vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Re: Godhet
#1
Jaha, och vad vill du ha sagt med det här då?

Så du menar att godhet och kärlek har med "moral" att göra, eller vadå?

Tror du att t ex en katt, hund, eller något annat djur bryr sig om din så kallade "moral", då de visar godhet, ömhet och kärlek?

Tycker du har fått en hel del om bakfoten. Tror det skulle vara mycket nyttigt för dig att få uppleva meditation på riktigt, istället för dina hemmagjorda "kurser" du laborerar med, och där du försöker att lära ut till andra vad meditation är.

Du verkar uppenbarligen ha fastnat i en mental rävsax, i ditt eget inre ekorrhjul (egot) som bara går runt, runt, runt uppenbarligen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Godhet
#2


See User information
Psilocyber!

Exakt sedan när började katter och hundar åka till Thailand för att ha sex med minderåriga?

Posted on: 2007/5/27 21:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godhet
#3
Är det den gyllende regeln du försöker berätta med din roman?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godhet
#4
Sååja frihetsguiden,...retlig är jag inte, men jag tycker det rimmar dåligt det mesta du skriver.

Du pratar ju som till en treåring, det är väl självklart att inte andra levande varelser bryr sig om begrepp som t ex "moral" och "godhet", förutom den korkade människan. Så du har kommit på det nyligen?

Det har väl inget med förmågan för levande varelser att visa tillgivenhet, kärlek och godhet, som du tycks tro. Eller menar din reptilhjärna kanske att andra varelser inte kan visa kärlek, godhet och tillgivenhet, utan endast människan?

Jag väntar fortfarande på svar från dig på ett par frågor jag ställde till dig, dock i en annan tråd:

(1) Är du upplyst?

(2) Är du en sökare?

(3) Vad är meditation för dig?


Tack/Psilo

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godhet
#5
Frihetsguiden skrevQuote:
Det är "gott" att spara åt sig själv, alltså är det "ont" att slösa på främlingar.


Hmm, det är uppenbarligen din paroll det här,...du menar ju i dina tidigare inlägg jag läst att främlingar inte automatiskt bör ges respekt eller kärlek.

Hmmm, en rak fråga; är du jude? Okm så är fallet, så kan man se det som att främlingar då för dig är "gojim" (icke judar).

Hur är det nu också med det här, är du en sökare, eller upplyst? Hur var det med meditation?

Psilo

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Godhet
#6


See User information
godhet är lika relativt som allt annat..

dock bevisar dina prioriteringar ditt sanna jag som "vilset program" där du både kallar dig själv upplyst och samtidigt begränsar dig själv genom uppdelning av tid, personers ursprung osv..

jag vill inte vara elak mot dig "guiden" men genom att kalla sig "modern gnostiker" och sedan kalla sig "frihetsguiden" är som att kalla sig för gud och djävulen på samma gång..

är du vän med micron eller hur kan du vara så kluven??

Posted on: 2007/5/28 21:17
Heil Micro och vaken.sekt.!!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Godhet
#7


See User information
jag har bättre avsikter för mina gener än att klona dem till slavar för den eliten du stolt underkastar dig..


kalla det trend eller vad du vill, men faktum är att du skulle behöva guide'a dig själv till frihet innan du ska guida andra..


inkonsekvent..?? är slaven med barn konsekvent då elleR?

Posted on: 2007/5/28 22:11
Heil Micro och vaken.sekt.!!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godhet
#8
Verkligheten är en illusion som eliten gillar att sälja till sin boskap, en "konsensus grej". Det är fullt möjligt att få folk och vilja tro allt möjligt, tom. tycka att det är kul när man ljuger dem rakt upp i ansiktet och skinnar dem ordentligt. Nästa trick som kommer är: Kan man få folk och kliva på järnvägsvagnen till lägret med den stora skorstenen "för deras eget bästa".

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godhet
#9
Quote:
Verkligheten är en illusion som eliten gillar att sälja till sin boskap, en "konsensus grej". Det är fullt möjligt att få folk och vilja tro allt möjligt, tom. tycka att det är kul när man ljuger dem rakt upp i ansiktet och skinnar dem ordentligt. Nästa trick som kommer är: Kan man få folk och kliva på järnvägsvagnen till lägret med den stora skorstenen "för deras eget bästa".


Konsensustrans kallas det visst, läste jag nyligen.

Apropå det där lägret du talar om så hävdar vissa källor att detta lägret i själva verket var ett semestermål
http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=6529&forum=12

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godhet
#10
Kära guiden, det är ju du som insinuerat på att du skulle vara upplyst, det är därför jag ställer frågan till dig. Skall då JAG behöva definiera vad upplyst betyder? Vet du inte vad det är, eller?

Kan du inte svara på raka frågor?

(1) Är du upplyst, eller är du inte upplyst? (Skall det vara så svårt att svara på det?)

(2) Är du en sökare?

(3) Vad är meditation (för dig)


Sedan är jag ändå är igång så vill jag säga det att hur kan du stå för kapitalism, och i samma veva mena dig vara en "frihetsguide",...en som skall guida en person emot "frihet"?

Sedan, du är ju inte fri själv, hur kan du då försöka göra andra fria?

Näää hähähäh ha ha ha ha ha...det där håller inte!! Du som stor andlig ledare med en årsinkomst på 79 700 kr, bryr dig om kapitalism, vill göra folk fria??(!)?

Nä det är väl snarare så att frihetsguiden, en stackars fattig student, "som aldrig fick det där jobbet", vidtar åtgärder för att få in lite stålar. Han kommer såldes på den geniala idéen att starta ett "nätverk" som låtsas hålla på med kurser i meditation. Kurserna går till så att de är vanliga e-mail som skickas till "den studerande" från den store andlige ledaren frihetsguiden.

Frihetsguiden såg till att kursavgiften på 200 kr skall alltid anges som "gåva" till frihetsguiden, för då slipper han ju betala skatt.

Så här tänkte alltså frihetsguiden tillfälligt klara ut sin svåra personliga ekonomi,...för på 79 700 kr om året kan man ju inte leva på tänkte han...

Slut på sagan om frihetguiden...

Mäster Psilo

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godhet
#11
Jag tror jag ska starta en ny religion som har 19 araber som skyldiga till WTC som grundstolpe. Sen låter man flocken komma till en och eftersom de tror på deras magiska förmågor att smälta stål och lyckas få NORAD och ha övningar samma dag så kommer de tro på vad fan som helst.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godhet
#12
Hehehe...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godhet
#13
Och enda sättet att stoppa dem är att donera pengar till guden Shivas ställföreträdare så han kan bygga rymdskepp för att skjuta ned dem.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Godhet
#14


See User information
Quote:

Tomten wrote:
Jag tror jag ska starta en ny religion som har 19 araber som skyldiga till WTC som grundstolpe. Sen låter man flocken komma till en och eftersom de tror på deras magiska förmågor att smälta stål och lyckas få NORAD och ha övningar samma dag så kommer de tro på vad fan som helst.


hahahahaha....Klockrent Tomten !!!

Posted on: 2007/5/29 11:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godhet
#15
Frihetsguiden skrev Quote:
Ja, jag är upplyst. Men om du tror på mig eller ej, det är som flugskit i vinden för mig.


Bästa lärljunge!

Så, du svarade på min fråga till sist...bra!

Nåväl,...då skulle jag vilja fråga en följdfråga som följer på ditt svar;

- Vem är det där JAG du skriver om när du menar att du är upplyst?
Alltså, vem är; ..."bla bla bla JAG är upplyst?"

*** Om du var upplyst så skulle du vara bortom "JAG",... ***

Nä du frihetsguiden, du är helt klart inte upplyst, men du är en hängiven sökare och intellektuell, och det är något helt annat det. Seså,...tillbaka till meditationsövningarna med dig nu...

Hälsningar; din andlige ledare Psilocyber...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Godhet
#16


See User information
Det här är för roligt. Tro att man kan gå till någon och han upplyser en... sådant strunt.

Upplysning är att släppa fasthållanden, kultivera sig.

Budda = en genom kultivering upplyst person.

En sådan person tar inte in andras budskap... då skulle han falla stenhårt ned igen.

Det är bara vår tids New Age-besättesler - inget annat.
Skämt är det.

Posted on: 2007/5/29 12:50
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godhet
#17
Quote:
Kära guiden, det är ju du som insinuerat på att du skulle vara upplyst, det är därför jag ställer frågan till dig. Skall då JAG behöva definiera vad upplyst betyder? Vet du inte vad det är, eller?


Psilocyber. Antingen får du Nobelpriset en dag. Eller också får du Mossad efter dig...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Godhet
#18


See User information
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Novax. En sådan invigning som jag gjorde handlar inte om att prata. Den är mycket omskakande, pågår i 3 månader och kan skapa psykoser. Vi leder inte sådan invigning, vi bara mediterar och samtalar. Jag garanterar inget annat än ett klarare medvetande och ett bättre liv.

Nej, det är inte som du tror alls.

Bra liv... det är inte att ge upp sitt liv - och är inte vad det ser ut som på ytan heller.

Det finns en mening med att man lider, och inget utanför kosmos ordnung - så det är bra. Att bara försöka hitta bekväma utvägar är att lura sig, och utrymmet krymper... nu är det snart 2012 och det där omkring vad som vårt tidsrum ska genomgå.

Det finns mycker i historiens lumpbod. Det med naturfolk och schamaner och sådant är inget att hänga i julgranen alls - det är vilse i pannkakan. Lågbesättande saker, jordiska grejer - har inget med att komma hem att göra, eller att höja sin nivå.

Posted on: 2007/5/29 14:11
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godhet
#19
Kan du skriva din avhandling rörande folkgruppen debunkers?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godhet
#20
Bästa lärljunge, frihetsguiden!

Det spelar ingen roll vad du säger om upplysning, det är ju bara ditt ego som talar. Den upplysning DU talar om, illumination, är ju endast sådan upplysning man kan få genom att "informera sig", som t ex vid en informationsdisk på ett varuhus, läsa i en bok, och likt en papegoja repetera andras erfarenheter och kunskap. Är detta din upplysning?Detta är ju inte sann upplysning.

Upplysning har inga "grader", antingen är man det, eller så är man det inte. Den som själv påstår sig vara upplyst är det definitivt inte, då det endast är egot som vill breda ut sig och göra sig märkvärdigt.

Inom newage svängen är det inne att påstå sig vara upplyst, hålla föredrag, satsangs, retreats osv, osv, osv. Det dummast med allt detta är att förvånande många människor går på det, och tror att ledaren är "upplyst" andlig ledare. Det är ju skrattretande och skrämmande på samma gång.

Tobias, du kan ljuga för alla andra, men du kan inte ljuga för dig själv, och inte förrän du ger upp dig själv och blir ett med varandet då först kommer du eventuellt bli "upplyst".

Hälsningar/ Din mästare, herde, och andlige lärare,...Psilocyber

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godhet
#21
Jaja, bja bja bja...såja! Titta här, vill du lära dig något istället för sån där "inavlad samisk hemkokt shamanism-rappakalja", så kan du delta i riktig shamanism i regnskogen med riktiga medicinmän och häxdoktorer. Det kan jag rekommendera!

Var med i ayahuasca ceremonier under tre månader i amazonas så skall vi se att du definitivt fått något att bita i, som öppnar upp och förändrar dig för livet på det andliga planet.

Hälsningar: din herde Psilo...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godhet
#22
Quote:
Wikhall. Vad säger det omdömet om din intelligens?


Att du saknar humor.

Quote:

Dessutom har Mossad betydligt viktigare saker att göra än att jag jaga bortskämda och flummiga haverister på vaken. Deras land är nämligen utsatt för daglig religiöst motiverad terror mot civila barn, kvinnor och män.


Huruvida Psilocyber lever upp till de tillmälen du ger honom får han försvara själv. Mossad har viktigare saker för sig, javisst.
Mörda andra länders statschefer. Sänka fartyg i linjetrafik. Utbilda och hjärntvätta självmordsbombare mot civila, barn och kvinnor i deras eget land. Enligt vissa källor som uppenbarligen inte överenstämmer med frihetsguidens världsbild.

Jag gjorde misstaget att ge mig in i detta igen. Det vill jag inte. Du suger energi. Jag behöver salta nötter.. som tur är har jag en påse här..

Smask*

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Godhet
#23
Som tur är har den trevlige och ordentlige Psilocyber mycket energi och kan hålla stånd...

Du har rätt wikhall, frihetsguiden saknar fullständigt humor, utan är istället oerhört "allvarlig" och ständigt "analyserande". De som har denna form av "sjuklig allvarlighet" är personer som mår mycket dåligt och är i ett mycket dåligt skick andligt sett.

Mäster Psilo...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
32 user(s) are online (32 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 32

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS