vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Ny otäck påminnelse...

See User information
Snart kommer det en film som får det att krypa i mig av flera anledningar.

"Men in Black III"!

En anledning kunde vara att jag under några sanslösa år på 80-talet och under början av 90-talet faktiskt såg och delvis kom i kontakt med nåt som jag den gången kallade "mibbar", alltså män i svarta långrockar som var helt livsfarliga och fanns i närheten av diverse säkerhetsobjekt men som sedan har försvunnit.

Jag observerade dom på vissa ställen i DDR som jag besökte några gånger och sen kände jag igen dom runt försvarsindustrierna Eriksson, Saab och diverse missilföretag i Chalmers närhet i Göteborg, både dagtid och nattetid.

En annan anledning är att ungdomar inspirerats av dessa "mibbar" till sånt som skolmassakern i Columbine och förmodligen har även Anders Breivik haft dom nånstans i bakhuvudet som ikoner.

En anledning till att man ser dom i perioder kan ju vara att dom faktiskt är autentiska utomjordingar.

Dom har brunlätt hy och solglasögon och svarta långrockar av läder. Den gången jag såg dom i Göteborg körde dom omkring i vita Saabar med tonade rutor.

Ser ni dom, skriv upp registreringsnumret men håll er undan, det är inga snälla varelser det här.

I filmen skall dom mörda Agent K för att ändra historiens gång. Det hela går ut på att om dom gör det tar dom över hela universum.

Är detta nu verkligt frågar sig förstås folk och pekar mot min panna och knackar sig menande. Snälla läsare, jag vet vad ni tänker... jag vet också vad jag själv hade tänkt om jag inte gjort de observationer jag faktiskt gjort.

Men jag ber samtidigt att få påpeka att nästan samtliga deckare man ser på TV på sitt sätt kan kallas dokumentärer och egentligen beskriver en verklighet omgjord till underhållning.

Varför skulle just filmer om "mibbar" vara ett undantag?

Och ännu en gång, jag vet vad ni tänker och jag inser att jag talar för döva öron, men se filmen och tänk lite lite grann. Ha det åtminstone i bakhuvudet att ni hört en idiot som jag säga dom här orden...

Posted on: 2012/5/1 19:16
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ny otäck påminnelse...

See User information
Tänk att de har garderat upp det så otroligt. Just som man undflytt "vitrockarnas" tyranni, och man vände sig om och precis hann smita undan på annan gata - där stod "männen i svart", mib. Nåväl, det kan gå att klara sig, men ta ingen mer tvärgata, den kan vara belägrad med "'män' i rosa och högklackat". Pervoparad (Pride) som tar till storsläggan för att ödelägga de sista resterna. Även där se upp, de kan också vara lömskt förklädda, och omge sig med olika fasader, såsom att vara "vaken".

Pest och kolera.

Posted on: 2012/5/1 21:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper