vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

SVD: Marion Cotillard - 11:e september var inget terrorattentat

See User information
http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_931589.svd
Nu börjar spinnet......kommentar kan lämnas till.....

harry.amster@svd.se

Posted on: 2008/3/2 18:09

Edited by void on 2008/3/3 17:53:36
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: 11:e september var inget terrorattentat
"Hon tror heller inte att människan varit på månen."
Sådär avslöjar sig hitpice:arna...

Men nu till det viktiga...
MAILA GUBBEN FÖR HELV..... ALLIHOPA.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

void skrev:
"Hon tror heller inte att människan varit på månen."
Sådär avslöjar sig hitpice:arna...

Men det tror väl inte du heller, eller?
Är du då en "hitpice"?

Posted on: 2008/3/2 19:00

See User information
Här är originalartikeln:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/7273651.stm

Det var tydligen en intervju hon gjorde på fransk tv för ett år sen.

Quote:
In the interview, given to French TV show Paris Premiere, Cotillard appears to suggest the attacks on the World Trade Center were staged to avoid the expense of refurbishing them.

"We see other towers of the same kind being hit by planes, are they burned?" she asks. "There was a tower, I believe it was in Spain, which burned for 24 hours.

"It never collapsed. None of these towers collapsed. And there [in New York], in a few minutes, the whole thing collapsed."

The Twin Towers, she claims, were a "money sucker" that would have cost much more to modernise than to destroy.

The actress goes on to cast doubt on the Moon landing of 1969. "Did a man really walk on the moon?" she asks.

"I saw plenty of documentaries on it and I really wondered. In any case I don't believe all they tell me."

A transcript of Cotillard's interview has been posted on France's Marianne2 website.

http://www.marianne2.fr/Plus-fort-que ... 9491d027cf4b64617b4275037

Översatte till engelska med http://babelfish.altavista.com
"Did the man really walk on the moon? I saw not badly the documentary ones on top and that, really I question myself. And in any case I do not believe all that one says to me, that it is sure."
Hihi ;)

Det var alltså hon som själv drog upp månlandningen i intervjun.

Posted on: 2008/3/2 19:09

Anonym
ZPZ: Förstår du varför det utifrån ett psykologiskt perspektiv är viktigt för den som publicerar nyheten att raden om månlandingen är med? Rubriken säger en sak, men avslutsraden under rubriken säger en annan. Uppenbart för den som förstår lite psykologi.

Du har inte läst på om den globala maktelitens öppna planer och vad dom har sagt om media och hur dom ska använda media.

Vänligen studera här:
http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=BooksMore
Brzezinski och Bernays böcker just för detta ämne.

Anonym
Japp! Alltså är det en hitpice. Tråkigt. Hoppas nån som läser SVD med vetenskaplig ärlighet i kroppen börjar snoka och googla i ämnet lite.

Du förstår väl att den inte kan publiceras om hon bara håller sig till ett ämne? Då försvinner ju hel styrkan i hitpicen. Enkelt!

See User information
Quote:

void skrev:
Japp! Alltså är det en hitpice. Tråkigt. Hoppas nån som läser SVD med vetenskaplig ärlighet i kroppen börjar snoka och googla i ämnet lite.

Hoppas jag också. Jag själv är ett exempel.
Quote:
Du förstår väl att den inte kan publiceras om hon bara håller sig till ett ämne? Då försvinner ju hel styrkan i hitpicen. Enkelt!

Du menar att om man får läsa att hon tvivlar på månlandningen så inser man direkt att hon är en idiot?

Posted on: 2008/3/2 19:20

Anonym
Det enda jag kan inse just nu är att du spelar naiv med dina frågar av någon anledning.

Någon annan på forumet förutom zpz som inte förstår mig, eller är det bara han?

See User information
SvD länkar just nu till 7 blogginlägg som skrattar åt denna stackars flicksnärtan.
Någon här som försökt "pinga" ett blogginlägg i detta ämne till SvD via Twingly?

Posted on: 2008/3/2 20:19

Anonym
zzzzzzzzzzzpzz!

Hon är 33 år och att döma av infon jag fått av dig från "911 demostrationen" kan du inte ha varit äldre en denna "flicka" och vad jag läst av dina tidigare inlägg här tycker jag betydligt mer synd om dig och alla internskämt om dig har en hel del skrattat åt oxå.

Du som är så rationell borde man inte vara äldre en den människa man ska förudmjuka genom sin låga ålder ?

See User information
Clas Svahn skrev också en artikel på DN:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=748179

Men det var ju i stort sett bara en copy-paste på en BBC-artikel (inte ovanligt i svensk press idag)...

Posted on: 2008/3/2 20:29

Anonym
Svara på min fråga!

Clas Svahn är säkerligen andställd av några stora gossar.
Då det ALLTID är han som skriver om dessa ämnen
Ex tog han upp bilderberggruppens konferans iår.
Han har även gett ut böcker om konspirationsteorier mm men han har aldrig besvarat mina mail jag skickat till honom.

See User information
Quote:

maggot skrev:

Du som är så rationell borde man inte vara äldre en den människa man ska förudmjuka genom sin låga ålder ?

Det var mest en observation jag gjorde att många skrattar åt henne, och det är inte hennes ålder utan snarare hennes intelligens man skrattar åt.
Flicksnärta kanske inte är det bästa ordet att beskriva henne, okej då, men på utseendet ser hon lite ut som en snärta.

Posted on: 2008/3/2 20:39

Anonym
Att hon blir skrattat åt för hon har en uppfattning som skiljer sig från mängden är det något som man bör skratta åt ?
Säga vad man vill om filmer som Loose Change men hur många av dom som skrattar tror du har sätt dessa filmer ?
Blir du själv tillfredsställd av att folk skrattar åt hon ?

Ang bilden så har en vän en bild på dig i sin dator skulle han med dit godkännande få lägga upp den i denna tråd så kan vi kommentera dit utseende och då jävlar ska det skrattas

See User information
Quote:

maggot skrev:
Att hon blir skrattat åt för hon har en uppfattning som skiljer sig från mängden är det något som man bör skratta åt ?
Säga vad man vill om filmer som Loose Change men hur många av dom som skrattar tror du har sätt dessa filmer ?
Blir du själv tillfredsställd av att folk skrattar åt hon ?

Well, hur många av de som köper innehållet i Loose Change tror du har tittat igenom en välgenomarbetad kritik av filmen, t.ex. Loose Change Guide? http://www.loosechangeguide.com/

Det är skönt att se tycker jag att de flesta inte köper lögnaktiga konspirationsteorier rakt av utan kan se det absurt felaktiga i dem. I detta fall det absurda i skådespelerskan teori att man demolerade tornen för att de var "för dyra att reparera".
Quote:
Ang bilden så har en vän en bild på dig i sin dator skulle han med dit godkännande få lägga upp den i denna tråd så kan vi kommentera dit utseende och då jävlar ska det skrattas

Det är jag inte intresserad av överhuvudtaget och jag lovar dig att om nån lägger ut bilder på mig utan godkännande så får han/hon en polisanmälan på halsen.

Void undrade förut varför jag inte dykt upp på fler av era "demonstrationer" och jag kan säga att risken för att dra på sig trakasserier som t.ex. med bilder som du föreslår (och som t.ex. zink råkat ut för) gör att man drar sig för det.

Posted on: 2008/3/2 21:02

See User information
Det är jag inte intresserad av överhuvudtaget och jag lovar dig att om nån lägger ut bilder på mig utan godkännande så får han/hon en polisanmälan på halsen.

hahahah är du så djv,,ful ,,

Posted on: 2008/3/2 21:05

Anonym
Det är nog få som tittat på kritiken vilket är synd och det är även synd att 911-truth aktivister får så lite plats medialt då det är en den största växande rörelsen.
Vore det inte "liberalt" (då du är liberal) att ge människor all information och även för USA-eliten att släppa dolda dokument och namnge WTC7 i ex NIST.
Så att folket själv få ta ställning till terrorismen när all akribi lagts ut på smörgosbordet.

Att du inte vågar gå till fler demostrationer pga av "rädsla" är precis samma sak då folk inte vågar prata om alternativa teorirer kring 911,förintelsen,månlandningen,jfk,banksystemet kritisera invandringen mm mm

Och jag tycker DU är delaktig i denna intemiderings och smutskasstningskampanj då du själv erkänt i en annan tråd att du gillar att "slå sönder konspirationsteorier" och i denna tråd mer eller mindre hävdar att de som vågar ha en åsikt kring 911 som inte är populisisk är en obildad "flicksnärta" när du alluderar på hennes yrke ansikte och ålder!

Jag vill även lägga upp en bild för din egen skull där jag hoppas du förstår skillnande på mitt tänkande och ditt

Resized Image

See User information
Quote:

maggot skrev:
Det är nog få som tittat på kritiken vilket är synd och det är även synd att 911-truth aktivister får så lite plats medialt då det är en den största växande rörelsen.

Verkligen!?
Störst var? I Sverige, i USA, i hela världen?
Ska bli lite intressant att se hur många pers denna största växande rörelse lyckas skrapa ihop vid nästa planerade demonstration i Stockholm (i april?).
Senast i september förra året överskuggades denna enormt stora rörelse totalt av vänsteraktivister iaf.

För övrigt tror jag den snabbast växande (inte samma sak som att säga "den största växande") rörelsen just nu är rörelsen kring miljö-/klimatfrågor.
Quote:
Vore det inte "liberalt" (då du är liberal) att ge människor all information och även för USA-eliten att släppa dolda dokument och namnge WTC7 i ex NIST.

Jo, jag ser gärna att man är så öppen som möjligt med information. Jag vet dock inte riktigt vilka dolda dokument du pratar om. Vissa dokument måste man också hålla hemliga av säkerhetsskäl. Liberalt är också att den som äger ett dokument får välja om det skall publiceras.

Har inte NIST namngett WTC7? De arbetar för fullt med att rapporten om vad som hände WTC7 än idag.

Quote:
Så att folket själv få ta ställning till terrorismen när all akribi lagts ut på smörgosbordet.

Att du inte vågar gå till fler demostrationer pga av "rädsla" är precis samma sak då folk inte vågar prata om alternativa teorirer kring 911,förintelsen,månlandningen,jfk,banksystemet kritisera invandringen mm mm

Jag ser hellre en öppen debatt än trakasserier av folk med vissa åsikter. När det gäller invandringsfrågan håller jag fullt med dig att debatten styrs av en politisk korrekthet där vissa saker inte vågar sägas.
Men när det gäller "alternativa" teorier kring 9/11 tycker jag att de får precis så mycket uppmärksamhet som de förtjänar. Och de har diskuterats i många massmediala forum, t.ex. Agenda i SVT, Loose Change-producenterna har intervjuats på CNN, exempelvis CBC http://video.google.com/videoplay?docid=-3411726306994493269 Time http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1531304,00.html och Vanity Fair http://www.vanityfair.com/ontheweb/fe ... 2006/08/loosechange200608 har gjort ganska stora grejer om detta, i de flesta dagstidningar har ämnet tagits upp, t.ex. http://www.independent.co.uk/news/fis ... uth-about-911-462904.html för en länksamling hänvisar jag till: http://forums.randi.org/showthread.php?t=61402

Quote:
Och jag tycker DU är delaktig i denna intemiderings och smutskasstningskampanj då du själv erkänt i en annan tråd att du gillar att "slå sönder konspirationsteorier" och i denna tråd mer eller mindre hävdar att de som vågar ha en åsikt kring 911 som inte är populisisk är en obildad "flicksnärta" när du alluderar på hennes yrke ansikte och ålder!

Jag attackerar konspirationsteorier med argument först och främst, det är så felaktiga teorier skall slås sönder, i en öppen debatt. Dock kan man skratta åt när uppenbart obildade (vilket hon visade med sina uttalanden om månlandningarna) skådespelare gör ointelligenta uttalanden, som i detta fall att man skickade in två 767:or i tornen för att de var för dyra att reparera.
Quote:

Jag vill även lägga upp en bild för din egen skull där jag hoppas du förstår skillnande på mitt tänkande och ditt

Resized Image

Tyvärr, jag kan inte säga att jag förstår nåt av den.

Posted on: 2008/3/2 21:36

See User information
För övrigt, om du inte gillar att man sysslar med vad du kallar Quote:
intemiderings och smutskasstningskampanj
kanske du skall ta tag i smutskastningen som hela tiden pågår mot t.ex. mig och Zink här på forumet.

Posted on: 2008/3/2 21:50

Anonym
Jag har flertalet gånger försvarat Zink och tycker det är bra att ni är närvarande på vaken.se dock är det beklagligt att ni alltid på något skickligt sätt lyckas få ett hel fotbollsmatch att fokusera på någon smådetalj som ex knäskydden

= Nån jävla formel eller vikt på en flygplansmotor

Anonym
Quote:

zpz2 skrev:

Störst var? I Sverige, i USA, i hela världen?
Ska bli lite intressant att se hur många pers denna största växande rörelse lyckas skrapa ihop vid nästa planerade demonstration i Stockholm (i april?).
Senast i september förra året överskuggades denna enormt stora rörelse totalt av vänsteraktivister iaf.

För övrigt tror jag den snabbast växande (inte samma sak som att säga "den största växande") rörelsen just nu är rörelsen kring miljö-/klimatfrågor.

Jag menar USA här
Hur är föresten din syn på "klimathotet" du som är så skeptiskt mot apokalypser ?

Quote:

Har inte NIST namngett WTC7? De arbetar för fullt med att rapporten om vad som hände WTC7 än idag.

Jag vet inte vilken rapport det är som inte berättat om varför denna byggnad raserade och det är ju bra de "arbetar" med rapporten har även hört de arbetar med "estonia-förelisningen"
Och hur vet du de "arbetar för fullt" vet du hur mycket sann energi och vilja som läggs fram eller är det bara teorier och gissningar ?

Quote:

Jag ser hellre en öppen debatt än trakasserier av folk med vissa åsikter. När det gäller invandringsfrågan håller jag fullt med dig att debatten styrs av en politisk korrekthet där vissa saker inte vågar sägas.
Men när det gäller "alternativa" teorier kring 9/11 tycker jag att de får precis så mycket uppmärksamhet som de förtjänar. Och de har diskuterats i många massmediala forum, t.ex. Agenda i SVT, Loose Change-producenterna har intervjuats på CNN, exempelvis CBC http://video.google.com/videoplay?docid=-3411726306994493269 Time http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1531304,00.html och Vanity Fair http://www.vanityfair.com/ontheweb/fe ... 2006/08/loosechange200608 har gjort ganska stora grejer om detta, i de flesta dagstidningar har ämnet tagits upp, t.ex. http://www.independent.co.uk/news/fis ... uth-about-911-462904.html för en länksamling hänvisar jag till: http://forums.randi.org/showthread.php?t=61402

Jag har inte följt 911 så extremt mycket man tror agenda tagit upp de alternativa teorier en gång utan att någon "teoreker" var med och försvarade det hela.
Om vi tar ex "förintelsen" så fängslas dessa revisionister VARFÖR ÄR DET SÅ tror du och tycker du det är rätt ?
Just nu är det "aktuduson" på TV om bordellhärvan som PALME var med i för över 30 år sedan och först nu kommer det fram men på TV pratas det om att lägga ner undersökningen pga av att många ledande politiker var med i denna "tragedi" EN SLUMP ?

Quote:

Jag attackerar konspirationsteorier med argument först och främst, det är så felaktiga teorier skall slås sönder, i en öppen debatt. Dock kan man skratta åt när uppenbart obildade (vilket hon visade med sina uttalanden om månlandningarna) skådespelare gör ointelligenta uttalanden, som i detta fall att man skickade in två 767:or i tornen för att de var för dyra att reparera.

DU VET INTE OM MÅNLANDNINGEN VAR FEJK DU KÖPER MOTARGYMENT MOT NASA OCH ANDRA ORGANISATIONER

Quote:

Resized Image

"Tyvärr, jag kan inte säga att jag förstår nåt av den" [/quote]

Bilden visar två människors tänkande

En människa som har en massa "faktarutor" som ligger samlade ungefär som en data.
En data har en massa kunskaper och fakta samlade men har ingen intelligens.

Den andra människan visar någon form av "molekyler" som hänger ihop där han kan sätta de olika "fakta-rutorna" i diverse sammanhang.

Anonym
Fick idag svar av Carl Svahn dock svarade han bara på en fråga men kan ju publicera svaret iaf
(mailet kan jag ej klippa in då han inte andvändt "copy" som funktion" hans svar borde inte choka någon men han verkar gå emot dig ZPZ eller tror du 149 av världens mäktigaste och upptagnaste män varje år lyckas boka in denna "middag" enbart pga av att det är trevligt

"Hej David,
Ett kort svar.
Jag tror visst att det tas beslut personer emellan inom Bilderberggruppen som påverkar oss medborgare på ett icke-demokratiskt sätt. Det var därför som jag skrev om gruppen.
Det var ingen som kontaktade mig när Bildt var med senast. Jag tog reda på det själv.

När det gäller vår kära Oscarsdonna så förlöjligar hon sig själv. Det är inte jag som gör det.

Clas Svahn"

Edited by maggot on 2008/3/3 5:51:34

Anonym
Därför både Zink och Zpz är troll, om de nu inte är samma person. Jag garanterar att det finns inte många som har en annan uppfattning om dessa personer.

Anonym
De fyller iaf en funktion tycker jag

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper