vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 6 »

Vilka låg bakom 11 september?

See User information
Vi kan vid det här laget konstatera att det var sprängladdningar som rev byggnaderna. Då kan man fråga sig vilka organisationer som var inblandade i det hela.

PNAC
FEMA
NIST
CIA
Mossad
FBI

Vilka tror ni var inblandade på något sätt?

Posted on: 2007/8/19 1:31
I am a child of the Enlightenment
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vilka låg bakom 11 september?

See User information
Eftersom så mycket information finns tillgänglig om 11 september så utgår jag från att världens alla säkerhetstjänster vet att det var ett insider job.

På så vis så är ju alla säkerhetstjänster delaktiga i detta. Tom Säpo vet vad som har hänt, men alla håller tyst. Antagligen för att dom alla är med på noterna, eller vet att dom inte kan gå mot en så mäktig entitet som dem bakom 9/11.

Posted on: 2007/8/19 10:37
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Alla säkerhetstjänster är mycket möjligt en och samma organisation, fast inte ens de flesta anställda har inte en blekaste aning om det.

Som exempel så spionerar MI6 på amerikaner och NSA spionerar på britter och därefter byter de informationen. Effekten blir givetvis att målet för spionaget är den egna befolkningen.

Anonym
Inga av dessa organisationer då det inte har gått att hitta dem som placerade ut sprängämnena.

Så länge dessa personer lyser med sin frånvaro går ingen organisation att peka ut som skyldig och dessutom har inte WTC1, 2 eller 7 sprängts för de som placerad ut dem måste finnas om inte sprängämnena vandrade in i byggnaderna av sig själva.

Här ska ni få min framtidförutsägelse.

De personer som placerade ut sprängämnena kommer inte att hittas innan 11 september i år eller 11 september nästa år eller 11 september 2011 eller 11 september 2021 av den enkla anledningen att dessa personer aldrig har existerat och därför aldrig kommer att hittas.

Anonym
Zink: Varning! Du får hålla dig till skeptikerforumet. Detta är en seriös diskussion och då passar inte vetenskaplig oärlighet.

Börja studera här och återupprepa inte saker som redan debunkats i framtiden.

http://911research.wtc7.net/

Anonym
Quote:

micro skrev:
Eftersom så mycket information finns tillgänglig om 11 september så utgår jag från att världens alla säkerhetstjänster vet att det var ett insider job.

På så vis så är ju alla säkerhetstjänster delaktiga i detta. Tom Säpo vet vad som har hänt, men alla håller tyst. Antagligen för att dom alla är med på noterna, eller vet att dom inte kan gå mot en så mäktig entitet som dem bakom 9/11.

mm instämmer
igår pratade jag med en kvinna som jobbat inom försvarsmakten jag frågade hon vilka som styr sveriges politik och hon sade

"Det är utan tvekan säpo"

(säp chefen är väl idag jude om jag inte minns fel)

om hon talade sanning vet jag inte men hon gav ett seriöst intryck

Anonym
Quote:

void skrev:
Zink: Varning! Du får hålla dig till skeptikerforumet. Detta är en seriös diskussion och då passar inte vetenskaplig oärlighet.

Börja studera här och återupprepa inte saker som redan debunkats i framtiden.

http://911research.wtc7.net/

Nu förstår jag ingenting då denna sida påstår samma sak som jag gör. De säger att vi inte kommer att få fram vilka som gjorde det och detta skrev de för två år sedan . Det har ju fått helt rätt då nu efter snart 6 år så har de inte ändrats en millimeter om vilka som utförde sprängningarna. De är lika okända idag som för två år sedan. Men att ingen av de som genomförde sprängningarna om nu era påståenden är riktiga har hört av sig after 6 år är anmärkningsvärt, t.o.m. mycket anmärkningsvärt. Vad ska egentligen hända för att de ska framträda.

Man kan anta att de måste ha varit minst 500 personer för de ska gå att genomföra fejket med tre WTC byggnader, Pentagon och det fjärde planet. Det fordrar att de är en hel del folks som genomför det om de nu inte ska bli avslöjat genom att man är så få att delar av den påstådda komplotten inte går att genomföra. Av dessa flera hundra personer har ingen fått dåligt samvete, försagt sig eller på annat sätt avslöjat sig så att någon fått reda på vilka de var.

Anonym
Här finns det ett projekt som man höll väldigt hemligt:
130.000 inblandade, nu visste naturligtvis inte alla 130.000 alla detaljer men de hade de inget behov av heller.

http://en.wikipedia.org/wiki/Manhattan_Project

Anonym
Vad yrar du om? Funkade cykeln dåligt på semestern eller?

http://911research.wtc7.net/re911/about.html#mission

Mission

9-11 Research critically examines the official government explanation of the attack and concludes that many of its key assertions are impossible. We do not pretend to know exactly how the attack was carried out or exactly who the perpetrators are, but there are plausible scenarios of how the attack could have been executed by insiders. (See our Frequently Asked Questions.)

If the attack was indeed a "black-op", then we can expect that the operatives will have hidden their identities behind layer upon layer of cover story. Only a genuine investigation with meaningful powers will be able to peel away the layers of deception to expose the true perpetrators. We hope to facilitate such an investigation by first exposing the falsity of the outermost cover story: the official myth of 9/11/01.

We intend for our work to honor the many victims of this horrendous attack. Many people will find it difficult and traumatic to confront the idea that the attack was the work, not of a religious extremist living in caves in Central Asia, but of people within the U.S. government. Apologists for the official story ridicule such ideas, and attempt to confuse compassion for the victims with certainty that bin Laden was the perpetrator. In fact, genuine compassion consists of learning and spreading the truth in order that future repetitions of such murderous frauds may be prevented.

Jim Hoffman har visat att den officiella historian är en saga och slaktas på otaliga punkter. Han vill ha en NY STOR utredning, precis som vi vill här och precis som massor av människor världen över vill.

AlCIADA: Letade efter just den där händelsen faktiskt.
Löjligt av dig zink att påstå nonsens som "mycket anmärkningsvärt" när större saker hållts mycket hemligt under lång tid.

"mycket anmärkningsvärt" är varför du ägnar så jävla mycket tid på vaken.se istället för att skapa en egen sida där du kan sprida dina egna teorier(sagor). Varför gillar du att hänga här så mycket?

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
Här finns det ett projekt som man höll väldigt hemligt:
130.000 inblandade, nu visste naturligtvis inte alla 130.000 alla detaljer men de hade de inget behov av heller.

http://en.wikipedia.org/wiki/Manhattan_Project

Men så avslöljades det också och Sovjetunionen kom över handlingar som hjälpte dem att bygga atombomben.

Anonym
Quote:

void skrev:
Vad yrar du om? Funkade cykeln dåligt på semestern eller?

Varför frågar du och andra så mycket om min semester. Jag struntar i hur din semester var för jag ser ingen som helst koppling mellan den och vad vi diskuterar på detta forum.

Jag vill veta varför du och andra är så intresserad av min semester.

Anonym
Quote:

void skrev:

http://911research.wtc7.net/re911/about.html#mission

Mission

9-11 Research critically examines the official government explanation of the attack and concludes that many of its key assertions are impossible. We do not pretend to know exactly how the attack was carried out or exactly who the perpetrators are, but there are plausible scenarios of how the attack could have been executed by insiders. (See our Frequently Asked Questions.)

If the attack was indeed a "black-op", then we can expect that the operatives will have hidden their identities behind layer upon layer of cover story. Only a genuine investigation with meaningful powers will be able to peel away the layers of deception to expose the true perpetrators. We hope to facilitate such an investigation by first exposing the falsity of the outermost cover story: the official myth of 9/11/01.

We intend for our work to honor the many victims of this horrendous attack. Many people will find it difficult and traumatic to confront the idea that the attack was the work, not of a religious extremist living in caves in Central Asia, but of people within the U.S. government. Apologists for the official story ridicule such ideas, and attempt to confuse compassion for the victims with certainty that bin Laden was the perpetrator. In fact, genuine compassion consists of learning and spreading the truth in order that future repetitions of such murderous frauds may be prevented.

there are plausible scenarios = det finns troliga scenarier

De spekuleras alltså för bevis saknas.

Quote:

Jim Hoffman har visat att den officiella historian är en saga och slaktas på otaliga punkter. Han vill ha en NY STOR utredning, precis som vi vill här och precis som massor av människor världen över vill.

AlCIADA: Letade efter just den där händelsen faktiskt.
Löjligt av dig zink att påstå nonsens som "mycket anmärkningsvärt" när större saker hållts mycket hemligt under lång tid.

Om denna stora utredning kommer fram till att det var 19 kapare som utförde 911 vad gör ni då?

Quote:

"mycket anmärkningsvärt" är varför du ägnar så jävla mycket tid på vaken.se istället för att skapa en egen sida där du kan sprida dina egna teorier(sagor). Varför gillar du att hänga här så mycket?

På ett annat forum har vi diskuterat om åsikter som finns på detta forum är något att bry sig om eller inte. Några tyckte att de hela var så ofarligt att man kunde strunta i er. Andra ansåg att man borde ta er på allvar och jag hör till den senare gruppen.

Hade jag hört till den första gruppen hade jag aldrig varit på detta forum.

Anonym
Zink: Vilket forum är det ni diskuterar på?

Jag tycker din vetenskapliga oärligt är väldigt farlig. Du är dessutom nästan den enda skeptiker som finns och därför är nutcase potentialen ganska hög hos dig. Du är väldigt ensam i en stor grupp som globalt håller på att förstå vidden av bluffen bakom den 11 september. "Mycket anmärkningsvärt" att ni som studerar 911 men inte kommit fram till att den officiella utredningen uppenbarligen är en helt fabricerad saga är så extremt få...

Pilots for 9/11 truth:
http://www.pilotsfor911truth.org/
Pilots for 9/11 Truth is an organization of aviation professionals and pilots throughout the globe that have gathered together for one purpose. We are commited to seeking the truth surrounding the events of the 11th of September 2001. Our main focus concentrates on the four flights, maneuvers performed and the reported pilots.

Architects and engineers for 9/11 truth:
http://ae911truth.org/
A group of professionals in the fields most closely related in relevancy to the questions surrounding the WTC collapses. This is a group of professionals numbering a hundred strong as well as over 80 students and other members in related fields, who have seen the evidence and agree that it didn't go down the way we're being told.

Patriots for 9/11 truth:
http://www.patriotsquestion911.com/
A group of over a hundred government and senior military officers who agree we're not being told the truth and have come forward publicly. Many well known and respected senior U.S. military officers, intelligence services and law enforcement veterans, and government officials have expressed significant criticism of the 9/11 Commission Report or have made public statements that contradict the Report. Several even allege government complicity in the terrible acts of 9/11.

Anonym
Jag tycker du är "ute och cyklar" i det mesta du skriver, den kognitiva dissonansen sitter hårt. Du var säkert ute och cyklade på din semester också. Du spenderar varje dag på vaken.se men i juni förra året så försvann du ett par veckor, samma sak i år.

Vi andra finns i verkligheten, vi har träffats. Vi finns på plattan den 11 september. Du är en person som håller din identitet hemlig till det yttersta och därför blir du direkt mer misstänkt än andra. Är det så svårt att förstå?

See User information
Since at LEAST the 60s funding for Black Operations (that is "illegal" or "undercover" operations) has been chanelled through drug cartels and weapons sales.

Before that time, funding for military operations, CIA led coups and other nasty overtly violent and imperialistic attacks on even "western powers" own allies (operation GLADIO for example) we well documented within the LEGAL framework, if only TOP Secret classified.

Following the money is important and an easy way to understand certain complexities regarding most operations as it involves the simple PAYMENT to those involved for SERVICES rendered.

40 years later, 2001, after the Savings ans Loans scandal, Enron, Irangate, Vietnam, Columbia drug imports and the War on Drugs cover up, an incredible amout of BLACK money has been aquired.

The ruling elite (bank families and financial and military organizations) who are the TRUE backbone, the very core of executive councils and have almost TOTAL influence over governments (they were the ones who built the stuctures) like the Rothschilds, Rockefellers, Warburgs etc set out policy to be obeyed or ELSE : JFK, MLK Reagan assasination attempt and the attempt on Carter as well.

My point is that one sees a pattern of REACTION, drastic violent reaction (the assasination of presidents wanting to dismatle or curb the CIA and Military industrial Complex or even mess with the financial system like Kenedy did) which is the SIGNAL to those UNDER such organizations (politicians and the like) to listen and do whats best.

The selfishness and greed that motivates people like Silversteen (leasholder of WTC and that big 7 billion payoff after the attack) the fact that the building complex was a Rockefeller creation, AND the big fact that it would have costed the New York Port Authorty (ie elite) BILLIONS to clean the asbestos in the buildings we BIG contributing factors.

Politics is like chess, as is empire building.

Once certain key pieces are in line you make your move and chance the outcome.

The CIA, FBI, SECURITY at WTC and Dulles airport (Bushs brother) and other organizations surely had a few high ups, key players.

Once the so-called PNAC Neo Cons had the right crew ready, paid off the right people (both foreign and abroad) it was ready to go.

People involved in such attacks do not necesarrily have to know WHAT it is they are doing.

the placement of explosives in all three buildings was perhaps done by people signing security contracts sworn to secrecy (standard procedure in some cases) and perhaps lied to as to what they were actually doing.

For example:

Imagine the placement of explosives during those powerdowns of the towers being done in the IDEA that they were communications devices or simply Asbestos monitors.

The people involved have no clue and they are REQUIRED by law to be sworn to silence or they will be SUED, their economy and family security threatened.

The Problem Reaction Soulution dialect that ICKE and Jones refer to involves creating an event, attack or element of fear and blaming an enemy to get the people behind what your true intentions are:

global Domination and the final subjugation of humanity to total slavery, the goal of elites for thousands of years.

My point:

It was in the FINANCIAL POLITICAL and GLOBAL interests of money and military men and the MOST important factor to get UNQUESTIONED troops i Afghanistan and IRAK.

The bases are built, the presense and politial puppets installed and the empire building goes on.

Same elite through time.

Like Jordan Maxwell says:

You gotta do your homework.

ITS ALL THE SAME, just another version of the GAME.

Posted on: 2007/8/20 10:48
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Men vilken tur att vi har så´na "intelligenta" opponenter Zink

"På ett annat forum har vi diskuterat om åsikter som finns på detta forum är något att bry sig om eller inte. Några tyckte att de hela var så ofarligt att man kunde strunta i er. Andra ansåg att man borde ta er på allvar och jag hör till den senare gruppen.

Hade jag hört till den första gruppen hade jag aldrig varit på detta forum."

DU SKULLE KNAPPAST FÅ JOBB INOM EN UNDERÄTTELSETJÄNST

MED DEN TYPEN AV GLAPPKÄFT!!

Otroligt roligt! För vem är det farligt att sanningen skrivs om till att WTC var ett insider jobb?

OCH SEDAN

Det var makarna Rosenberg, som läckte kärnvapen info till ryssarna, inte manhattan projektet(men det är klart, det låg väl i militär komplexets intressen att de fick teknologin, så att en kapprustning kunde starta. MAO de var kanske frejmade/patsys.)

Anonym
Quote:

void skrev:
Jag tycker du är "ute och cyklar" i det mesta du skriver, den kognitiva dissonansen sitter hårt. Du var säkert ute och cyklade på din semester också. Du spenderar varje dag på vaken.se men i juni förra året så försvann du ett par veckor, samma sak i år.

Vi andra finns i verkligheten, vi har träffats. Vi finns på plattan den 11 september. Du är en person som håller din identitet hemlig till det yttersta och därför blir du direkt mer misstänkt än andra. Är det så svårt att förstå?

Jag hade min hemsida som länk till min profil. Men vad hände. Jo den användes av en del forummedlemmar för personliga påhopp så jag tog bort den men inte heller de hjälpte så till sist fick jag påtala för moderatorerna att man inte utan tillstånd får publicera bilder på folk enlig PUL.

Så jag har inte varit hemlig utan blivit det p.g.a. vissa forummedlemmars sätt att uppföra sig.

Anonym
Quote:

The Lorax skrev:
Since at LEAST the 60s funding...

...ITS ALL THE SAME, just another version of the GAME.

Källa?

Anonym
Zink: Det visste jag faktiskt inte konstigt nog. För jag har aldrig sett att du haft länk till någon personlig hemsida under ditt konto övht. Jag har varit med vaken.se sedan våren 2006 och kring den tiden hette du "Mohammed". Var det med din zinkprofil som du hade din hemsida uppe?

Ge mig länken till sidan där ni diskutera vaken.se och vikten av att engagera dig här.

Är det några andra svenska eller internationella hemsidor som du engagerar dig i lika mycket som vaken.se med att skriva dina ovetenskapliga påståenden, och isåfall vilka sidor?

Vad anser du om alla amerikanska samlingsorganisationer som
Pilots for 911 truth och architects and engineers for 911 truth?
http://www.ae911truth.org/

Tror du dessa personer som är proffs, experter och yrkesutövare inom dessa områden vet mindre än dig som inte är verksam eller kunning om något sådant område?

Anonym
Quote:

TheArbiter skrev:

"På ett annat forum har vi diskuterat om åsikter som finns på detta forum är något att bry sig om eller inte. Några tyckte att de hela var så ofarligt att man kunde strunta i er. Andra ansåg att man borde ta er på allvar och jag hör till den senare gruppen.

Otroligt roligt! För vem är det farligt att sanningen skrivs om till att WTC var ett insider jobb?

OCH SEDAN

Det var makarna Rosenberg, som läckte kärnvapen info till ryssarna, inte manhattan projektet(men det är klart, det låg väl i militär komplexets intressen att de fick teknologin, så att en kapprustning kunde starta. MAO de var kanske frejmade/patsys.)

Du kan få vad de som tyckte vi skulle strunta i er egentligen tyckte.

"De finns få som kan tro på så tokiga idéer som de har att det är ingen fara att strunta i vad de håller på med. Lämna dem i deras sandlåda". (Inte ett exakt citat utan en sammanfattning av åsikterna bland dem som ville strunta i er som jag just läst igenom.)

Vilken sanning om 911? Indikationerna om att det var Bush & Co bygger på en lång kedja av indicier med även omtolkningar av en del historiskt material där ingen av delarna undgått kritik. Därför är inte slutsatserna om att de var Bush & Co inte en klar bevisning utan en teori med flera svaga länkar eller länkar som inte ens för oss kritiker verkar finnas i verkligheten. Exempel: ”Ett nytt Pearl Harbor”. Att det skulle ha en koppling till 911 kan man bara få till genom en generös tolkning av dokumentet om ”Pearl Harbor”. Det är inte bortom alla tvivel att ”Perls Harbor” har något med 911 att göra.

Att de finns osäkerheter i de ”sanningar” om 911 som finns presenterade på detta forum har de flesta forumdeltagare oerhört svårt att hantera. Därför finns mantrat ”sanning” och ”bevis” inte bara på detta forum utan många 911 webbsidor. Det är bekvämt att stämpla saker men ”sanning” och ”bevis” för då behöver man inte undersöka dem längre.

Makarna Rosenberg fick uppgifterna från Ethels bror David Greenglass som just jobbade på atombombsprojektet i Los Alamos (Manhattanprojektet).

Anonym
Quote:

void skrev:
Zink: Det visste jag faktiskt inte konstigt nog. För jag har aldrig sett att du haft länk till någon personlig hemsida under ditt konto övht. Jag har varit med vaken.se sedan våren 2006 och kring den tiden hette du "Mohammed". Var det med din zinkprofil som du hade din hemsida uppe?

Jag har aldrig varit inregistrerad på detta forum med någon annan användare än ”zink” vilket du kan fråga micro om. Nu måste jag undra hur i all världen du kunde tro att jag även varit användaren ” Mohammed”.

Quote:

Ge mig länken till sidan där ni diskutera vaken.se och vikten av att engagera dig här.

www.cognito.se

Quote:

Är det några andra svenska eller internationella hemsidor som du engagerar dig i lika mycket som vaken.se med att skriva dina ovetenskapliga påståenden, och isåfall vilka sidor?

Att jag skriver ovetenskapligt är din tolkning och inte min. Jag anser att de mesta i sprängteorin är vetenskapligt mycket svagt underbyggt då de saknas hårda bevis på att en sprängning har hänt överhuvudtaget. Istället behövs det timslånga videor för att få någon substans i sprängteorierna där övertalning är huvudvapnet framför bevis.

Quote:

Vad anser du om alla amerikanska samlingsorganisationer som
Pilots for 911 truth och architects and engineers for 911 truth?
http://www.ae911truth.org/

Tror du dessa personer som är proffs, experter och yrkesutövare inom dessa områden vet mindre än dig som inte är verksam eller kunning om något sådant område?

Båda är kraftiga minoriteter inom sin yrkesgrupp. Antalet aktiva arkitekter i USA är ca 101000 av dem är det 140 (070820) som är på www.ae911truth.org. Så för att få en bild av vad USA:s egna arkitekter tycker om 911 ska du läsa 0,001 % av arkitekterna på www.ae911truth.org och 99,999 % av de andra arkitekterna. Pilots for 911 truth medlemsantal är 48 (070820) både från USA och från Kanada.

Anonym
Är du Zink kanske "hm" på forumet cognito som du talade om innan

"
maggot är admin på vaken.se och är rasist och nynazist. "

http://www.cognito.se/forum.asp?alt=r ... rchword=vaken.se%20maggot

Anonym
Hade inte massmedia både globalt och lokalt envisats med att vägra ta upp 911 så hade nog fler arkitekter och piloter kunnat ta ställning till informationen. Nu är fallet så att massmedia vågar inte ens erkänna att det finns en 911 truthmovement och inte diskutera problemen med den officiella 911 sagan.

Att så många är engagerade i 911 truthmovement och dagligen mailar till tidningar utan att vi får någon respons eller publicitet på att vi övht finns är tecken på organiserad nedtystning.

Massmedia vågar inte ens ta upp debatten med att det finns folk som inte tror på den officiella historian. Varje svensk hit-pice är likadan och nämner nästan _alltid_ "vissa tror på att VM 1958 inte har hänt och allt var en bluff". Deras envishet i att vara barnsliga och löjliga i bemötandet bevisar om och om igen deras intentioner att inte möta debatterna på ett allvarligt plan. För då skulle ju fler se de uppenbara lögnerna...

Anonym
Quote:

zink skrev:
Quote:

TheArbiter skrev:

OCH SEDAN

Du kan få vad de som tyckte vi skulle strunta i er egentligen tyckte.

"De finns få som kan tro på så tokiga idéer som de har att det är ingen fara att strunta i vad de håller på med. Lämna dem i deras sandlåda". (Inte ett exakt citat utan en sammanfattning av åsikterna bland dem som ville strunta i er som jag just läst igenom.)

Vilken sanning om 911? Indikationerna om att det var Bush & Co bygger på en lång kedja av indicier med även omtolkningar av en del historiskt material där ingen av delarna undgått kritik. Därför är inte slutsatserna om att de var Bush & Co inte en klar bevisning utan en teori med flera svaga länkar eller länkar som inte ens för oss kritiker verkar finnas i verkligheten. Exempel: ”Ett nytt Pearl Harbor”. Att det skulle ha en koppling till 911 kan man bara få till genom en generös tolkning av dokumentet om ”Pearl Harbor”. Det är inte bortom alla tvivel att ”Perls Harbor” har något med 911 att göra.

Att de finns osäkerheter i de ”sanningar” om 911 som finns presenterade på detta forum har de flesta forumdeltagare oerhört svårt att hantera. Därför finns mantrat ”sanning” och ”bevis” inte bara på detta forum utan många 911 webbsidor. Det är bekvämt att stämpla saker men ”sanning” och ”bevis” för då behöver man inte undersöka dem längre.

Makarna Rosenberg fick uppgifterna från Ethels bror David Greenglass som just jobbade på atombombsprojektet i Los Alamos (Manhattanprojektet).

JA MEN HALLÅ! VARFÖR FÅR EN SÅDAN BERÄTTELSE(WTC INSIDE JOB) INTE HAMNA I MÄNNISKORS FÖRESTÄLLNINGS VÄRLD?

VAD ÄR DET SOM ÄR SÅ "FARLIGT" MED DET?

(1) 2 3 4 ... 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper