vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Youtube: "Moon Orbit Wrong Cornell University"

See User information

Posted on: 2012/1/10 14:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Youtube: "Moon Orbit Wrong Cornell University"

See User information
Jag personligen tittade på månen för några dagar sedan då det var fullmåne och jag tyckte den såg mycket annorlunda ut mot vad den brukar. Innan jag sett något om det på internet. Månen lös även mycket mer än normalt, mycket skarpare ljus. Som att den hade dubblat sin ljusreflektion pga någonting. Iaf så är det lite mystiskt och spännande. Vi får se om det blir mer om detta...

Posted on: 2012/1/13 10:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Man måste ta i beaktande att solen är inte det stillastående centrum jorden och planeterna kretsar kring...man tvingas ta i beaktande att solen också rör sig genom att galaxen vrider sig...så Keplers första rörelselag är inte korrekt...något som är känt sedan slutet av -60 talet.....lägg där till månens rörelse runt jorden så kommer man sanningen närmast...

http://www.youtube.com/watch?v=PWxcgJUCDxg&feature=related

Posted on: 2012/1/15 16:00
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
I december 1987 jobbade jag kvällskift varje kväll i drygt tio dagar upp till veckan före jul. Jag och en kollega brukade samåka hem till mig, sen gick han vidare. Det var mycket månljust och fint varje kväll när vi kom hem framåt midnatt.

En dag sa min kompis: "Nu har det fanemej snart varit fullmåne en hel vecka!"

Jag instämde och vi tittade på Månen varje kväll. Efter tio dagar avtog Månen.

Just vid den här tiden talades det en del om att alla planeter stod på samma sida av Solen och man förväntade sig extra mycket jordbävningar eller rubbningar av jordaxeln. Såvitt jag minns hände inget sådant, men Månens uppförande hade gjort mig nyfiken, så jag ringde till Göteborgs Universitet eller Chalmers (jag minns inte vilket) och ställde en rak fråga om saken.

Då fick jag svaret att atmosfäriska förhållanden ibland kan göra att det ser ut som om det är fullmåne fast det inte är det.

Men lite grann undrar jag innerst inne fortfarande. Kanske det finns en "Mån-gubbe" (muslimerna hävdar ju att "namnet" bor där uppe...)

Och behagar "skämta med oss aprillo" ibland?

Posted on: 2012/1/15 18:00
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
http://www.redicecreations.com/search.php

Sök på Moon

Lyssna på David Icke först...

Posted on: 2012/1/17 8:43

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper