vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Några små hemligheter om tandvården.
#1


See User information
Först och främst...
Det handlar inte om att de vill få din tand lagad.

Tandvård som koncept är ett väldigt nytt påfund rent historiskt. Eller är det ett mirakel att våra tänder lyckades hålla fram till våran nutidshistoria? En resonabel slutsats kan vara att vi helt enkelt inte behöver tandvård i dess moderna form. Visst, en tand kan antingen slås ut eller ibland behöva dras ut. Knappast något vi behöver en hel yrkeskår för.

Så varför har vi då så många tandläkare?

Idén bakom tandvården är mer psykologisk.

Grejen är att du som barn under ofta maktlösa omständigheter tvingas sätta dig i en stol varpå nån jävel du inte ens känner sätter igång och BORRAR i dina tänder.

Att fucka med en varelses tänder, lika mycket hos människor som hos djur, rubbar självkänslan hos denna på ett djupare plan i våra medvetanden. Djupare än vad du kanske vågar föreställa dig. De flesta av oss kan inte ens minnas eftersom det är så pass förtryckt. Hur många av er kan ärligt talat påstå att ni minns i detalj erat första tandläkarbesök? Det finns anledningar till varför din hjärna valt att inte minnas det ögonblicket.

Fria unga psykologiska aspekter av dig kramas sakta ihop och du går ut från folktandvården som en svagare individ än den du var innan. Låt oss jämföra med hur en hund skulle uppföra sig efter samma typ av procedur. Inte riktigt lika svårt att föreställa sig den slokna svansen eller hur? Varför skulle det vara annorlunda för en sjuårig pojke som bara vill leka och ha kul?

Det blir mer intressant än så...

Lägg ihop detta med på vilket sätt tandvården genom pengar och politik skapat ett helt koncept där det anses vara normalt att låta en tandläkare med tre gånger så hög lön som dig själv sitta i lugn och ro och göra ännu större hål i dina händer än vad du redan hade.

Dessutom låter vi denna "expert" sedan fylla dessa hål med ämnen som är giftiga för våra kroppar. Detta anses vara så acceptabelt att det till och med tillåts växa fram en hel industri kring detta område, som vi dessutom själva betalat för med våra skattemedel. För övrigt har denna del av läkarvården aktivt privatiserats med hjälp av våra så kallade folkvalda senaste tiden, så att deras polare utanför riksdag och regering ska få tjäna lika mycket pengar som dem.

Om du tror detta är en slump så ljuger du för dig själv.

Det är terroristerna i våran egna sociala struktur vi måste bekämpa, inte de påhittade terroristerna i Afghanistan.

Välkommen till sanningen.

Posted on: 2007/2/24 20:40

Edited by admin on 2007/2/24 22:16:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Några små hemligheter om tandvården.
#2


See User information
Bra skrivet tycker jag!

Jag har tidigare idag pratat med några kring detta med tänder - och jag nämnde mina minnen från hur det var vid det som antagligen var mitt försat tandläkarbesök, under 60-talet.

I Skärhamn på Tjörn, i en gammal träkåk som antagligen hade varit en affär eller något en gång i tiden - först sitta som en palt i ett stort öde väntrum på hårda pinnstolar - det man hade framför sig var en Stor stor dörr in till den Jättestora lokalen - det var som dödens väntrum. När de hade låtit en pinas i tillräcklig längd så öppnades den stora vitmålade dubbeldörren sakta och "Det är dags..." - när man kom in över tröskeln så var det en stor öde lokal, som om det hade varit ett gammalt slakteri eller något - golvet var stenbelagt, och jag kommer mest ihåg att det var så öde och himla stort, metallbord och andra saker av metall, jag vet inte vad det varit för något... högt i tak - mitt i det det annars tomma rummet, 7-10 meter in, stod en liten kort hård tandläkarstol, som man fick promenera till med sina darrande ben. Intill stolen stod HAN, som inte sagt ett ord - utan bara skulle göra sin skarprättning - det var en skrämmande upplevelse... han var TYSK, hade väl kommit undan som krigsförbrytare och kunde nog plågkonsterna innan och utantill. Intill stolen stod Instrumentet - som gick på stora trissor och var banddrivet - jag visste att det var ingen återvändo, han skulle använda den, begå sitt övergrepp mot lilla mig...


Posted on: 2007/2/24 21:16
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Några små hemligheter om tandvården.
#3


See User information
Har låtit tandläkare borra i mina tänder ibland, har dragit ut en tand med längst bak i käken. Men det där med visdomständer, man kan väl bli väldigt sjuk om de blir inflamerade, för det är det väl bra med tandläkare.

Men hela systemet med flourtantar och att tvingas på till tandläkaren en gång varje år, och vad det tjatas om tandläkare i media hela tiden.

Man ser äldre personer i Sverige med vita och fina tänder.
Medan i andra länder har folk ofta mycket sämre tänder rent utseendemäsigt, kanske bara att de har ännu grymmare tandläkare?

Är flour dåligt för tänderna, har inte kommit fram till någon enkel slutsats. Sett en del filmer och läst litet men inte fått sett någon direkt förklaring till varför det skulle vara skadligt.

Posted on: 2007/2/25 4:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Några små hemligheter om tandvården.
#4


See User information
det enda jag har hört är at flour har anklagats för att eventuellt vara cancerframkallande ..skelettcancer.men att det inte är särskilt "fastställt."
andra hävdar att de är i så små doser att det inte spelar någon roll, redan där har man väl erkänt att något dåligt är det väl med flour. En del tandläkare säger att flour är nödvändigt för att inte få hål. Man kan fråga sig hur lång tid det tar innan hålen kommer. jag fick för säkert 8 mån sedan höra att jag hade begynnande hål
och har sen dess inte använt flour i tandkrämen och de har inte blivit hål ännu iaf.

fick precis en begynnande hypotes i huvudet,,
man kan fråga sig om det kan vara så att många outforskade medel/tillsatser i maten
ger hål i tänderna, så att man snarare borde fokusera på maten och då menar jag inte att socker är boven, utan att vissa tillsatser borde logiskt sett antingen fräta(konstiga syror) eller slå ut tandens naturliga skydd? om det förhåller sig på detta sett, ser jag det som mer
intressant att utesluta tugga tuggummin/äta mat med tillsatser /kemiskt framställt/avfall", snarare än att fokusera på om det är flour i tandkrämen eller inte, vad gäller förebyggande av karies.

jag träffade en tandläkare som påstod att flour var det bästa som hänt tandvården. hm. om man utgår från att han har rätt kan man alltid ifrågasätta vilket som smärtar mest att dra ut en kariesdrabbad tand (utdragningar är inte ens frekvent nödvändigt)
eller att dö i ålågor vid unga år för att skelettet urkalkats?
å andra sidan kan det ju vara som det påstås att små doser inte gör en fluga förnär.

Posted on: 2007/2/25 21:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Några små hemligheter om tandvården.
#5


See User information
PROVOCERA MERA:

Nu hoppar jag över citeringen och går direkt till mitt inlägg:

Jag tycker att det var ett väldigt intressant inlägg. Främst det där att man inte minns sitt första tandläkarbesök.
Nu är inte min avsikt att älta gamla oförrätter från min barndom men ett illustrerande exempel dök upp i mitt huvud, ett exempel som enligt mig verkligen skildrar hur förnedrande man kan uppleva den typ utav grej du beskrev. Hur kroppen ställer in sig instiktigt till något men någon över en arbetar emot en och bokstavligen tvingar in gift i käften på en.

När jag var liten hade jag en gång i veckan floursköj på dagis som femåring. Det var på torsdagar och jag minns att jag hela veckan, ju mer det närmade sig tors var gråtfärdig av ångest jag hade panikkänslor och flykt i mig när jag hörde ordet "torsdag". Proceduren gick ut på att vi alla barnen skulle sätta oss i en triangulär soffa och alla barnen satte sig ned medan en dam med flour gick runt och dela ut en liten plastkopp. jag vet inte vad det var. men än idag minns jag denna plastkopp och vilket trauma detta var.förutom en brandgrej är detta det mest traumatiska jag minns från min barndom! det är fatktiskt sant. sen blev man tvingad att efter ransonering ta in detta onatulgira skölj i munnen medan dagisfröknarna tittade på. vi fick instruktionen att ABVSOLUT INTE UDNER NÅGRA OMSTÄNDIGGER SVÄLJA, men två min skulle det vispas runt. (man kanf råga sig varför det poängterades så starkt att man inte skulle få ned det i kroppen? Gift eller vadå?
Två min vispa runt är en rätt störd uppgift.det var fruktansvärt och jag klarade det inte utan sprang ut ur rummet och dagisfrökarna tvingade in en igen trots att jag förklarat att någon oförklarlig klump i halsen infann sig på torsdagar vid denna tid. Det var alltid just denna tid och denna klump i halsen gjorde att det var omöjligt att skölja utan att svälja. Alltså min instinkt hade gjort det omöjligt för mig att delta i proceduren. fröknarna ville förstås inte lyssna och hade oerhörda problem med mig-som by the way var den enda i gruppen som vägrade.
Man kan fråga sig varför ett litet barn på fem år reagerar så starkt
på detta.

för det första är väl knappast munnen gjord för att ha saker i sig i två min utan att svälja?

För det andra är väl det som ska vara i munnen till för att sväljas och om det är så orubbligt panikartat över det hela att det inte får sväljas under några omständigheter kan man fråga sig varför man ska "inta" det överhuvudtaget?

en tanke som väcks tycker jag är.
var det flouret eller en eventuell känsla av förnedring som hindrade från att delta i den lilla proceduren?

varför tvingar man barn till att göra något som de får panik över och instiktivt känner är fel?och till och med fysiskt omöjligt.

Posted on: 2007/2/25 21:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Några små hemligheter om tandvården.
#6
Amen!

Och där sitter amalgamet, kompositmaterialen och den flora av nervgifter som används precis där det avses!

Och vad hägrar mer än något annat hos kvacksalvarna (= de som nasar kvicksilver)? Jo, en helt annan metall... Guld!

* med praktisk arbetserfarenhet från dentalbranschen... också.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Några små hemligheter om tandvården.
#7


See User information
och kompositen innehåller aluminium.

Posted on: 2007/2/26 10:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Några små hemligheter om tandvården.
#8


See User information
Ding dang!

Hmmm...
So do you have any tips on Bra Tandvård?

I mean, I got a head full of lead, although a woman I now who fought against almagalm in the 70s and 80s says to take alot of antioxidants to clean the bosy of the toxins, I agree, the WHOLE medical community is one big mess, the way I see it.

Posted on: 2007/2/26 21:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Några små hemligheter om tandvården.
#9
Quote:
varför tvingar man barn till att göra något som de får panik över och instiktivt känner är fel?och till och med fysiskt omöjligt.


Därför!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ivan_Pavlov

Följ länkarna på sidan.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Några små hemligheter om tandvården.
#10


See User information
Enligt vad jag har läst här och på andra sidor tidigare så gör fluor att man får svårare att sätta olika händelser och fakta i sammanhang. Det verkar förvirrande, desorienterande alltså. Och det är ju bra om man vill tuta i folk uppenbara lögner genom massmedia... Sluta med fluortandkräm är mitt råd. Det finns gott om alternativ, bla från tex Weleda.

Posted on: 2007/2/26 21:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Några små hemligheter om tandvården.
#11


See User information
Lite info om fluor, bland annat från det vederhäftiga vaken.se...:

Trådar:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... de=flat&order=ASC&start=0

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25235#forumpost25235


Jag hörde här om dagen att Dr. Faulkes som propagerade kraftigt för användandet av flour bad om ursäkt på sin dödsbädd för nått år sen och det här var det bästa jag kunde hitta om det.

Det står om andra intressanta ämnen också men det jag letade efter står när man scrollat ner lite över hälften av sidan!.

http://www.bodybuilding.com/fun/kosloff2.htm

Some years back, a myth was created that adding fluoride to the water would prevent tooth decay. Fluoride is a toxic chemical that is painted on children's teeth, and, among other things, is responsible for causing cancer. The man who heavily promoted fluoride when it became law, Dr. Faulkes, passed away a few years ago. On his deathbed, he expressed great regret and said that he was sorry he ever told people to use fluoride.

Both he and Dr. Hardy Limeback from Canada had been significant promoters of fluoride and have both issued apologies concerning their support of fluoride. They stated that they did not accurately check the opposing scientific date before speaking out of behalf of fluoride. They were just not properly informed. So why do we use it?
-------------
Harvard Study: Strong Link Between Fluoridated Water and Bone Cancer in Boys

http://www.infowars.net/articles/October2006/131006Fluoridated
----
Om tvångsmedicinering via dricksvatten!

Statens beredning för medicinsk utvärdering:
http://www.sbu.se/Filer/Content0/publ ... karies_2002/kapitel_9.pdf

Till och med det soliga Karlstads kommun inser att det kan finnas risker med att tvångsmedicinera befolkningen:

http://www.karlstad.se/miljo/vatten/fluor.shtml

Tror dock inte att någon av dessa är ett piss medvetna om de effekter där fluor negativt påverkar vår vilja att tänka aktivt och självständigt. Läsvärt av klokast.se:

http://www.klokast.se/Nyhet/2006/Mass0601.html
----
Japp själv använder jag Weledas tandkräm och att skaffa mig en vattenrenare är nått jag tänkt på att skaffa länge, men det är ju rätt stor skilnad på att tänka och göra! Jag inbillar mig att vi är långt ifrån värdena som uppmäts i t.ex USA:s kranvatten men men.
Medans vi ändå håller på och surrar om flour kastar ja in en länk till.

Harvard Study:
Strong Link Between Fluoridated Water and Bone Cancer in Boys
http://www.ewg.org/issues/fluoride/20060405/index.php

(WASHINGTON, April 5) — Boys who drink water with levels of fluoride considered safe by federal guidelines are five times more likely to have a rare bone cancer than boys who drink unfluoridated water, according to a study by Harvard University scientists published in a peer-reviewed journal.
-----
http://www.geocities.com/SoHo/Study/2653/dafreeworld/fluor.htm
http://www.2000taletsvetenskap.nu/special/fluor.htm
----
Jag använder " Tea Tree Toothpaste " som går köpa i Hälsokostbutiken.

[...]

Mot tandsten har jag hört att det skall gå att skjölja Munnen med Olivolja upprepade gånger !

[...]

----
The Fluoride Deception (Interview With Christopher Bryson)
http://video.google.com/videoplay?doc ... 9988&q=Fluoride+Deception

In this video, Christopher Bryson, an award-winning journalist and former producer at the BBC, discusses the findings of his new book The ... all » Flouride Deception.

EARLY REVIEWS of The Fluoride Deception:

"Bryson marshals an impressive amount of research to demonstrate fluoride?s harmfulness, the ties between leading fluoride researchers and the corporations who funded and benefited from their research, and what he says is the duplicity with which fluoridation was sold to the people. The result is a compelling challenge to the reigning dental orthodoxy, which should provoke renewed scientific scrutiny and public debate."
----

Fluoret finns i dricksvatten i varierande mängder beroende på vart vi bor i landet, det diskuterades tom om fluor skulle tillsättas dricksvatten i allmänpreventivt syfte för 15-20 år sedan.
Nomenklaturen om godkända kemikalier för vattenrening i kommunala vattenverk finns på livsmedelsverket.
Själv har jag en hembyggd Schaubergerinspirerad mojäng som plockar det mesta, källvatten i sumpan de ni.
----

Länk:
http://home.swipnet.se/dalaberg/infor ... ida/informationssida.html
----

Posted on: 2007/2/26 22:07
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Några små hemligheter om tandvården.
#12
Och vem/vad tvinngar er till tandläkaren? Har ni ingen egen vilja?
Jag kan inte förstå hur ni kan beklaga er öven något som är frivilligt, Det är helt upp till er att gå dit eller inte.
Varför inte bara använda silver eller c-vitamin

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Några små hemligheter om tandvården.
#13


See User information
Quote:

Butter wrote:
Och vem/vad tvinngar er till tandläkaren? Har ni ingen egen vilja?
Jag kan inte förstå hur ni kan beklaga er öven något som är frivilligt, Det är helt upp till er att gå dit eller inte.
Varför inte bara använda silver eller c-vitamin


Vem har sagt att den går till tandläkaren - har du ingen egen läsförmåga...

Posted on: 2007/2/26 23:44
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Några små hemligheter om tandvården.
#14
Quote:

novax wrote:
Quote:

Butter wrote:
Och vem/vad tvinngar er till tandläkaren? Har ni ingen egen vilja?
Jag kan inte förstå hur ni kan beklaga er öven något som är frivilligt, Det är helt upp till er att gå dit eller inte.
Varför inte bara använda silver eller c-vitamin


Vem har sagt att den går till tandläkaren - har du ingen egen läsförmåga...


Hmm vem är DEN i ditt inlägg?
Skriv så man förstår så får du svar.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Några små hemligheter om tandvården.
#15


See User information
Quote:

Butter wrote:
Quote:

novax wrote:
Quote:

Butter wrote:
Och vem/vad tvinngar er till tandläkaren? Har ni ingen egen vilja?
Jag kan inte förstå hur ni kan beklaga er öven något som är frivilligt, Det är helt upp till er att gå dit eller inte.
Varför inte bara använda silver eller c-vitamin


Vem har sagt att den går till tandläkaren - har du ingen egen läsförmåga...


Hmm vem är DEN i ditt inlägg?
Skriv så man förstår så får du svar.


min bäste butler, läs noga nu... du har skrivit "...vem/vad tvinngar er ..." ("tvinngar" också, så jag fick tolka det...) - du talar om "er" - det är just det jag refererat till - du hänvisar till några, som du kallar för"er". Då är det riktig svenska från min sida att skriva "Vem har sagt att den går till tandläkaren..."

Se upp så jag inte som god samhällsmedborgare skvallrar för Dr Klot.

Posted on: 2007/2/27 1:35
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Några små hemligheter om tandvården.
#16
Fina saker ifrån England.
http://www.berkeywater.com/start.main.html

Tar bort alla föroreningar till under upptäckningsbara mängder.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Några små hemligheter om tandvården.
#17
Jag ifrågasätter det där med frivilligheten.

Tänderna pajar pga

1. Vanvård, dvs. idogt borstande från tidig ålder.
Det är skillnad på att borsta tänder för att hålla munnen och tänder fräscha och för att Colgate vill det!

2. Socker!!! i allt som folk stoppar i sig.

3. Urlakning av skelettet, här kan finnas ett samband med långvarig exponering av EMF + kalkbrist av flera orsaker, även det kostrelaterat. Mineraliseringsskador kan uppstå pga detta.

Men enligt vanlig tandvård är ju förstås mineraliseringsskador
bara nåt som är och som sker av en ren slump!


Det finns bra tandläkare också som är före sin tid, som vill hjälpa människor och som inte är intresserade av att nasa kvicksilver eller gräva guld:

http://www.naringsrad-naringsron.com/rotfyll.html

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Några små hemligheter om tandvården.
#18


See User information
Håller med Wikhall... en del har även tandskador, utslagna tänder etc. - då kommer massa giftiga saker, och plomber som löses ut på grund av spänningen mellan olika metaller - ädla/oädla metaller- stiften i stifttänder löses upp, metallerna vandrar ut = in i kroppen...

USA:s FDA testar mat och vatten

Resized Image

USA:s Food and Drug Administration (FDA) har godkänt användning av fluor i vatten som säljs på flaska som skydd mot karies. American Dental Association lovordar beslutet medan andra fasar för effekterna på hälsan.

Vatten på flaska innehåller mellan 0.6 och 1.0 mg/L fluor totalt och etiketten kommer att läsa: "Fluor i dricksvatten kan minska risken för karies." FDA förklarade att detta vatten får inte användas för små barn.

"Detta ger konsumenten intrycket av fluor i flaskvatten är ofarligt för hälsan enligt FDA's studier - och det är inte sant." sa Paul Beeber, president för New York State Coalition Opposed to Fluoridation, Inc. "Det är sjukt!"

"Det är sjukt!"

Från http://www.kanariefaglarna.com/index. ... task=view&id=97&Itemid=40

Posted on: 2007/2/27 11:20
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Några små hemligheter om tandvården.
#19


See User information
Quote:

joey_division wrote:
PROVOCERA MERA:

Nu hoppar jag över citeringen och går direkt till mitt inlägg:

Jag tycker att det var ett väldigt intressant inlägg. Främst det där att man inte minns sitt första tandläkarbesök.
Nu är inte min avsikt att älta gamla oförrätter från min barndom men ett illustrerande exempel dök upp i mitt huvud, ett exempel som enligt mig verkligen skildrar hur förnedrande man kan uppleva den typ utav grej du beskrev. Hur kroppen ställer in sig instiktigt till något men någon över en arbetar emot en och bokstavligen tvingar in gift i käften på en.

När jag var liten hade jag en gång i veckan floursköj på dagis som femåring. Det var på torsdagar och jag minns att jag hela veckan, ju mer det närmade sig tors var gråtfärdig av ångest jag hade panikkänslor och flykt i mig när jag hörde ordet "torsdag". Proceduren gick ut på att vi alla barnen skulle sätta oss i en triangulär soffa och alla barnen satte sig ned medan en dam med flour gick runt och dela ut en liten plastkopp. jag vet inte vad det var. men än idag minns jag denna plastkopp och vilket trauma detta var.förutom en brandgrej är detta det mest traumatiska jag minns från min barndom! det är fatktiskt sant. sen blev man tvingad att efter ransonering ta in detta onatulgira skölj i munnen medan dagisfröknarna tittade på. vi fick instruktionen att ABVSOLUT INTE UDNER NÅGRA OMSTÄNDIGGER SVÄLJA, men två min skulle det vispas runt. (man kanf råga sig varför det poängterades så starkt att man inte skulle få ned det i kroppen? Gift eller vadå?
Två min vispa runt är en rätt störd uppgift.det var fruktansvärt och jag klarade det inte utan sprang ut ur rummet och dagisfrökarna tvingade in en igen trots att jag förklarat att någon oförklarlig klump i halsen infann sig på torsdagar vid denna tid. Det var alltid just denna tid och denna klump i halsen gjorde att det var omöjligt att skölja utan att svälja. Alltså min instinkt hade gjort det omöjligt för mig att delta i proceduren. fröknarna ville förstås inte lyssna och hade oerhörda problem med mig-som by the way var den enda i gruppen som vägrade.
Man kan fråga sig varför ett litet barn på fem år reagerar så starkt
på detta.

för det första är väl knappast munnen gjord för att ha saker i sig i två min utan att svälja?

För det andra är väl det som ska vara i munnen till för att sväljas och om det är så orubbligt panikartat över det hela att det inte får sväljas under några omständigheter kan man fråga sig varför man ska "inta" det överhuvudtaget?

en tanke som väcks tycker jag är.
var det flouret eller en eventuell känsla av förnedring som hindrade från att delta i den lilla proceduren?

varför tvingar man barn till att göra något som de får panik över och instiktivt känner är fel?och till och med fysiskt omöjligt.


Jag kom ihåg det här det hände mig i lågstadiet , jag kom ihåg dom andra barnen var glada men jag och ett par andra var inte alls glada. Dom andra barnen var glada för efter sköljningen så samlade ihop dom här små plastmuggar som kom i olika färger och hade en liten kollektion.

Ja varför tvingar man barnen ta det här även om man inte vill, du borde veta varför om du har bläddrat runt i den här sidan och kollat på artiklar etc.. så fattar man vilket världs system vi lever i.


Keep on praying keep on praying.....

Posted on: 2007/2/27 12:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Några små hemligheter om tandvården.
#20


See User information
Fluorides in drinking water were used by the Germans and Soviets both to keep concentration camp inmates compliant and submissive to authority.

http://www.lazyhorse.co.uk/links/index.html

Posted on: 2007/3/1 10:54
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Några små hemligheter om tandvården.
#21


See User information
tänk egentligen vad sjukt. De säger att man ska använda flour för annars får man hål i tänderna.
Men det vet vi ju inte om det är sant
En annan säger att man riskerar skelettcancer och annan skit om man använder flour
men det vet vi ju inte om det är sant

Hur tänker man då? Är det inte mest rimligt att riskera hål i tänderna?
När två ord står emot varandra och man inte vet vilket som är närmst sanningen.

Posted on: 2007/3/16 2:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
37 user(s) are online (37 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 37

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS