vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 5 »


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#11


See User information
Nä men det är ju fan att dom skall intevjua några nissar i tält!....man kan ju inte komma längre från medel svensken.
jag säger inte att dom har fel(nissarna i tälten)dom gör rätt leva i tälten ,men det känns ju så skjut stereo typt att några sådana skall få prata först om teorin,det är ju som i en film.
Medel svensken kommer tänka"Ä alla sådana är ju knäppisar,dom har bara rätt i Arkiv X avsnitt"
Pinsamt!

Posted on: 2006/8/7 13:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#12


See User information
Förhoppningsvis kommer det mer i framtiden. Se det som ett frö. Det var ju trots allt inte en total sågning av konspirationer. Jag missade halva programmet iof.
Lev väl.

Posted on: 2006/8/7 13:16
Mitt svar på Bodströmsamhället:
Bli kriminell nu! snart kan det vara försent.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#13


See User information
Det var bara typ 15 min långt inslaget=(
fan va arg jag är!

Posted on: 2006/8/7 13:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#14


See User information

Posted on: 2006/8/7 13:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#15


See User information
Ni vet väl hur dom säger, all publicitet är bra..!

Vet nån vilka dessa personer är??

Har inte lyssnat på inslaget men ska göra det så fort jag hinner..

Posted on: 2006/8/7 17:07
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#16


See User information
Tror en av dom har startat denna sida=)

Posted on: 2006/8/7 17:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#17


See User information
Hehe, är det så?

Posted on: 2006/8/7 17:25
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#18


See User information
Nu lyssnade inte jag på programmet, men säg inte att någon började om månlandningar etc?

Posted on: 2006/8/7 19:21


"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#19
Hohoho... roligt reportage!

Snacka om snurrig kille som bodde där i tältet.

Lite synd bara att inte reportern var tillräckligt komptent för att kunna komma med "obekväma" motfrågor.

Ang snacket om att ljusskillnaderna på månytan bara kunde orsakas av en spotlight borde han göra lite research på den här länken:
http://www.clavius.org/manmoon.html

Vore också intressant om micro kunde specificera vad han menar med:
"stora demonstrationer med miljoner människor som har plakat där det står '9/11 was an inside job'"

"de borde trilla lite på sniskan eller nånting"
Ja, som bilden visar: http://www.sr.se/cgi-bin/p3/nyhetssid ... 1&Nyheter=&artikel=911897


Edited by zpz on 2006/8/7 20:32:49
Edited by zpz on 2006/8/7 20:36:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#20
Inga svar, så tråkigt..

Är killen som bodde tältet skribent på det här forumet förresten? Har en känsla av att det kan vara Lightsaber...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#21


See User information
Quote:

zpz wrote:
Inga svar, så tråkigt..

Är killen som bodde tältet skribent på det här forumet förresten? Har en känsla av att det kan vara Lightsaber...


Nix det är inte jag, men jag tackar för komplimangen.

Posted on: 2006/8/8 19:06
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#22


See User information
Personerna i radiointerjuven är ArtMan och jag micro.

För att få göra denna interjuv var det ett krav att det skulle spexas till och vara i skogsmiljö. Det är ju i alla fall bättre att man visar sina "naturligt" anorlunda sidor än att någon hittar på skit om en.

Annars var interjuven saktlig förutom att hon som interjuvade mig bröt våran överenskommelse på två punkter. Hov lovade att inte göra lustiga klipp till tokigheter vilket hon gjorde när hon körde klippet med sektledare, dessutom lovade hon att inget skulle nämnes om ufon, utomjordingar och annat som hon själv gärna disuterade.

Jag är ändå nöjd med interjuvn då hon kunde ha gjort saken mycket värre om hon velat.

Posted on: 2006/8/8 23:02
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#23
Kan du berätta mer om
"stora demonstrationer med miljoner människor som har plakat där det står '9/11 was an inside job'"
?

Ta det gärna i en ny tråd om det blir för off topic här.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#24


See User information
Dom klippte det citatet ur kontext.


stora demonstrationer ... mot krigen

miljoner människor .... är med och demonstrerar runtom i världen

vissa .. som har plakat där det står '9/11 was an inside job.


Jag var nogran med att förklara detta för henne och skickade länkar till att de största 9/11 demonstrationerna var på 300 personer, så jag antar att hon ville sabotera lite.

Posted on: 2006/8/9 13:14
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#25


See User information
Här är min analys av inslaget:
http://enannanverklighet.blogsome.com ... p3-front-9-11-och-psyops/

Sammanfattningsvis kan man väl säga att det var en hyffsat väl genomförd psyops som på ett exemplariskt sätt sammankopplade konspirationsteorier om 9-11 med anarki, rökning, utanförskap och dreads. Det kommer nu att bli svårare att ha en seriös diskussion om detta viktiga ämne.

Men grattis grabbar, ni var ju med i radio i alla fall!

Uppdatering 16:11: och jag vill härmed hälsa till den person på SR som sittar och skannar detta forum och lämnade tio hits i min besökslogg den senaste timmen. Jag hoppas du uppskattade analysen, och kanske fick lite intressanta idéer till nya desinformationsinslag. Kanske något om Israel? Eller tyckte du kanske att inlägget om Tuvas diskussion om samvete var bättre? Bara att välja och vraka. Det finns massor med intressanta ämnen att förvrida...

Posted on: 2006/8/9 15:18

Edited by foofighter on 2006/8/9 16:10:54
Edited by foofighter on 2006/8/9 16:11:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#26


See User information
Det klart att det skulle bli ett vinklat inslag, tror ingen här på Vaken hade väntat sig annat.

Att det är svårt att få ut alternativa versioner i media som dessutom inte blir förvanskade går inte att räkna med. Om nu lyssnarna är kritiska och lite uppmärksamma på detta faktum så får vi förhoppningsvis med oss några till i kampen för sanningen. Och om detta var målet, vilket jag tror, för Artur och Micro så får man väl säga att det har uppnåtts.

Personer som förklarar bort radioinslaget och det seriösa frågorna som "strunt" kommer ändå inte vara intresserade av att se en annan version av varken 9/11 eller kriget i mellanöstern. Så dessa får väl vackert rulla runt och somna om tills dess att dom vaknar med en annan insikt om hur världen sköts och av vilka. Man kan inte få massorna att vakna på rekordtid, man får ta dom en efter en.

Posted on: 2006/8/9 18:37
- -
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#27


See User information
Jag funderade på ifall jag skulle anmälla inslaget då hon gjorde flera övertramp var det gäller våran överenskommelse. Men jag tycker inte riktigt om sådant.

Hon lovade att Arturs inslag skulle vara helt separat och inte kopplas ihopp med 11 septemberfrågan.

Hon lovade att inte göra klipp som missrepresenterade oss och tog fram saker som inte ansågs vara allmänt aksepterat.

Hon lovade att inte ta med några klipp med månlandningar och annan galenskap. (Artur var ju ganska pratglad så jag fick säga till flera gånger att hon inte fick använda det)

Programledaren är en vänn till min familj och jag har varit hemma hos henne vid några tillfällen. Jag anade ändå oråd, men hon var väl påläst i 9/11 frågorna och sa att hon inte stöde den offentliga teorin.

Allt som allt så fick programmet bra respont i form av intresserade som skrivit och velat på tag på road to tyrrany mm.

Är det några andra som tycket att man ska anmälla dessa saker?

Posted on: 2006/8/10 12:53
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#28


See User information
Kanon micro då gav det lite gensvar iaf..

Posted on: 2006/8/10 13:03
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#29


See User information
Att det skulle bli felrepresenterat är, som jag sa i min analys, rätt givet. Det intressanta nu är inte vad P3 gör (de gör bara sitt jobb) utan hur aktivister i allmänhet och Vaken.se m.fl. i synnerhet agerar. Naivitet i dessa frågor är rätt ohälsosamt.

Quote:

micro wrote:
Jag funderade på ifall jag skulle anmälla inslaget då hon gjorde flera övertramp var det gäller våran överenskommelse. Men jag tycker inte riktigt om sådant.

Hon lovade att Arturs inslag skulle vara helt separat och inte kopplas ihopp med 11 septemberfrågan.

En lögn, och en rätt given sådan med tanke på ämnet.

Quote:

Hon lovade att inte göra klipp som missrepresenterade oss och tog fram saker som inte ansågs vara allmänt aksepterat.

En lögn, och en rätt given sådan med tanke på ämnet.

Quote:

Hon lovade att inte ta med några klipp med månlandningar och annan galenskap. (Artur var ju ganska pratglad så jag fick säga till flera gånger att hon inte fick använda det)

En lögn, och en rätt given sådan med tanke på ämnet.

Quote:

Programledaren är en vänn till min familj och jag har varit hemma hos henne vid några tillfällen. Jag anade ändå oråd, men hon var väl påläst i 9/11 frågorna och sa att hon inte stöde den offentliga teorin.

Hon är journalist. Som jobbar för SR. Och ska göra ett reportage om 9/11. Självklart gör hon allt i sin makt för att få dig att tro precis det du trodde. Och du gick på det. Och har uppenbarligen ingen som helst insikt i vilka konsekvenser det fick.

Quote:

Allt som allt så fick programmet bra respont i form av intresserade som skrivit och velat på tag på road to tyrrany mm.

Det där inslaget har gjort mer skada för kvalitativ information om 9/11 än någon annan psyop i Sverige till dags dato, och vid ett tillfälle då det som mest behövs en sansad diskussion kring ämnet med tanke på vad om händer i Mellanöstern som en följd av händelserna för fem år sedan.

Med tanke på ert totalt oansvariga beteende i detta fall, kan du säga EN ENDA anledning till att någon av oss borde lita på er som s.k. "ledare" för Vaken.se och avslöjande av information kring 9/11?

Posted on: 2006/8/10 21:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#30
Quote:

micro wrote:
Dom klippte det citatet ur kontext.


stora demonstrationer ... mot krigen

miljoner människor .... är med och demonstrerar runtom i världen

vissa .. som har plakat där det står '9/11 was an inside job.


Jag var nogran med att förklara detta för henne och skickade länkar till att de största 9/11 demonstrationerna var på 300 personer, så jag antar att hon ville sabotera lite.

Klippte??

http://www.sr.se/cgi-bin/p3/nyhetssidor/index.asp?programID=1291
Jag lyssnar på länken: ”Det är Bush och militären som står bakom”

Det första man hör dig säga är:
"Varför får inte vi veta att det är stora... demonstrationer med miljoner människor som har plakat där det står... 9/11 was an inside job, varför får vi inte veta det?"

Det låter verkligen inte som att det vore ihopklippt på de ställen du påstår, jag har mycket svårt att tro att det kan vara så. Låter som en dålig bortförklaring.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#31


See User information
Det här är ju ett av de dilemman som finns med vanliga massmedia. Om en intelligent människa blir intervjuad och säger någonting kontroversiellt, men inte följer det gängse mönstret i form av "rätt" kläder, boende o.s.v så utgår man ju från att gemene man avfärdar vederbörande som en "tokstolle."

Medans om det är en mer "städad" person som tar till orda så ser man vanligen till att ha en eller flera verbala "realister" som får mothugga så vida inte programledaren själv går in och avbryter när åsikterna blir för obekväma som t.ex Bill O´Reilly eller Åke Ortmark gör när någon uppstickare öppnar truten.

I ett sådant massmediaklimat står då idealisten inför ett av 2 val.

Antingen tar man chansen att säga vad man anser måste komma ut, även om man inser att man får ta mycket skit för det och sannolikt inte kommer att kunna tydliggöra vad man menar på den vanligtvis korta tid men ges i rampljuset.

Eller så avstår man, eftersom man inser att konsensussjukan är så utbredd och det är bara slöseri med tid att försöka ge en annan bild av "verkligheten" till folk som är så dresserade av systemet att det gjort det till en livsgärning att sätta "tokskallar" på plats. Särskilt när de kommer med den "befängda" idén om att makthavarna planerar ett helvete för oss.

Dessa realister följer med intresse när s.k experter kallas in till TV-sofforna för att kommentera världshändelserna och rapa sina anlysfloskler medan det fåtal som verkligen läst på inser att de är antingen naiva eller köpta för att slå i folket ännu en lögn som makthavarna vill att de ska köpa medan de fortsätter att utarbeta den agenda de lagt grunden för på CFR, Bilderberg och Trilaterala kommissionen-möten.

Här är några snubbar som gjort sin hemläxa:

http://www.theedgeam.com/interviews/J ... %20Maxwell%2004.23.05.mp3

http://www.theedgeam.com/interviews/J ... %20Maxwell%2007.30.05.mp3

http://www.redicecreations.com/radio/ ... IR-060721-mtsarion-SF.mp3

http://www.cuttingthroughthematrix.co ... tt_KS_041906_16_Hour1.mp3

http://www.cuttingthroughthematrix.co ... tt_KS_041906_16_Hour2.mp3

http://www.cuttingthroughthematrix.co ... lan_Watt_sl_072606_16.mp3

Posted on: 2006/8/10 21:58

Edited by Lightsaber on 2006/8/10 22:41:50
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#32


See User information
Jag tror att hon som gjorde repotaget agerade helt på egen bevåg och gjorde det hon trodde var intressant radio utan att medvetet vinka det åt att låta tokigt.

Dock så ligger det i sakens natur att dessa ämnen tas med lite humor och att hon igentligen inte var intresserad av 11 september utan mer om skogen.

Jag tror inte på analysen om att hon gjorde det medvetet och jar tror inte att repotaget har direkta negativa konsikvenser utan tar fram ämnet på tapeten.

Som sagt 11 september diskuteras inte ännu överhuvudtaget i sverige på ens semiseriös nivå. Detta var det första inslaget och 11 september har därmet gått över från att ignoreras till att tas med lite humor, samt förlöjligas. Ett nödvändigt steg som inte går att undvika.

Så summa kademumma, jag köper inte den negativa kritiken och tror att det är lite väl mycket paronoia runt analysen.

Dock så ska jag göra bättre interjuver i framtiden.

Posted on: 2006/8/11 0:44
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#33


See User information
Det klippses ut kontext. Inann så berättade jag att det fanns miljoner människor som var intresserade och stora demonstrationer. I denna mening som inte är klippt i sig så föröker jag summera vad som sagts men säger det galet. Om man skulle höra vad jag säger innan skulle det dock vara lättare att förstå att det inte var det jag menade. Det är inte så lätt att prata i en mic, jag blir nervös. Måste öva.



Quote:

zpz wrote:
Quote:

micro wrote:
Dom klippte det citatet ur kontext.


stora demonstrationer ... mot krigen

miljoner människor .... är med och demonstrerar runtom i världen

vissa .. som har plakat där det står '9/11 was an inside job.


Jag var nogran med att förklara detta för henne och skickade länkar till att de största 9/11 demonstrationerna var på 300 personer, så jag antar att hon ville sabotera lite.

Klippte??

http://www.sr.se/cgi-bin/p3/nyhetssidor/index.asp?programID=1291
Jag lyssnar på länken: ”Det är Bush och militären som står bakom”

Det första man hör dig säga är:
"Varför får inte vi veta att det är stora... demonstrationer med miljoner människor som har plakat där det står... 9/11 was an inside job, varför får vi inte veta det?"

Det låter verkligen inte som att det vore ihopklippt på de ställen du påstår, jag har mycket svårt att tro att det kan vara så. Låter som en dålig bortförklaring.

Posted on: 2006/8/11 0:47
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#34


See User information
Tack micro, ditt svar är tydligt.

I dagens läge när folk dör p.g.a. de lögner som sprids kring 9-11 behövs det en seriös debatt för att undvika att dessa frågor hamnar i tramshörnan. Du/ni agerade precis tvärtom, du/ni tar inte till dig/er att så var fallet, och givet ditt svar har jag ingen anledning att tro att det skulle bli bättre i framtiden.

Den enda frågan jag ställer mig just nu är, med tanke på hur du/ni beter er och vilka faktiska konsekvenser det får, om du/ni får betalt för den här typen av idioti eller om du/ni faktiskt bara helt enkelt är "useful idiots".

I slutändan spelar det på sätt och viss ingen roll.

Posted on: 2006/8/11 9:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 5 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
24 user(s) are online (24 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 24

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS