Vakencorner
|
Komiker Peter Wahlbeck 'vaken'!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Upptäckte just till min förvåning att Peter Wahlbeck, stå-uppare, komiker och artist, verkar någorlunda 'vaken'!
Han är känd för att skämta om allvarliga saker, oftast mycket kritisk mot 'män i kostym' och moderater osv osv. För er som sett Film, TV & Kalender Für Alle-projekten som gick på TV på mitten av 90-talet, så var ju pyramiderna en stor grej, samt pyramiderna bak på endollarssedeln kunde ses skymta förbi i vignetterna till alla dessa projekt. Så nog har herr Wahlbeck varit vaken en längre tid! Såhär skriver han på sin hemsida (http://wahlbeck.se/lankar/) om David Icke: Quote: Denna hemsida informerar om världens största konspirationsteoretiska författare och hans verk. Här kan du läsa och baxna av de mest fantastiska teorier. David Icke levererar påståenden som är för mycket för att vara sanna men som ändå låter helt övertygande. Han trollbinder! David Icke är en av dom som inspirerat mig i skapandet av olika karaktärer. Efter att ha läst hans bok ”Sanningen ska göra er fria” 1998 skrev jag en sketch till Cabaré für alle på Mosebacke. Det var Hasse-klas som intervjuade Sailor Karlson om vapen framställning och den vita mannens erövringar. David Ickes konspirations analyser är väldigt stimulerande för fantasin i mitt konstnärskap. Ickes analys om hur konflikt-situation och lösning är ett makt utövande knep som hela världens är indragen i är ett faktum. Att först skapa en allvarlig konflikt som leder till våld för att sedan komma med hjälp i form av våld är så enkelt. Med hjälp av framförallt religioner håller ondskans män och världens vapenproducenter världen i ett hjärngrepp. Tycker definitivt att ett s.k. infopaket skall skickas till denne mannen då han är god vän med många stora namn inom mediabranschen och kan säkert vara ett gott inflytande på dom! Vad tror ni?
Posted on: 2007/5/10 14:44
|
|||
|
||||
|
Re: Komiker Peter Wahlbeck 'vaken'!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ge han ett infopaket...
Posted on: 2007/5/10 15:44
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
han driver ju med den politiska korrektheten
det är inget annat en vaket http://www.youtube.com/watch?v=zNjdbHE_2GI http://www.youtube.com/watch?v=ISkqkHjNfao |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ur en intervju jag hittade med Peter Wahbeck:
Tror du mycket på konspirationsteorier? - Jag tror inte på konspirationsteorier jag är fullständigt övertygad om dem. Kolla bara vad de gör med dagens människor. De bara fördummar dem och sätter dem framför en massa olika datamaskiner. De blir bara som robotar allihopa. Jag är helt övertygad om att de bara vill microchippa oss och bara styra oss in stora jävla fångstläger. Hela tiden gör de ju så att människor bara får en liten marginal att leva på. De tvingas in i det, vare sig de vill de eller ej. Det finns ingen annan väg att gå. De lägger ner och de lägger ner. Precis det som sker här i Rumänien t ex där de lägger ner gruvor. Det blir bara hårdare och hårdare livsvillkor för alla. Det är precis dithän de vill, de som leder konspirationen. Det är jävla onda människor. Läs mer här: http://www.flare.nu/flare/ezine/intervju/peter.html
Posted on: 2007/5/10 18:04
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Man behöver nog inte ens fundera på om Peter W är vaken eller inte, kolla in hans länkarkiv, han länkar ju till Graham Hancock samt till NEXUS ! Han är definitivt vaken!
Skulle sitta fint med en länk till vaken i hans arkiv. ![]()
Posted on: 2007/5/10 21:11
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Frågan är om han är vaken när det gäller 9/11 och Estonia, m.m. Vore intressant att veta...
Posted on: 2007/5/10 21:45
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Efter att varit gäst på Vaken under ett tag så funderar jag på om det inte vore bättre om Wahlbeck skickade ett infopaket till ungefär 50% av besökarna här!
Han ligger väl ungefär en halv mansålder i förväg när det gäller information och upplysning om de verkligt fejkade fällorna i det svenska samhället just nu. Till skillnad från många dubbelmoralister och provokatörer utan verklig insikt. Men skicka det ni som vill. Jag vill inte vara ett hinder men det blir lite löjets skimmer över det hela när man bara ser trädtopparna utan att inse att det finns en skog under dem. Peter is King!
Posted on: 2007/5/11 0:08
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
annars har jag ett very special mode only 4 u. Tel me pal,?Just nu...heheh
Posted on: 2007/5/11 0:23
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det ligger en del i det |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Persbrant
bröderna birro laleh (Sen tror jag han fotbollsexperten på SVT har fattat en del han där från jugulsavien eller nåt) |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
sale: Ofattbart! Du tar priset i märkliga associationer och i obegripliga bisatser. Det måste vara rökskadat gods ovanför kragen som ställer till det för dig Sale! Vad menar du egentligen med ålder "inne"? Att jag är för gammal för att förstå ungdomens trender där silikonfyllda läppar, hjärnor och bröst blir till moderiktiga brösttoner där politiskt korrekta ståndpunkter är på menyn för dagen? Jag förstår varför ungdomen inte har kommit till insikt. 1. De som har makt och vill tjäna stålar vill givetvis att deras köpkraft håller sig på mattan kunskapsmässigt! (Warning)! 2. Det är viktigt för makteliten att separera generationerna för att inga tidigare begådda misstag eller fantastiska upptäckter om livets lögner skall kunna föras vidare! (Code red)! Det är under punkt (2) jag definitivt klassar in dig och ditt uttalande just nu. Det är mycket allvarligt att du genom att spela tuff och anspela på min ålder som en nackdel i själva verket spelar makteliten i händerna. Riktigt korkat faktiskt! Special "mode för you"? Förklara gärna hur du menar! Mode står ju för känslostämning och jag vill ju inte tro att du gråter av gläjde när du ser hur snabbt det går att få dig att framstå som en flummig ordvrängare. Kom igen! Skall du slänga käft så skärp dig eller skaffa en lekkamrat i samma ålder! Det är väl inlägg som ditt senaste som gör att man misstänker att det inte finns så mycket annat att skriva om. Peter is still a King! Livserfarenhet växer med åren, skitsnack dunstar med tiden.
Posted on: 2007/5/11 9:16
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Skulle människor leva i 300 år så skulle alla fåniga bedrägerier som eliten gillar att köra på folk inte funka efter 100 år.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vilket är det nu ?Har du bestämt dig? Jag förstår varför ungdomen inte har kommit till insikt. 1. De som har makt och vill tjäna stålar vill givetvis att deras köpkraft håller sig på mattan kunskapsmässigt! (Warning)! Fråga :Vad äter du ? Hur stillar du din hunger.Vad betalar du din internet med...Luft eller maktelitens verktyg?? bumblebee jag är inte tuff du lixom sätter folk i fack ,hur lätt som helst. nu skall jag skriva så även du fattar Ingen piska här inte.jag vill ju inte tro att du gråter av gläjde när du ser hur snabbt det går att få dig att framstå som en flummig ordvrängare. Svar:"Dödsmedel"(ur intellektet/hjärnan) Heriarkirer, fåvälde och diktatur på arbetsplatser. svar::: svar::: Små integrerade, samt självstyrande grupper. Tillhörighet( församling, samfund,förening,PARTI o dyligt. Svar:Ej tillhörighet (att födas är tillhörighet nog) Lydnad (som leder till diktatur), ps. zink Svar:Egen åsikt (inget annat däggdjur har på dig att göra) FISKMÅzzz. Jag slutar här min vän, skall dra i mig en kalvfille nu med svartpeppar ..med vin. För kunde man ALLT men visste inget, nu VET man allt men kan inget.
Posted on: 2007/5/11 9:24
Edited by sale on 2007/5/11 10:12:47
Edited by sale on 2007/5/11 10:18:44 |
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
svar::: Små integrerade, samt självstyrande grupper. Tillhörighet( församling, samfund,förening,PARTI o dyligt. Svar:Ej tillhörighet (att födas är tillhörighet nog) Lydnad (som leder till diktatur), ps. zink Svar:Egen åsikt (inget annat däggdjur har på dig att göra) FISKMÅzzz. Jag slutar här min vän, skall dra i mig en kalvfille nu med svartpeppar ..med vin. För kunde man ALLT men visste inget, nu VET man allt men kan inget. NU hyllas det som förintar allt-- omskapande Plader .kackel,struntparat,svordomar,näspetande osv.??? varför? Svar: Attrahera godheter(DITT attraktionsmönster avgör) Vi är barn av vår tid, Vi är barn av vår tid, Våra tidsfördriv är å slå.....
Posted on: 2007/5/11 10:30
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Sale! Jag förstod det sista du skrev utan problem!
Quote: Jag slutar här min vän, skall dra i mig en kalvfille nu med svartpeppar ..med vin. Men resten? Kan du inte försöka förenkla det du skriver så man hänger med i svängarna! Det blir så himla komplicerat när du skall beta av all världen orättvisor i varje andetag!
Posted on: 2007/5/11 15:04
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Vad menar du?
Posted on: 2007/5/11 17:36
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
haha detta skulle in i tråden "infopaket" ![]() |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login