vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Världsekonomin krashar - Följ grafen dag till dag här!

See User information
Jag vet att det fanns en tråd nånstans på Vaken om en gubbe som ser framtiden och heter da13thSun.

han säger såhär i en av hans nya videos: http://youtu.be/5XPYXL2qqjw?t=11m58s

Det ska tydligen bli en rejäl julafton i år. Satan Claus kommer tidigt i år.

Hooverdammen i USA kommer krasha precis som 50 dollar sedeln visar precis som 20 dollarsedeln visade 911 terrorbombningarna.

Dom stoppar tydligen virus och gifter i kött som kommer säljas till jul och han har pratat om kalkonburgare med virus i. 33 år sedan dom reste Georgia Guidestones och det är ritualdags.

En atombomb kommer möjligvis också att smälla av.

När allt detta händer kommer väldigt många människor flippa ur speciellt trälarna som tror att dom inte är trälar och att pengar har värde för dom kommer få se pengar ligga å gatan men ingen kommer plocka upp dom för dom saknar värde.

Dom rika kommer bli en underklass istället för en överklass.

Jag vet inte hur lång tid det tar för "the mark of the beast" att föreslås som den enda lösningen på hur ni ska få tag på pengar och genom lagförslaget NESARA så ska folk få erbjudandet att bli miljonärer om dom accepterar the mark of the beast RFID mikrochip i deras höger hand.

svenska banker har redan tagit bort kontanter för dom vet vilken tid det är.

Frågor?

Posted on: 2013/12/6 12:20

Edited by admin on 2013/12/21 19:19:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Världsekonomin krashar på 17e December

See User information
Så ni gör er antaglien oberoende av mat från affärer och pengar för eran överlevnad eller så gör ni redo högerhanden för att acceptera the mark of the beast dock så sitter det en dos gift i chippet så ni kommer inte kunna spendera era miljoner så jag föreslår att ni gör er oberoende av pengar och mat från affärer. Börja meditera och plantera fröer.

Hlt upp till er, dom flesta kommer inte överleva tyvär för det handlar om att rädda sig själv och folk vet inte det.

Posted on: 2013/12/6 12:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag har i åratal försökt få med folk ut och bosätta sig här i området för att få till någon slags gemenskap, alltså inte en by utan snarare en bygd där folk samarbetar mot samma mål dvs oberoende och frihet. Det är allt vi har gemensamt, annars lever man hur man vill. Inga dogmer, det är ingen sekt eller liknande jag talar om.

Att göra något sådant bygger på ett stort ansvarstagande och förutsätter ett stort mått av kunskap eller i varje fall viljan till att införskaffa kunskap och använda den i praktiken. Naturligtvis också uppoffringar och uppbrott kanske till och med mot det gängse sättet att leva som de flesta människor gör, där man outsourcat hela livet, en ränteslav uppkopplad mot systemet på alla vis.

Bland de som är infödda i trakten finns inget av detta, de är som folk mest, lever som beskrivet och är dessutom mer inskränkta och inavlade, rädda för sin egen skugga. Vi har tre borgerliga riksdagsledamöter i området som röstade ja till FRA-lagen bland annat, säger allt.

Men området är i övrigt suveränt, resursrikt, bra läge och nära Sveriges andra storstadsregion. Ett av få områden i södra Sverige som inte är sönderindustrialiserat, bl a finns här gammelskog. Och de nämnda andra människorna bor i prefabbyggda palats och har skulder upp över öronen. Lär komma en räkenskapens tid där alltså.

Men icke.

Hörde nyligen en betydelse av förkortningen NATO. Står för "No Action - Talk Only"

Jotack.

Och att bygga något som vi gjort och alltjämt gör, har föralldel fått mycket god hjälp med det - inte minst via denna eminenta sajtens medlemmar - frestar på och kräver, 24/7 och duster med just de hatiska inavlade urinnevånarna samt kommersiella krafter med mera har sett till att vi inte står där vi önskar. Än. Hamstra konserver går ju för all del, och fröer. Om man kan odla. Äntligen varmt inomhus i varje fall, alltid något.

Ensam är inte stark, alltför många är utifrån sina egna samhällstillvanda liv med ett stort mått av bekvämlighet inte när det väl kommer till kritan beredda eller intresserade av att göra något praktiskt.

Jag vet folk i andra delar av landet som har liknande situationer. De ämnar slår sig fria men tack vare att de gör det ensamma där de bor är de tvungna att förvärvsarbeta eller på annat vis slita häcken av sig och de kommer ingenvart annat än kanske har ett skapligt nybyggt ekologiskt hus eller ett visst mått av egenodlad mat i skafferiet... möjligen.

Jag vet också gemenskaper som fallit samman som korthus för att folk inte kunnat hålla sams mm och inte sällan har just en massiv auktoritets- och systemtilltro funnits hos somliga av deltagarna. Det ökända exemplet närmast här är den s k "Alternativbyn" utanför Stenungsund.

När det blir obekvämt är det bara att dra tillbaka till lägenheten i stan och handla maten på ICA igen, eller hur?
Sedan finns det förstås en del som varit genuina rakt igenom och inte drar sig för att hugga i, stora viljor, mål och visioner. Och inte en spänn i plånboken. Vill fan köpa tomt eller hus då. Visst, bygga en koja i skogen går alltid men det är inte kravlöst heller... vi pratar inte om en majoritet av de som pratar om det direkt som faktiskt gör det...

En besökare fällde orden för några år sedan "Jaså, det är hit vi tar vägen när det smäller!" vilket sammanfattar allt. Om detta ens är så det faktiskt blir så är det tråkigt att det inte skedde innan det smällde, det hade blivit mycket enklare och lättare och att det kommer att smälla vet vi alla. Frågan är bara när? Ja, snart kanske som du skriver.

Det blir allt annat än bekvämt.

Det är det fina som jag gillar med Vaken.se, här finns sanningen så obekväm den ofta är. Den tillåts att finnas här och därför är bl a föreningen Expo så härskna, det säger sig självt...

(Observera nu att de jag riktar kritik till består av ett stort spektrum av människor, det är långt ifrån alla som finns på Vaken/sanningsrörelsen (men en del) och detta är krasst baserat på erfarenheter sedan snart tio år. Så det handlar generellt "allmänt" om folk som i olika utsträckning har kunskap och vetskap om de egentliga förhållandena i världen. Jag menar heller inte att jag vill att alla ska flytta hit, man har friheten att leva hur man vill... hrrmm...)

Posted on: 2013/12/6 13:17

See User information
Carl Norberg, säger jag!
Det borde vara tvång för alla och envar på att ta del av den mannens information. Detta postades av honom på Facebook nyligen, kan även varmt rekommendera hans film, finns online (har inte adressen, googla)

* * *

Kollapsen i det svenska samhället accelererar. För tillfället är mycket av vårt sociala förfall ännu maskerat av den nivå av välstånd som vi upplever.

Dock, alltfler vuxna lider nu av försörjningsproblem, nära fattigdom eller tillit till välfärd för åtminstone delar av sina liv, men i allmänhet har svenskarna fortfarande ” förmånen” av njuta av en skuld – räntedriven – levnadsstandard som är långt utöver vad de flesta i resten av världen åtnjuter. När denna skuld – räntedrivna – levnadsstandard permanent försvinner, så kommer det att utlösa ett kaos som inte liknar något som Sverige någonsin har sett förut.

Just nu, de ekonomiska förhållandena i detta land är inte ens någonstans i närheten av där de var före 2008, den finansiella bubblan är mycket värre nu än då, oändligt mycket värre! Men detta är ändå bara början. Vi är mitt i en pågående ekonomisk kollaps som kommer att få mycket, mycket värre konsekvenser under de kommande åren. När nästa stora våg av den ekonomiska krisen slår till, så kommer miljontals människor att bli väldigt desperata och desperata människor gör desperata saker.

Vi börjar redan se denna pjäs spela ut sig över hela nationen, men detta är bara en förhandsvisning av kommande attraktioner. Vad vi kommer att bevittna under kommande år kommer att vara nästan för hemskt för att beskriva.

Men istället för att ta ansvar för detta så gör våra politiker det precis rakt motsatta och försöker istället att skydda detta system vars inneboende natur och funktion faktiskt har lett oss dit vi är och som ovillkorligen kommer att leda oss vidare till en lika ovillkorlig utveckling mot samhällets upplösning. Systemet kan ingenting annat än bara att följa den mekaniska funktionen i sin egen natur.

Så för att motverka upplösningen så adresserar politikerna polariserande symptom i stället för orsaken till problemen. Politikerna satsar nu därför allt på att införa polariserande kulisser av fler lagar och regler och allmänheten ser inte vad detta egentligen innebär för sin egen frihet i grunden.

Så hur kan jag då vara så säker på att detta kommer att hända? När allt var i närmast fullständigt och fullkomligt finansiellt kaos under den stora depressionen på 1930-talet, så havererade ju inte landet? Inte ens under kriget så blev det ju kaos? Skulle inte en finansiellt baserad ekonomisk depression utvecklas på ett liknande sätt idag?

Svaret är nej.

Tyvärr har en hel del förändrats sedan dess. Många fler svenskar var självförsörjande på den tiden och sanningen är dessutom den, att den befolkningsmässigt moraliska karaktären av vår nation har drabbats av röta och förruttnelse sedan många decennier. Vi är bedövade, fördummade för att inte säga drogade av maktens illusioner av bröd och skådespel till en aldrig tidigare skådad nivå och omfattning.

Vi är helt enkelt inte samma land som vi brukade vara. Svenskar är stolta, själviska, giriga, arroganta, glupska, otacksamma, förrädiska och helt beroende av underhållning och nöje. Vårt land bokstavligen faller sönder runt omkring oss, men de flesta svenskar är så anknutna till sin egen underhållning att de inte ens orkar märka vad som händer.

Detta är hur mörkt moraliskt havererat och perverst vårt samhälle har blivit.

Det första steget för att skapa förbättring är sjukdomsinsikt i vårt fall ljuset av upplysningen.

God morgon

* * *

Posted on: 2013/12/6 13:25

See User information
Jaru det är tur att allt du behöver för att överleva är det du föddes med dvs ett tredje öga. För mediterar man så försvinner hunger och ingen människa behöver egentligen äta för att överleva.

Kolla bara på buddahboy som satt under ett träd och meditera i 10 månader utan att äta och dricka. (sök på youtube)

Dom flesta människor går inte att rädda för det handlar om att rädda sig själv så det kommer inte bli nån revolution och alla som tycker ni ska hålla er till en grupp av människor vet inte vad dom snackar om.

Du måste rädda dig själv genom att ta avstånd från allt som förstör planeten som att bränna fossila brännslen och äta djur.

För dom som inte kan sluta förstöra planeten kommer få stanna med planeten som dom inte bryr sig om att rädda och dvs dom kommer få uppleva domedagen.

Dom som klarar av att aktivera tredje ögat, ändra sina matvanor till råkost och sluta skapa karma och förstöra planeten, dom kommer kunna ta sig genom portaler till den nya Jorden när portaler öppnasom 3-4 år och stängs år 2020.

Tror ni att det går att rädda dom flesta människor och den här planeten i den här dimension så saboterar ni för er själva fördom flesta människor vill inte bli räddade eller kan inte rädda sig själva genom att sluta förstöra planeten.

Tyvär network. Men det är sanningen som vi alla måste acceptera eller sabotera för oss själva genom att bry oss om andra som inte bryr sig om sig själva.

Lycka till hur som helst.

Nån som tänker "bli miljonär" genom att acceptera "the mark of the beast" RFID microchip?

Notera att det är det enda sättet som finns om ni vill ha pengar efter att ekonomin krashat, precis som det står i bibeln att ingen kan köpa och sälja om dom inte accepterat bestens märke.

Posted on: 2013/12/6 16:15

See User information
Stunnning Chart: Today’s Stock Market is Eerily Reminiscent of 1929…
http://www.prisonplanet.com/stunnning ... -reminiscent-of-1929.html

Resized Image

Posted on: 2013/12/6 21:22
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Svarar såhär:
http://www.youtube.com/watch?v=-ge7Xm-CfTY

Att då söka, endast genom mediation,få fram en ny tillvaro utanför fåran som då bl a innefattar att meditera fram ett hus, flera hus, andra likasinnade människor med liknande ambitioner etc etc är ungefär som att du tar tidsmaskinen till Ginghis Khans Mongoliet år 1300 och försöker få en hyfsad täckning till din iPhone!

Världsnätet finns fortfarande men teknologin är inte aktiv på det viset för nivåerna av den sortens energi är inte lika höga som de var i den antediluvianska världen innan kataklysmen, ca 10 500 år sedan. Resten kan skyllas på Annunaki...

Posted on: 2013/12/8 13:50

See User information
Mmm. När jag drar musen över länken, mitt understrukna namn, i det inlägg som renosann skrev som svar så dyker en ad upp,

"Meet Russian Brides" - Meet 1000s sensual live chat, flirt & Send Girls wild"

Får man det om man mediterar?

Posted on: 2013/12/8 17:21

See User information
Sorry, det var virus såg jag. Borttaget nu, inget med nämnda skribent att göra. Eller med meditation.

Posted on: 2013/12/8 18:24

See User information
Du som heter TEBE. Lust att posta fler sådana charts här när december och januari kommer? Så vi kan följa det?

Posted on: 2013/12/9 8:43
Government and politics is the Entertainment division of the military-industrial complex. - Frank Zappa

See User information
Quote:
Bra föreläsning...
Trode att han menade linux oprativsystemet ubuntu när jag hörde namnet på talarens politiska parti.

från wiki
Quote:
Ubuntu (/uːˈbʊntuː/ oo-BUUN-too; Zulu/Xhosa pronunciation: [ùɓúntʼú]) is a Nguni Bantu term (literally, "human-ness"") roughly translating to "human kindness"; in Southern Africa (South Africa and Zimbabwe), it has come to be used as a term for a kind of humanist philosophy, ethic or ideology, also known as Ubuntuism or Hunhuism (the latter after the corresponding Shona term) propagated in the Africanization (transition to majority rule) process of these countries during the 1980s and 1990s.

Har själv börjat exprementera med ubuntu "linux" och jag är positivt överaskad över allt som finns tillgängligt för det operativsystemet. Allt jag pluggat in i usb portarna har funkat utan problem även.

Posted on: 2013/12/9 16:26

See User information
Jag köpte en sån där billig "linuxdator" som egentlig bara består av en kortläsare, den är tydligen attraktiv för hackers, men jag saknar program som hjälper mig att see Youtube

Posted on: 2013/12/9 16:40
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Kan det vara en raspberry pi du pratar om.
[img width=300]http://www6.pcmag.com/media/images/351321-raspberry-pi.jpg?thumb=y[/img]

Posted on: 2013/12/9 16:59

See User information
Quote:

Colossus skrev:
Du som heter TEBE. Lust att posta fler sådana charts här när december och januari kommer? Så vi kan följa det?

Colossus, du behöver bara läsa på två sidor för att få en bra överblick på den globala ekonomin..

www.silverdoctors.com
www.kingworldnews.com

Men en och annan uppdatering under den närmaste tiden blir det nog.

Posted on: 2013/12/9 22:37
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Tebe: Var kan man se en aktuell och uppdaterat graf?

Posted on: 2013/12/14 13:06
Administratör, VAKEN.SE

See User information

Posted on: 2013/12/19 22:04

/Benjamin Franklin

See User information
Sluta skriv OffTopic.. Denna tråd handlar om ekonomi inte new age andlighet!

Posted on: 2013/12/24 0:31

/Benjamin Franklin

Re: Världsekonomin krashar - Följ grafen dag till dag här!

See User information
I och för sig skulle man ju kunna tänka sig nån sorts edsväring att endast använda ett usernamn.

Men hur skulle det vara rent juridiskt om någon t.ex har en störning som kan förklaras med olika identiteter, fenomenet är faktiskt inte okänt. Skall man godkänna saker som enkönade äktenskap kan man inte i samma svep underkänna tvåkönade, liksom.

Multipla personligheter har vi lite till mans. Själv går jag upp en oktav när jag talar danska, vilket jag gör utan närmare att tänka efter men bekanta har påpekat det för mig och jag har inget bra svar.

Det är ungefär som när folk som stammar börjar viska, då försvinner stamningen!

Detta är faktiskt något man borde sätta sig ner och tänka över. Att flera personer har samma åsikt är vi ju eniga om att godkänna, men hur ställer vi oss till att en person har flera olika åsikter???

Eller råkar i gräl med sig själv????

Posted on: 2013/12/24 9:34
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
@FreedomX: Ja det är en pi. Just nu ligger den i malpåse, kanske jag tar med den till Kenya där jag lätt kan få tag på ett engelskt tangentbord men jag har fått den att funka på wifi nu och det finns ju på de flesta mobiler ända ner i 400-kronorsklassen numera. Det finns också en massa program som dom olika Acrobat och sånt att ladda ner på mobilerna från olika sidor som Mobogenie, man borde kunna använda nåt sånt men kanske det stannat av med utvecklingen av Linux?

Sen sitter ju han Svartholm inlåst i polishuset en bit härifrån (Pirate Bay-mannen). Kanske jag kan donera den till honom när han en gång får lov att ha en dator igen, jag forstår inte riktigt varför han sitter men det är ju ändå Jul ända till Påsk om jag inte minns fel...

Posted on: 2013/12/24 9:43

See User information
Näduvetduvad, det där är inte Void även fast säkert FRA är här och snokar. Dock säkert mer i Vakens FB-grupp skulle jag tro.

Jag är stark förespråkare av Hampa. Jag äter fröna varje dag, olja och mjöl. Har byggt med fibern på många olika sätt, har kläder av materialet etc
Även droghampan är bra. Fantastisk medicinalväxt, smärtlindring på t ex Fibromyalgi och MS-patienter. Destillera den också och klena på hudcancrar, fantastiskt.

Är dock väldigt tveksam till den som drog, särskilt kontinuerlig användning. Sätter sig på omdömet verkar det som, på perceptionen överhuvudtaget.

Ämnet är inte off-topic.

Posted on: 2013/12/26 14:25

See User information
ryter, det du skriver om har inget med tråden att göra, eller hur?
Det du skrev i tidigare inlägg hade heller inget med ekonomi och en ev. börskrasch att göra!

Posted on: 2013/12/26 23:06

/Benjamin Franklin

See User information
Man får så mycket motstridiga nyheter att det framstår som helt klart att nån sorts monkey business är på gång. För det första finns det ingen politisk styrning, för om de stackars valda politikerna skall stå upp mot folk som har haft inflytande i generationer och halva tidsåldrar lär de stå sig slätt, dom är ju amatörer. Vafan hinner man lära sig på fyra eller åtta år som går upp mot den erfarenhet som gått i arv i generationer sedan medeltiden.

Exakt vad kan man lära sig på en futtig livstid eller som några månader eller år som finansminister som kan mäta sig med den insikten??????

För kort tids sedan "oroades" marknaderna av talet om det amerikanska lånetaket, vilket är en ytterst tveksam metafor.

Hur ser ett lånetak ut? Det är lika svårdefinierat som "ett fullt bankkonto".

Vad som än sägs är det lögn. Och att guld skulle vara värdelöst är typisk sådan lögn.

Och att papperspengar skulle vara värdefulla är en mycket fet drypande lögn.

Det enda som är sant är att aktieköp inte är för amatörer men det förnekas ju också.

Löntagarfonderna hade stabiliserat svensk ekonomi och styrts av försiktiga och erfarna ekonomer.

Men då sköt man statsministern.

Köp guld, bonka ihop det i klumpar och gräv ner det nånstans.

Det har zigenarna gjort i tusentals år utan att kunna läsa vad som står på ett uttagskvitto.

Dom har funnits i alla tider, men banker har oftast en livstid på något årtionde.

Tänk på det

Posted on: 2013/12/27 10:26

See User information
Nu hetsade jag upp mig så mycket att jag i ren panik rusade iväg och köpte krugerrand för allt som låg och samlade damm i dom små plåtskåpen.

Bara för skojs skulle skall vi se hur det utvecklar sig. I går köpte jag små små guldmynt för 43.000 kr, alltså den 27 december 2013. Detta till ett pris av ungefär 272 kronor per gram.

Låt se hur det går... om inte annat kan det illustrera hur svårt det är för en småsparare att genomskåda de stora sammanhangen.

Samtidigt har ju nämligen aktiemarknaderna exploderat uppåt, lånemiljarderna rinner åter i rören, återstår att se om suset i rören är från avloppet eller tryckvattenledningen in i systemet...

Posted on: 2013/12/28 10:50

See User information
Hade ett snack med Carl Norberg häromdagen. Han är en av de verkligt intressanta på det sättet att det konspiratoriska tänket hos honom är lika med noll. Han tror inte på att det förekommer en långsiktig planering hos makthavarna för att åstadkomma ett globalt kaos ur kraschen för att sedan införa global diktatur. Allt är random enligt honom, en följd av framför allt egoism och kortsiktigt tänkande och inte minst okunskap hos den breda massan, och naturligtvis tillit. Själv anser jag att allt är rätt, allt stämmer.

Om inget sker, ingen gör något för att bromsa utvecklingen så kommer smällen, det handlar troligtvis om USA:s konkurs, dollarns fall och resten av fårskallevärlden följer efter,
den 13 Januari 2014.

Han gav mig en länk, den ger jag vidare till er. Läs noga. Postar även texten här:

http://carlnorberg.wordpress.com/2012 ... shets-mojliga-konsekvens/

* * *

Att prognosticera olika möjliga omfallsförlopp, kan vara bra för att ge ett perspektiv på vad som kan inträffa om saker nu går riktigt illa. Att vårt valuta finansiella systemet står inför ett sammanbrott utifrån sina rent aritmetiska grunder, det är odiskutabelt. Men vad kan då hända om politiker INTE gör någonting alls, utan istället väljer att fortsätta i bankernas allt stramare tyglar mot det folk som de är valda att företräda intresset för? I händelse av en sådan underlåtenhet att handla för samhällets väl, kan det alltså inte hållas för orimligt att när eller om härdsmältan väl tillåts börja, så blir det sedan på det sättet att på mindre än timmar så att det hela kommer att eskalera långt bortom någons möjliga förmåga att kontrollera eller hantera situationen både på nationell och på global nivå.

Varför då?

Jo det finns främst fem grundläggande antaganden i detta som jag tycker kan vara värda att beakta som grund för denna ”några timmars härdsmälta teori”, vilka är som följer:

Banker: De finansiella instituten runt om i världen kan inte motstå ens delar av en fullskalig uttagsanstormning – Bankrun. Därför har de redan gjort upp planer på att omedelbart stänga av systemet samma ögonblick som de blir tillsagda att göra det, de har nämligen inget annat val. Inom några minuter, över hela världen, kommer alla bankomater inom Swift och Iban vara offline, då kommer alla kreditkort och betalkort transaktioner med verifiering att stoppas eftersom systemet ägs och kontrolleras av bankerna, alla banker kommer att ha sina valv låsta och deras entrédörrar kommer garanterat att vara låsta på obestämd tid och deras byggnader kommer att tömmas på all personal, utom kanske för möjligen speciella väktare. Alla höga bankchefer kommer omedelbart att försvinna till ett brett utbud av avlägsna säkra okända platser. Alla telefonsamtal förfrågningar till något av de finansiella instituten kommer automatiskt besvaras av en dator med ett förinspelat meddelande som liknar följande: ”Vårt system är för närvarande under en extremt hög samtalsbelastning och därför kan vi inte svara på ditt samtal just nu. Försök igen senare när belastningen återgår till det normala. ”
Regeringar: De allra flesta av våra regeringschefer världen över är relativt intelligenta individer. De förstår till delar konsekvenserna av en ”bank holiday” i vår datorstyrda finansiella ekonomi. Därför kommer alla statliga kontor också omedelbart stängas och de ledande delarna av samhället kommer att flyttas till beredskapsplatser motsvarande tidigare RAB (Redovisningsavdelning Bergslagen), och de kommer att tömma sina byggnader och låsa sina dörrar. All vanlig verksamhet som pågår, inklusive prövningar som är pågående, kommer omedelbart stoppas och skjutas upp till ett senare tillfälle. Alla höga regeringstjänstemän, inklusive alla domare och tjänstemän, kommer omedelbart försvinna till ett brett utbud av avlägsna säkra okända platser för att undgå vedergällning.
Detaljhandelsföretag: Eftersom dessa inte ens kommer att kunna hantera enkla transaktioner, så kommer alla detaljhandelsföretag, både stora och små i princip omedelbart låsa sina dörrar för att förhindra någon annan från att komma in. Om möjligt kommer de göra alla transaktioner för kunder redan inne deras byggnad om dessa kunder har tillräckligt med kontanter för att betala för sina inköp. Alla kunder som vill betala med check eller kreditkort eller betalkort kommer att få veta att kontrollsystemet är nere och att deras transaktion inte kan genomföras. Alla kunder kommer då omedelbart eskorteras till dörrarna och dörrarna kommer öppnas kort och sedan omedelbart låsas efter att de lämnat affären. Dessutom, på ett sätt som liknar vad som hände i USA under World Trade Center härdsmältan, kommer varje butiks ledning kräva att deras anställda är kvar på sina arbetsplatser tills vidare eller så kommer de att förlora sina jobb om de lämnar utan ledningens tillstånd. Men de flesta av de mer intelligenta anställda kommer givetvis att lämna samtidigt som butikens senaste kvarvarande kunder och ta så mycket varor med sig som de kan utan att betala. Butikens speciella väktare får eller får inte stanna kvar för att skydda butiken med sina liv. Eftersom de flesta av dessa speciella säkerhetsvakter inte betalas exceptionellt bra och betalningssystemen inte fungerar, så kan ett stort antal av dem antas besluta att de ska återvända hem och skydda sina egna familjer istället.
Brottslingar: vem som helst och alla som har några som helst kriminella tendenser, det har alla mellan skål och vägg till slut, som har tålmodigt väntat på att detta ska ske kommer omedelbart se detta som ett en gång i historien tillfälle, en unik möjlighet att förbättra sin ekonomiska situation, eller att ge igen på människor som de upplever sig ha sak emot. Mer än sannolikt har de allra flesta av dessa presumtiva brottslingar redan gjort hyfsat detaljerade tankemässiga planer som inkluderar exakt vilka företag de ska råna för det första, andra, tredje, och så vidare. Alla företag med en rimlig nivå av kontanter till hands kommer givetvis att hamna mycket högt på varje ”brottslings” egentligen meningslösa lista. Varje smyckes butik och pantbank som har någon typ av silver eller guld smycken eller ädelstenar (diamanter, rubiner, smaragder, etc.), kommer givetvis också att vara mycket högt på allas lista. Den krigföring som bryter ut vid dessa ”förmögenhetsanläggningar” mellan konkurrerande brottslingar kommer nog inte att vara trevlig och dessutom alltså egentligen helt meningslös.
Normala människor: Normalt sett vanliga trevliga människor börjar i princip omgående också med plundring. Livsmedelsbutiker kommer att brytas och de kommer att tömmas helt från vägg till vägg, inklusive lager, på mindre än timmar. Butiker som har skjutvapen, ammunition, apparater, kläder, skor eller något annat som behövs av den genomsnittlige medborgaren töms på mindre än så. I sammandrabbningar om de få återstående resurserna så kommer normalt sett vanliga människor tyvärr också ganska omgående att börja döda varandra, inuti butiker och på parkeringsplatser utanför butikerna och på gatorna när de med fullastade fordon försöker fly med sina byten.

Ovanstående händelser kommer alltså inträffa parallellt under den första timmarna av en finansiell härdsmälta. Efter de första timmarna har gått, så kommer saker och ting börja bli verkligen otäcka. Alla kommer snabbt att inse att det inte finns tillräckligt brottsbekämpande kapacitet för att skydda allt och alla vilket gör att avhållsamheten försvinner. Även militären kommer att kallas in för att skydda specifika högprioriterade anläggningar och resurser, men det kommer helt enkelt inte finnas tillräckligt med militär personal för att skydda enskilda civila eller företag eller någonting alls.

Man kan i detta värsta omfallsförlopp konstatera att det är höga insatser som står på spel som sociala konsekvenser i ett samhälle som dels bygger på förtroende och som dels är intill dumhet beroende av ett valutafinansiellt system som bär upp precis allting i samhället och vars fundament är ett rent bedrägeri i form av en illusion, som egentligen syftar till att berika ett antal giriga globalister som ur perspektivet av ovan naturligtvis föredrar att det blir internationell ofred.

Posted on: 2013/12/29 10:42

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper