vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Riksdagen ändrar grundlagen

See User information
Quote:
Imorgon, torsdag, klubbar riksdagen igenom omfattande ändringar i den svenska konstitutionen. Inte mindre än tre av de fyra grundlagarna ska förändras. Trots att flera av förslagen är kontroversiella är Fria Tider till synes ensamma om att uppmärksamma händelsen.
http://www.friatider.se/riksdagen-andrar-grundlagen

Nu blir vi officiellt medlemmar i NWO

Posted on: 2010/5/27 7:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Riksdagen ändrar grundlagen

See User information
Jag läste precis samma artikel, tänkte posta den.

Det var inga dåliga ändringar dom hade planerat. Konstigt tyst i övrig media också.

Dessa två reagerade jag skarpt på.
Quote:
Offentlighetsprincipen ”upphävs”
Omstridda ”Lex Helene Eduards” blir ny grundlag. Riksdagen ändrar tryckfrihetsförordningen så att myndigheters säkerhetskopior inte längre är allmänna handlingar, i syfte att mörklägga vad kollegorna i S-regeringen gjorde under tsunamin 2004. Det betyder att myndigheter och politiker enkelt kan förstöra, eller som i tsunamifallet, låta offentliga handlingar ”försvinna”, utan att de får återskapas och lämnas ut. Grundlagsändringen har kritiserats för att i praktiken upphäva offentlighetsprincipen.

Militären får sättas in mot svenskar
En annan förändring är villkoren för när statsmakten får sätta in väpnade styrkor på svenskt territorium – en förändring som går i strid med vad Försvarsmakten själva vill. Regeringen vill utöka möjligheterna för att rikta vapen mot det svenska folket – om så krävs – med lagtillägget ”till rikets försvar”. I grunden råder en tvist mellan regering och försvarsmakt om vad som menas med ”krig och krigsfara”.

”Om det anses nödvändigt bör tillämpningsområdet avgränsas till krig eller krigsfara som hotar statens existens eller territoriella integritet eller när det i övrigt vid krig eller krigsfara föreligger trängande behov”, skriver Försvarsmakten. Den lagändring försvarsmakten motsätter sig medger tolkningsutrymme och godtycklighet som i extrema fall innebär att politikerna med vapenmakt kan använda militären – och inte polisen som idag – för att skydda sig själva från medborgarna.

Posted on: 2010/5/27 11:53
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag har just nu bara en flyktig bekant i riksdagen men har skrivit till honom angående detta, han säger att det varit på tal i fem år. Trots det har jag bett honom om att säga nej helt enkelt. Vi får se om det tar skruv. Hoppsan, nu kom jag på en till... jag skall skynda mig!
Men väldigt kort, om ni känner nån som sitter i riksdagen kan man faktiskt maila eller skriva till dom för att visa dom att det finns en opinion.

Posted on: 2010/5/27 11:57
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym
Här är en saftig teori:

Lek med tanken att eliten redan beslutat att ge de röd-gröna makten. Att detta förslag från Alliansen och Beatrice Ask skall vara ett framtida skäl som samtliga i massmedia kommer använda som största skälet att oppositionen tagit makten efter valet...Just för att det är ett så utstuderat dåligt förslag som folket rasar mot.

Precis som efter George Bushs tid vid rodret med alla försämringar han införde - ville folket ha in en ny president, ett nytt hopp etc. Den utvalde var Barack H. Obama. Som bevisligen lyckats med den svåra uppgiften att försämra ytterligare efter Bush.

Om nu de Röd-Gröna sitter vid makten efter valet kommer det leda mot precis samma slutmål som om alliansen gjorde det...samma öde som USA fick med Obama efter Bush.

Helst av allt hade jag hoppats att det fanns ett klockrent ANTI-NWO Parti som tredje alternativ till de båda blocken.

Det som stör mig mest just nu är att jag fortfarande inte lyckats hitta ett parti som med raka besked delar majoriteten av dom punkter jag radade upp i min anteckning häromdagen (Min utopi).

http://www.facebook.com/note.php?note_id=125715327447807&1&index=0

Anonym
@Nonkonformist:

Detta suger verkligen stock!
Svårt att besinna sig när man ser detta!

F Y F A A A A A A N !!!

See User information
Jag trodde att saker som dessa rörde oss alla och att alla hade rätt att få veta det, i samma utsträckning som vi får reda på nya Yes Ultra Super Double Plus Magic Dish liquid!

Nu skäms jag för att bo i Sverige, ordentligt!

Posted on: 2010/5/27 14:41
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Inte ens de mest samhällskritiska skribenterna och bloggarna har tagit upp denna grundlagsförändring.
Riksdagen har lyckats mörka genom att packa in förslaget i ett 400 sidor tjockt dokument och ej fört en offentlig debatt.
Jag undrar om pressen inte tagit upp detta pga av okunskap eller pga mörkläggning.

Allt detta är vårat eget fel, vi har riktat allt kritiskt arbetet utåt, inrikesfrågor har inte varit lika intressanta då vi inte fått all information serverade på ett fat som tex 9-11, Irakkriget, Palestina osv.
Det är mycket lättare att snälla över en Youtube-video än att städa sin egen bakgård.

Vi har tyvärr ingen svensk Alex Jones eller liknande i Sverige och det märks

Posted on: 2010/5/27 15:19

Anonym
Knacka på hos era lokaltidningar och fråga vad i helvete som pågår!

Anonym
Nu får det fan-i-mig vara NOG!!

Anonym
Dags att KU-anmäla dom ansvariga eller va fan kan man göra?

See User information
Namlista, krav om att få rösta om ändringarna! Det rör alla i allra högsta grad! Skapa ett dokument som går att skriva ut, jag har en del bläck kvar och kan bidra med några hundra underskrifter där jag bor.

Posted on: 2010/5/27 16:44
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

Anonym

See User information
det härliga med allt detta är:

We told you so!

Kritikerna mot EU har sagt denna i flera år, och de som är så POSITIVA till EU hävdade att det kommer aldrig ser ut som den nu gör! ; )

One up for the conspiracy theorists! ; )

Posted on: 2010/5/27 19:57
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Jag såg en lista på epostadresser i en annan tråd precis. Kan inte alla här skicka länken till artikeln till alla dessa epostadresser som första steg?

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=154908#forumpost154908

Det tar er 5 minuter att kopiera listan. Och sedan kopiera länken. Klart!

Posted on: 2010/5/27 20:44

See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Jag såg en lista på epostadresser i en annan tråd precis. Kan inte alla här skicka länken till artikeln till alla dessa epostadresser som första steg?

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=154908#forumpost154908

Det tar er 5 minuter att kopiera listan. Och sedan kopiera länken. Klart!

Jag skickade, det var bara klipp och klistra adresserna och massmaila i hotmail.
Tog 30 sekunder.

Posted on: 2010/5/27 21:41

See User information
Perfekt timing nu när alla är distraherade av schlagerfestivalen.

Posted on: 2010/5/27 22:16

See User information
Detta är helt sjukt. Inte en rad på en enda tidningssajt! Inte ens på Ekot!
Har nån lyckats hitta hur det gick? Klubbades allt igenom som planerat?

Posted on: 2010/5/28 1:49

See User information
Japp, som jag skrev i en annan tråd...

Författaren och regissören Lars Molin, död 1999, en mycket vaken person...
Får ni chansen till det, se TV-serien Korset från 1985, med bl a Ingvar Hirdwall. Det är helt klockrent vad som är på gång just nu..

Nu kommer koncentrationslägren härnäst.

Gör er skuldfria, flytta ut på landet (gärna hitåt), skaffa massor av pengar och ännu mer kunskap än ni har.
Klart flytta utomlands är tilltalande på vissa vis men NWO är globalt, tänk på det.

Posted on: 2010/5/28 7:09

See User information
Blev det igenomklubbat? Nån som vet?

Posted on: 2010/5/28 9:08
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

Anonym
1. Finns det någon mer som skrivit om detta _förutom_ friatider? (Finns flera som använt deras artikel i sina bloggar)

2.
OBS - "En reformerad grundlag" Ej beslutat ännu efter mina tolkningar. Se nedan.

JD har lämnat proposition till riksdagen.

På riksdagens hemsida finns detta:
https://www.riksdagen.se/templates/R_HtmlCallPage____21304.aspx

under: "Förslag som debatterades" (Ej fullständigt beslut)
finns: "En reformerad grundlag"

Planerat beslut: 2010-06-02

See User information
Det här är nog första gången jag sett ett SÅ tydligt exempel på en kompakt tystnad från media om så stora beslut i Sverige.
Det är, som någon sa, lätt att titta på allt som händer i USA och UK, och ev. bortförklara det med att media där är lättköpta och kommersiella och ingår i mediamogulers nät, som sitter i politikernas knä (eller om det är tvärtom).
Men nu händer samma saker här, mitt framför ögonen på oss.

Posted on: 2010/5/28 13:32

See User information
Med hakan på bröstet läser jag om hur man till exempel mer eller mindre avskaffar Lagrådet som skall undersöka hur lagar som antas i framtiden stämmer överens med grundlagen. Det blir fritt fram att köra över...

Lika intressant är listan på slutet om vilka som yttrat sig över det godkända förslaget och vilka som inte gjort det.

Alla myndigheter som utövar kontroll av något slag har yttrat sig plus en del dubiösa grupperingar som t.ex "Grävande Journalister" (som inrättades för att ge sken av att det pågick seriösa undersökningar gjorda av journalister efter palmemordet men som i verkligheten var en flock svansviftare).

Men institutioner som domarkåren och pressombudsmannen har inte velat uttala sig...

Inte har vi nåt att fira den 6 juni precis. Jag tycker att vi skall fira dagen med nävarna knutna i fickorna och undgå alla manifestationer och tala allvarligt med varandra på tu man hand istället.

Nu har "det" hänt!

Posted on: 2010/5/29 10:57
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information

Posted on: 2010/5/29 13:15

See User information
Undrar om inte såna här artiklar piskar upp de stämningar som helst skulle undvikas.....
"" Nationalists and other White activists need to start carrying some disabling weapons as equalizers, and should not go about in groups of less than four when exiting a demonstration area. ""

http://whitereference.blogspot.com/20 ... onalists-beaten-with.html

Kommentaren till artikeln på FB var,,,:- Sweden boiling over with Muslem hate against their host country.. Swedes fight back..at least some!

Posted on: 2010/5/30 10:37
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper