vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



En organiserad sida för att ändra systemet?
#1


See User information
En sida där man kan kategorisera och organisera, t.ex. utse vem som ska ta ansvar för vad, borde vi ha.

De vi ska påverka är medborgarna och politikerna. Vi gör det inte genom aktivism (som betyder: http://www.ne.se/aktivism ) utan genom förståelse och logik samt vetenskap. Vi behöver organisera oss för att göra det.

Finns det? Annars får vi fixa det :)

mvh
- seilon

Posted on: 2010/1/29 20:29

Edited by seilon on 2010/1/29 20:47:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En organiserad sida för att ändra systemet?
#2


See User information
Bra! jag kan bidra med informativa texter och vägledning innom lag och rätt. Vill någon strukturera en sida?

Såg en sida som skulle kunna utvecklas mer http://www.aktivist.se/

Posted on: 2010/1/29 21:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En organiserad sida för att ändra systemet?
#3


See User information
bmxion, aktivist är dock ett dåligt namn. Vi vill inte tillhöra något som förknippas med något negativt hos de som idag faktiskt influerar systemet genom maktpositioner.

Vi måste organisera oss till att organisera om systemet genom att påverka makthavare och vanliga människor. Makthavare och politiker är också bara vanliga människor. Alla är vi skapade objektiva organismer som har samma rättigheter.

- seilon

Posted on: 2010/1/29 22:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En organiserad sida för att ändra systemet?
#4


See User information
>>seilon, okej jag är helt inne på ditt spår där. Vilka principer tycker du organisationen ska följa?
Jag vill leva efter sanning och rättvisa, med fred och överflöd och med kärlek och medkänsla för allt och alla. Men jag kommer inte ta någon skit från någon!
Hej, vet du vad ..vi kan skapa vårat eget samhälle=)! Detta sker faktiskt i fler och fler länder just nu. Definitionen av ett samhälle är ett antal personer enade tillsammans av ömsesidigt samtycke att avsiktlig bestämma och agera för ett gemensamt mål.
Jag vill medverka till ett svenskt kapitel i The World Freeman Society http://www.worldfreemansociety.org/site/Welcome.html
Någon som är med=)

För mig är jämlikhet inför lagen oerhört viktig och obligatorisk. Makthavarna är ju våra förtroendevalda som vi har bemyndigat med viss makt. Makt som vi i själva verket själva rättmätigt äger ..om vi hävdar det! Och om vi inte vill blir repressenterade av några förtroendevalda kan man genomgå en process där man åkallar sitt samtycke och meddelar myndigheterna detta m.m. för att sedan existera utan statlig kontroll och lagstadgade begränsningar. Medan man nu fungerar med fullt ansvar och man är bara begränsad av lagen i den mån att man inte kan skada en annan man/kvinna/barn och annans egendom eller begå berägeri. De är de enda sätten du kan bryta mot lagen.

Posted on: 2010/1/30 1:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En organiserad sida för att ändra systemet?
#5


See User information
Jag säger det samma. 2010 är avgörande det kommer troligtvis bli det sista riktiga svenska valet. Tragiskt!

Man måste samlas för att orka påverka och förändra. Tankarna måste centreras i ett stort kollektiv. Internet-kollektivet är starkt idag...

Posted on: 2010/1/30 10:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En organiserad sida för att ändra systemet?
#6
Quote:

greensparrow skrev:
Jag säger det samma. 2010 är avgörande det kommer troligtvis bli det sista riktiga svenska valet. Tragiskt!
"Riktigt" svenskt val? Det har inte varit riktiga svenska val på väldigt många år.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En organiserad sida för att ändra systemet?
#7


See User information
Det är nu det är ett riktigt val om vi gör vad vi måste göra för att det ska bli det. Ingen handling ingen reaktion.



Vi kan ansöka om ett eget samhälle som sträcker sig över HELA sverige. Vi bor tillsammans med teknologi och samhället som redan finns, dvs vi delar våra levnadsvillkor med det och baserar allt ur ett objektivt perspektiv. :)

T.ex. vi har vårt egna community som arbetar tillsammans med det riktiga samhället i utbyte mot något. Vad? Det vet vi inte ännu, vi måste diskutera fram det och se vad för slags färdigheter man kan få med i ett sådant community.

Först nu förstår jag Freeman namnet, vi kan vara fria utan att bo fattigt och i typ skogen. Vi kan bo där vi är och sen kräva diverse rättigheter som fria objektivt skapade organismer. En paragrafryttare i form av ekonomi, juridik, individuella rättsligheter osv, allt baserat på objektivism, skulle vara bra att ha.

Posted on: 2010/1/30 23:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En organiserad sida för att ändra systemet?
#8


See User information
Jag skulle vilja ha en del verktyg för att organisera en struktur för denna typ av arbete.

Mina idéer är:

1) Ett system för att rösta på varandra för att på så sätt skapa någon form av struktur.

2) Ett mind-map system som skall ersätta forum/artiklar mm och ge en bra överblick över informationen.

Man kan ju även söka igenom vilka alternativ som redan finns. Vore ju bra om det kunde vara internationellt, eller att flera kan använda det oberoende av varandra.

Posted on: 2010/1/31 11:12
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En organiserad sida för att ändra systemet?
#9


See User information
>>Micro, du kan den här grejen hör jag. Och det låter bra!

Posted on: 2010/2/1 1:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En organiserad sida för att ändra systemet?
#10


See User information
Det behövs ett starkt team av personer som är villiga att anstränga sig. Har vi 10 bra personer så skulle det troligen räcka för att göra något helt exceptionellt.

Än så länge har jag bara träffat ett fåtal som är beredda att arbeta, men jag väntar med spänning på om det vänder.

Posted on: 2010/2/1 11:42
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
32 user(s) are online (32 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 32

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS