vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Att få studentlånen avskriven av Finans Ministern

See User information
http://www.youtube.com/watch?v=eXbBYrAfjXo

Bläddra till 06:40 min ungefär.

Har med länder (kanada som sverige som är skriven under FN's "mänskliga-rättigheter" en som är Right to free education)
och att själva "pengar" vi "lånade" var våran.

"A tricky experience, however it gets easier once you have a good working knowledge of how Statute and Law work."

How I did it: Mainly through the use of "Notice of Understanding and Intent and Claim of Right"

Once you have this concept down, the main thing is to start acting like a freeman.

"Your behaviour backs up your paperwork, not the other way round." -TheAntiTerrorist

Lessons & tips: STUDY!

Go to the statute law database and start taking apart the legislation.

Learn what the terms mean - does it apply to a 'person' or a 'human being'.

Realise that the government will try to trick you into contracts. It's all contract, and a contract can be refused or re-written.

Resources: www.thinkfree.ca

Robert-Arthur: Menard
TheAntiTerrorist

http://www.43things.com/things/view/2 ... reeman-on-the-land-status

Google sökning:

http://www.google.com/search?hl=en&sa ... on+the+land&aq=f&oq=&aqi=

Posted on: 2009/11/15 18:09
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Att få studentlånen avskriven av Finans Ministern

See User information
Lite mer info ang detta:

http://www.davidicke.com/forum/showthread.php?t=44080&page=24

Quote:
Originally Posted by _invisibleplane_ View Post
Hi rob, it's a pleasure to see you here, I'm familiar with your work and thank you for your dedication to freedom.

As a student in Canada I found our paying off of student loan via our bond account to be very interesting information. I've read the info you have posted on your site, but in your personal experience and observations, approximately how many individuals are you aware of that have succeeded in having their student loans paid off this way? (Whether this is in BC, or Ontario, or all of Canada)

Obviously this isn't the only subject I am interested in, but would like to hear more about it to begin with.
Thanks

In BC the government folded to the tune of $67 MILLION dollars worth of discharged loans.

They claimed it was to help single mothers, but there is nothing allowing them to discharge for one and not someone else merely for their marriage status.

They did this to head off the discharge program I had started, and many who were on the path had their debts discharged.

Since then others have done the same thing, and have pointed to the government discharging the single mothers loans to point out they have a duty to all to do the same thing.

These tend to get discharged very quietly, and it does require some mettle.

There have also been some who have failed in this, or more accurately, have been to court over the issue and been ruled against and are now going through either appeals or securing the right to disobey the courts ruling.

Rob

PS- The term "YOUR LOAN" means you are the lender, not the debtor.

Posted on: 2009/11/15 20:23
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Varför togs mitt inlägg bort?

Posted on: 2009/11/15 23:07

See User information
Quote:

alarik skrev:

När då?

Var det i denna tråd?

Posted on: 2009/11/16 7:52
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Hej, nu förstår jag nog inte riktigt vad du vill ha sagt. I Sverige är det ju gratis att studera. Studielånet är ju frivilligt att ta. Kan du hitta din försörjning på annat sätt så kommer du inte ha en krona i studielån. Det är liksom inte studierna man lånar till, det är mat o husrum.

Posted on: 2009/11/16 10:23
Bring on the apocalypse...

See User information
Kaliyuga, du tittade väl på videon eller? ; )

http://www.youtube.com/watch?v=eXbBYrAfjXo

Bläddra till 06:40 min ungefär.

Det handlar om LÅNET som då redan är våran (dina) värde, (pengar) i Sverige AB. Vi är aktieägare....

Jag är ingen expert, men VET att det är SAMMA system i Kanada han bor i, och att 61 miljoner DOLLARS sägs har skrivits av....

Han menar att den där LÅNET är DIN.

Det handlar om SPRÅKET och LAGEN och hur djup förvirrade och vilsna vi har blivit, eller snara LURADE.

Kolla lite på videon

Posted on: 2009/11/16 10:55
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Quote:

alarik skrev:

När då?

Var det i denna tråd?

Ja det var i denna tråd :(.

Kommer inte iåg vad jag skrev så nu är det kört ^^

Posted on: 2009/11/16 11:31

See User information
Fungerar detta även i Sverige? Är inte detta bara aktuellt inom common wealth länderna?

Posted on: 2009/11/16 13:38
Resized Image

See User information
Quote:

Freze skrev:
Fungerar detta även i Sverige? Är inte detta bara aktuellt inom common wealth länderna?

Bra fråga!

FORSKA i detta!

Detta har andra gjort...i Commonwealth Länderna..

Posted on: 2009/11/16 17:00
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Hej Lorax!

Äntligen en svensk som också är engagerad i den här ämnet. Dig vill jag prata mycket med:) Jag har förskt sätta mig in i det här ämnet de senaste två veckorna och jag vill verkligen få fram svaren om det här. Går det att översättas så att det följer de lagar som gäller här i Sverige, EU och de flesta andra länder här på jorden där vi har "Civil Law" alltså Civilrätt? Kanske något annat land har kommit längre i frågan? Det skulle förvåna mig om vi i Sverige är först att börja forska i det här.. Jag ska iaf aktivt forska vidare och om det fanns någon att sammarbeta med skulle jag uppskatta det enormt mycket! Det känns som det är väldigt mycket att forska fram och lära sig och prova i verkligheten..

Någon mer som är insatt i det här? ..hör järna av er:)!

Ha En Trevlig Helg! /Martin

Posted on: 2009/11/20 20:08

See User information
busting bubbles of goverment Deceptions är en annan föreläsning med samma snubbe - o efter att ha hört honom prata om hur det är i Canada, så känns mycket igen i det svenska systemet - jag är övertygad om det borde gå.
Vi har ju en så kallad stadsskuld per invånare som betas av under socregeringar o ökar på under de borgliga (som det verkar i alla fall)
Men eftersom nåon jävel tyckte sig ha rätt att skuldsätta mig, genom att jag inte varit aktiv inom detta område - så känns det som att man borde få studieskulder betalade från finansdepardimentet istället för att kasta dessa pengari utlänska banker/stadskassor...

Posted on: 2010/1/5 15:28
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper