vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Michael Zand

See User information
"Därför lämnar jag moderaterna för sd"

Den senaste tiden har det skrivits flitigt om mig i pressen. Anledningen är att jag förespråkar en restriktiv invandringspolitik lokalt i Halmstad, vilket lett till ramaskri och spekulationer kring om jag kan vara kvar i moderaterna eller inte. De signaler jag fått från partikollegor är att jag kan stanna i moderaterna bara jag ”håller tyst” om invandringspolitiken. På sådana premisser kan jag inte bedriva politik och därför går jag nu över till sverigedemokraterna. Inför en diskussion om lokal flyktingmottagning på kommunfullmäktiges möte den 26 april flaggade jag för den ståndpunkt jag tänkt förespråka och flera moderater läste till och med upp och berömde mitt anförande på förmötet till kommunfullmäktige.

Den 28 april uppmärksammade media att mitt anförande i invandringspolitiken avviker från moderaternas officiella linje. Plötsligt backade alla mina politiska kollegor från sitt tidigare samtycke. Plötsligt ansåg de sig ha en helt annan värdegrund än jag. Flosklerna haglade och mina partikollegor uttryckte i en artikel i Hallandsposten att de tycker det är ”konstigt” hur jag, som själv är invandrare, profilerar mig i denna fråga. Kanske menar Jönsson att endast personer med svensk bakgrund ska få ha åsikter om invandringspolitik?

Med den kulturella och internationella bakgrund och kompetens som jag har, bl a genom min invandrarbakgrund, anser jag mig ha en god bild av vad invandring handlar om än vad personer som aldrig migrerat har.

Sedan jag kom till Sverige på 80-talet har jag själv sett hur ett harmoniskt välfärdssamhälle utvecklats till ett segregerat och otryggt mångkulturellt samhälle. Segregation är en logisk konsekvens av en politik med en mycket omfattande invandring kombinerat med kravlöshet.

Uppenbarligen ser inget riksdagsparti denna problematik och det blir bara svårare att åtgärda ju längre massinvandringen får pågå. Alliansens uppfattning att arbete är lösningen på världens alla integrationsproblem håller inte heller. Värdesystem som fundamentalt krockar med varandra och som via segrationen tillåts breda ut sig, motverkas inte genom ”arbete”.

Som politiker drivs jag av visioner för hur jag kan förbättra samhället. Med Sveriges bästa som utgångspunkt bedömer jag invandringspolitiken som ett av de viktigaste politiska områdena att reformera. Då kan jag inte låta mig stoppas av en nedtystande partikultur som den moderata. Som folkvald har jag ett ansvar mot mina väljare och det tillgodoser jag inte genom att ”foga mig” i obekväma frågor. Det förtroendet förvaltar jag bäst genom att ta tag i de politiska frågor där det idag finns stora brister.

Inom moderaterna finns inget utrymme för detta och således väljer jag nu att istället engagera mig i sverigedemokraterna (sd). Ett beslut som mina forna, moderata partikollegor har hotat ska leda till problem i mitt privatliv. Därmed bekänner man också sin sanna demokratisyn och sitt stöd till det strukturella åsiktsförtryck som råder i Sverige.

Michael Zand (sd)

http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,1070603,00.html

Posted on: 2007/5/16 6:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Michael Zand

See User information
2007-04-27 14:35
HALMSTAD
Kommunstyrelsens ordförande Carl-Fredrik Graf (m) uttalar sig i dag om att partiet inte står bakom Michael Zands uppfattning i sak eller värderingsmässigt, när det gäller flykting- och invandrarpolitiken.

I samband med kommunfullmäktiges sammanträde i går framförde moderaten Michael Zand att han fullt ut sympatiserar med Sverigedemokraternas flyktingpolitik och syn på invandrare.

– Sverige har tagit emot alltför många invandrare på för kort tid, sa Michael Zand.

Nu på eftermiddagen meddelar Carl-Fredrik Graf att Michael har sagt att han inte står bakom moderaternas syn i flyktingfrågan men att han avser att stödja moderaternas politik i fullmäktige i Halmstad och rösta i enlighet med vad den moderata gruppen kommit fram till.

– Jag har kritiserat Michael för att han valt att utan föregående diskussion i den moderata gruppen ta upp denna fråga först i hjärtefrågor och senast på kommunfullmäktige, kommenterar Graf ärendet i ett pressmeddelande.

– Jag utgår ifrån att Michael i fortsättningen väljer att föra en dialog i gruppen om de grundläggande samhällsproblemen som vi måste lösa, meddelar Graf vidare.

Frågan om en uteslutning av partiet blir först aktuellt om en förtroendevald inte medverkar till de beslut som moderaterna lägger fram till kommunfullmäktige eller aktivt motarbetar moderat politik eller moderata värderingar, enligt Graf.

Läs mer i morgondagens HP

http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=224029

Posted on: 2007/5/17 2:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Michael Zand

See User information
Vilken planet har hon bott på de senaste 20 åren? Mars? Fan vad hon verkar vara fostrad i mental dvala.

Nu är jag ingen SD kille men kan inte låta bli att klistra in några svar på hennes synnerligen politiskt korrekta men ack så fega inlägg.

Quote:
Det sägs att det har med demokrati att göra. Och att det görs i dess namn och för dess skull. Det är väldigt svårt att tycka det. Det vore som om demokrati skulle ha med främlingsfientlighet att göra och sverigedemokrater vore några med demokrati på hjärtat. Då är det lättare att tro att det handlar om mörk politik. Och om en vuxenvärld som inte vågar säga ifrån, ens om dom vuxna är politiker eller har jobb som verksamhetschefer.

Men nu kommer dom. Och här ska dom fatta beslut om ett nytt invandringspolitiskt program. Med dom gamla vanliga hoten om att massinvandring gör att svenskar blir en minoritet och tappar sin identitet. Och mångkulturalism ska det tas avstånd ifrån och aldrig mer permanenta uppehållstillstånd och inga lokala integrationsmottagningar i kommunerna. På årsmötet i Karlskrona är det tänkt att integrering ska bli assimilering. För att avskaffa ”det totalhavererade mångkulturalistiska samhällsexperimentet” och invandrare anpassas till ”det svenska levnadssättet”.

Lika lite som mänskliga rättigheter är något för sverigedemokrater, är det dom gör demokratiskt eller finns det plats för dom i en demokrati. Det enda som skiljer dom från några ännu värre, är ett antal steg ytterligare höger ut. Kan dom stoppa människor ska vi stoppa deras möjligheter till politik. Det är faktiskt vår skyldighet.

Stöveltrampet är tillbaka i Karlskrona, som någon så sant sa.

Anna Karin Leufstedt

http://www.sydostran.se/index.55956---1.html

Några svar:

På torsdagens kommunfullmäktige gick moderata ledamoten Michael Zand upp i talarstolen och deklarerade att Sverige har tagit emot för många invandrare på för kort tid och att bara en bråkdel som kommit hit har haft flyktingskäl.

ROLIGT KILLEN ÄR BÖRDIG FRÅN IRAK OCH HAN SER DET ALLA ANDRA OCKSÅ SER SOM LEVER I VERKLIGHETEN.
Birgitta

krönikören som lurade sig själv Engberg och makarna Myrdal.
1920 hade bland andra ledande svenska politiker Hjalmar Branting och Arvid Lindman undertecknat en riksdagsmotion om att ett rasbiolgiskt institut skulle inrättas i Sverige. Om detta rådde bred parlamentarisk enighet, och redan året därpå kunde således institutet komma till stånd med den ledande mannen på området - Lundborg - som entusiastisk chef. Det kan vara intressant att notera vad en ledande socialdemokrat som Arthur Engberg hade att säga om eutanasi, den mest radikala formen av rashygien som bestod i att avliva "olämpliga" individer. I en debatt om dödsstraffet i riksdagens andra kammare den 7 maj 1921 yttrade den vänsterradikale Engberg bland annat följande (1921 AK 6:39:16):

"Det är min övertygelse, att det moderna samhället nog måste principiellt tillerkännas en rätt att även släcka ett liv. Jag antar, mina herrar, att vi en gång, kanske icke i en så avlägsen framtid, inom samhället tvingas att taga under övervägande att släcka sådana liv, som bestå i ohjälpliga och vanskapade idioter och som från början äro dömda att vara samhället till en börda och alla andra och sig själva till förbannelse. En sådan utväg får naturligtvis tänkas hållas öppen."

Biologen

Jag tror alla är klara över att bli benämnd ”nazist”, är det värsta en människa kan bli utsatt för, när det gäller skällsord. Det finns för närvarande inte något värre skällsord. Att bli kallade nazister är det ultimativt värsta för ett politiskt parti.

Det är också av precis den orsaken som man använder denna beteckning mot oss. För vi är ju dem man hatar, speciellt om man är en så kallad kulturliberal. Är man sedan journalist kan detta bli en helt förödande kombination av förträfflighet.

Och mot dem man hatar, använder man – om man inte har förmågan att hålla igen – de värsta tänkbara glosor.

Så är det språket. För språket har ju blivit utsatt för inflation. Ju oftare man använder ett starkt uttryck, desto svagare blir det.

När ordet nazist skjuts från höften mott ett parti. som på alla sätt opererar på en arena där folket har den politiska makten, blir det ointressant.

När företrädare för Sd liknas vid Adolf Hitler, en av världshistoriens största förbrytare, mördaren med sex miljoner judar på sitt samvete, blir det enda resultatet att man försvagar beskrivningen av Förintelsen – gör den likgiltig.

Ungdomen av i dag, historielös som tyvärr är generellt, har inte någon känsla eller vetskap om Adolf Hitler. I gengäld känner de kanske en eller annan sverigedemokrat. Och den naturliga reaktionen: Jasså, var inte Hitler värre än så. Jamen, då kan han inte ha varit så förfärlig.

Är det slutligen det som Annacarin Leufstedt verkligen vill uppnå – att göra Hitler mera mänsklig? I så fall, var så god.

Mats Thuresson
Sverigedemokraterna

Sverige har en lång tradition av att kunna visa upp en korrekt fasad.
Ett parti som Sverigedemokraterna är därför något av en nationell könsdrift, som skall undertryckas.
Utgångspunkten är, att vi alla innerst inne är rasister, om vi inte blir kontrollerade. Liksom vi blir alkisar hela bunten om vi inte har Systembolaget. Man är rädd för sin egen skugga. Skolorna vågar inte hissa svenska flaggan eller fira jul och frågar man en svensk minister om han är svensk, så skyndar han sig att försäkra, att det är han då rent inte; Han är en blandning av allt möjligt annat.

Demokratins villkor är speciella i Sverige.

Hu-je-da-mej

Posted on: 2007/5/17 23:44

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper