vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Conspiracy Theory or Conspiracy Fact?
http://www.wanttoknow.info/conspiracytheories

You may have noticed that we consciously avoid using words like "conspiracy" and "conspiracy theory" on the WantToKnow.info website. We do this not because we don't believe there are major conspiracies happening in the world. The official story of 9/11 is a conspiracy theory in that the government claims 19 hijackers conspired together to hijack four planes and create terror in the world. We avoid using words like "conspiracy theory" because many people who are not aware of the major cover-ups shut down their rational mind as soon as they hear the word conspiracy.

The main purpose of the WantToKnow.info website is not to preach to the choir—those who already know about 9/11, mass media, mind control, UFO, and other conspiracies—but rather to reach those who know little or nothing about all that is going on behind the scenes. We have found that the most successful way to reach the unconverted is to present them with reliable, verifiable information that does not overly tax their belief systems. Most people can't handle too much disturbing information at once. Thus, we initially present only a small chunk of the conspiracy which the uninitiated can, we hope, digest without being overwhelmed. Yet we also offer lots more resources for those who are ready to go deeper.

For those of you who are ready to go even deeper than the information presented on this website, you might first appreciate some of the deepest information we have at http://www.WantToKnow.info/bestsummaries. The refreshing summaries at this link present the big picture of what is happening on planet Earth in a deep, yet inspiring way. Then, we recommend exploring the following informative websites which go even deeper in many areas than WantToKnow.info:

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Conspiracy Theory or Conspiracy Fact?

See User information
Så sant som det är sagt. Det är ganska ironiskt egentligen. När folk diskuterar Bush invasion i Irak så handlar det ju egentligen om en konspiration, vilket de accepterar. När mainstreammedia talar om elfte septemberattacken som utfördes av ”terrorister” så accepterar de denna konspirationsteori. När stora tobaksföretag duperar läkare så att de kan marknadsföra sina produkter så är det en konspiration som de flesta håller med om.

Men så fort man nämner att elfte septemberattacken kan ha utförts av några i USA:s regering, så kommer försvarsmekanismerna fram. Det samma gäller sänkningen av Estonia och andra omfattande komplotter utförda av Illuminaterna och frimurarna. Skygglapparna kommer fram och man försvarar sin ”tro”.

Posted on: 2007/12/14 10:07
Life´s but a walking shadow, a poor player that struts and frets his hour upon the stage and then is heard no more. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing.
---William Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Tony skrev:
Skygglapparna kommer fram och man försvarar sin ”tro”.

Tror själv att det snarare är rädslan för att något som man verkligen trott på inte är så. Gämför ett barn som tror på tomten som faktisk person, men helt plötsligt står inför faktum att det är en fiktiv dito, antar att det är samma känsla som kommer tillbaka, och då reagerar många med "men så kan det väl inte vara! det har vi ju hört flera gånger". En rädsla för att tillvaron som man upplever den inte alls är som man trott.

Posted on: 2007/12/14 13:18

See User information
"Tror själv att det snarare är rädslan för att något som man verkligen trott på inte är så."

Det är precis det jag menar att det är rädsla bakom det, men utvecklade aldrig resonemanget.

Posted on: 2007/12/14 22:47
Life´s but a walking shadow, a poor player that struts and frets his hour upon the stage and then is heard no more. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing.
---William Shakespeare

See User information
Jag skrev om liknande saker i en anna tråd nyligen.

Har ni också hört att konspirationsteorier uppstår för att vissa personer har ett behov av att kanalisera sin ångest på något vis? Detta kan nog stämma i vissa fall...

Om man vänder på detta resonemang så kan man säga att många personer har tendenser att undivika att se obehagliga saker och att lita på auktoriteter. Därför vill man inte veta av konspirationer. Jag tror att dessa senare personer är många fler än de iden första gruppen.

Posted on: 2007/12/15 20:02

Anonym
Nu har ju folk matats med via propaganda -apparaten (MEdia ) att så fort dom hör något som inte överensstämmer med deras verklighetsuppfattning , så är det första dom tänker på - konspirationsteorier . Och detta uttryck är för dom lika med LÖGN.

En medveten programmering och hjärntvätt av " Bröderna "

Själva ordet har blivit en "trigger" som gör att man inte längre lyssnar utan gör allt för att försvara sin verklighetsuppfattning.

Ungefär som en programerad Politiker !!

Det pågår KONSPIRATIONER hela tiden . Varför tror ni det finns slutna sällskap för ( Ordenssällskap ) ?

Om man inte förstår detta är man både Blind och Döv.

Innan jag började titta på detta såg jag inte deras Symbolism. Alltså fanns den inte för mig. Nu ser jag den överallt för jag vet vad jag skall titta efter.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper