna över till USA för att framställa atombomben, med Einteins recept :).

Och vips så har vi kalla kriget som ett resultat av atombomben = Den skulle INTE i händerna på Ryssarna, Usa skulle ha monopol på atombomben.

Vad man gör är att man gör en blockad mot kommunistländerna och förbjuder all handel med länder vars varor man tror kan ge en hint om vad en atombomb innehåller och framställs.

Det allra mesta var förbjudet att exportera, bla. Kammar och solglasögon : ).

Posted on: 2010/4/16 12:25

See User information
I höst kommer Linas nya bok, som jag tror heter "Sovjetrepubliken Absurdistan" och även en ny film är på gång i höst.

Posted on: 2010/4/16 12:32
---William Shakespeare

See User information
Quote:

computerror skrev:

Trodde jag var allmän kunskap.

Du skall höja dig själv genom att sänka andra...Att jag skall forska i atomer...Fixa dig ett jobb,är det första,det andra är att...Hitlers flykt
Forskarrönen presenteras i ett något sensationsmättat program på tv-kanalen History Channel med titeln Hitlers flykt. Programmet går ut på att visa att Hitler och Eva Braun inte alls dog i bunkern utan flydde till Sydamerika för att upprätta ett "Fjärde rike".

Bara för någon vecka sedan så visade man EVAS privata filmer,hon hade baddräkt på sig och solade...hon var inte min smak kan ja säga.

Kulhål
Den hittills vedertagna versionen av Hitlers slut är att naziledaren och hans Eva Braun, begick självmord och att liken brändes och begravdes utanför bunkern.
Den har du svalt med hull och hår...klart det spelar roll,för min del...Som sagt skaffa dig ett jobb.

Posted on: 2010/4/20 16:39

Anonym
Quote:

sale skrev:
Du skall höja dig själv genom att sänka andra...Att jag skall forska i atomer...Fixa dig ett jobb,är det första,det andra är att...
Handlar knappast om att sänka andra. Jag menar bara att jag trodde alla visste hans farfar var Salomon Mayer von Rothschild.
Dessutom... Om du besväras av min ton, kanske du borde tänka på din egen...

Dessutom har jag ett jobb.

Quote:

sale skrev:
Den hittills vedertagna versionen av Hitlers slut är att naziledaren och hans Eva Braun, begick självmord och att liken brändes och begravdes utanför bunkern.
Den har du svalt med hull och hår...klart det spelar roll,för min del...Som sagt skaffa dig ett jobb.

Jag ser ingen anledning till att betvivla detta, då Hitler iallafall inte gjorde något mer väsen av sig.
Dessutom brukar som sagt Rothschild-släkten göra sig av med sina oäktingar.

Och som jag tidigare sa, så har jag ett jobb...
Jag kan inte förstå vad det har med saken att göra egentligen, förutom att de är de klenmodiga som ger sig på person när inte deras argument håller.

Tog det hårt på dig att du inte visste det jag berättade?

See User information
Quote:

computerror skrev:
.

Och som jag tidigare sa, så har jag ett jobb...
Jag kan inte förstå vad det har med saken att göra egentligen, förutom att de är de klenmodiga som ger sig på person när inte deras argument håller.

Tog det hårt på dig att du inte visste det jag berättade?

Knappast, du måste bara svara...om jag svarar på dina pm:får man 10 till så där av man undviker"viker" av innan lixom...

Att man sörjer någon annan är att visa att har/HAFT har en egen dold EGENSORG.Varför har du ett svårt liv?

Posted on: 2010/4/20 17:09

Anonym
Mitt liv är inte svårt... Varför diskuterar du hela tiden mig, istället för att hålla dig till ämnet?
Du är ju lika besatt som vakensucksarna...
Klart jag svarar dig, du ifrågasätter ju i ren dumhet det jag säger. Jag måste ju presentera hur det i själva verket ligger till, så folk inte luras att tro på ditt dravel.

Jag skickar heller inga PM till dig, så vad pratar du om?

See User information
Quote:

computerror skrev:
Mitt liv är inte svårt... Varför diskuterar du hela tiden mig, istället för att hålla dig till ämnet?
Du är ju lika besatt som vakensucksarna...
Klart jag svarar dig, du ifrågasätter ju i ren dumhet det jag säger. Jag måste ju presentera hur det i själva verket ligger till, så folk inte luras att tro på ditt dravel.

Jag skickar heller inga PM till dig, så vad pratar du om?

Varför är du så otrevlig för? Kan du inte bara fråga om källa om det är någonting du inte tror på? Måste du trissa hela tiden?

Vem skrev det eller hittar jag på?Dravel är mina hjärspöken...du blandar in vakensucksarna..så vem är besatt?Det finns ingenting som pekar i den riktningen bara för att du vill det,klent.

Det ända vi kan allt om är om oss själva,är vi själva.All annan yttre sanning är från de andra.
När det yttre skalas av,då kommer den fram som kan allt-du själv.

Forska lite om atombomben så förstår du varför.Forska du i dig själv så förstår varför.

Posted on: 2010/4/20 19:07

Anonym
Quote:

sale skrev:
Varför är du så otrevlig för? Kan du inte bara fråga om källa om det är någonting du inte tror på? Måste du trissa hela tiden?
Du hade ett otrevligt bemötande, jag bara sa jag trodde det var allmän kunskap om Hitlers farfar här på Vaken.se

Quote:

sale skrev:
Vem skrev det eller hittar jag på?Dravel är mina hjärspöken...du blandar in vakensucksarna..så vem är besatt?Det finns ingenting som pekar i den riktningen bara för att du vill det,klent.
Jo, det finns det.
Din förmåga att hellre diskutera personen bakom inlägget, istället för inlägget i sig.

Jag tycker Jüri Lina mest kommer med gammal skåpmat och hans sensionella avslöjanden är mest dynga.
Dessutom är han fruktansvärt ostrukturerad när han håller föredrag.
Detta grundar jag på de två föredrag med honom jag varit på och vad som berättats angående detta.
Det är just detta som är så tråkigt med sanningsrörelsen - Att det harvas om och om igen om samma saker och även om någon nämner någonting som alla känner till hyllas det. Det blir barnsligt på något sätt... Som barnet som ser samma film om och om igen för att h*n känner igen detta.
Kommer någon med någonting nytt här på vaken förkastas det, ända tills någon av de tillåtna huvudpersonerna sagt, eller skrivit det.
Som jag ser det är detta ett tecken att man inte vågar tänka själv, utan överlåter detta till sina auktoriserade ledare.

Dock är det tråkigt inte fler går in och fyller på vad som sas.

Jag har absolut ingenting emot Jüri Lina, då det mesta han säger är sant. Tja... förutom hans sensationella avslöjanden förstås... Att Hitler tyckte det var för omänskligt med atombomber och att inga plan flög in i WTC-tornen.

Quote:

sale skrev:
Forska lite om atombomben så förstår du varför.Forska du i dig själv så förstår varför.

Vad om atombomben är det du tänker på? Jag har en hel del kunskap om detta.

Jag vet att Tyskarna försökte framställa kärnvapen, men de lyckades inte, då de inte hade någon know-how.
Men det var pga Tyskarnas experimenterande amerikanarna drog igång Manhattanprojektet.

See User information
Du överdriver som vanligt,hade Israel ett finger med i spelet?

Jag har träffar Juri Lina...har du,har du träffat någon från Vaken t ex???

Posted on: 2010/4/20 19:31

Anonym
Computerror: "Kommer någon med någonting nytt här på vaken förkastas det, ända tills någon av de tillåtna huvudpersonerna sagt, eller skrivit det. Som jag ser det är detta ett tecken att man inte vågar tänka själv, utan överlåter detta till sina auktoriserade ledare."

Helt OT på flera punkter i tråden. Shape up eller leave!

Du kan starta en ny tråd i annan forum del om de där "auktoriserade ledarna" du pratar om och sen är det ju bara tråkigt att du tycker övriga användare "inte vågar tänka själva".

(1) 2 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper