vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

"Nisse" behandlade sin cancer med cannabisolja

See User information
http://svenska.yle.fi/artikel/2013/11 ... n-cancer-med-cannabisolja

Medicinsk cannabis får i dag ordineras i Finland för att lindra symptom vid MS och för smärtlindring. Men det finns de som använder cannabis mot sådana sjukdomar där myndigheterna inte har godkänt cannabis som medicin. En av dem är "Nisse" (som i det här sammanhanget föredrar att vara anonym). För några år sedan började han må dåligt, och hos läkaren fick han chockbeskedet att han har lungcancer och att tumören inte går att operera.

-Tumören de hittade var stor som en apelsin, och det såg inte alls bra ut. Jag kunde inte låta bli att fråga hur det var med mina framtidsutsikter. Det är klart att det alltid är svårt att göra prognoser, men jag fick höra att jag har från några månader till två år kvar.

"Nisse" fick både strålbehandling och kemoterapi - och ett telefonsamtal från en gammal bekant från sextiotalets hippiekretsar. Bekantingen hade hört att Nisse var sjuk, och ville berätta hur han botat sin egen cancer med cannabisolja. De träffades och Nisse fick läsa hans epikriser.

-Det blev något av en vändpunkt för mig. Då tänkte jag för första gången att jag kanske kan rå på det här.

"Nisse" började kontrollera bekantingens uppgifter, och han hittade en hel del fakta på nätet. Där fanns såväl presentationer av vetenskapliga undersökningar som hundratals sidor där människor berättade hur de botat sin cancer med cannabisolja.

"Nisse" bestämde sig för att pröva, men eftersom inga läkare ordinerar medicinsk cannabis för att bota cancertumörer, så skaffade han sig ett recept för att lindra cancersmärtor. När Nisse väl fick sin medicin, så tillverkade han själv cannabisolja och började ta den parallellt med de cellgifter som cancerläkaren ordinerat. Under de två och ett halvt år som gått sedan han fick diagnosen har han tagit två cannabiskurer på 3-4 månader vardera.

-De första två veckorna känner man av oljan, och man blir lite flummig, för det är ju stora mängder kannabinoider man sätter i sig. Men när kuren väl är igång, och man har inmundigat oljan i ett par veckor, så känner man inte just av den mer.

I vilket läge är din cancer nu?

-Från att min tumör har varit stor som en apelsin, så är den nu stor som en vindruva, och jag orkar göra det mesta jag vill göra. Det var som om jag under kurens gång kunde känna av hur den gjorde mig gott.

"Vården har varit effektiv"

Så långt "Nisses" egen berättelse, men vi vill också höra en opartisk åsikt, så tar vi med oss hans papper och åker till Helsingfors universitets centralsjukhus där avdelningsöverläkare Carl Blomqvist vid kliniken för strålbehandling och cancersjukdomar tittar på Nisses epikriser.

Blomqvist säger att den strålbehandling och de cellgifter "Nisse" fått har haft effekt.

-Han diagnostiserades för en tumör som hade väntats ha en ganska dålig prognos. Nu har det visat sig att två år efter behandlingen så har tumören krympt. Det kan sägas vara lite överraskande, men på inget sätt omöjligt.

Den här patienten berättar att han började ta ett cannabisextrakt i olja när han fick veta att hans cancer varken gick att operera eller bestråla bort. Hur reagerar du på det?

-Det är väldigt många patienter som när de får höra att de har en dålig prognos tyr sig till experimentella eller icke-konventionella metoder. Det är inte speciellt ovanligt. Jag förstår att den här patienten har upplevt situationen som desperat och griper till varje halmstrå. Men huruvida det här har haft någon inverkan på behandlingsresultatet är extremt svårt att säga, avslutar Blomqvist.

Posted on: 2013/12/5 18:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: "Nisse" behandlade sin cancer med cannabisolja

See User information
Bra läsning.

Här kan ni beställa Dokumentärfilmen som hanar om samma typ av behandling som $sten bestkriver.

http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=BestallDvd

Posted on: 2013/12/6 8:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
I länken jag postade så finns ett videoklipp på ca 20min där dom även tar upp Raphael Mechoulam forskning och att hans studier visar positiva effekter av cannabinoider på cancer celler. Sändes på YLE tv.

Posted on: 2013/12/6 11:38

See User information
Cannabis botar inte cancer, det hjälper att bota liksom mycket annat..

Det enda som botar cancer är att vet orsaken till cancer som är när folk äter död mat och driicker dött vatten ur kranen.

Vattnet i Stockholm och städer runt om har 5 i ph och vatten måste ha 7,3 i ph för att det inte ska vara cancerframkallande.

Sverige har cancerframkallande kranvatten med för lågt ph-värde och ni kan testa det själva för en väldigt liten peng.

Posted on: 2013/12/6 12:11

See User information
Quote:

renosann skrev:
Cannabis botar inte cancer, det hjälper att bota liksom mycket annat..

Det enda som botar cancer är att vet orsaken till cancer som är när folk äter död mat och driicker dött vatten ur kranen.

Vattnet i Stockholm och städer runt om har 5 i ph och vatten måste ha 7,3 i ph för att det inte ska vara cancerframkallande.

Sverige har cancerframkallande kranvatten med för lågt ph-värde och ni kan testa det själva för en väldigt liten peng.

Jaha, du är tillbaka med dina idéer igen.
Och jag säjer samma sak som tidigare, kött har vi ätit i alla tider, lågt ph har funnits i alla tider, cancer har förmodligen också funnits i alla tider, men har fullkomligen exploderat de senaste 20 åren.
dina teorier kan omöjligen förklara uppgången.

Det man ska titta på är vad mer som haft samma explosionsartade utvekling under samma tid. förslagsvis GMO, Hormonstörande tillsatser, men kanske framförallt trådlös teknik! Titta bara på vad de länder som haft dramatisk ökning av cancer har gemensamt, Jo majoriteten av befolkningen har trådlös teknik i sina hem och har haft det sedan början av 90 talet. Men Japan då, dom har extremt mycket elektronik, men väldigt lite cancer i jämförelse med de andra länderna, varför? Jo, i början av 90talet fick nästan hela världen DECT-standarden på trådlösa telefoner, medan Japan vägrade och utvecklade en egen standard som bara strålar när man ringer, så dom har inte haft någon konstant strålning alls i sina hem. Nu har däremot även Japan liksom vi fått prylar som ger konstant strålning i form av WiFi mm, och förmodligen kommer även Japan att få ett uppgång i cancerstatistiken de närmaste åren, dock kommer hela denna uppgång bortförklaras av Fukushima, även att det enligt experterna ska ta ca 20 år innan cancer från radioaktiva utsläpp kan ses.

Om jag är på rätt spår får framtiden utvisa.

Posted on: 2013/12/7 12:40
Never believe anything until it has been officially denied

See User information

Posted on: 2013/12/8 0:12

See User information
Quote:
Finns många knep och kurer som fungerar bättre än sjukvårdens gifter och strålning.

Jag har själv granskat forskningen kring curcumin, och funnit mängder av studier, många av dom publicerade på PubMed (dvs granskade och garanterat korrekt utförda) där cancer slår till reträtt effektivt i djurförsök, framförallt i fall som tex prostata, bröst och tjocktarmscancer, även hjärntumörer har kunnat minskas kraftigt. Problemet verkar dock vara att det krävs väldigt stora mängder för att en människa ska reagera lika bra. Några biverkningar av curcumin har jag dock inte funnit, varken själv eller i litteraturen, har sett studier på människor där doser över 30g använts utan negativa effekter. en vanlig tablett man köper på hälsokosten innehåller förövrigt 200-400 mg.

Jag knaprar en tablett om dagen i förebyggande syfte, men se upp om du är kvinna och planerar att skaffa barn, curcumin är starkt antiinflammatoriskt, och förhindrar att ägget fäster vid livmodersväggen, då det är en "inflammatorisk" process.

Posted on: 2013/12/9 9:10
Never believe anything until it has been officially denied

See User information
En grej som just nu är väldigt i ropet i Kenya är vaktelägg. Dom påstås bota allergi och förbättra diabetes och folk som har cancer sägs också äta massor av vaktelägg som har en dämpande och rent allmänt förbättrande inverkan.

Fordelen med vaktelägg är att dom i alla fall knappast kan vara skadliga, och att vaktlar är lätta att föda upp.

Dom kenyanska länkarna om vaktelägg är helt lyriska men det finns intressanta svenska också.

Posted on: 2013/12/15 12:19
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Tysken Otto Warburg fick nobelpris i medicin 1931 för sin upptäckt att cancer utvecklas i försurad vävnad. Surheten i kroppens vävnad är resultatet av fel kost och stress av olika slag. (det finns säkert fler anledningar, tex. joniserande strålning).

Botemedlet är att lösa de emotionella spänningarna, dvs stressen, samt ordna till kroppens ph. Här finns ju en hel palett av lösningar som många av oss börjar känna till vid detta laget, tacka internet för det! (skönt att skolans och övriga institutioners och auktoriteters hjärntvätt har släppt...)

John Armstrong (the water of life) rekommenderar att cirkulera det egna vattnet och cancern botas på tre dagar, enligt texten.

http://aquariusthewaterbearer.com/the-water-library/

Posted on: 2013/12/29 17:07

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper