vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Hur kan dessa märkliga försvarsinköp motiveras???
#1


See User information
Jag bor i Danmark och är därför personligt med och betalar det danska försvarets märkliga satsning på ett nytt jaktplan(?) som verkligen kostar skjortan men inte kan flyga. Visst, man kan gräva ner stridsvagnar och använda dom som skyttetorn men hur mycket nytta gör ett jaktplan på marken?

Ett av dom första operativa jaktplanen byggdes av Hitlerriket och kunde om man varit tidigare ute mycket väl ha skjutit ner dom allierade bombflottorna men dels var den operativa insatstiden mellan servicarna för kort och dels hade man inte tillräckligt med råvaror för att få dom att fungera optimalt. Jag tänker på Me-282, det första jetplanet som fungerade i ett krig. Men ändå slår Me-282 det amerikanska nya planet med hästlängder, det kunde flyga i 20 timmar innan det måste ha service medan det nya amerikanska får nöja sig med hälften och då i 1,5 timmars intervaller!!!!

Alltså går det inte att använda i krig annat än till självmordsattacker.

Helt hjärndött enligt min mening...

Här en beskrivning av det bättre planet som alltså inte hann att rädda Hitlerrikets felaktiga världsbild

https://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_262

Så kommer vi till Sveriges köp av Patriot-missiler. Faktum är att jag själv har gjort några späda insatser i luftförsvaret för länge sedan men då var vi i Sverige världsbäst. Både när det gäller radar och robotar var vi främst och nu sopas alltså alla eventuella svenska lösningar bort utan någon som helst allmän debatt...

Ericsson, SAAB och Bofors, var finns ni?

Kanske har ni lyckats komma med som underleverantörer, annars är det skandal.




Posted on: 2017/11/13 10:19
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kan dessa märkliga försvarsinköp motiveras???
#2


See User information
Tyvärr verkar det inte möjligt. Ett system som inte kan anpassat till svenska behov och teknik. Är övertygad att man inte köpt systemet för att det är det bästa systemet utan för att man vill sitta i knäet på USA.

Sverige liknar allt mer en delstat till USA.

Och hur tänker man i Danmark?

Jag har inget förtroende för våra politker. Om några verkar tänka så spelar det ingen roll eftersom de måsta följa partipiskan.

Posted on: 2017/11/14 21:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kan dessa märkliga försvarsinköp motiveras???
#3


See User information
Ingen vågar ställa några som helst frågor om saken. Eller vill... eftersom man tydligen går till väga ytterst listigt när såna här kontrakt förhandlas.

Hur danskarna tänkt vet jag inte men om det inte finns nån hemlig fördel för de som genomför beslutet heter jag inte "Asgeir" utan "Oscar"...

Dom uppför sig som om dom är i gång med att köpa "försilvrat guld" ungefär.

Vem fan kan överlåta sitt lands luftrums försvar åt ett flygvapen vars plan bara kan flyga nån timme i veckan?!?!?!

Varpå dom skall repareras i sex dygn...

Danmark, tydligen.

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-05 ... ampfly-f-35a-lightning-ii

Motiveringen är att "det är amerikanskt" och "att piloterna tycker att det skall bli spännande".

Har man börjat pytsa LSD i ölet i Danmark?

I Sverige har man sedan länge förmodligen haft drogen i vattenflaskorna i Riksdagshuset och man kan verkligen fråga sig hur man skall kunna bekämpa fienden som man redan inkvarterat i bostadsrätter och givit särskilda vårdinsatser med missiler för att bekämpa interkontinentala robotar.

Om Sverige skall räddas kan det bara ske genom en massiv utvandring av de som överlevt mentalt genom att dricka vatten från egen brunn till nåt lämpligt ställe på södra halvklotet.





Posted on: 2017/11/16 9:15

Edited by Asgeir on 2017/11/16 9:31:48
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kan dessa märkliga försvarsinköp motiveras???
#4


See User information
Det verkliga hotet tycks komma från en tickande bomb vars innehåll redan översvämmat våra ekonomier.

EU och NATO-länder (det är inte riktigt samma sak) har ingått ett avtal om att satsa 2% av bruttonationalprodukten på försvaret, i allmänhet då militären fast även annat kan räknas i sammanhanget.

Men nu när alla ekonomier av någon obegriplig anledning växer så att det knakar (med hjälp av elektricitet!! - se Bitcoin) blir också de 2% mer och mer pengar.

Om inte pengarna används....

SÅ EXPLODERAR PENGABOMBEN MED ETT BRAK OCH VAD SOM DÅ HÄNDER BLIR HELT OÖVERSKÅDLIGT...

Människohorder som med jättelika förmögenheter rusar världen runt för att köpa på sig nåt dom inte behöver har vi redan börjat ana men slutet kan bli helt apokalyptiskt.

Redan nu får vi veta att man minsann kan köpa slavar på marknader i Libyen...

Världen som vi känner den kommer att bli totalt vansinnig och föremål som sparbössor och gamla mynt utslag för nostalgi eller bakåtsträvande...

Penga-tsunamin kan undgås men då måste vi vakna upp och försöka begripa vad som händer.

Det är svårt att erkänna att man sysslar med det här tydligen. Det är ungefär som att fråga folk om dom onanerar. Svaret brukar bli:

Jag gör det inte, gör du?

Posted on: 2017/11/28 10:28
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kan dessa märkliga försvarsinköp motiveras???
#5


See User information
För att sammanfatta en frågeställning behöver man egentligen också de viktigaste ingredienserna varur svaret också kan erhållas...

Då ingenting förklarar den plötsliga beredskapen att binda sig för dyra jaktplan och raketförsvar måste man inse att frågan inte går att besvara och detta är ytterst allvarligt.

Nu är det bara så att det hela är ett jättelikt bedrägeri och tjuven är bara för blyg för att säga att han tänker sno pengarna, kan man ju säga om man vill vara vänlig.

Men jag tycker att Vakens läsare har rätt till sanningen:

DOM LJUGER SOM HÄSTAR TRAVAR ALLIHOP OCH HÅLLER MASKEN AV ALLA KRAFTER OCH SANNINGEN ÄR NATURLIGTVIS ATT DOM ÄNNU NYARE VAPENSYSTEMEN TYP STEALTHDRONER GÖR DESSA HELT OANDVÄNDBARA.

Framtidens luftförsvar består av folk som tränat skeetskytte på vanliga banor med luftgevär...

Jag är själv en lämplig kandidat att ta över Sveriges luftförsvar i framtiden.

(Hörde du det, ÖB??)

Mig kan ni räkna med på fullt allvar. Möjligen vet ni inte var ni skall göra med alla pengar ni sparar, men det vet jag också... förslag på alternativa investeringar är på väg.


Posted on: 2017/12/10 18:47
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hur kan dessa märkliga försvarsinköp motiveras???
#6


See User information
Vi har just fått en gudasänd möjlighet att avböja köpet av de amerikanska Patriot-missilerna eftersom de amerikanska strafftullarna på stålvaror slår hårt mot våra exportinkomster och det är ju dom vi skall betala med...

SAAB har all anledning att massera upp smilbanden.

Posted on: 2018/3/26 13:43
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
65 user(s) are online (65 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 65

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS