vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Världens snällaste multimiljardär är shiamuslim!

See User information
Förra veckan var jag i Kisumu och hemma hos en bekant förevisades jag ett fotoalbum föreställande Världens Snällaste Människa, Aga Khan. De flesta har nog hört talas om honom, men han är mest känd för att han varje år lät väga sig och sedan delade han ut guld och diamanter svarande till sin egen vikt till de fattiga.

Han reste Jorden runt och skänkte bort pengar. Många stora sjukhus är grundade genom hans donationer, bland annat sjukhusen i Kisumu, Mombasa och Nairobi men hans verksamhet räckte långt bortom Kenya och Afrika.

Jag har alltså i min ägo ett antal bilder av denna fantastiska människa och för att understryka det fantastiska faktum att hans verksamhet fortfarande är igång lägger jag härmed ut en länk till hans hemsida

http://www.akdn.org/AKF

Fortfarande kysser människorna i Kisumu marken där han vandrade som tack även om de inte är shiamuslimer...

Denne ekonomiska motsvarighet till Stålmannen är tydligen helt okänd i Väst, vi luras att tro att kapitalism är entydigt med Rockefeller och Rotschild men nu skall ni alla veta att det finns en motpol. I det så förtalade och illa beryktade shiamuslimska lägret finns världens godaste människa!

Kanske borde man misstänkt det hela tiden...

Posted on: 2011/3/25 10:43
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Världens snällaste multimiljardär är shiamuslim!

See User information
Hur blev han rik?

Posted on: 2011/3/26 11:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Genom "vit" magi. Dessutom är Khan en titel, inte ett efternamn. Genom att vara väldigt ödmjuk kan en människa uppnå Vår Herres bevågenhet. Men Han prövar oss också. En del genom att se om vi kan behålla vår tro trots vedervärdigheter. Andra åter genom att överösa dom med pengar som dom "tjänar" genom att med Hans hjälp få exakt kunskap. Prövningen ligger i att inte bryta de regler för medmänsklighet och godhet Vår Herre anvisat oss...

Det finns ett annat bortglömt exempel på en sådan man, nämligen "Father Divine" som grundade den första stora fredsrörelsen i Amerika och som blev känd för att stå och dela ut pengar på gathörnen i Harlem. Hans liv var sannerligen inte utan prövningar i övrigt, men han gjorde allt för att vara god i Herrens ögon.

Polisen arresterade honom ett flertal gånger och han blev inburad medan skattemyndigheterna undersökte varifrån pengarna kom, men det kunde aldrig utrönas. Varje gång dom släppte honom sprang han raka vägen ut på stan och ställde sig på ett gathörn och började dela ut pengar (jag har historien från min farmor som bodde i New York på den tiden).

Då fick han förbud mot att dela ut pengar på gatan (det blev ju rena upploppet varje lördag). Då köpte eller hyrde han ett litet rött flygplan som hette Loppan och som var populärt den gången och flög runt över Harlem och kastade ner pengarna från planet.

Sen dog han...

Godhet var ingen uppskattad egenskap vare sig den gången eller idag.

Något att tänka över

Posted on: 2011/3/27 6:49
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Många många pluspoäng till denna givande själ!

Trots en del märkliga regler i koranen som ger männen rätt att exempelvis ha massa fruar och ger kvinnorna mindre arvsrätt m.m, så är mina personliga erfarenheter att dessa människor, och då talar jag om hårt troende muslimer, de mest välsinnade och givmilda människor man kan tänka sig.
All respekt.

(Även om jag nog inte riktigt håller med om det ojämlika mellan män och kvinnor.)
Men precis som kristendomen har sina traditioner så...

Tills vi har uppnått den "perfekta" världen så är det iaf ett långt mycket bättre alternativ än den här "media-markt-och-ikea-verkligheten" som vi lever i.

Fler i världen som Aga Khan, tack <3

Posted on: 2011/3/27 17:48

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper