vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Mediers behandling av "rånet i göteborg". (De twistar med buzzord)
#1
Jag orkar inte ens läsa hela artikeln. Jag analyserar innan jag ens gått på djupet i vad dom skriver, för jag ser ändå en massa fel direkt. Fel i form av helt sjukt twistade formuleringar.

Det centrala är att det är ett RÅN anser jag iaf. Men av detta får man känslan att det handlar om bomber. Fy fan va sjukt DN formulerar sina artiklar. Bilden visar "vanliga människor" som drabbas och det handlar om att DU drabbas om inte DU vill ha ett SÄKRARRE samhälle. BOMBDRAMA, SÄKRARE, ser ni buzz-orden.

"vi måste skydda oss samhället på en högre nivå" - vad fan ska det där betyda?

"starka krafter vill skada oss" ? Jag trodde dom i först hand var ute efter pengar och inte ute efter att skada oss?

PRECIS ALLT ÄR FEL i rapporteringen. 100 spänn på att det inte var riktiga bomber i påsarna på lyktstolparna utan bara atrapper, tills media har fastställt, så kan ni sätta emot på det bet:et. . Men det blev det hela ett "BOMBDRAMA" i media. Skriver man BOMB på en brun resväska som dom gjort så vill man uppnå något tydligt, dvs en avledningsmanöver, inte med syfte att skada någon.

Resized Image


Edited by void on 2008/1/22 12:27:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mediers behandling av "rånet i göteborg". (De twistar med buzzord)
#2
Quote:

"vi måste skydda oss samhället på en högre nivå" - vad fan ska det där betyda?


Microchiptransponder kanske?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mediers behandling av "rånet i göteborg". (De twistar med buzzord)
#3


See User information
Cashless society.

Posted on: 2008/1/22 16:04
Att se är inte att förstå
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mediers behandling av "rånet i göteborg". (De twistar med buzzord)
#4
Det var atrapper... d.v.s. inga riktiga bomber! Den här gången!

Menar du att tidningarnas intresse av att sälja lösnummer ursäktar de idioter som spränger bomber på riktigt för att driva igenom sina politiska eller religiösa vansinnesregimer?

Jag tycker väl att de snarare är lika goda kålsupare även om den ena använder media för att sprida bombade åsikter, när den andra använder sprängmedel som skadar och mördar.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mediers behandling av "rånet i göteborg". (De twistar med buzzord)
#5


See User information
Tidningar som tex aftonbladet överdriver ju alltid så, men jag hade faktiskt fått intrycket av att dn skulle vara lite seriösare iaf.
Men jaha.

Dom borde skippa hela nyheten och istället ha en stor rubrik där det står "Var rädda, fårfolk, var rädda".

Posted on: 2008/1/22 17:18
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mediers behandling av "rånet i göteborg". (De twistar med buzzord)
#6
Kalkon: Ge mig några exempel senaste åren när riktiga bomber smällt i europa som inte var planterade av elitens egna små "terroristgrupper". (Obs ej exempel där svenne-banan får sin bil sprängd/eldad pga nån spelskuld eller otrohetsdrama)

Nyheten är bisarr, då dom bara focuserar på "BOMBDRAMA" och sånt larv som kan skrämma upp folk!? Vad menar dom med att "skydda oss och samhället på en högre nivå"? Vilken nivå är det?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mediers behandling av "rånet i göteborg". (De twistar med buzzord)
#7


See User information
en annan sådan där liten överdriven nyhet var, (jag tror det var) 2006 eller 2007 när något mc gäng smälde en handgranat i en personbil.

Det togs upp i median som om det vore värsta grejen.
Men.. min farsa var i en bil ca 50 meter bort då det hände. Han berättade om en klen liten smäll och en eld som spred sig mycket långsamt. Så något kaos och eldstorm var det ju inte där heller.

Var det inte också aftonbladet som raporterade ett litet blåsväder som en kraftig storm?

Posted on: 2008/1/22 17:25
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mediers behandling av "rånet i göteborg". (De twistar med buzzord)
#8


See User information
Det är som vanligt, en massa hype men ingen gris i säcken

Men jag vill ha kameror ändå eftersom det gör att jag känner mig trygg, då kan dom ju äntligen fånga dom dära terroristerna som smäller bomber i hela sverige

Men det säljer ju tydligen så dom kommer ju fortsätta tills folk slutar köpa skiten. It is a sad thing...

Posted on: 2008/1/22 18:21
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mediers behandling av "rånet i göteborg". (De twistar med buzzord)
#9


See User information
Det är ju märkligt hur alla dessa brottslingar som skimmar bankomatkort, Som ju t.o.m filmas och fotas av övervakningskomeror och alltid lyckas komma undan och hur dessa som spränger värdetransporter oxå alltid lyckas komma undan, med tanke på den förmåga och kunskap SÄPO och Polisen har för att övervaka och avlyssna t.o.m avstända mobiltelefoner?

Den ende som har kompetens nog att kunna bena upp detta dilemma måste nog vara våran egen sprängmedelsexpert och krminolog dr. zinkenstein.

Posted on: 2008/1/22 18:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mediers behandling av "rånet i göteborg". (De twistar med buzzord)
#10
Quote:

void skrev:
Kalkon: Ge mig några exempel senaste åren när riktiga bomber smällt i europa som inte var planterade av elitens egna små "terroristgrupper". (Obs ej exempel där svenne-banan får sin bil sprängd/eldad pga nån spelskuld eller otrohetsdrama)

Nyheten är bisarr, då dom bara focuserar på "BOMBDRAMA" och sånt larv som kan skrämma upp folk!? Vad menar dom med att "skydda oss och samhället på en högre nivå"? Vilken nivå är det?



Förviso mig du fråga, men vi kan ju stanna i samma stad (gbg) här small en bomb i vasa här i somras

Visst trissar media gärna upp det hela och det beror ju på hur du ser på "elitens små terrorgrupper" eftersom du anklagar alla grupper för att vara "illuminatiserade"

Arabligan,hells angels,OG,Bandidos har "riktiga vapen" även vänsterextremister och nazister.

Det finns alltid psykfall

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article70499.ab

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mediers behandling av "rånet i göteborg". (De twistar med buzzord)
#11
Voiden!

Det är kanske inte märkligt att minnet för händelser förkortas när man hela tiden fyller på med nytt. Det är väl det som kallas mediabrus och jag är tacksam att jag växte upp innan detta fenomen genomsyrade mig.

Att stanna upp och fundera lite på vad som hänt bakåt utan att lägga in politiska, religiösa, ekonomiska eller andra värderingar kan vara nyttigt för att inte bli fartblind.

Det var inte många år sedan det började smälla rejält på olika platser i Göteborg. Skulle vilja påstå att det är ganska naivt att blanda ihop detta med spelskulder eller otrohetsdrama. Ställ dig frågan hur det var möjligt att en av Sveriges mest täta och framgångsrikaste företagare var tvungen att skrapa på foten och flytta på sig när vissa grupper i samhället helt öppet valde att använda krut för att få igenom sina krav. En av orsakerna att detta kan ske i fullt dagsljus är därför att organiserade nätverk skyddas av bl.a. en inte helt okänd vänstertes som ger dessa skurkar alibi med hänvisning till att det alltid finns någon på andra sidan Atlanten som är värre.

För den som lyfter ögonen från litterära sanningar så blir det ganska uppenbart att ingen skurk är värd att försvara bara för att det finns nån värre någon annanstans bara för att ens religion eller uppvaknande säger något annat.

Det finns mycket riktigt direkta och indirekta attacker på vårt samhälle och våra medvetanden men jag personligen kommer aldrig att bli så transparent att jag ställer mig på den ena skurkens sida bara för att han inte har tillgång till den andre skurkens arsenal.

Jag vill inte skriva för öppet om orsak och verkan i just detta fallet eftersom det handlar om totala galningar utan mänskliga skyddmekanismer och själslig empati, men det finns uppenbara kopplingar som lett till tragedier skrivna i blod vad du än påstår.

Det pågår just nu krig på flera fronter och jag accepterar inget av dem eftersom krig och våld inte är min grej. Jag är helt övertygad om att det inte är din grej heller men torska inte på att se mellan fingrarna för skurkar bara för att de finns på hemmaplan och styrs av buskar. Med sitt sjuka beteende blir dessa kriminella nätverk en våt dröm för Bodström och andra som vill bygga övervakningssamhället fullt ut.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mediers behandling av "rånet i göteborg". (De twistar med buzzord)
#12
bra skrivet VOID!

detta är faktiskt manipulation av DN.

större delen av befolkningen vet inte att deras sinnen
tänker på ett visst nästan undermedvetet sätt.

det är väldigt lätt att lura mass befolkningen.

titta bara på 9/11.

svenska rikskrimm har mer koll än ni tror på dessa ligor.

varför tror ni dom kan gripa flera efter dåden.

det är lätt dom punktmarkeras ofta.
efter att dom lyckas försvinna några dagar, så vet polisen
vilka dom ska söka efter.
sen är det bara att plocka in dem som varit undan några dagar
från punktningarna.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
32 user(s) are online (32 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 32

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS