vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

norrskeen? polskifte?

See User information
Såg denna nyhet från aftonbladet idag:
http://wwwc.aftonbladet.se/atv2/popup ... egories/Nyheter/0712/9164

Vad tror ni det kan vara?

"forskaren" i inslaget spekulerar runt att det skulle vara koldioxsid, men det tror jag inte...

Kan det ha att göra med solvinden någon skrev om här för ett tag sedan?

molnen är enligt artiklen på ca 80 000 meters höjd, inte så farligt långt ifrån "normal" höjden för ett norrsken....

http://sv.wikipedia.org/wiki/Polarsken

Det som säger emot att det skulle vara ett norrsken är att det ligger på fel bräddgrad, men jag har inte hittat något om var i USA man sätt dom.

Posted on: 2007/12/13 17:18
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: norrskeen? polskifte?

See User information
Hittade precis denna artiklen.

http://space.newscientist.com/article ... uds-targeted-by-nasa.html

Molnen har tydligen funnits sedan 1885, konstigt inte propagandabladet har kolla upp lite innan dom skrier om det

Då skulle dom små stackarna inte kunna skylla det på växthusefekten och den fruktade gasen koldioxid!

(ironi)

Posted on: 2007/12/13 17:30
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Solcykel 24 kommer ge oss en del surprises om du frågar mig, en stor solfläck redan på solen. Större jordbävningar i slutet av december.
oh well
Strubens

Posted on: 2007/12/13 17:37

See User information
Jag har inte läst så mycket om solcykel 24 änu, men efter det lilla jag läst håller jag med dig..

Såg någon mer nyhet på aftonbladet om att antalet naturkatastrofer hadde ökat iår gentemot förra året.. bara det är ju ett tydligt täcken på att något händer.

Förresten har jag läst igenom artiklen jag länkade till i mitt andra inlägg och jag tycker den värkar trolig i hur den beskriver vad dessa moln är.

Posted on: 2007/12/13 17:44

Anonym
Eeeh, har ni hört talas om chemtrails?

See User information
jo då, många gånger och jag vet vad det är.
Jag tror också på att dom sprutar ut något, men har inte läst så mycket mer än att kollat upp lite om vad det är.

Men kollar du på klippet i första inlägget ser man att molnen "flyter" lite och jag tycker inte dom äns är lika chemtrails...

Vad jag vet flyger väl inga flygplan på 80 000 meters höjd heller?
Normalhöjd är väl runt 10 000m och kanske upp till 20 000m?
Vad jag vet fanns det inga plan som kunde flyga på den höjen överhuvudtaget vid slutet av 1800-talet och början av 1900-talet, så bara det tycker jag utesluter att det skulle vara chemtrails.

Läser du min andra länk får man förklaringen att det kasnke kan vara en naturlig grej som skärmar av jorden och gör det kallare.

Posted on: 2007/12/13 18:10

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper