vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

RT - 'Dollar valueless, about to crash' - World Bank whistleblower

See User information
Ni som än hänger med jippot om det monitära systemet.

Kanske dags skaffa sig lite extra i skafferiet, om ni inte redan gjort det. Misstänker själv dom kommer mobba genom för att belåna folket mer via "Obama-scare", dock anser jag hela ekonomiska pajaseriet fallerade flera år sen och bara uppfinnigsrikedomen sparkade fram den opantbara tomburken längre ner på gatan.

'Dollar valueless, about to crash' - World Bank whistleblower

Quote:

The US government shutdown - a temporary ailment or a symptom of a grave disease? Are the Republicans right in their move to block Obamacare spending? Who gains from the shutdown turmoil? Do the politicians care about their citizens? Our guest comes from the very heart of the banking system: Karen Hudes was World Bank lawyer when she blew the whistle on major corruption cases in the system and was fired as a result.

Posted on: 2013/10/8 12:19

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: RT - 'Dollar valueless, about to crash' - World Bank whistleblower

See User information
~7:20 min:

...their (Chicago) tax dollars are not even staying in their society they are going by treaty to UK and then transferred to the vatican bank...

Alltså skatt på arbete är rent slaveri, eller "volunatry servitude" som dom säger.

~9:00 min:

About the public debt:

...the debt is a total fabrication... it should probably be repudiated.

Så sant, så sant...

Här kommer ett förslag på en alternativt finansiellt system:

http://blog.ucadia.com/2013/10/the-uc ... nancial-system-model.html

Lyssna / läs den tidigare bloggen: http://blog.ucadia.com/2013/10/can-i- ... ming-global-economic.html om hur var och en kan hypotisera sitt eget arbete.

Posted on: 2013/10/9 13:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: RT - 'Dollar valueless, about to crash' - World Bank whistleblower

See User information
Harde självt velat se ett system, utan pengar och som bygger pågått helt annat.

Jag har reflekterat några saker om RT snutten. Denna dam, vill ha kvar en bankstruktur vi hade från början, att återgå till ett gammalt "hederligt" system, där en bank lånar på rätt grund och i rimligt regelverk. Vidare påstår hon sig ha ett nätverk av dessa "Whissleblowers". Jag kan garantera att dessa banktjänstemän, skulle bli igenkända på studs via datasystemet på bankerna... Kika bara på Manning, cirkusen runt Wikileaks och andra som fått sätta mer än ett "avsked" till. Klingar inte riktigt sant, även om en hel del hon säger har figurerat på vaken.se i många år.

"All debts just called off, get some doe, forgivness and lets do it again? The right way, this time!?"

Min första fråga är varför skall vi återuppfinna ett system som om och om igen blir korrupt och igen återanvänds för att sedan som ett återkommande hjul upprepas. Historisk sätt visar detta tydligt att det är ett återkommande concept! Är inte våra barns och kommande generationer värda att skrota detta återkommande pengarsystem?

----
Se videon först;

Jag vet inte om detta är något som är nödvändigt att det ske, eller om, som i klippet, även är ett återkommande concept i samma form, om åvan.

Nu till fråga 2.

Det är år 2013, borde vi ens behöva återgå till äldre former åter igen på liknande sätt, som bevisligen är felbart? Samma gäller återställande av nationen, så handelsområden återskapas? Återställande av "demokratin"?

Fråga 3.

Hur (har) du förbereder(t) dig?

Har ni fixa lite extra i skafferit, är naturfolk, "vind för vågare", går med den goda boken, själsligt, förberett överhuvud taget på något sätt?
Även för dom nära er? Är förberedda på det värsta och hoppas på det bästa?

Detta ät högst topic!

Posted on: 2013/10/9 21:29

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper