vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Angående chips

See User information
Afton!
Vi har haft katter i många år, så länge jag kan komma ihåg. Dom har alltid käkat chips. På senare år har jag inte köpt så mycket på grund av alla tillsatser, men en del sorter har nu snyggat till innehållsförteckningen och den sort jag nu köpte innehöll solrosolja, salt och potatis.

Men, katterna vägra äta det, dom springer fram med största intresse, sniffar lite sen lämnar dom chipsbiten på golvet.

Och jag undrar varför?

Kan det vara så att man bara snyggat till innehållsförteckningen, och att det faktisk innehåller saker som inte står med?

Må väl!

Posted on: 2013/3/30 18:40
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Angående chips

See User information
Hej, kanske djuren förstår att oljan inte är bra för dem. Potatis (chips) friterad i solrosolja är inte nyttigt, ska väl helst vara palmolja, kokosolja eller olivolja för att det ska vara bra för kroppen. För mycket salt ska inte heller vara bra för katter.

Posted on: 2013/3/31 14:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Har inte hittat chips friterad i palmolja men dock har jag sett nachos med palmolja i innehållsförteckningen.

Posted on: 2013/3/31 14:53

See User information
Angående saltet så gäller väl det vanligt bordssalt då det innehåller mer än bara salt som sliter på ådrarna, vilket leder till kolesterol som skall laga det. Det är därför man får hög kolesterolhalt. Koppar gör istället ådrar starkare.

Men som Du säger, salt är inte en del av kissemissens vanliga och naturliga kost.

Det enda snacks man kan lita på är väl i slutändan det man tillverkar själv.

Men det faktum att djur vägrar äta det verkar lite konstigt, det verkar ju vara nåt mer i det, gissar dock.

Posted on: 2013/3/31 18:48
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Det jag kan säga är att dom slutat använda natriumglutama och ersatt detta med jästextrakt. Natriumglutamat tar sig förbi den naturliga järnbalken hos barn och stimulerar suget efter mer och mycket annat hemskt som cancer,överaktivitet dvs ADHD också vidare, Jästextrakt omvandlas i kroppen till natriumglutamat och har samma efekt men som vuxen så är det inte lika farligt i måttliga mängder,men i stora mängder kan det vara skadligt även för oss.

Posted on: 2013/3/31 22:38
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper