vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Glappet mellan sanningssökare och "vanliga" människor
#1


See User information
Hittade ett klipp på tuben som visade en snutt från någon nyhetskanal som intervjuar en mycket förtvivlad mamma som känner att hennes son har blivit alienerad från "hennes" verklighet och stuckit från hemmet.
Be aware of Stefan Molyneux and the Zeitgeist Movement
http://www.youtube.com/watch?v=iFgCBw ... eature=feedrec_grec_index

Nu menar jag självklart inte att Stefan Molyneux och the Zeitgeist Movement är något centrum för sanningssökare men jag tror att det är många som jag som är intresserad av att hitta olika källor med olika syn på allt möjligt som rör sanningssökandet och då kan en person som Stefan Molyneux dyka upp.

Baksidan av sanningssökandet är som sagt att man blir väldigt alienerad desto längre man kryper ner i kaninhålet.
Vad man har sett med tiden är trots allt ett bevis på att man inte varit helt ute och famlat i mörkret när det man läser om verkligen inträffar ett år senare.

Men när man har sina dåliga dagar så kan man ställa frågan, är det värt det?
Visserligen har det ingen betydelse eftersom man inte kan gå tillbaka till zombie stadiet, även om man av någon anledning skulle vilja.

Några kommentarer på detta?

Posted on: 2011/11/17 15:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Glappet mellan sanningssökare och "vanliga" människor
#2


See User information
Visst gör det ont när knoppar brista... jag menar att se sanningar som få andra gör kan få en i obalans och tvivla på sig själv. Själv söker jag sanning men ropar ej längre ut mina åsikter, då man snabbt blir idiotförklarad av anhängare av mainstream media.

Posted on: 2011/11/17 16:06
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Glappet mellan sanningssökare och "vanliga" människor
#3


See User information
så sant

Posted on: 2011/11/17 19:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Glappet mellan sanningssökare och "vanliga" människor
#4


See User information
Det är ju ändå snart dags att uttrycka "var man för sig själv", så komplett galen som denna värld börjar bli.

Så låt även andra människor få en chans att se om sitt eget hus, som vi andra har fått..

Posted on: 2011/11/17 23:39
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Glappet mellan sanningssökare och "vanliga" människor
#5


See User information
Jag hänvisar åter till Sokrates och hans lärjunge Platon och dennes liknelse om grottan och skuggorna som man tror är verkligheten.

Läs den, det är den värd!

Sanningen döljs i Ljuset

Posted on: 2011/11/18 7:17
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Glappet mellan sanningssökare och "vanliga" människor
#6


See User information
Quote:
Jag hänvisar åter till Sokrates och hans lärjunge Platon och dennes liknelse om grottan och skuggorna som man tror är verkligheten.

Läs den, det är den värd!

Sanningen döljs i Ljuset

Jag har inte läst något av Platon men det finns två animationer som beskriver Platons grotta.

leranimerat
http://www.youtube.com/watch?v=69F7GhASOdM

tecknat
http://www.youtube.com/watch?v=N6LUptADIww&feature=related

Posted on: 2011/11/18 11:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Glappet mellan sanningssökare och "vanliga" människor
#7


See User information
Ja det är ett glapp. Vad sägs om att överbrygga glappet i små steg? När mainstream media ger en bild om något konkret så kan du visa din bild som jämförelse. Långa monologer ger inget, men korta tydliga argument kan inte skada.

Posted on: 2011/11/18 19:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Glappet mellan sanningssökare och "vanliga" människor
#8


See User information
"I kopiornas tid är det viktigare än någonsin att visa andra att du kan vara annorlunda"





Var den du verkligen är, uttryck dina åsikter, var saklig och påläst, använd humor, självdistans och självsäkerhet.

Tvinga inte folk in i din världsbild, utan så frön. Var den bästa versionen av dig själv du orkar vara.

Kompromissa inte, bättre att inte ta strid.

Brant Bjork, Lion wings
http://www.youtube.com/watch?v=FLIs881w0r4

Born with rights.
While they are opressing you and me.
Its in the blood and out of sight.
Want the love, live to be free.

You see the winter always surrenders to spring, the laws of a mother, and the nature of things.

Save them when they are young, before they crusch all theirs dreams.

They wanna run our lives.
Control what tomorrow brings.
Robots never cries.
So spread your lion wings.


Not born to fight your fight.
For this we never bleed.
Hear the broken hearts and they cry at night.
We hear the silent screams.

You see the winter always surrenders to spring, all the laws of a mother, and the nature of things.

Save them when they are young, before they crusch all theirs dreams.

They wanna run our lives.
Control what tomorrow brings.
Robots never cries.
So spread your lion wings.


(min egen översättning, har inte hittat texterna till Somera Sol, 2007.)

Brant Bjork är enligt mig en av vår tids stora musikaliska poeter.




Detta är för mig en gräsrotsrörelse, där en kopia i taget kan bli ett original.





Posted on: 2011/11/20 19:41
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Glappet mellan sanningssökare och "vanliga" människor
#9


See User information
Bra fråga.

Molyneux har många ÅSIKTER och ider, han är FRAMFÖRALLT en anarchist, ANTI-STAT och en riktigt FREEDOM THINKER, enligt allt jag har lyssnat på senaste par månader.

DEN HÄR LÄNK (http://www.guardian.co.uk/lifeandstyl ... ationships-fdr-defoo-cult ) hänvisar till en GUARDIAN story som ta upp samma sak.

Molyneux är KRITISKT mot mycket, har lösningar, och åsikter, framförallt MOT våld om man titta på hans www.freedomainradio.com site.

Jag är inte ett dugg överskade att flera människor vill:

1: Falla för STARKA personligheter

2: Skriva kritik mot ALLA som säger att STATEN är problemmet

I hans Podcast " Occupy Wall Street Protesters: Break The Matrix! " berättar han att STATEN tillåter Banker och Corporations att göra den de vill, att både två har INGEN polis eller militär, och det ENDA de kan göra är att KORRUPTERA politiker med pengar osv för att PÅVERKA staten mot någonting de kan känna påverkan eller pengar med.

Lobbying.

http://www.youtube.com/watch?v=KoGvVx ... ature=channel_video_title


Men Staten har monopolet, total HJÄRNTVÄTTNING genom skolor, och med korruption att skapa det samhällen vi lever i idag, med passificerade människor.

Har du, ni verkligen kollat på hans Podcasts?

Jag har ALDRIG träffat honom, men, han är EXTREMT kritiskt mot STATEN, SKOLOR, KOLLEKTIVISMEN, OCH EXTREMT FÖR > En rättvis Free Market Anako Kapitalismen med ansvar som är byggd på en sund öppet grundsten där orättvisa inte kan manifestera som det har gjorts tidigare.

Molyneux MOT Zeitgeist kan vi ser HÄR:

Zeitgeist: Moving Forward - A Reply to Peter Joseph
http://www.youtube.com/watch?v=b9WEWc ... ature=channel_video_title

Freedomain Radio Debates The Venus Project/Zeitgeist Moving Forward (Peter Joseph)
http://www.youtube.com/watch?v=hxjwBZ ... ature=channel_video_title

Hur som, fritänkande människor med SUND FÖRNUFT kan ser rakt genom allt detta.

Zeitgeist? A few good ideas, dangerously COLLECTIVE.

Molyneux? ALOT of great INDIVIDUALISTIC ideas, strong opinions, dangerously INTELLIGENT.

Tänk Själv, ta vad du vill ifrån vad du hittar genom livet, kasta bort allt som inte fungerar...


Posted on: 2011/11/20 22:18
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
32 user(s) are online (32 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 32

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS