vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Tarpley/Jones om R Paul
#1


See User information
http://www.youtube.com/watch?v=FRFwInTsxkk&feature=related

för de som missat denna från helgens bilderbergmöte, en intressant diksussion om vad Ron Paul faktiskt åstadkommit med sin kampanj. Detta är kulmen på en lång rad av kanonader från Tarpley, via world crisis radio, gentemot Paul och nu kommer Paulapologeten Jones in och diskussionen börjar.

Mitt intryck är att AJ går hårt åt WT eftersom han själv har lagt så mycket prestige i stödet för RP. Och, som alltid, när man är emotionellt behäftad till något är det svårt att ta ett steg bort och se det från en annan vinkel. AJ ber själv om ursäkt, i sitt eget program, för sitt uppträdande, men likväl är de politska diskrepanderna mycket tydliga.

Det märks att "rörelsen" växt sig så stor att det nu finns utrymme för division av densamma, jag tror att den förgrenas i anarkokapitalism (AJ, RP) och det WT kallar för New Deal America. Det visar också att tiden för information och upplysning i viss mån är förbi och att det är dags att ta fram en politisk agenda (vilket Occupy aldrig lyckades med, varför de självdog). Det är också då det blir dags för politisk skolning och ökad förståelse.

Ex: Om RP vill dra ner på foodstamps för 50 miljoner amerikaner är det ett ideologiskt beslut som i praktiken, åtminstone på kort sikt, innebär att fler människor på botten tvingas ta sämre jobb till lägre löner för att ens kunna överleva. Vem gynnas av det?

Eftersom vi har så mmånga AJ-fans här skulle det vara intressant att höra lite reaktioner och kanske till och med kunna föra en debatt på en ärlig, mänsklig och undersökande nivå.

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=uf4vo_z0CWE&feature=related

en bakgrundsvideo om varför AJ betedde sig som han gjorde, han blev helt enkelt skitfull...

Posted on: 2012/6/13 0:11

Edited by VicMolina on 2012/6/13 0:26:40
Edited by VicMolina on 2012/6/13 0:55:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tarpley/Jones om R Paul
#2


See User information
Varför skulle inte AJ gå hårt åt WT när han går hårt åt Ron paul med sin dynga?. Han t.ex nämner frimurar och bilderberg kopplingar och riktiga skit "argument". WT har på senare tid visat att han faktiskt är en idiot, visst han är kunnig inom många områden, men när man pratar om gräss som han gör så är man tydligt en idiot. Detta är 2012, om man tror att gräss är något dåligt och att det borde vara olagligt och att folk borde bli straffade för det, var då snäll och håll käften, för det gör bara skada av att sprida den ovetenskapliga dyngan, och det är oansvarigt.

Hade Ron paul fört en felfri politik?, det tror jag inte, vem hade det?.. Men Ron paul är inte korrupt och han vill återgå till konstitutionen. Påstår man att Ron paul nte hade fört en bra politik överhuvudtaget, då är man också en idiot, och då finns det inte så mycket att diskutera. Jag menar att stänga ner FED bankerna och avsluta krig etc etc, det måste vara riktigt dåligt inte sant?, som sagt, bara idioter kritiserar Ron paul på det sättet som WT gör.

Posted on: 2012/6/13 0:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tarpley/Jones om R Paul
#3


See User information
"Jag tror att den förgrenas i anarkokapitalism (AJ, RP)"

Konstitutionell republikanism, kapitalism med konkurrerande valutor i en fri marknad, det är vad dom står för, och det är sanna lösningar.

Posted on: 2012/6/13 0:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tarpley/Jones om R Paul
#4


See User information
jag håller med om att WTs åsikt om droger inte är min, men det är låååååååååååångt ifrån den viktigaste frågan, att sedan använda ord som idioter om ngn som tycker annorlunda gör att jag har svårt att föra en mänsklig, undersökande diskussion varför jag lägger ner den

Posted on: 2012/6/13 1:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tarpley/Jones om R Paul
#5


See User information
Det är inte mitt fel att han har utalat sig som en idiot i sinna försök att smutskasta två gigantiska rörelser, så snälla cry me a fucking river för att jag kallar honom för idiot. Tyvärr jag kan inte anpassa mig till någon kristen svensson religion där det inte är okej att svära eller kalla någon för idiot när personen i fråga själv smutskasstar andra utan några riktiga argument.

Posted on: 2012/6/13 1:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tarpley/Jones om R Paul
#6


See User information
Var inte så jävla känslig min kära svenska rumsrena vän! ta på dig dina helvetesjävlar rövsparkar skor och stampa lite vett i någons huvud, men inte med WT argument är du snäll! ;).


Posted on: 2012/6/13 1:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tarpley/Jones om R Paul
#7


See User information
Denhär dåren mitt romney som gick förbi Ron är en riktig tvättäkta dåre.

Den ena presidenten är bara värre än den andre.

Ännu ett valfusk....

Dom gör inget annat än valfusk dom har aldrig låtit folk välja i något land.

Det är bara en skitsnack teater med val.

Lol menar vafaan är syftet och rösta i ett system som centraliserar makt lol hahahaha hur fan kan människor vara så korkade att dom itne ser igenom.

Menar vem stiftar sina egna lagar så vafaan spelar det för doll vem man röstar på .


Hycklarteater.


Därför som jag sa man måste riva deras skittempel och tända eld på skräpet.

Dom kommer gå underjord.

Fortsätt bara jaga och splittra dem.

En dag sätter vi ditt satanisterna. Folk vaknar vettu.

Posted on: 2012/6/13 7:09
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
45 user(s) are online (45 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 45

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS