vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Freemasons och Folket

See User information
Detta tråd skriver jag i syfte av få mera kunskap av er andra användare att fastställa om det finns flera som har sett en likhet och skillnad vad gäller freemasons/frimurare.

Då jag för många år sedan fick vetskap om dessa organisationer och broderskap fick man läsa mest hur otäcka och satanistiska dessa organistioner och medlemmar inom dem är.

Jag trodde blind på att dem var satanister och dem var dem onda i världen.

På senare tid har jag följt det internationella freemasons organisation och dess medlemmar ganska noga , många över 20 degrees men också upp till 32 inom skotska riten.

Inte genom att läsa om dem vad folk har skrivit och tror, utan rent av live av vad dem står för, vad dem skriver , hur dem behandlar sina bröder, deras syften med såkallade Tools-work mm, historier dem pratar om, ritualer och deras syften mm.

Och jag måste faktist säga att jag är lite imponerad samtidigt schockad , inte för att dem var onda utan sättet dem arbetar på och hur dessa behandlar varandra.

Mycket av det som man läst innan som man trodde var emot dem och skrivits av motståndare är i själva verket delar av deras tool-work. kan nämna bland annat Anonymous som folk verkar tro var någon form av motstånadre och man av folket verkar i själva fallet vara en del av deras egna toll-mate.

Då dessa är delade inom olika grader så har alla till uppgift att utföra ett arbete som är enskilt för alla.. Där exempelvis en kan skriva information i syfte att väcka frågor inombords hos folket, annan andlighet, fascination och inspiration, visa deras egna symboler för att skaffa nyfikenhet mm.

Hursomhelst för att tala om dem som människor så verkar dessa bröder vara mycket lojala mot varandra och otroligt pålitliga och godhjärtade.

Vad jag en gång trott varit satanister visar sig att egenltigen har jag haft dem riktiga satanisterna mcyket närmare mig än jag anat eller velat veta, nämligen dem fanns bland mina vänner ,släkt och även här på detta forum.

Den ondska man ser som utförs av folket på gatan eller dem av oss nära verkar man absolut inte se hos frimurarna, samm sak gäller religiösa grupperingar som slåss och krigar mot varandra om riktiga demoner.

Avundsjukan är så stor bland folket och störst inom sin egna vänkrets. Man ville absolut inte tro på detta sätt men jag antar att man vill lura sig själv till at det är bättre eller kan bli bättre trots att man många gånger känt inom sig att vissa verkligen är onda.
Det är dem som står oss närmast som verkar göra dem mest smärtsamma handligarna mot oss och inte dem som är utanför. Men man har valt att blunda och tro på det goda i dem faktist onda. Vilekt jag anser är en misstag man begår mot sig själv.

Jag har hittills sett mera satanister bland dem jag känner än jag tror nånsin kommer få se på utanförskapet.

Är vi så blinda ? har vi blivit så onda att vi inte inser det? Är det verkligen vi som är dem verkliga satanisterna ?
Isåfall vill jag kalla mig en Freemason men utan att knä'böja mig inför deras idoler vilket jag ser att dem gör stor fel och visar på svaghet trots det kunskap dem verkar äga.

Är det nån mer som har känt samma sak eller har nåt att säga om,? eller är det jag som har missförstått situationen?

Posted on: 2012/11/6 21:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Freemasons och Folket

See User information
Jag är själv med i en organisation med diverse lösen och förehavanden vi inte skyltar med utåt, men själva målet med rörelsen kan vem som helst läsa om på dess hemsida.

Men så fort man inte talar om lösen och sånt tror somliga att man äter små bäbisar, knullar varandras fruar i lila klänningar eller pissar på uppochnervända kors.

Använd insidan!

Om vi skall ta Vaken som ett exempel, vet den ene oftast inte ens vad den andre heter. Själva forumet är ett totalt mörker utan en ljusstrimma, möjligen kan man ana existensen av Michael Cromsjö.

En del har trots detta mage att utmåla medlemmar i andra organisationer som djävulsdyrkare trots att medlemsregistren är delvis öppna och publicerade.

När jag gick i skolan fanns det ett par böcker som jag beundrade och bar med mig i många år, den ena hette Samhällskunskap för Realskolan och den andra hette Lärobok i Logik.

Dom böckerna är sedan länge avskaffade och ersatta av hasch, dataspel, fet och sockrad mat och en nolltolerans mot Sanningen såsom den utlägges av såna som mig.

Skyll er själva, alla ni som vägrar att vakna fast ni kräver det av andra.

Men Sanningens Minut närmar sig...

Posted on: 2012/11/7 7:54
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
NightMaster, för det första, är du själv frimurare?

För det andra, ditt valda nickname var ju lite suspekt, Master of the Night ? Är du en mästare av mörkret eller ville du bara välja ett tufft nickname?

Det är ju inte så att alla frimurare är satanister, Albert Pike och dom högsta graderna sysslar och sysslade nog med mörka krafter. Annars kan man inte som Albert Pike förespråka tre världskrig där miljontals människor kommer att dö..

Posted on: 2012/11/7 8:16
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Bra beskrinving Asgeir!

Tebe , Nej jag är inte frimurare och har aldrig tänkt bli det heller. Som jag skrivit så har jag fått ändrat uppfattning efter att jag sett på verkligheten med ett öppen hjärta och gått ifrån källor som är verkliga och inte påhittade.. Dock kan jag ha missat att se helheten i det och därför skrivit detta här för att se om det flera som har insett vad jag insett. Jag menar man vill ju gärna tillhöra folket och skydda dem med hela sin kraft, men sen när man tittar på det uppifrån så ser man att ondskan faktist finns närmare oss än längre ifrån oss.. Och kan vi inte inse det så lär det bli svårt att vinna eller förändra situationen..
Man är väl rädd för att bli ensam och förlora dem vänner man trott varait bra när dem i själva fallet bara varit ens vänner pga av olika skäl eller att dem behövt en till dem itne längre behöver dig.

Sen om det är frimurana soom med sitt agenda spridit ondska och falskhet så är det ju ändå varge individs skyldighet att visa sitt orginella sida, är han/hon god på riktigt så skulle individen aldrig nånsin välja den onda sidan eller göra onda gärningar han har tålamod så länge han lever, men har han en god utsida (mask) och en verklig ond insida så tar denna sida sig på ytan när den kommer ikontakt med vad han får se eller av handligar han utsätts för.

Mitt namn jag valt NightMaster betyder att jag skyddar natten mot ondskan och lyser upp mörkret även vid mörkaste plats och avslöjar vad som döljer sig där, en avbild av Månen , Och ni vet att månen inte är ond och har goda syften. Den visar ljuset när ljuset inte finns där samtidigt som den skapar mörka skuggor för att ifrån ljusets sida kunna betrakta mörkret nograre.

Posted on: 2012/11/7 11:26
Sometimes I also see what others do not see, because of them may be dazzled by the bright lights they are surrounded by. Here I am to also protect you against those who concealed themselves among the light where the intentions are of the dark.

See User information
Jag tror att det är så enkelt att 95% av alla frimurare vill vara medlemmar i en hemlig klubb och känna sig lite speciella, dessa 95% kommer aldrig komma i närheten av den innersta kretsen dom vet nog inte ens vad dom andra 5% gör.

Sen tillåts enstaka individer efter nogrann utvärdering att stiga i grader för att till slut bli korrupta och egoistiska, helt beroende på om du har en sån personlighet.. Dom allra högst upp i pyramidstrukturen är nog uppslukade av mörka krafter, dom har kommit dit för att dom just har den personligheten.

Ta tex Carl Bildt, slug, egoistiskt svin som är hal som en hål, han skyddas nog av sina "bröder" annars skulle han aldrig komma undan med allt han gjort, från ubåtar i Hårsfjärden till krig i mellanöstern..

Posted on: 2012/11/7 22:43
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Du får det att låta i första inlägget som maffia, kriminella närverk, människohandel, pedofiler, lönnmördare, krig, etc inte existerar? Frimurare har alltid varit kopplade till dessa nätverk. Kolla bara på frimurar organisationen P2 i italien.

http://en.wikipedia.org/wiki/Propaganda_Due

Dokumentär
Silvio Berlusconi - Il Presidente
http://www.youtube.com/watch?v=v_Zy0szvpmQ

'FREEMASONS COVER-UP OF TOP CHILD ABUSE RINGS'
http://aangirfan.blogspot.se/2012/11/ ... p-of-top-child-abuse.html

Posted on: 2012/11/8 3:18
"Earth is an insane asylum, to which the other planets deport their lunatics" -Voltaire (Memnon the Philosopher)

See User information
Jo men allt detta är skåpmat. Snarare är det så att personer med maktambitioner gärna söker sig till dom här sällskapen, där det för övrigt inte är så svårt att stiga i graderna. Det behövs bara ett markerat intresse, dvs att man deltar i logernas arbete som består i att hålla möten.

Carl Bildt är onekligen en verkligt arketypisk maktmänniska, men hans närmast maniska sossehat (det överstiger t.o.m mitt eget) har varit drivkraften bakom hans beteende, inte nån frimurarstyrd manipulation. Det har verkligen inte behövts i det fallet.

Hans långa hatiska tirader mot socialdemokratin borde för övrigt gjort honom till misstänkt nummer ett i palmeutredningen.

Frimurarna är mig veterligt helt opolitiska och varken väljer eller frånväljer medlemmar av politiska skäl.

Rätt skall vara rätt...

Posted on: 2012/11/8 7:31
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Så vitt jag förstått och hört dem flera gånger varna alla medlemmar omatt det absolut är förbjudet att prata politik i lodgerna. kan nog vara så att dem inte vill avsölja något för dem lägre graderna. SOm tebe skrivit innan så verkar det stämma att det endast är högre grader som är dem riktiga bovarna medans dem lägre är där i tro om att dem ska bi opplysta o finna sanningen och känna sig utvalda. Riktigt patetiska. Däremot är dessa personer för övrigt mycket trevliga utåt och hjälpsamma.

Så vad ska vi säga om vårt eget folk som kan skratt a oss oss om vi säger att 911 var en inside och allt man bättat i år tal. Idag verkar allt fler acceptera och är mera tysta istället för att säga emot men, dem är ju våran största fiender egnligen... Eller hur ser ni på saken?

Posted on: 2012/11/8 18:51
Sometimes I also see what others do not see, because of them may be dazzled by the bright lights they are surrounded by. Here I am to also protect you against those who concealed themselves among the light where the intentions are of the dark.

See User information
Att det är absolut förbjudet att prata politik verkar enbart bra, tycker jag. Precis som att det finns annat än att reta sig på att "allt är fel" som vi ofta gör här i spalterna. Jag har faktiskt inte glömt att det finns en tanke bakom Vaken, nämligen att "vakna".

Visst, nästan allt är faktiskt fel egentligen. Poliser som begår brott, läkare som säljer knark, jurister som vränger lagen in absurdum och lurar pengar ur bidragssystemen till helt oberättigade mottagare, skattesvindeln som gör låginkomsttagare till storbetalare och lämnar kryphål till välbeställda, att man får mer betalt för att snarka sig genom tillvaron än att jobba, och så vidare i långa banor.

Men då är det skönt att det finns lite saker helt bredvid som man kan få en liten kick av så att man inser att livet måste levas, också...

En del kanske får kicken av medlemskap i en frimurarloge, andra av att rulla runt på golvet under ett pingstmöte, en tredje genom en lyckad dag på en svingersklubb.

Men det är skönt att det finns nåt annat än den enorma högen av misslyckanden att rota i

Posted on: 2012/11/9 7:30

See User information
Den enda anledninge till att de inte ska diskutera politik inom Frimureriet är för att hålla enighet mellan bröderna vilket verkar vara en av de högsta prioriteringarna om man ska se till vad Roger Karsten Aase den avhoppade norska Frimuraren berättar om i sin bok.

"Det finns också degeneration i en personlig utveckling inom frimureriet som handlar om att överlämna sig själv till ett diktatorisk systemet. Det är fritt tänkande, fri diskussion, motsättningar och skillnader som bidrar till personlig utveckling"
Roger Karsten Aase - var en norsk frimurare i 15 år

Håller med Roger Aase i det han säger något som för övrig gäller resten av samhället. Detta är en av de fundamentala problemen med hemliga sekter vilket inte bidrar till en god demokrati eller öppet samhälle. Snarare blir ett sådant slutet system grogrund till vanföreställningar. Har svårt att se att någon kan 'vakna' i en sådan diktatorisk miljö. Eller jo en och annan kanske 'vaknar' som breivik men de slutade ju inte så bra för de där 77 ungdomarna och barnen på Utøya.

Posted on: 2014/1/22 18:02

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper