vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Har vi upplevt en dold statskupp?

See User information
Jag blev väldigt misstänksam gällande palmemordet och händelserna kring det. Det hade många kännetecken på att vara en msskerad statskupp. Man lät visserligen sossarna sitta kvar men de verkade under kontroll av bakomstående krafter. Mer eller mindre dolda krafter som spred desinformation och satte in sina egna kontrollpersoner på viktiga poster.

Nu tycks det ha inträffat igen. Den senaste stormen mot SD saknar alla proportioner och tilltaget att göra upp om politiken åtta år framåt luktar diktatur.

Det misstänkligaste som finns är numera att vara glad för Sverige och gilla sitt land.

Av detta kan man dra slutsatsen att de som ligger bakom denna kupp skulle kunna vara från ett annat håll än de som låg bakom förra kuppen som 1986 var riktad mot en möjlig svensk övergång till det ryska lägret.

Den gången var näringslivet starkt engagerat, jag tänker närmast på den sk 4 oktoberrörelsen.

Idag är mina misstankar mer diffusa, inte vad gäller huvudpersonerna för dom ser vi på TV varje dag.

Men motivet???

Posted on: 2015/1/5 8:00
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Har vi upplevt en dold statskupp?

See User information
Man utnyttjar flitigt sk "nyttiga idioter". Det ses tydligt på hur man utnyttjar människor som säger sig vilje bekämpa fascism och racism i rent ut sagt nazistiska och åsiktsförtryckande syften...

Man går in i alla möjliga diskussioner och beskyller alla som intar en motsatt hållning för värsta tänkbara brott.

Taktiken är alltid densamma. Den dumme är kungen i åsiktsdjungeln och har alltid rätt.

Alla normala debattinlägg smulas sönder med krav om bevisning även om det gäller allmänt kända saker, på det sätt stoppas diskussioner hela tiden på startpunkten.

Allra minsta försök till att föra den vidare strandar genast på argumentet att om man säger något som motståndaren inte känner till, så måste man vara dum eftersom den dumme ju är den klokaste i alla sammanhang.

Ju mer du vet om ett ämne, desto otrovärdigare är du...

Om en person som t.ex Dan Parks blir överfallen på öppen gata är reaktionen att han får skylla sig själv.

Dum som han är.

Jag är ledsen, men tycker att mycket av debatten på Vakens FB-grupp körs i den här stilen...

Bådar inte gott för det fria ordet. Men samtidigt pekar det på att jag har rätt i vad jag säger om en kupp. Hur högt i samhället har det här nått egentligen???

Posted on: 2015/1/6 14:42
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Alliansen är ju rätt korkade med att ge upp sin makt i 8 år framöver. De kan ju inte vinna i nästa valet eftersom SD har fått alla rösterna och de kommer bara att öka till nästa val. För att de ska vinna nästa val måste de ha runt 10% av vänsterröster och det kommer ju aldrig hända. Röstar man då på alliansen går ju rösten automatiskt till sossarna.

Posted on: 2015/1/8 16:02
"Earth is an insane asylum, to which the other planets deport their lunatics" -Voltaire (Memnon the Philosopher)

See User information
Vad kan man göra för att framtvinga ett nyval?

Tanken är faktiskt god men jag skulle vilja vinna det valet själv. Eller "kuppa" om det gick och sen köra ett tag på eget bevåg.

Jag har några rätt starka kort för att få fart på Sverige nämligen.

Ser man på landet ur medias och kontrollgalna politikers synvinkel är alla åtgärder givna och all alternativ utveckling omöjlig. Kolla bara förlamningen inom energipolitiken...

Men för den som ser det hela under ytan ser hur skiten ligger som ett täcke över ytan och därför skymmer möjligheterna som faktiskt finns nere på djupet...

Om jag fick absolut makt skulle jag genomföra en del i och för sig olagliga åtgärder. Men jag skulle göra det efter en valseger och därför kunna låta sakerna godkännas av en befolkning som skulle göras medveten om vari de samtida problemen består och vad som måste göras för att lösa dom.

När väl detta gjorts, skulle genomförandet av Den Nya Ordningen kunna ske helt lagligt.

Ni kanske tror att jag yrar och tror att jag är Napoleon. Ajajaj, ni har delvis rätt.

Men här skall ni få ett par exempel på mina ideer.

Det finns hur mycket skattepengar som helst att spara, nämligen. Nog för att finansiera ett liv i lyx för oss allihop.

Ta hyrorna som exempel. Dom är baserade på hyresförhandlingar i en tid när räntan var minst 7-8% men idag är den högst 2%. Fastighetsägarna jublar förstås, men väldigt tyst. Men jättelika belopp går via socialen och hyresbidrag rakt ner i deras fickor.

Tycker ni att mediciner är dyra? Ja det tror sig fan det när "importörerna sätter priset" och man premierar det hela med ett system för betalning via samhället där man först rånar de som inte nått upp till ersättningsbara nivåer och sedan staten. Då har man tystat gnället genom att först piska och sedan smeka förbrukarna varpå man rånar staten.

Man lägger jättebelopp på att förnedra och kontrollera människor genom systemet med sjukskrivningar, akassa och socialbidrag när allt folk egentligen vill ha är några tusen i månaden att överleva för. MEDBORGARLÖN skriker jag och sen kan hela hydet syssla med nåt vettigare och kreativiteten få blomstra i samhället. Alla skulle springa omkring lyckliga och göra vad de kunde för att få ihop lite skillingar för att uppnå sina mål. Eller de kunde leka "Tjuren Ferdinand" i sin egen lilla värld där de anpassade sina behov till det gräs de kan beta där de ligger och drömmer. Fria från tvång och stress...

Det finns redan grupper som premieras på detta sätt fast gällande lagstiftning förbjuder mig att nämna dom vid namn. Men blotta existensen av dessa exempel visar att möjligheten finns bara viljan är där.
Lycka till alla, kort och gott.

Vad skall jag kalla mig i detta drömda kommande val?

Napoleon Den Store eller nåt bättre. Förslag?

Jag behöver förstås kadrer. Har du någon idé som kunde komplettera mina egna är jag idel öra.

Posted on: 2015/1/9 10:30

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper