Vakencorner
|
Beviset som fastslår Apollobluffen!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Här kommer det slutgiltiga beviset som otvivelaktigt visar på att USA och NASA bluffat sig genom årtionden.
http://www.youtube.com/watch?v=umEpXKdTm5k
Posted on: 2007/3/12 14:24
|
|||
|
||||
|
Re: Beviset som fastslår Apollobluffen!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
![]()
Posted on: 2007/3/12 14:50
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det var en ovanligt rolig parodi på hur de som inte tror på månlandningen brukar argumentera.
Rekommenderas. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Å vilket jehovasvittne som helst håller med er, ty sanningens fana skall bäras högt.....................
Posted on: 2007/3/15 14:06
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Nu måste jag erkänna en sak. När jag först läste dina inlägg var jag helt övertygat om att vi fått en fjortis som inte kunde utrycka särskilt tydligt om saker och ting men du själv säger att du att du kallas en skäggig gubbe av dina barnbarn. Nu till de otydliga du skrivit. Jag fattar överhuvudtaget inte till vad du syftar på. Att vi skeptiker tycker att parodin var roligt eller att vi skeptiker gillar att parodin gör de som inte tror att månlandningen har inträffat inte är riktigt kloka. Ta och tänk igenom vid ditt nästa inlägg hur det kan uppfattas och skriv sedan så tydligt du kan. Sedan ser jag de men alternativa teorier som mer lika Jehovas Vittnen för likt dem så hävdar ni hela tiden att ni har sanningen 911truth.org, Scholars for 911 truth, pilotsfor911truth.org, 911sharethetruth.com o.s.v. Så självpåtagna sanningssägare är Jehovas Vittnen och de med alternativ teorierna. Visa på en webbsida som har samma åsikter som vi kritiker som har ”truth” i webbaddressen eller på första sidan. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Den var lite rolig faktiskt men jag blev nästan lite skraj för hans röst... gosh... non the less..
Posted on: 2007/3/26 14:11
|
|||
|
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
hehe hehe hehe... rymdmannen kan ju inte resa sig som han gör efter cirka 2:20 min - det ÄR vajer som drar upp honom. Då har det ingen betydelse om det eventuellt skulle gå att ta sig igenom Van Allen-bältena levande. Då vet vi zzz:s - skönt - fast ni har kanske kommenterat snutten innan? Vad säger ni?
Posted on: 2007/5/21 14:26
Edited by novax on 2007/5/21 15:18:22
Edited by novax on 2007/5/21 15:20:25 |
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag är ganska öppen för att detta är fejkat men tycker även att era motagrument ibland låter ganska logiska och vältänkta Jag har inte lagt ner någon energi eller sätt nån film om ämnet på några år nu men jag vill minnas att argumenten som jag andvände när jag var övertygad om att detta var en bluff var bla "flaggan vajar" (finns ingen luft) "stjärnorna syns inte" (finns bara en ljuskälla) "spår på månen av fotavtryck" "van halen bältet" Sedan andra saker som att den väg där det sägs att filmen ska ha spelats in inte fanns innan utan har tillkommit av all tung trafrik och att Neil ska ha erkänt detta en gång när han var berusad för en granne.. Jag tycker inte på något sätt att dessa argument är löjliga eller dumma men det är mycket möjligt det finns en logisk förklarning till alltsamans. jag hittade en del på en sida som hette "badastronomy" vissa grejor fattade jag andra inte... Bra teori tycker jag och inte alls löjligt! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har ännu inte riktigt bestämt mig om vad jag står i denna fråga, jag har nog ändrat mig minst 2ggr beroende på vilken information man läst/sett..
Kan hitta väldigt bra argument för att USA inte har varit där och en del av dessa kan passa USA's regering bra i dis-info syfte, för att kunna dölja dom verkliga händelserna/aktiviteterna på månen. Men det finns oxo några argument för att dom varit där men inte nödvändigtvis under dom "officiella" månresorna.. Här senast sa ju Bush och NASA att dom skulle tillbaka till månen vid ca år 2020 om jag inte minns fel och vi som vet hur detta funkar vet ju att, om dom säger att dom skall göra nåt så har dom antagligen redan gjort eller utfört det redan. Hörde för ca 3-4 månader sedan i en intervju med Hoagland på C2C tror jag, han sa att dom redan tömmer månen på Helium3.. Så när dom i massmedia påstod att USA skulle dit igen så visste jag direkt att dom skulle dit för Helium3's skull.. Men eftersom USA's regering alltid har ljugit om allt annat så drar jag nog slutsatsen att dom ljuger även om denna. Dom har/är nog på månen men dom tog sig inte dit med Apollo-projektet!
Posted on: 2007/5/21 18:23
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Flaggan vajar bara när astronauterna är där och rör på den. Titta här om du kan se något vajande när astronauterna inte står vid flaggan: http://www.youtube.com/watch?v=ulfZUOqDSgU Quote: "stjärnorna syns inte" (finns bara en ljuskälla) De syns inte för att de är för ljussvaga för att exponeras på filmen. Exponeringen är anpassad för det ljusa månlandsskapet. Quote: "spår på månen av fotavtryck" Varför skulle det inte kunna bli fotavtryck på månen? Quote: "van halen bältet" Passeras tillräckligt snabbt för att inte utgöra någon allvarlig fara. Quote: Sedan andra saker som att den väg där det sägs att filmen ska ha spelats in inte fanns innan utan har tillkommit av all tung trafrik och att Neil ska ha erkänt detta en gång när han var berusad för en granne.. say what? Quote: Jag tycker inte på något sätt att dessa argument är löjliga eller dumma men det är mycket möjligt det finns en logisk förklarning till alltsamans. Ja anledningen till att konspirationsteorierna fortfarande lever kvar beror på okunskap i ämnet fysik.
Posted on: 2007/5/21 18:35
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du har ett föredömligt "öppet sinne".
Posted on: 2007/5/21 18:35
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Som tex. att man inte kan använda vajrar?
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Tack, tyvärr kan man inte beskylla dig för det..
Posted on: 2007/5/21 18:48
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det som påstås vara vajrar är antennen på rymddräkten. I den sista sekvensen så håller han i den andra astronauten när han tar sig upp. Det syns tydligare när det är filmat från en annan vinkel, börjar 44 sek på den här filmen: http://www.youtube.com/watch?v=5JyJf3lA5TA Precis i slutet har du det inzoomat och då syns det ännu tydligare att han stöttar sig mot den andra astronauten. Jag borde väl inte egenligen inte svara dig som inte gör mycket annat än att spruta ur dig skällsord och hot, och inte kan formulera argument, men men...
Posted on: 2007/5/21 18:49
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Säkert, zink.
![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Sluta kalla mig zink ditt äckel.
Posted on: 2007/5/21 18:53
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
ZPZ jag har inte tillräckligt med kunskap för att diskutera detta ämne men finner frågorna lika intressanta som svaren...
Jag har hört att det ska ha synts en Coca cola burk oxå ? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
hahahahahahahahhaaha Jag vet i fan vad som är så kul igentligen men kul svar var det hahahahhahahahaahha |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Här är en intervju från "RBN" med Bart Sibrel som gjort 3 dokumentärer om månlandningen och hävdar att han kan bevisa att de bluffade.
http://arcticbeacon.com/audio/2005/20 ... RBN/1115-2005-RBN-Hr1.mp3 http://arcticbeacon.com/audio/2005/20 ... RBN/1115-2005-RBN-Hr2.mp3
Posted on: 2007/5/21 19:05
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Här kan ni se antennen.
Den är tunn och platt och syns därför bara tydligt i vissa vinklar. http://www.clavius.org/aldrinant.html
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Synd för honom att han inte kan det då.
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jo att det var antenn det såg man ju direkt i videon som gavs först i tråden - jag var förvånad att de tydligen ville säga att det var en vajer som skymtade fram - det var dåligt gjort, ganska absurt. Du had inte behövt visa på antennen... det vet vi sedan länge att de hade antenn där - helt klart det som syns. Det jag tyckte var bra är sekvensen som visar på att han tar sig upp till synes automagiskt... = vajer.
Posted on: 2007/5/21 20:36
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login