vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Självmordshot vanligare hos myndigheter
#1


See User information
vad kan orsaken vara att människor mår så dåligt
att dom hotar med självmord.
Orättvis samhälle, politiker som inte bryr sig?
Kanske bara det är synd om personalen som behöver
utbildning för att möta självmordsbenägna människor.
Är nog bästa vägen att gå, strunta i orsaken till att människor mår dåligt

Undrar hur länge det tar innan svenska folket har fått nog.
Fredrik Reinfeldt kanske borde vara orolig så att han inte
väcker de sovande folket,som kräver att han avgår.

Quote:
Myndighetspersonal möter allt oftare människor som säger att de vill ta sitt liv, visar Ekots granskning. Men många myndigheter utbildar inte personalen i hur de ska hantera en sådan situation. På Arbetsförmedlingen har man sett en tydlig ökning i antalet självmordshot.


Quote:
Lennart Berget, som varit arbetsförmedlare i 30 år, har märkt en stor skillnad under det senaste året. – Ofta är det människor som har hamnat i en situation där de känner sig sjuka, känner sig misstrodda. De ser att de får en kraftigt försämrad ekonomi och ser ingen lösning på situationen, säger han.


http://sverigesradio.se/sida/artikel. ... gramid=83&artikel=4523891

Posted on: 2011/5/26 8:54
Bara dom som är indoktrinerade tror på sagor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Självmordshot vanligare hos myndigheter
#2


See User information
Att stå på knä med öppen mun och bli matad är väl ok. Men om dom andra får och man själv blir utan uppstår en förbittring. Människor som visar tendenser till att vilja klara sig själva motas bort från utfodringsanläggningen.

Det är i stället en hedersutmärkelse att vara utanför. Den som hamnat utanför har ett fantastiskt tillfälle att ge rövhålstecken åt hela systemet men får förstås finna sig i att bli motarbetad och misstrodd.

Att gnälla ihop och begå självmord och liknande är att ge förtryckarna ännu mer makt.

För många år sedan smålog jag misstroget när några vänner gick med i en "ultrahögerorganisation" (åtminstone avfärdades den med den beteckningen).

Deras motto var "Socialhjälp är mord!".

De senaste tjugo åren har sedan visat på alla upptänkliga vis att de hade så rätt, så rätt.

Alla bidrag utom rena allmosor till sjuka och skadade är mord på ett eller annat sätt.

Detta är ingen politisk idé, det är en naturlag. En del av er som läser detta tänker förstås som jag gjorde den gången.

Men liksom jag kommer ni alla att bli klokare.

Anarkism kan odlas både till höger och vänster, gott folk, tänk på det!

Ringar är till för att slutas.

Leve revolutionen!




Posted on: 2011/5/26 9:41
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Självmordshot vanligare hos myndigheter
#3


See User information
Visst kan saker och ting vara jobbiga ibland, men när livslusten börjar försvinna så är det något som har gått väldigt fel. I den situation vi befinner oss i så kan jag lugnt förstå dom som säger ifrån på så vis.

Det finns dock en ljusning i horisonten, jag har följt arbetet med mänskliga rättigheter i Sverige i många år, nu senast hade jag privilegiet att bli inbjuden på ett samråd om MR i Riksdagshuset, (Samråd om det framtida arbetet för MR i Sverige).

Jag hade min uppfattning innan jag åkte på mötet, men jag fick snabbt ändra mig. Det som hägrar framöver är t:ex att arbetet med MR kommer at utökas, med inställningen, Rätten står över lagen, inte tvärtom.

Rätten kan inte och skall inte formas efter lagen, det är från början lagen som är skapad för att skydda rätten. "Moralen" dom flesta har lärt sig är att lagen är över allt annat, men så är inte fallet, det är bara väldigt många som tror det.

Vems är felet att det blivit så, allas, främst dom som vill att det skal vara så, advokater, jurister, domare med flera, det är dom som tjänar mest på att ta in Dig i rätten. Den som förlorar på detta är främst den drabbade, alla andra betalar sedan kalaset.

Samma ansvarsregel råder i dom fall där en eller flera hotar med sitt liv, -vems är ansvaret?, alla inblandade! Man behöver själv kunna rättigheterna väl, men det räcker inte riktigt hela vägen, den som lyssnar och skall hjälpa har ofta inte en aning om vart man kan läsa om rättighetrna en gång.

Utöver det som tror gemeneman att det demokratiska systemet är lag över all annan lag, det vill säga som ett ex, normen som man får hos socialtjänsten är en summa som normalt skall räcka till, det gör det kanske många gånger, men vi har alla olika situationer som behöver lösas i vårt liv.

Det demokratiska systemet är riktlinjer och ingenting annat, efter det kommer en policy som varje instans har, oftast, den har ännu mindre mening.

De som jobbar för stat och kommun trodde jag från början var människor som ville hjälpa andra människor, men så är inte fallet, det är för många bara ett jobb, och då blir den eller dom som kommer och ber om hjälp bara en vanlig medborgare och inte en människa.

Grunden till konversationen mellan dessa 2 parter skall egetnligen grundas i rättigheterna, men i dag så sitter dom flesta och löser alla problem utan att ens ha en aning om dessa.

Dagens samhällsbild är då kantad med okunskap och ointresse, och då blir det så här...

Ansvaret ligger på alla, alla måste veta om sina rättigheter och utöva dessa, det är ingen som kommer och hjälper en med det, ingen annan än Du vet om Din rätt och vad Du behöver hjälp med. Lika mycket som man vet om sina rättigheter så skall man också tänka på att respektera andras lika mycket.

Känslan jag fick ifrån samrådet angående MR var positivt, jag hörde tex, nu kör vi på lite hårdare, flyttar på lagen lite så att rättigheterna passar in, utbildar varandra om MR, främst juristerna, advokaterna och domarna med flera.

Att människor sätter sitt liv på spel är en signal om att något måste göras, och gärna snabbt.

Jag är en av dom som nästan tagit till språnget till andra sidan på grund av att behandlingen har varit för djärv, eller också har det inte funnits någon hjälp alls, så jag förstår varför man skriker till, alla vill leva och inte allt för långt utanför!

Må gott så länge!


Posted on: 2011/5/26 11:24
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
45 user(s) are online (45 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 45

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS