Vakencorner
|
Re: Vaken.se vill bygga 4DVD 8X IDE - BrännarServer.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har säkert en hel del skrot jag kan rota fram, det enda jag på rak arm kan säga att jag har är dock ram minne och en dvd brännare.
Posted on: 2007/11/21 14:08
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
dela ut filer gratis för nedladdning istället, ni når fler, och det kostar mindre. Upphovsrättsproblemen är de samma i vilket fall, den fighten måste tas nån gång och av nån, kan ni inte ta den är ni förlorare i vilket fall.
Posted on: 2007/11/21 14:13
|
|||
|
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Steffo: Vad fan snackar du om? Vi ska ju dela ut film och göra infopaketet? Vi behöver brännare och en egen server fattar du väl.
Vi delar ut på TPB och i nätverk samtidigt så vi fyller alla kvoter. Fan va du snackar mycket men aldrig gör något själv. Du bara låter och låter men det händer inget. Jag är i stockholm nästa vecka, kom dit och träffa mig eller var ett internetspöke som bara är stor i käften och har en massa narcisstiska åsiker men aldrig får något gjort. Jag ser att din käft rör på sig, men det kommer aldirg ut något vettigt. Får se om du blir vettigare IRL. Du fattar inte vad vaken.se gör övht va? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
vaken har ju redan filmer för nedladdning, både som tipps i forumet och under flikar uppe till vänster..
Posted on: 2007/11/21 14:19
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
INFO-kriget måste trappas upp fattar ni väl..
Hurra för kvantiteten och bu för kvaliteten.. Heil infowarrior void, som får på käften av dom vilsna fåren.. ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Supergoy och hans tankar om "kvalitet propaganda"
http://liaoyusheng.com/archives/20050505propaganda.jpg Dessutom finns det en "marknad" av folk som inte sitter 10 timmar framför internet och har full tillgång till "alternativ" nyhetsmedia (mer precist: Nyhetsmedia som inte är uppenbart full med äckliga gatekeepers ifrån olika segment av underrättelsetjänster eller ljusskygga stiftelser skapade av central banks bankirer) |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
supergoy: Bring it on mofo...
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
att försöka ändra det därute är dödsdömt..
allting börjar inneifrån, när du och dina admin'ass'traitors fått grepp om det så kanske det kan börja röra på sig i båten. Du blir inte bättre själv void genom att peka ut syndabockar uppåt i pyramiden. nsarare tvärt om. speciellt om du tror att bränna skivor skulle göra tricket. du heter dessutom inte void utan anledning. du borde byta nick till fullständig tomhet. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
jag vet redan att du och MICRO är chefsstrateger här, men det betyder inte att jag håller med, så håll din käft please, du tycker du gör ett verkligt jobb, men det betyder inte att det är sant, om folk är så dumma i huvudet att dom inte kan agera och ladda hem info själva, kommer du inte hinna springa runt och dela ut dina filer gratis i vilket fall, försöker du överträffa tcp/ip systemet? är du dum i huvet? Tror du att din skiva är bättre än gratis nedladdningar? Folk laddar gratis hela dagarna på internet och bryr sig inte ett smack om vad de ser, de ser att samma skit som du har på skivan har de redan sett. sen är saken över. Om ni hade lite stil hade ni kunnat göra filmerna mer lättillgänliga att titta på, samma system som de har på video google, jag har programvara för det. Jag har jobbat i många år med datorer internet och en massa cp svensson som inget fattar om datorer och internet, så snacka inte med mig om vad jag vet. Tillgänglighet är a och o, men jag minns för länge sedan när ni tog bort en massa filmer från vaken pga av upphovsrättsskäl, jävla fegistaktik, det bränner i skinnet då va? Jag tror ni får skita i det, eller skaffa en ansvarig utgivare som inte är feg. Om ni blir stämda är väl det perfekt reklam? Satsa på länkar emaillistor och spridning av info om att ,man kan se filmer på vaken, så kommer ni nå långt fler än med info paket eller traskande i blasket. Ni jobbar ändå mot folk som anses skall ha en dator, dessa har ochså internet, skillnaden är att de inte fattar nåt om att ladda hem eller tanka, och vad det är. detta löser man med streaming flash media, man skapar en sida för varje film, och med erfordlig programvara, när man kommer till den sidan startar filen visas automatiskt. Inga jävla expert "torrents" eller dyligt som medelpsykosmedborgaren inte vet ett smack om, titta er omkring utanför er egna lilla låda, så ser ni att andra personer, sitter i andra lådor, som inte är samma låda som ni själva har. Men detta spelar kanske inte så stor roll eftersom det bara är alex jones propaganda och zion loose change styrda dokumentärer ni tycker är populärt. Men det är klart kanske det är viktigare att man kan påstå att man har "jobbat och knegat" än att man har lyckats. Skulle ni verkligen vilja göra skillnad i Sverige, skulle vaken.se ENBART handla om att fluor i tandkrämen är skadligt, och erbjuda alternativ, men så jävla kvasi är det, att vi får titta på LETS LOOSE istället. och allt går på som vanligt. Fortsätt tro att 9/11 är det viktigaste, men det är bara ert ego som spökar. Knäck spöket, montera ned egot.
Posted on: 2007/11/21 14:38
|
|||
|
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag vet en dominant minoritet som hemskt gärna skulle vilja få folk att tro just detta. Orsaken till att de kokade ihop en massa "new age" desinformation var just detta. Om/När folk inser att man för ett informationspsykologiskt krig emot dem så brukar de förändras. De brukar bli jävligt pissed off och ganska kritiska till deras propaganda. Ojdå, du är ju antagligen banned4life och en stor konsument av just sådant trams fast med en marxistisk prägel. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det tog mig hela livet att bli Narcissist, retade gallfeber på dig i vart fall, och narcissistisk som jag blev skiter väl jag i vad du tycker, har jag sagt att jag har rätt, har jag ju sagt det. Om du NEGATIVT kallar mig narcssisit, kan du väl inte battla med mig, toffelsmygis? Jag tror jag passar på en tävling i att få nåt gjort, tävlat klart med andra, därav narcssisimen, skiter i det hädanefter, tävla du. Säg till när du är klar. det kommer att dröja här åpå internet, går tävlingen på år efter år, ingen vinner den. Jag böjde mig in i mig själv. Kan dock inte hjälpa nån annan med det. Lustigt att admin klagar över personangrepp här, men sedan blommar ut i dem själv, haha, klart jag visste att det var ett tomt hyckel, personligen skiter jag i det, jag blir inte idiot, bara för att nån kallar mig det. Sug på den.
Posted on: 2007/11/21 14:50
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det tog mig hela livet att bli Narcissist, retade gallfeber på dig i vart fall Du har alltså medvetet kämpat för att bli "narcissist"? Och resultatet idag är iaf att reta gallfeber på mig vilket du är nöjd med. Ho ho. Då har du ju visat ganska bra vad dina ambitioner är med att vara på vaken.se. Du vill inte hjälpa till, du vill inte skapa någonting, du vill bryta ned och söndra antagligen. Varför engagerar du dig inte i att hjälpa till att dra vaken.se åt det håll som du tycker vore framgångsrikt. Du kanske har massor med tips och förändrings idéer. Eller vill du bara sitta i forumet och prata? Kan du inte skänka oss en DVD-RW 8x IDE brännare iaf? ![]() Supergoy: Quote: Du blir inte bättre själv void genom att peka ut syndabockar uppåt i pyramiden. Hur vet du att jag gör det här för att _själv_ bli bättre? Konstig slutsats. Berätta vilka jag pekar ut också gärna i pyramiden. Det kan vara kul att höra. Jag har träffat många kraftfulla och potentiella människorna genom vaken.se. Folk som har hjärta, engagmang, eld och lust att göra något bra i världen utanför vaken.se. Dessa kommer jag fortsätta umgås och skapa tillsammans med. Ha en bra kväll. ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Då försöker vi igen:
Hej. Vi vill bygga en Server för att bränna DVD:Er. Det tar för mycket energi/tid/plats att göra skiten på laptopsen eller att okupera arbetsdatorerna hela tiden. Hoppas alla på vaken kan hjälpa till. Kolla i era gamla lådor med datordelar, soprummet (folk slänger hela datorer som är nya, ja), hos vänner som ständigt har det "värsta", de skänker nog lite delar kanske). TACK. Vi hade tänkt 4st IDE - Brännare som klarar minst 8X i bränning. Vi behöver: - Moderkort (Gärna USB2, helst IDE, ej SATA) - Minne, kompatibelt med moderkortet såklart. Gärna nyare än SDRAM. - Ett par brännare av IDE typ helst. (ska klara minst 8X fart) (eventullet ett PCI kort som ger fler IDE-platser, då datorn bara har 4 IDE från början och då får inte HD:n plats) - HD, har eventuellt ett par gamla liggande, så HD är inte prioriterat. Vi har: - Gammal monitor - Redo XP installation. - Nätagg - Mus tangentbord. - Chassi - Tid, kunnande, passion, engagemang och eld. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vi kan ju definera bgreppet lite.... Narcissit, person som älskar sig själv. Vi vet vad samhället vill, HATA dig själv, var SVAG, begå SJÄLVMORD. osv osv, detta har du sugit i dig som en svamp. Tog mig hela livet att fatta att det inte är mig det är fel på, det är systemet, och du KLOCKREN som vanligt skryter med din MINDKONTROLL och tror den är nåt, men eftersom jag genomskådat mig själv, ser jag rakt genom dessa floskler. Bara för att du tror på knattrande på ett tangentbord skall göra nån skillnad behöver du inte dra in andra i den illusionen. Att man inte gör som dig är att "bryta ned och söndra antagligen" Sicket skitsnack, du får inte mycket respekt av mig för den gojan, om du vet nåt om vad jag postar här kan du hålla käft, att du är admin spelar ingen roll, du faller på egen ignorans, kom igen om du kan papphatt. J ag vet tillräckligt för att förstå att jag fattar knappt ett skit, men jag ser att jag vet saker om det som postas här, och detta studerade jag för många år sedan. Jag vet inte vad du har för meriter, men skall du döma mig, kom med bättre belägg än din egen ignorans som bevis för vad som försigår eller inte. "INFO krigande", vilket jävla begrepp. Du kan inte ens döpa skiten till nåt som är ovedersägligt, att som jag stå rakt upp för att jag är ANTIZIONIST det törs du inte, din garberobsfighter. Om jag går på stan, går jag rakt fram, inte skraj för nån. inte skraj för en massa tönterier heller, kanske ni skulle byta ut er själva i ledningen nu, ni verkar ha blivit narcissister själva. Men såklart, bara "vissa" åsikter och i en speciell vinkel, som ni bara själva kan förstå, och om den nånsin kommer till debatt, skulle ni förneka den. Jag står för min, du förnekar allt. papphatt! Jag har offrat massor på vaken.se och det hjälper ingen ser jag, man kan inte prata omkull idioter, och det finnns många här, allt enligt illusionen, "chatta med oss, enligt vår psudoslogan vakna med oss" vilket ingen här enligt sig själv påstås ha gjort. Alltså, om ni inte gör nån nytta med ert 9/11 skvaller gratis här på vaken, varför skall jag satsa mina pizza pengar på en dålig teori till? För mig är allt en smal sak sedan Micro deklarerade att han vart "orolig" av att se information om ZIONISMEN på vaken, detta kan man kasta slant om 50% chans att hela vaken är meningslöst. Plus alla andra slantkastningar som kommer ur dessa "orolig" "magkänslor""vet inte" "rädd" beslut. Jag vet inte ens om ni törs inse ett smack.
Posted on: 2007/11/21 15:50
Edited by Steffo on 2007/11/21 16:17:28
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Okej, ja ja, I hear you. . Men vad är det du gör/gjort rent handgripligen eller har gjort för att få fram sanningen till den stora massan då? Är det bara massa forumsittande?
![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag behöver inte försvara mig inför dig. Du kan undra vem jag är, det borde räcka. ps varför är det en "persistent dillusion" att vi måste väcka den stora massan? Vad skall dom göra mer än att drabbas av panik? Eftersom man inte kan vakna till intelligens, kan ingen idiot väckas, och eftersom den stora massan aldrig har fattat, kan man dra slutsatsen att dom är idioter. Bara intelligenta personer kan fatta vad som skall göras, resten drabbas av panik, ser om sitt hus, gömmer sig, anger varandra, eller löper med. Kanske du kan kolla in filmen MATRIX, den beskriver problemet ganska bra på många olika sätt.
Posted on: 2007/11/21 16:29
Edited by Steffo on 2007/11/21 16:47:11
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Njae... jag har sett Matrix, det räcker med två gånger, den är nice.
Fortsätter nog med mina 3 brännare ikväll istället. 8X och 3 DVD i taget. Går fort som fan att få ihop ett par hundra känns det som. Ska vika omslag nu. Ha det bäst. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ok. "The terms "narcissism", "narcissistic" and "narcissist" are often used as pejoratives, denoting vanity, conceit, egotism or simple selfishness. Applied to a social group, it is sometimes used to denote elitism or an indifference to the plight of others. Arguably, however, these terms are used to draw parallels between allegations of self-centeredness and Narcissistic personality disorder, rather than toward healthy self-love." Saxat fr engelska wikipedia, ursäkta min lathet, har brådis vidare. http://en.wikipedia.org/wiki/Narcisism Jag tror att Steffo missförstod void lite. (?)
Posted on: 2007/11/21 19:07
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Swift: Danke, äntligen. Men attt jag retar mig på att steffo ständigt visar upp narcisstiska tendenser i nästan var enda tråd är ju något jag får hantera utanför denna "tiggar-tråd".
För här ska den mentala bilden av 4DVDR 8X servern byggas. är det någon som kanske redan byggt en liknane och vet vad minimikravet är på Processor och Ram? Jag misstänker 900-1200 MHZ och uppåt, seddan och 256 som absoluta minimum ram. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2007/11/22 12:30
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
VAKEN.SE bugar, bockar och lämnar ett varmt tack anti för att han tog första steget till den framtida brännar-serven och skänkte vaken.se denna: http://www.webhallen.com/prod.php?id=76431 (eller cashen till brännaren, vi har inte köpt den än). OBS - Denna brännarserver kommer bli mytomspunnen i framtiden, då den kommer stå som en av de första hårdvarorna som enbart jobbade med medvetandeutveckling och väckande av den massmediaprogrammerade svensken. Anti kan nu med gott samvete leva med kunskapen om att var 4:e dvd som i framtiden skickas ut i infopaket till journalister, kändisar, musiker, etc etc, eller säljs/delas ut på stan och på föredrag gjordes möjligt enbart pga honom. ![]() OBS - Listan jag gjorde i första posten är fortfarande aktuell, vi söker spons, datordelar osv osv. Allt av intresse, läs vilka specifikationer och krav jag skrev. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vi har gjort en beställning till ett väldigt förmånligt pris på den hårdvara vi behöver för brännar-servern. Nu tar vi gärna emot bidrag i form av hard-cash precis som anti gav till oss för en av dvd-brännarna. PlusGiro: 30 06 87-1
Mer pengar = mer dvd:er = mer aktivism = mer frihet. :) |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Har du ingen fysisk adress man kan skicka stålar till eftersom kriminella på Plusgirot stjäl 49 spänn varje gång man använder deras "tjänster".
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login