vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Här blåser Livsmedelsbranchen kunderna !!
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2232

REPORTAGE: Vad händer egentligen bakom köttdisken på Sveriges största matvarukedja - när kunderna inte ser? Uppdrag gransknings Janne Josefsson och Lars-Göran Svensson avslöjar hur gammalt kött mals ner till köttfärs eller packas om - och säljs på nytt.

Ett exempel på att Moralen är lika med noll i samhället idag.

Det gäller från toppen till botten.

I Politiken kan vi ta mörkläggningen av Estonia som exempel .

När det gäller Media kan vi ta " Ickerapporteringen " av 911- avslöjanden .

När det gäller oss vanliga i botten på Pyramiden så kan vi säkert komma på egna exempel.

Det gäller att vi alla rannsakar oss själva och frågar oss vad det är för samhälle vi vill ha.

Bordellhärvan på 70-talet !! Undrar hur långt man kommer att gå ?

Ja för pengar och makt gör vissa vad som helst. T e x så går man med i Mäktiga Ordenssällskap och blir fast som en " Nyttig Idiot " i ett system som är ruttet ända från början. Sedan blir man tvungen att försvara det i Brödraskapets tjänst , särskilt om man har hållhakar på sig ( Se Bordellhärvan eller när det gäller Katolska Kyrkan och dess Pedofil-Präster ).

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Här blåser Livsmedelsbranchen kunderna !!

See User information
Prishöjningen börjar bli skrämmande. Det smygs med den här och där, till slut kommer allt att bli jävligt dyrt. Pucko mjölk hade de höjt 1.50 kr idag såg jag, Havregrynet höjs lite då och då, det kommer bli brist snart som ingen verkar ha förstått. Många skördar som slagit fel världen över.
Hjärntvätt here we come.
Strubens

Posted on: 2007/12/5 21:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Skitbra reportage måste erkännas. Ett av de starkaste från hemmaplan. Men frågan är hur passiviserade befolkningen är av all yttre påverkan och kemikalier vi får i oss.

Ett bra bevis på att det faktiskt är sant att befolkningen är mentalt styrd att inte reagera är om det som vanligt grävs ner i sanden inom en vecka.

För egen del så skiter jag i vilket eftersom jag är mer förbannad på mig själv för att fortfarande äta kött. Idiotiskt av flera skäl inte minst känslomässigt ekologiska.

Den äldre generationen svenskar med sina rötter i de lägsta lagren av arbetarklassen skrattar nog som fan åt reportaget eftersom de flesta har järnmagar då de aldrig hörde talas om datummärkningar när de växte upp. De åt det som bjöds och byggde likt sjakaler och hyenor och andra asätare upp ett immunförsvar mot det som nutidens människor blir sjuka av.

Å andra sidan borde ju de giriga asen som ligger bakom Ica´s bedrägeri få slita spö offentligt och bli av med alla sina hundratals miljoner som de skaffat sig genom att bl.a. svika förtroendet och blåsa sina kunder.

Ett bevis till för att etablissemanget skapat lagarna enbart för att skydda sina egna fula trynen är att dessa bedrägeriskyldiga kommer att tillåtas fortsätta som vanligt utan att rättvisan griper in trots att de avslöjats inför hela Sveriges befolkning med att begå grova bedrägerier. Jämför hur de själva straffat en pensionär som av misstag eller ren fattigdom fått med sig en burk kattmat fär mycket. Stenhårt rätt in i rättssalen med gamla svaga pensionärer.

Men nu handlar det om gigantiska belopp som de svindlat sina kunder på förutom att de utsatt dem för hälsovådlig fara.

Apropå förbestämd passivitet från Sveriges medborgare:

Fluor och 3G-master någon?

P.S. Strubens! Jag vet inte om du sett reportaget men det kommer att gå i repris.

För alla er som sett det så kan jag berätta att för att få veta fortsättningen på bedrägeriet så måste ni se en film från 1973 som visar hur den planeten kommer att lösa sin brist på mat:

http://en.wikipedia.org/wiki/Soylent_Green

See User information
Quote:

Strubens skrev:
Prishöjningen börjar bli skrämmande. Det smygs med den här och där, till slut kommer allt att bli jävligt dyrt. Pucko mjölk hade de höjt 1.50 kr idag såg jag, Havregrynet höjs lite då och då, det kommer bli brist snart som ingen verkar ha förstått. Många skördar som slagit fel världen över.
Hjärntvätt here we come.
Strubens

Ja om det är brist på en vara så går givetvis priset upp. Det är väl ganska lätt att inse?

Posted on: 2007/12/5 22:12

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

Strubens skrev:
Hjärntvätt here we come.
Strubens

Ja om det är brist på en vara så går givetvis priset upp. Det är väl ganska lätt att inse?

"Marknaden" följer inte några av ovan givna lagar.

Det med råolja är ett exempel på det.

Dom har idag de medel de behöver för att få in de pengar de tycker de vill ha in. Man kan inte bara säga, oops, nu är det lite brist där, nu går priset som en följd upp. Det följer inte vanlig orsak och verkan, på det sättet - och de mixar ihop och styr för att via orsak/fakebrist/skapad brist styra upp priser.

De ger lite bit till småbolag, som får göra grundarbete mm, sedan håvar de in dom - dessa få stora aktörer.

Posted on: 2007/12/5 22:19
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Är det brist på "Pucko mjölk"?

Posted on: 2007/12/5 22:20

See User information
Kalkon, har ingen tv så jag har inte sett reportaget men jag har läst en del om det.

Apropå det om juicen som de kallar färsk och nypressad pressas i Tyskland. Sedan fryser man ner den och skickar den vidare till export för försäljning, den är ibland ett år gammal. mmm delicious
Äpplen, det finns ett test ni kan göra, jag gjorde det för att se vilka som är långtidsbesprutade. Om ni halverar äpplet och låter halvorna ligga framme ett tag, är de inte bruna efter en stund ja så är de av dessa frukter som kan ligga framme ett år i butikerna.

Strubens

Posted on: 2007/12/5 22:29

See User information
Strubens, kolla på SVT's hemsida, programmet finns nog att se där, klart sevärt enligt mig iaf..

Posted on: 2007/12/5 23:18
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Strubens, Zpz2 och Novax!

Se programmet! Tjöta sedan!

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.j ... d=puff_993254&lpos=lasmer

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper