vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To PostTopic is Locked

Hur många här är nazister?

See User information
Några av er har kanske redan läst den här artikeln som publicerades på Sourze 2010. För er som inte känner till den så råder jag er att läsa den. Själv anser jag den vara gravt missvisande men den visar på hur långt vissa kan gå för att styra bort andra från att lyssna på oss som söker sanningen och vill låta alla åsikter och fakta komma fram.
Jag vill inte skylta med vem som skrev den men den nyfikne kan själv göra en efterforskning.

Sanningsrörelsens diaboliska sammansvärjning

"Vad skulle vara ett effektivare vapen mot demokratin än att totalt undergräva förtroendet för dess viktigaste institutioner?"
En diabolisk sammansvärjning

Sanningen om den oheliga treenigheten bakom elfte september, sanningsrörelsen, och vilka som ligger bakom den verkliga nya världsordningen.

Den politiska propagandans mål är att belysa världshändelser ur en konspiratorisk vinkel - man skapar en paranoid myt.

"Detta är den fasansfulla slutpunkten som myten för oss till. Den blir självbekräftande. När du fångats i dess illusoriska universum blir den din nya verklighet, för om du gör alla till din fiende blir du också allas fiende, och ju mindre nåd du visar din motståndare, ju mer förbinder du dig att slåss till det bittra slutet. När du fångats i denna verkligt onda cirkel finns det inte längre någon utväg..."
- Ernst H. Gombrich, Myth and reality in German Wartime Broadcasts, 1970

Trodde vi verkligen att det skulle gå så lätt, att de bara skulle resignera efter den första motgången, att de skulle rycka på axlarna och bli goda demokrater? Eller att de skulle nöja sig med att bittra och åldrande sitta och älta sin forna storhetstid och sörja tusenårsrikets nedgång och slutliga fall? Lärde vi oss verkligen så lite? Förstod vi inte att de skulle omgruppera och börja på återuppbygganden av sin storslagna dröm med samma metodiskhet och brutalitet som gjort dem så effektiva och fruktade några fasansfulla år under det tjugonde århundradet?

"Om man studerar framväxten av verklighetsinversion som ett vapen i propaganda-arsenalen står det klart att det var Nazi-ideologerna som fulländade det."
- Dr Joel Fisherman 2007

Visst var vi på vår vakt, vilket betydde att de inte kunde agera alltför öppet, dessutom hade de minst sagt ett PR-problem, de hade ju, rättmätigt, blivit symbolen för den rena ondskan så som den kan ta sig uttryck i mänsklig skepnad. Så den här gången måste de vara mycket smartare. Först behövde de en allierad och en täckmantel för sina militära och strategiska operationer. Hos kommunisterna hade de bränt alla broar allt sedan anfallet mot Stalinsovjet.

I arabvärlden hade de dock en annan trogen bundsförvant, en som allt sedan pakten med stormuftin i Jerusalem, delade deras fanatiska antisemitism, och som än idag inte ser någon problematik i att en politisk organisation har judeutrotning inskriven i stadgarna. I och med att arabnationalismen alltmer ersattes av den radikala islamismens frammarsch stärktes de ideologiska banden ytterligare, precis som dem anser nämligen islamisterna att den dekadenta västliga liberala demokratin är huvudfienden.

"Det tredje rikets verkliga fiende är liberalismen."
- Adolf Hitler

Dessutom var detta en bundsförvant som försynen utrustat med närmast outtömliga ekonomiska resurser som kunde användas för att finansiera ambitiösa militära och strategiska operationer. Under religiösa och humanitära förtecken och med Palestinafrågan som alibi kunde organisationer byggas upp och drivas för att samla in pengar för propagandakampanjer och terroraktioner mot de två huvudfienderna: det liberala dekadenta USA med sin multikulturalism och det judiska Israel.

I och med alliansen med islamisterna fick de också tillgång till en ny armé av ideologiskt övertygade unga män och kvinnor, beredda att offra sina liv i asymmetrisk krigsföring för att stoppa fredsförhandlingar med Israel, för att förhindra demokratisering av regionen och för att skrämma, alternativt döda, kritiker som Salman Rushdie, filmaren van Gogh och konstnären Lars Vilks. Att det var undermänniskor som ställde upp som kanonmat medan de själva stod för den övergripande strategin var naturligtvis ingen nackdel.

Men den islamistiska offensiven räcker bara så långt i kampen mot demokratin, den kan inte vinna några avgörande framgångar bland den demokratiskt skolade och sekulariserade befolkningen i väst. En ny strategi behövdes, och det är här den elfte september-attacken och den raffinerade psykologiska krigföringen kommer in i bilden. Genialisk i sin enkelhet och sitt utnyttjande av det som varenda illusionist och kortkonstnär vet är nyckeln till att lura publiken; den vilseledande manövern. Medan vi alla fokuserade på förstörelsen av byggnaderna, mordet på några tusen oskyldiga och de efterföljande krigen missade vi vad som utgjorde den verkliga attacken mot demokratin; den som iscensattes av den så kallade "sanningsrörelsen".

Vad skulle vara ett effektivare vapen mot demokratin än att totalt undergräva förtroendet för dess viktigaste institutioner?

Om det är regeringen som är vår verkliga huvudfiende, om statliga myndigheter är fullständigt korrupta och i maskopi med skrupellösa politiker skyler över mord på tusentals medborgare, om akademikerna på våra universitet skriver artiklar för att hjälpa till att dölja sanningen för medborgarna - vad finns det då för alternativ till att helt överge demokratin? Om myndigheterna sprider virus för att deras kompisar ska tjäna pengar på farliga läkemedel och vaccin, om pressen lydigt går i maktens ledband och vägrar skriva om sanningen, då kan vi inte lita på någonting. Slutsatsen blir att demokratin är meningslös, en skimär, "allt är bara teater".

I folkrörelsesverige förstod man att en bildad och välinformerad väljarkår samt ett grundmurat (om än inte blint) förtroende för demokratins institutioner var en förutsättning för en välfungerande demokrati. De som nu i lönndom attackerar vår demokrati förstår på samma sätt att en desinformerad väljarkår som djupt misstror de demokratiska institutionerna är en förutsättning för deras seger.

För den som har ögon att se står det klart att det inte var flygplanen som var terrorvapnen vid elfte september-attacken. Det var istället den i förväg planerade och välorganiserade attacken av propaganda och desinformation under namnet "truth movement" som följde i dess spår som var det mest förödande vapnet. Det var naturligtvis ingen slump att den genomfördes i internetåldern. Med hjälp av internetrevolutionen har de som en gång fulländade den politiska propagandan och verklighetsinversionen skördat framgångar som de bara kunnat drömma om för 70 år sedan.

Det mest kusliga med insikten om sanningsrörelsen roll som dödligt effektiva femtekolonnare i det demokratiska samhället är kanske att de flesta soldaterna i "sanningsarmén", de som lägger ner all tid på att sprida desinformation och förvirring, är otroligt naiva och inte har en aning om för vem och för vilka mål de egentligen arbetar.

Men andra inom rörelsen vet förmodligen exakt vad de håller på med, och arbetar därför mycket målinriktat. På senare tid har det till exempel blivit allt tydligare hur man målmedvetet börjar fokusera på den klassiska syndabocken. Man talar med föregivet humanistiska skäl om sionistisk rasism, islamofobi och om solidaritet med palestinska flyktingar. De går nu så långt som att direkt utpeka Israel och "judelobbyn" som de som drar i trådarna bakom USA:s regering och som iscensatte 9/11. Det som länge varit tabu, börjar nu bli accepterat. De naiva "ifrågasättarna av 9/11" gjort förarbetet och nu flyttas positionerna fram bit för bit.

Dagens stormtrupper bär inte längre brun skjorta med hakkorsbindel, de bär t-shirts med texten: "9/11 was an inside job". De slår inte längre sönder skylfönster i judiska affärer, de slår sönder det demokratiska samhället inifrån, med yttrandefriheten som vapen.

Slutord: Ovanstående är en påhittad konspirationsteori, en verklighetsbaserad fiktion. Precis som alla konspirationsteorier är den uppbyggd av spekulationer blandat med utvalda fakta och lösryckta citat. Fakta som komplicerar bilden eller som inte passar in har inte tagits med, långtgående slutsatser har dragits från citat och indicier. Som konspiraionsteori är den dock betydligt mer plausibel än flertalet av konspirationsteorierna om 9/11, den bryter inte speciellt mycket mot logik eller mot några naturlagar. Ingen magisk energistrålning eller tonvis med supernanotermit behövs för att hålla ihop indiciekedjan. Islamister och nazister har som mål att störta demokratin och hatar den västliga liberalismen. Nazister och islamister har samarbetat tillsammans både historiskt och i nutid, inte minst i Sverige. Antisemitismen är utbredd i sanningsrörelsen, och deras desinformationskampanjer utgör verkligen ett hot mot demokratin. Ett hot som bör tas på allvar."

Posted on: 2011/2/22 20:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Hur många här är nazister?

See User information
Magiska ord!

Quote:
slår sönder det demokratiska samhället inifrån, med yttrandefriheten som vapen

Vad är demokrati utan yttrandefrihet? Haha... snurrigt värre

Att klumpa ihop alla människor som ser problem i samhället till en påhittad grupp "truthers" var första misstaget, därav propagerar följdfel... fördomar och annat...

Posted on: 2011/2/22 21:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Rolig twist på sanningsrörelsen om än mer än vanligt förvirrat.

Vi har de gamla vanliga ihopbuntningarna av "truthers" till en sammanhängande massa desillusionerade människor befriad från självständigt och kritiskt tänkande som tror på alla galna teorier som någonsin yttrats.

Vi har antisemitismstämpeln som ett brev på posten utan nyansering och skärpa mellan judehat och kritik mot politisk sionism eller påpekande av orättfärdiga handlingar av enskilda personer.

Resonemanget bygger dessa och andra spekulationer utan redovisande av fakta.

Denna mening tar dock priset då skribenten lustigt nog inbakat i all retoriken lyckas säga mot sig själv:

"Som konspiraionsteori är den dock betydligt mer plausibel än flertalet av konspirationsteorierna om 9/11."

Exakt vilka teorier som är mer plausibla är inte intressant för skribenten att gå in på då en redogörelse av dessa och de fakta de bygger på skulle rasera hela poängen med artikeln.

F.ö. tycker jag nazism verkar vara en synnerligen dåligt genomtänkt ideologi.

Posted on: 2011/2/22 23:18

See User information
http://www.ted.com/talks/view/id/1079

Se länken ovan för att förstå detta inlägg:

Det är också så att många som skriver dessa negativa texter tar illa upp när man ifrågasätter deras "experter"/"idoler" som de valt att förlita sig på.

Eftersom textens ståndpunkt är i riktningen "Det är bra att blint följa en ledare/expert utan att ifrågasätta" (Vi ska inte yttra våra invändningar, då dödar vi demokratin med yttrandefrihet) så misstänker jag att den även är extremt ohälsosam för den vetenskapliga utvecklingen. Att ifrågasätta, teoretisera och visualisera är bland det viktigaste vi kan göra. Det är det som utvecklar oss.

Att många spekulationer är felaktiga (kanske inplanterade av de som inte vill bli påkommen när de exempelvis dödat hundratusentals människor) måste kunna hanteras på ett bättre sätt än att säga "2 av era 4 påståenden är bajs, så därför är allt vad ni och era vänner säger, hela era liv, bajs." Om vetenskapen hade fungerat så, ja då hade vi inte kommit långt...

Posted on: 2011/2/23 7:12

Edited by pingubenji on 2011/2/23 7:31:01

See User information
Det hela är så fullständigt ultralöjligt att man baxnar. Men det är nog så att det i så många år har varit ett mycket enkelt sätt att misstänkliggöra någon genom att påstå att han/hon är nazist att det är väldigt vanligt förekommande.

Jag säger så här:

"Vore jag nazist skulle jag skryta med det. Jag skulle åka till alla möten och jag skulle marschera omkring med mina vänner och hälsa dom med stelt utsträckt högerarm och slå alla på käften som försökte neka mig detta nöje!".

Det finns säkert både skojiga sommarläger, intressanta utlandsresor och mycket kamratskap i den gruppen.

Jag har tittat på alla möjliga bilder från den tiden och det som slår en är hur friska och sunda människorna ser ut! Jag menar tyskarna, alltså!

Men jag är inte nazist ändå. Det finns inget utrymme för en social och folkligt förankrad rörelse av detta mått i det fragmenterade och smått kaotiska tidevarv vi lever i. Det finns andra utmaningar att förhålla sig till idag!!!

Historien må svänga hit och dit som en pendel men vinkeln förändras hela tiden, det visar Focaults pendel.

Jag tror helt ärligt inte att det finns en enda riktigt äkta nazist idag. Det är helt enkelt omöjligt att inta dom hållningarna för en svensk, vi har inte den friheten.

Så jag ber att få bli kallad det jag är: En kringvandrande människa som både försöker
undvika parasiter och att utnyttja andras godhet. Stå på egna ben och göra så gott jag kan tills jag stupar. Och detta utan att begå några brott mot mänskligheten eller rofferier. Den dan jag stupar kan ni slänga mig i en grop och platta till med en spade. Inga pyramider för mig inte...

Posted on: 2011/2/23 7:36
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Hittar inte originalartikeln på Sourze?

Posted on: 2011/2/23 7:47

See User information
Ultralöjligt är rätt ord.

Detdär med yttrandefriheten var ju ganska roligt ochså.

Se upp med folk som stämplar stora grupper och inte insett i livet att alla människor är olika.

Finns nog individer här inne ochså som inte mår så bra men det innebär inte att alla vore trasiga eller viljan kollektivt bakom vaken vore destruktiv.
Vissa individer som kritiserar andra kan dock inte tänka på annat sätt dom njuter av tanken och ha rätt och dra alla över en kam för dom tävlar med sig själva.
Det är lite av en psykisk sjukdom, lägg märke till det när ni stöter på någon liknande kritik.
Att projicera sina brott på anra i detta fall = Nazismen , vi vet mycket väl vilka som deltagit i nazismen.
Och att dra alla över en kam det är deras största kännetecken.

Posted on: 2011/2/23 8:15
Resized Image

See User information

Posted on: 2011/2/23 15:31

See User information
Det finns ingen i Sverige (enligt Ratsit.se) som heter Carl Odfalk. Den enda som jag hittar på webben genom att googla är en som jobbar för amerikanska militären i Sydkorea. Se bild på hans Facebook-sida nedan:

Resized Image

Är artikeln ett beställningsjobb från USA:s militär?

Nån bild på honom:

Resized Image
Carl Odfalk by jonmallard

Från artikeln:

"Islamister och nazister har som mål att störta demokratin och hatar den västliga liberalismen. Nazister och islamister har samarbetat tillsammans både historiskt och i nutid, inte minst i Sverige. Antisemitismen är utbredd i sanningsrörelsen, och deras desinformationskampanjer utgör verkligen ett hot mot demokratin. Ett hot som bör tas på allvar."

Posted on: 2011/2/23 17:09

Edited by Anti on 2011/2/23 17:28:38

See User information
Ja vad ska man säga??

Sorgliga människor.

Nåja allt rör på sig och förändras kanske han ochså vaknar en dag man vet ju aldrig.
Låter mer som en Islamofob än något annat.

http://www.youtube.com/watch?v=bIFC2Ty2J5k

Posted on: 2011/2/23 18:03
Resized Image

See User information
Förmodligen försöker Odfalk att låta förståndig inför sina överordnade. Som brummar de stora piper de små...

Knappast förvånande att man ser kritiskt på civilisters oansvariga tyckerier i en uniformerad organisation men så lär det alltid ha varit.

Men det är allvarligt att man slår vakt om demokratin genom att avskaffa den om man får mothugg.

Det är som att ställa ut parkbänkar och sen plocka bort dom för att det sitter folk på dom!

Posted on: 2011/2/23 18:59
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Anti, jag har också hittat det där och det lustiga är att Odfalk i sina kommentarer i trådar nämner ibland sina arbetstider på Pentagon. Nu tror jag inte att han jobbar där men man har hört tokigare grejer.
Han kämpar hursomhelst med näbb och klor så fort 9/11 kommer på tal och vägrar släppa en millimeter av den officiella historien. Och han är kategoriskt emot alla "truthers".

Lustig kille....

Posted on: 2011/2/23 20:55

See User information
Operation Paperclip.

Carl Odfalk, din jävla idiot, om du läser detta så kör en googling på detta så du får se vad du egentligen har för arbetsgivare!
Boken av Linda Hunt kan du lämpligen också ta och läsa.
Han som sa det var det, typ!

Posted on: 2011/2/24 6:09

See User information
Han är tydligen bara 19 år och vid den tiden är klipskheten stor men den personliga erfarenheten fortfarande irriterande nog inte gjord.

Ni hade inte gillat att lyssna på mig när jag var i den åldern. Jag var mycket värre än Odfalk!

Därför tycker jag att ett vänligt men informativt utbyte med meningsmotståndare är viktigt. Kanske man inte kan vinna en diskussion med en fanatiker just i diskussionens hetta. Men man kan så frön som kanske mognar om typ trettio år... kanske även hos åhörare till debatten...

Tänk på Platons dialoger

Posted on: 2011/2/24 7:14

See User information
Synd att ni ska smutskasta ett folk som reste sig från ett världskrigs aska och genom sin nyvunna tro inte bara byggde upp sitt land igen utan erövrade ungefär hela Europa, försvarade det från de internationella finansmakternas ränteutsugning, från osedlighet, från frimureri, från kommunismen.
Odfalk... bara gå hem och läs din läxa på riktigt i något annat material än skolornas "historieböcker."

Projicering... Jo, när man inte kan fokusera sina viljor på något, realisera något av politisk betydelse och bara går i sionismens koppel som en usel fähund men inte vill erkänna sin förlorarmentalitet då skyller man samhällets problem på nazisterna givetvis.

Den som inte kämpar för sitt liv, frihet och rätt, han har till slut ingetdera.

/Nationell

Posted on: 2011/2/25 17:36
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Det går inte att ha nån bra åsikt om katastrofen "Det Andra Världskriget". Man kan verkligen inte säga annat än att det aldrig borde ha hänt. Det har efterlämnat outplånliga spår helt enkelt och samtidigt var det så omvälvande att vi som är ättlingar till de som deltog eller överlevde aldrig skulle ha funnits om inte denna fruktansvärda villervalla hade ägt rum. Men det är dags att göra avslut nån gång. Det har faktiskt aldrig slutits fred med Tyskland!

Det hemskaste av allt är att sanningen om koncentrationslägren den dag i dag inte har kunnat redovisas för offentligheten. Många tror nu att jag tagit sats för att förneka illgärningarna mot judarna, men nej.

Jag vill bara påpeka att koncentrationslägren inte stängdes i maj 1945!

Sachsenhausen och de flesta andra var igång hela 1946 och några ytterligare i flera år efter att kriget var avslutat. Och lidandet slutade inte, i Sachsenhausen fanns det ett år efter kriget fortfarande 60.000 intagna varav 12.000 hade plågats ihjäl efter att kriget avslutats!

Dom körde vidare i ny regi med nya intagna helt enkelt. Det är därför en del av kyrkogårdarna utanför är smyckade och försedda med monument medan andra ligger för fäfot.

Ett moraliskt övertag borde väl rimligen bygga på moralisk överlägsenhet.

Eller???

Posted on: 2011/2/26 22:31

See User information
Håll ämnet i trådarna!

Tråd låst.

Posted on: 2011/2/26 23:09
Administrationsgruppen
www.vaken.se

Register To PostTopic is Locked

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper