vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Anonym
VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#1
Pga att jag varit en återkommande gäst här på vaken.se så har nu säkerhetspolicen börjat spionera på mig och mina vakenpolare.

BAra så ni vet...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#2


See User information
Bara för att man är paranoid betyder inte att man inte kan vara förföljd ;)

Posted on: 2007/12/5 14:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#3


See User information
Vad bra, dom kan behöva ta del av våran viktiga information..

Posted on: 2007/12/5 14:50
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#4


See User information
skulle du vilja förklara och fördjupa?

Posted on: 2007/12/5 17:02
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#5


See User information
Han är inte ute och seglar, jag har mina misstankar också.
Det här kommer bli vanligare framöver så var försiktiga med hur mycket ni berättar om er själva, tänk på att alla mobilsamtal spelas in nuförtiden. Ni vill nog inte veta hur avancerat man sparar all info som posteras på nätet.
Strubens

Posted on: 2007/12/5 17:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#6
Vad är det vi har och dölja då som gör det intressant för dem att lyssna? Vi kör ju öppet med att vi vill skicka ut infopaket osv, allt vi gör i aktivism berättar vi öppet i forumet, alla kan läsa. Att mobiler och datorer inte är säkra är väl inte så konstigt. De får säkert avlyssna folk utan att få godkännt från åklagare, (dvs det krävs eg brottsmisstanke). Hade vi haft en hemlig agenda eller andra konstigheter för oss hade det väl vara anledning att vara "paranoid". Men vi har ju inget att dölja, öppna kort hela vägen så jag fattar inte varför jag ska bry mig om "süpo" lyssnar eller inte lyssnar. De får gärna lyssna på mina och maggots telefonsamtal där vi bråkar fram och tillbaka om allt möjligt. Men jag skulle ju uppskatta privacy helt klart ändå.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#7


See User information
Det är väldigt naivt att tro att det inte är så "där för finns DR:KLOT, men vissa fattar aldrig .............

Posted on: 2007/12/5 17:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#8


See User information
Faktum är att jag skulle betrakta det som tjänstefel om inte SÄPO bevakade forum som detta. Men att gå därifrån till att säga att dom skulle avlyssna och, än värre, fysiskt bevaka och förfölja folk är lite naivt. Dom resurserna finns inte om du inte bedöms som samhällsfarlig av någon anledning. Exempelvis om du jobbar med sprängmedel eller statshemligheter.

Detta forum sysslar stundom med att uppvigla till auktioner och publika event som sätts i verket på olika sätt. Dessutom affischerar vaken.se ut adressen med olika slagord i stil med "vi håller koll på makthavarna". Så det vore som sagt otroligt om polis eller säkerhetstjänst inte kollat in vad det var för kufar som lurar här.

Man måste inse att dylika diskussioner och forum drar till sig inte bara sanningssökare utan också diverse förvirrade och psykotiska människor i varierande grad.

En människa med svag verklighetsförankring (dåliga hemförhållande, knark och utanförskap) faktiskt kan triggas av att drunkna i förtvivlan, som inte sällan är resultatet av att "vakna" upp till realpolitiska diskussioner.

Mig får dom bevaka hur mycket dom orkar. Vill dom avlyssna min lägenhet när jag tokrunkar till internetporr eller lider av diaré så avundas jag dom inte särskillt.

Och som någon skrev; kanske är det inte helt tokigt att dom tar del av vad som skrivs. SÄPO har ju trots allt ganska täta förbindelser med CIA genom historien. Kanske blir dom mindre naiva och ifrågasätter renderingsförfrågningar i större grad om dom lär sig något.

Men då är det också viktigt att forumet inte uppmuntrar kvasidebatter med rasistiska och andra destruktiva förtecken.

Better the Devil you know...

Posted on: 2007/12/5 17:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#9


See User information
Quote:

cicero skrev:
Faktum är att jag skulle betrakta det som tjänstefel om inte SÄPO bevakade forum som detta. Men att gå därifrån till att säga att dom skulle avlyssna och, än värre, fysiskt bevaka och förfölja folk är lite naivt. Dom resurserna finns inte om du inte bedöms som samhällsfarlig av någon anledning. Exempelvis om du jobbar med sprängmedel eller statshemligheter.

Detta forum sysslar stundom med att uppvigla till auktioner och publika event som sätts i verket på olika sätt. Dessutom affischerar vaken.se ut adressen med olika slagord i stil med "vi håller koll på makthavarna". Så det vore som sagt otroligt om polis eller säkerhetstjänst inte kollat in vad det var för kufar som lurar här.

Man måste inse att dylika diskussioner och forum drar till sig inte bara sanningssökare utan också diverse förvirrade och psykotiska människor i varierande grad.

En människa med svag verklighetsförankring (dåliga hemförhållande, knark och utanförskap) faktiskt kan triggas av att drunkna i förtvivlan, som inte sällan är resultatet av att "vakna" upp till realpolitiska diskussioner.

Mig får dom bevaka hur mycket dom orkar. Vill dom avlyssna min lägenhet när jag tokrunkar till internetporr eller lider av diaré så avundas jag dom inte särskillt.

Och som någon skrev; kanske är det inte helt tokigt att dom tar del av vad som skrivs. SÄPO har ju trots allt ganska täta förbindelser med CIA genom historien. Kanske blir dom mindre naiva och ifrågasätter renderingsförfrågningar i större grad om dom lär sig något.

Men då är det också viktigt att forumet inte uppmuntrar kvasidebatter med rasistiska och andra destruktiva förtecken.

Better the Devil you know...


Makten gör så gott de kan, enligt dig och med goda intentioenr naturligtvis.

Du börjar låta ungefär lika regeringstrogen som zink.

Illavarslande.

Var det inte du som uppmuntrade folk att rösta på borgarnai valet sist, förresten.

Står du fortfarande för det??

"Men då är det också viktigt att forumet inte uppmuntrar kvasidebatter med rasistiska och andra destruktiva förtecken"

Så att ta upp av satanisteliten tabustämplade ämnen är "rasistiskt" enligt dig??

Bättre då att tiga still och sopa problemen under mattan, då förvinner de säkert.??!!

Du är tydligen fortfarande rätt fastkletad i det politiskt korrekta tankeavskrädet.

Posted on: 2007/12/5 17:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#10


See User information
Säpo har ju alltid bevakat aktivister och gjort "svarta listor" och dylikt, men för att några paranoida glasögon ormar som vi sitter och pratar om rymdödlor och kryptonit, tror jag inte dom skulle börja skugga oss.
Inte enbart för man skriver på vaken.. Vaken är ju ett fredligt forum. då kan dom spendera sina resurser på flahback eller ngt istället.

Men jag kan se rubriken framför mig.
"Säpa fångar kille i foliehatt. Säpos chef:han var en risk för svea säkerhet"

Posted on: 2007/12/5 17:48
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#11
Ringer dom på dörren, bjud dom på Kaffe.



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#12


See User information
"och sen, en pungspark"

Posted on: 2007/12/5 18:04
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#13


See User information
Ja, inte är det konstigt att säpo snokar som vanligt...för när allt kommer omkring, är men emot systemet ses man automatiskt som statsfientlig. Har man därpå också hög intelligens, och info som är het för systemet och samhället i övrigt, ja då är man att betrakta som farlig.

Posted on: 2007/12/5 18:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#14
Med tanke på att de flesta besökare redan varit bevakade, kontrollerade och vaccinerade med allsköns medikamenter sedab födseln är det konstigt att tjänster inom den typen av klassisk övervakning "a lá sovjetskij" behövs.

Inom en snar framtid kommer även denna information att hanteras, övervakas, klassificeras och lagras via mjukvara och automatik!

Det är mer skrämmande än att övervakningen sker av Släpo boys av kött och blod som hanterar infon. Vad händer när de stora psykopaterna lägger händerna på programutvecklarna eller när de ännu större psykopaterna styr de nya "transhuman" modulerna?
_____________________________________________

Transhumanism; Merging With Technology
2.6 What is uploading?

Uploading (sometimes called “downloading”, “mind uploading” or “brain reconstruction”) is the process of transferring an intellect from a biological brain to a computer...

http://www.miqel.com/transhumanism_na ... -extropian-uploading.html
_____________________________________________

The Coming Merging of Mind and Machine
by Ray Kurzweil

Sometime early in the next century, the intelligence of machines will exceed that of humans. Within several decades, machines will exhibit the full range of human intellect, emotions and skills, ranging from musical and other creative aptitudes to physical movement. They will claim to have feelings and, unlike today's virtual personalities, will be very convincing when they tell us so...

Originally published September 1, 1999 in Scientific American. Published on KurzweilAI.net February 22, 2001.

http://www.kurzweilai.net/articles/art0063.html?printable=1

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#15


See User information
Jag kan ju faktiskt skryta med att jag vet att jag har granskats av SÄPO eftersom jag i mitt arbete träffat flera stora internationella stadshuvuden såsom Shimon Peres, Mikhail Gorbatchov, John Major och den nu aktuella Benazir Bhutto.

En förutsättning var dock att jag jag lät mig kontrolleras av SÄPO.

Jag har också träffat flera SÄPO anställda i mitt arbete. Och tro mig dom är inte ödlor i foliehatt.

Jag har vistats på detta forum till och från något år men tröttnar snabbt. Inte på grund av Zinkar och OSPAr utan p.g.a. Bennybearar och andra förvirrade, kvasireligiösa tomtar som saknar verklighetsförankring.

Posted on: 2007/12/6 9:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#16


See User information
Quote:

bennybear skrev:
Makten gör så gott de kan, enligt dig och med goda intentioenr naturligtvis.

Du börjar låta ungefär lika regeringstrogen som zink.

Illavarslande.

Var det inte du som uppmuntrade folk att rösta på borgarnai valet sist, förresten.

Står du fortfarande för det??

"Men då är det också viktigt att forumet inte uppmuntrar kvasidebatter med rasistiska och andra destruktiva förtecken"

Så att ta upp av satanisteliten tabustämplade ämnen är "rasistiskt" enligt dig??

Bättre då att tiga still och sopa problemen under mattan, då förvinner de säkert.??!!

Du är tydligen fortfarande rätt fastkletad i det politiskt korrekta tankeavskrädet.


1: Alla som jobbar i stat, polis och myndigheter är......Människor!
Dom äter, skiter, blöder, får cancer och ... betalar skatt.
2: Ja jag står för att jag rekommenderade att alla skulle rösta på Moderaterna. Jag gjorde det och det har lett till mycket gott. Men också dåliga saker. Ungefär såsom under Socialdemokraternas tid. Nu är den slut och jag är glad och nöjd. Jag tror tyvärr att Socialdemokraterna vinner nästa val och vi kommer att få ytterligare närmare kontakter med CIA och Amerikansk militärindustri. Jag hoppas dom kommer och sticker stolpiller i ändan på dig och lämnar dig i ett Nordafrikanskt fängelse.
3: Vakens största Rasist och Homofob Bennybjörn oroar sig. Man brukar säga att man hatar hos andra vad man är rädd för i sig själv. Kanske uppskattar du stolpillret och Nordafrikanerna, Björn.
4:Jag är varesig fastkletad i det ena eller det andra. Jag arbetar aktivt med att upplysa människor på olika sätt. Men istället sitter du här och lurkar och tutar i unga förvirrade människor att hela världen konspirerar mot dem. Ta dina piller och gå och lägg dig.

Posted on: 2007/12/6 9:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#17
Cicero!

Menar du att òdlor inte àter,skiter och kan fè canser....
Moderaterna och socialdemokraterna tàvlar nu endast om vem som àr mest PK hur vi ska fè hit mer invandrare arbetskraft eller "flyktingar" vem som àr mest tolerant mot HBT-ròrelsen
osv

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#18
Quote:
cicero: Jag arbetar aktivt med att upplysa människor på olika sätt.


... desinformation?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#19


See User information
Roligt med alla experter på sistone gör allt så mycket lättare. Det var två drömtydare i en tråd där jag skrev, de gav mig en bra analys lol.
Så om man har träffat två personer ifrån SÄPO så vet man precis vad de gör och allt vad de står för? Personer inom det statliga är ju de som minst av allt som vill acceptera någon slags konspiratorisk sanning, även fast den är mera trovärdig ibland.
Se Polis logo, Fasci yxor.

host..
Strubens

Posted on: 2007/12/6 13:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#20


See User information
1: Fasces är som vi alla vet en gammal symbol som symboliserar "rätten att utöva straff". En bunt spö. Den fick sin nuvarande negativa betydelse först efter det att Fascisterna lånade symbolen och namnet.

2: Nej jag vet inte allt om SÄPO. Men jag vet att mycket fantasifulla vanföreställningar kommer sig av att folk inte har kontakt med verkligheten. Unga människor sitter bakom datorer och TV hela sitt liv och tror att alla Poliser är onda känslolösa individer. 99% av dem är troligtvis mer eller mindre vanliga människor som faktiskt tror att dom gör rätt. Vilket förvisso inte alltid är sant. Palmemordet är ett bevis på att det kan infiltrera alla möjliga svin i myndigheter och polis.

3: Det är en männsklig egenskap att vägra att tro att det finns stora världsomfattande konspirationer. Det är också en männsklig egenskap att förlora sig i icke vederlagda påståenden och bygga enorma teorier utan några bevis överhuvudtaget. Ta t.ex. Religion.

Är det ingen som är kritisk till information så kommer den ena lögnen bara att ersättas av en annan.

Posted on: 2007/12/6 13:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#21


See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
... desinformation?


Dom som läst mina artiklar vet nog att jag jobbar med mycket fakta och försöker hålla mig till frågan istället för att blanda in UFO, Ödlor och Kinesiska Tempelriddare.

Posted on: 2007/12/6 13:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#22
Sluta jiddra. Kalkonmanne, Benny och Cicero kan gå till 7:ans ölhall och ta en öl tillsammans ikväll. Det skulle förbättra mycket, både på vaken, i verkligheten och i Göteborg.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#23


See User information
ok jag jiddrar lite till hoppas att det är lugnt, i slutänden är det ju ändå ett forum som vi är i.

Kritisk till information kan jag hålla med om som något bra men det borde ju betyda att man borde vara kritisk till all information, inte många som är det. Speciellt inte personer som godtar allt det auktoritära med en förklaring till en spec info med matematiska förklaringar. Ofta i vetenskapliga sammanhang så ändras information efterhand så det betyder ju att hur någonting var, var inte så i fallet. Se på Dinosaurierna hur man nu på senare tid har kommit fram till att de hade fjädrar, låter för mig mer sannolikt om man ser på strutsar och andra djur runtomkring oss. Men all gammal info var ju en lögn.

För att återgå till fasces och dess innebörd, nu vet inte jag när polisloggan gjordes och med de befintliga Fasci, kanske du kan upplysa mig. Men säg så här, med dagens innebörd av vad det betyder borde man inte ändra loggan då?
Swastikan är ju hets mot folkgrupp men var ifrån början av annan betydelse men ändå är den olaglig att bära ute. Borde inte också En logo som visar på våld i sin betydelse också bytas ut då det är hets mot alla utom poliser, vi kommer med våld...
Strubens

Posted on: 2007/12/6 14:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: VAKEN.SE är infiltrerat av SÄPO
#24
Jag tycker Polisen och Säpo kan byta logotyp:

Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS