vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Föredrag för "nybörjare" ?

See User information
Tänkte bränna lite CDs med intressanta föredrag och visa för nära å kära.

Jag undrar då vilka som kan vara bra att visa för dom som inte är så insatta i det här som disskuteras här på vaken.
Låt oss kalla dom "nybörjare".

Jag kan börja att föreslå den som jag själv såg aldra först:
David Icke, Secrets of the Matrix. =)

Förslag uppskattas !!

Posted on: 2006/8/14 23:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Föredrag för "nybörjare" ?
Tja, det beror på vilket ämne vill du upplysa?

Ja säger What the bleep do we know!?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
oj oj förlåt mej hehe det borde jag såklart varit tydligare på :D

Jag syftade då på snackat ang New world Order.

Ditt tipps var mkt bra ändå, jag gillade den :D

Posted on: 2006/8/14 23:21

See User information
Quote:

Najjko wrote:

Jag undrar då vilka som kan vara bra att visa för dom som inte är så insatta i det här som disskuteras här på vaken.

Förslag uppskattas !!

David Icke e grym, men jag tycker att det är synd att han inte skippar snacket med ödlorna, eftersom det enligt min mening har en skadlig effekt för vår rörelse. Poängen är inte om det han säger är sant eller inte, utan att det har en avskräckande effekt för de flesta människor - och risken blir ju då naturligtvis att man slänger resten av det (bra saker) han säger i samma fack som reptiltesen.
Som sagt, huvudsaken är inte om man tror det han säger om reptilerna är sant eller inte... well ni fattar...

Han kanske du kan introducera senare... Viktigt är också att du gör en personlig bedömning på hur fritt du tycker sinnet är på den du ska väcka är.

Jag hade nog börjat med Alex Jones... Han är mest mainstream av alla och är enklast att greppa. Det var han jag började med, och eftersom jag även är intresserad av det oculta, symbolism etc så ledde mitt sökande in mig på herrar som Jordan Maxwell (mycket kunnig, kolla in), Michael Tsarion, och även en del på David Icke...

Jag försöker granska det alla säger håller nödvändigtvis inte med om allt de säger. Jag plockar in de pusselbitar som passar in i mitt stora pussel... Det går en_röd_tråd genom alla dessa talares retorik, och det är_den_som är essensen!

En som kompletterar Alex Jones väldigt bra är Alan Watt. Han är min personliga favorit!

Har sagt det förr och säger det igen; i slutändan handlar det om vad man vill tro på.

Jordan Maxwell: www.jordanmaxwell.com
Michael Tsarion: www.taroscopes.com
Alan Watt: www.cuttingthroughthematrix.com
Alex Jones: www.infowars.com, www.prisonplanet.com

Posted on: 2006/8/15 1:46
The answer to 1984 is 1776

newworldsheep.com

Anonym
Quote:
David Icke e grym, men jag tycker att det är synd att han inte skippar snacket med ödlorna, eftersom det enligt min mening har en skadlig effekt för vår rörelse.

Mojo! Ta detta på rätt sätt nu... jag vet att tangenterna på mitt keyboard ibland verkar skarpslipade men det är inte en konflikt jag är ute efter. Vill bara reda ut en grej i all välmening eftersom jag själv inte pallar organiserade former av grupptryck och det historiskt sett visat sig vara den sämsta formen av mental frigörelse.

Vad är det jag missat med uttrycket "Vår Rörelse"?

Är jag och du med i samma rörelse eller är det bara ett allmänt uttryck för den samling individer med olika bakgrund som söker efter olika information om ev. konspirationer och hur deras effekt skadar människor!

Jag kan tänka mig att utveckla tankar tillsammans med andra levande varelser på det individuella planet men aldrig någonsin i organiserad form med större grupper i fokus då jag ju egentligen inte har en aning om vad de andra individerna i församlingen har för egentlig avsikt med sitt uttalade sanningssökande. Risken är att det till slut bara finns en fårskock kvar som bräker ur sig det ledargestalterna vill höra.

Det finns folk som för egen vinnings skull ger sig in i olika grupperingar för att:

... suga energi och skapa en självbild av att de är större än de egentligen är.

... undvika kampen mot inre demoner och behöver fokusera på yttre fiender för att slippa en stund av sitt eget helvete.

... försvinna i mängden och slippa stå för några åsikter överhuvudtaget.

... tillhöra en organisation och på så sätt uppnå det egenvärde de saknat, och vem vet kanske för att på så sätt skaffa lite mer babes.

... infiltrera och registrera allt du säger för helt andra syften än de du och jag tycker är goda.

Listan kan givetvis göras längre men jag tror jag meddelat mina tankar. Så för egen del och förmodligen ocskå för många andra sanningssökare tror jag att man om det är möjligt skall fokusera på det individuella sökandet och givetvis sprida god information till sin omvärld utan att fastna i tradititionella tankemönster.

PS...

Det viktigaste av allt är kanske inte att dela ut DVD filmer eller länkar till värdefull information. Om en människa inte uppnått någon form av mental frigörelse så riskerar all information att hamna bakom den beryktade "glasväggen" där all reell fakta suddas bort per automatik!

Det kan vara så enkelt som att fråga om hur de ser på världen, vad deras intuition och erfarenhet säger dem om den värld de lever i? D.v.s. lyssna istället för att prata och mata...

Deras historia lär visa sig på vilken nivå de befinner sig på. Där kanske du får ett svar på vad för information de är mogna att ta in.

Edited by jaxtone on 2006/8/15 8:38:25

Anonym
Man behöver väl inte smälla upp allt i ansiktet på en gång, vi gör som alla andra sekter succesivt hjärntvättar dom!

till slut sitter dom med foljehatten och menar på att CIA äger ICA för de innehar samma bokstäver.

Nej skämt o sido men ja tror faktiskt det är så.

gå in på "sakfrågor" som att visa typ CBS repotage om "skull & bones" och sedan kanske alex jones om just det.
eller hans om bohemian .

eller något om banksystemet osv.

som man säger om kärlekens metafor (Duvan)

"om man håller den för hårt kvävs den om man inte håller i den alls flyger den iväg"

kanske blev lite maggotflum men det får ni ta

Anonym
Bra synpunkt Jax.

" Vaken.se är helt oberoende av någon organisation, grupp, politisk åsikt eller liknande. Materialet bidras från alla som är villiga att hjälpa till. Vaken.se fungerar som en samlingsplats för alternativ information. "

Vill man skapa en rörelse kan detta göras utanför Vakens Namn.

Det är min syn på saken.

Jag är trött på Hyckleriet och Cynismen i Samhället, därför sprider jag Alternativ information och Vaken.se har blivit en av Plattformarna.

Vad som sedan växer fram när det gäller Aktivism är upp till var och en och bör nog ske utanför Vaken.se

Det är vad jag tycker.

See User information
Quote:

Najjko wrote:

Förslag uppskattas !!

Jag tror att det är klokt att gå ut mjukt i början. Alex Jones är nog lite för tuff som introduktion för den oinvigde i elitens rävspel.

Jag skulle föreslå de här utmärkta intervjuerna med Jordan Maxwell som ett intro:

http://theedgeam.com/interviews/Jordan%20Maxwell%2004.23.05.mp3

http://theedgeam.com/interviews/Jordan%20Maxwell%2007.30.05.mp3

Och följa upp det med det här utmärkta föredraget av David Icke samt en intervju med duktige journalisten John Buchanan som bevisar Bushfamiljens band med nazismen på video:

http://btjunkie.org/torrent?do=stat&i ... 31259155ef66d30c57280fe8e

http://illuminati-news.com/Videos/keeping-it-in-the-family.wmv

Sen är det ju aldrig fel om folk får se "Loose Change" av Dylan Avery och "The Subversive Use of Symbols In The Media" av Michael Tsarion.

http://video.google.com/videoplay?doc ... 1996878155&q=www.vaken.se

http://www.meganova.org/download/d1f5 ... 0dfff79cb3452a2a3.torrent

Posted on: 2006/8/15 10:42
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Loose Change och Capitails Conspiracy är mina favoriter. Jag ska fixa en DVD med båda två med svensk text. Kanske är klart om ett par veckor.

Posted on: 2006/8/15 15:20
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Quote:

micro wrote:
Loose Change och Capitails Conspiracy är mina favoriter. Jag ska fixa en DVD med båda två med svensk text. Kanske är klart om ett par veckor.

Loose Change? Hm, ja det kanske funkar på väldigt lättmanipulerade personer, men tror du verkligen att det gynnar er sak att promota en en så sanslöst ovederhäftig film?

See User information
[/quote]
Loose Change? Hm, ja det kanske funkar på väldigt lättmanipulerade personer, men tror du verkligen att det gynnar er sak att promota en en så sanslöst ovederhäftig film?[/quote]

Den är ingen ovederhäftig film. Den gynnar vår vederhäftiga sak.

Posted on: 2006/8/15 17:09
Mitt svar på Bodströmsamhället:
Bli kriminell nu! snart kan det vara försent.

Anonym

See User information
Ja det har jag. Och jag anser att det bara är blaha blaha.

Posted on: 2006/8/15 17:21

Anonym
Quote:

NoMoreWar wrote:
Ja det har jag. Och jag anser att det bara är blaha blaha.

Ok, du är väl kanske för "programmerad" då, som ni brukar säga.

See User information
Om du säger det så måste det ju vara så

Posted on: 2006/8/15 17:25

Anonym
borde det inte finnas en regel också för att hålla sej till topicen

Anonym
Quote:

neurook wrote:
borde det inte finnas en regel också för att hålla sej till topicen

Jag rekommenderade också material som jag tycker är bra att visa för folk som är så insatta i konspirationsteorierna kring 9/11, och då särskilt Loose Change. Så det är väl ontopic.

See User information
zpz <-- Lycka till med att klamra dig fast vid den officiella teorin, den är snart totalt sågad! Men det vet ju inte du nåt om..!!

Sågningarna av Loose II är ju inget mer än lögn..

Som denna:

Loose Change describes in detail elements of Operation Northwoods, but doesn't draw any conclusions from it at this point in the film. Operation Northwoods is often cited as evidence of two conclusions:

* The US officials have demonstrated an ability to contemplating US civilians in a false-flag operation in order to achieve objectives.
* That one or more of the jetliners commandeered on 9/11 were replaced by decoy military aircraft. The original planes landed and deboarded, while decoys were used to fly into buildings.

Operation Northwoods is evidence for the first conclusion but not for the second one. Perhaps a failure to understand this distinction has inclined the makers of Loose Change to be fooled by hoax theories about the attack.

Då man inte vet exakt vilka plan som flög in i WTC så kan man ju inte dra några slutsatser om planen blev utbytta eller inte, dom som har gjort sågningen av Loose II utgår ju ifrån att det är rätt plan som flugit in i WTC!!? Även om Northwoods bara täcker ett av ovan påståenden så är det hur som helst ytterst allvarligt!

Posted on: 2006/8/15 19:39
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
zpz är säkert mycket Medveten om att den Alternativa informationen håller på att

väcka många Människor och att det är farligt för Makten.

Men är inte intresserad av att det sprids vidare.

Vi kan få hållas så länge vi inte blir för många !

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper