Vakencorner
|
Snart är alla utom jag och nån till olaglig!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
http://online.wsj.com/article/SB10001 ... ts#articleTabs%3Dcomments
För den som inte orkar läsa i Wall Street Journal: helt enkelt att brottet att använda påhittade användarnamn, fejkade bilder etc på internet ska höjas från misdemeanor till felony, och då blir straffpåföljden så hög att åklagare faktiskt ska ta tag i detta, only in the Land of the Free (åtminstone ett år, sen tar vi nog efter).
Posted on: 2011/9/16 0:46
|
|||
|
||||
|
Re: Snart är alla utom jag och nån till olaglig!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det svåra blir att komma runt [den i zverige säkerligen kommande] lagen även då man använder sitt namn som man fick som liten. Det namnet är ju i allra högsta grad påhittat.
Man kanske skulle börja byta sitt namn en gång i månaden. Det är lagligt så vitt jag vet. Jag heter i alla fall Karsten, eller hur?
Posted on: 2011/9/16 5:43
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Åh, olagligt. I love it! Kom igen bara!
Posted on: 2011/9/16 7:03
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Ju mer lagar dom stiftar desstå mer visar dom hur mycket dom själva har att gömma.
Du hör problemet i problemet "Desstå mer lagar DOM Stiftar). Vem har sagt att "dom" ska stifta några lagar överhuvudtaget det är väl folket om något som ska stifta dem. Det är inte Svea Rikes lag Det är SVEA FOLKETS LAG. Låt dom inte manipulera.
Posted on: 2011/9/16 10:40
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Egentligen håller digitaliseringen på att ta över våra vanliga liv. Det är faktiskt inte självklart. Det som bara finns lagrat i en databas (och hur lätt är det inte att manipulera en sådan?) och används som bevis kan ju lätt missbrukas.
Det är precis lika lätt att ändra det åt det ena som åt det andra hållet, om man vill hitta på ett alibi går det säkert lättare via nätet än i verkligheten, exempelvis. Typ: "nä jag var hemma när brottet begicks!" ersätts av "men jag var påloggad på Facebook och skrev till mina kompisar när brottet begicks"! Dessutom gäller ju inte svenska lagar utomlands. Vem som helst som sitter långt borta kan ju gå in och ställa till det för vem som helst. Var som helst. När som helst. Det finns flera länder där många gör värnplikten framför en dator! Snacka om dataspel när man har spetsteknologi och hela universitet bakom sig... Därför är det mycket viktigt att vi som sysslar med nätverk och information hänger med eller skaffar oss allierade inom dessa krigskonster, annars ligger vi snart risigt till. Lika risigt som inkas som trots en mångmiljonbefolkning inte kunde hålla tillbaka något hundratal spanjorer med skjutvapen! Varje försvarskrona som satsas på utrikes äventyr är spillda pengar, hör ni det, ni som bestämmer????? Annars bestämmer nån annan.
Posted on: 2011/9/16 11:00
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Får väl byta namn till * då. Problem?
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login