Vakencorner
|
Calum Douglas och Flight 77
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Här kan ni se en mycket intressant undersökning av det data som fanns i svarta lådorna från flight 77.
http://video.google.com/videoplay?doc ... 3924626286859522&hl=en-GB Vad hittar våra skeptiker för fel på denna presentation tro... Det kommer säkerligen en redogörelse för "alla" fel.
Posted on: 2007/6/18 14:43
|
|||
|
- -
|
||||
|
||||
|
Re: Calum Douglas och Flight 77
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag är helt övertygad om att väldigt många på höga poster VET att det som sägs i den officiella konspirationsteorin är felaktigt. Problemet är just att dom som vågar säga något blir utkickade i kylan och det får effektivt tyst på folk. Vi har sett detta hända med många framstående personer.
Att ifrågasätta är att stödja terrorism i dagsläget...
Posted on: 2007/6/18 16:25
|
|||
|
- -
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
För det första har själva flygsimuleringen funnits på nätet ett bra tag. För det andra är att om transpondrar stängs av i ett flygplan så kan loggen få fel på över hundra meter så att flygplanet flyger förbi innebär bara att transpondrarna var avstängda, vilket vi redan visste. Det spelar ju ingen som helst roll. Ta och beskriv vad som flög in i Pentagon om det inte var Flight 77 och säg också på ett trovärdigt sätt var det planet tog vägen för man kan inte trolla bort en plan och tro att man gör bra teorier. Att sedan myndigheterna släpper en video där Flight 77 inte träffar Pentagon visar enligt mig att de INTE försöker mörklägga något för annars skulle de ju ha släppt flygdata där Flight 77 träffar Pentagon. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
För det första har själva flygsimuleringen funnits på nätet ett bra tag. Har rådatan för flygningen också funnits på nätet ett bra tag ? Quote: För det andra är att om transpondrar stängs av i ett flygplan så kan loggen få fel på över hundra meter så att flygplanet flyger förbi innebär bara att transpondrarna var avstängda, vilket vi redan visste. Eh ? Skulle en avstängd transponder påverka svarta lådan ? Jag har varit intresserad av civil luftfart i ett par decennier nu och har inte hört talas om detta förut. Var kan jag läsa mer om detta ? Quote: Det spelar ju ingen som helst roll. Ta och beskriv vad som flög in i Pentagon om det inte var Flight 77 och säg också på ett trovärdigt sätt var det planet tog vägen för man kan inte trolla bort en plan och tro att man gör bra teorier. Flight77 kan genom transpondersignalens bortfall ha tagit vägen vart som helst. Du vill bara att folk ska lägga fram en teori för att du ska få något att angripa. Presentationen handlar inte om vad som träffade Pentagon utan hur datauppgifterna motsäger den officiella förklaringen. Quote: Att sedan myndigheterna släpper en video där Flight 77 inte träffar Pentagon visar enligt mig att de INTE försöker mörklägga något för annars skulle de ju ha släppt flygdata där Flight 77 träffar Pentagon. Man kan spekulera hur man vill. Fakta: ingenting har släppts till allmänheten som en gång för alla visar att flight77 brakade in i Pentagon. Missil, Learjet, kanske t.o.m en Boeing 757. Allt är möjligt men det finns inga bra underlag för att bekräfta att just flight77 var involverad.
Posted on: 2007/6/18 19:33
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Att inte släppa information är inte mörkläggning...
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja det har den. Den fanns innan dataanimeringen kom till. Quote:
Enligt denna om en helt annan flygkrasch så står det: The route of flight is derived from transponder information http://www.ntsb.gov/speeches/former/hall/jhc000208.htm Quote:
Ja men vart for Flight 77? Quote:
Även de som inte tror att de var Flight 77 har som du anger föreslagit helt olika saker istället som är hel olika inbördes. Detta är mindre trovärdigt då de är flera olika förslag än att Flight 77 inte skulle ha kraschat i Pentagon. Flight 77 som då är ett enda förslag och då mer trovärdigt. Med flera förslag är teorin osäkrare. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Exempel på zinks sannolikhetsresonemang: Eftersom de flesta inom media- och politikeretablissemanget inklusive den federalt tillsatta Warrenkommisionen ( Oberoende ????????? Bestående av idel 32:a & 33:e gradens frimurare!! ) anser med bestämdhet att Lee Harvey Oswald var den ensamme mördaren an JF Kennedy, så är detta det klart mest trovärdiga scenariot!!
Posted on: 2007/6/19 15:05
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Var på nätet kunde man hitta rådatan innan dataanimeringen gjordes ? Det ju självklart att rådatan funnits innan animeringen men den behöver inte ha funnits på nätet.
Ja, var tog flight77 vägen ? Jag kan bara säga - ny, denna gång oberoende utredning behövs om 9/11. Så enkelt är det. Vad gäller transpondern så visar artikeln du länkar till bara att man kunde avläsa såväl FDR som transponderinformationen. Dessa datauppgifter inhämtas var för sig, då transpondern ger information till trafikledningen som i sin tur spelar in dataflödet. Detta flöde är den så kallade radardatan som de i fallet flight 261 kunde avläsa innan FDR-datan tillhandahölls. En intressant parentes är att transpondern även är en viktig komponent för planets antikollisionssystem. Tala om att Hanjour gjorde en farlig resa tillbaka till Washington. Men min fråga kvarstår - vad menar du med att om transpondern stängs av så ger det missvisande data i FDR ?
Posted on: 2007/6/19 17:20
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det har INTE gått att identifiera den andra påstådda skytten. Det togs ett polaridfoto där skytten påstod stå men det foto hade för dålig upplösning så man såg ingen person på det. Det finns därför inga som helst bevis att den andre skytten fanns hur kulor än for. Att det finns konspirationsteorier som säger att det fanns en andra skytt är alla överens om men de har inte heller kunnat presentera några bevis på vem det var. Så nämn med 100 % säkerhet vad som kraschade i Pentagon. 100 % säkra teorier pekar ut en sak inte tre saker. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag vet inte om rådata har tagits bort när animationen kom men det var i en inskannad tabell där alla data fanns och var egentligen helt intetsägande då det var en tabell med en massa siffror. Det gick bara för vant flygfolk att kunna förstå vad alla siffror innebar. FDR är beroende av transpondrarna för att få hög upplösning. Stängd de av forsätter FDR att logga men med mycket lägre upplösning. Så har de i alla beskrivits för mig. Men det är väl bara att skicka frågan till någon som är pilot eller känner piloter och kolla om det är riktigt. För mig är denna fråga helt ointressant då jag anser att det var Flight 77 som kraschade i Pentagon. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
ser du nån som ser ut som TOR.....spring.....
Posted on: 2007/6/19 22:02
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag vet inte om rådata har tagits bort när animationen kom men det var i en inskannad tabell där alla data fanns och var egentligen helt intetsägande då det var en tabell med en massa siffror. Det gick bara för vant flygfolk att kunna förstå vad alla siffror innebar. Datan är väl lika relevant för det ? De som kunde arbeta med uppgifterna beskrev ju den kolumn som skapade problem för den officiella förklaringen. För mig var det då rakt inte några problem att hänga med. Helt otroligt hur detta plötsligt kan vara ointressant för dig när faktan läggs på bordet. Sådär resonerar du inte vad gäller WTC och annat. Jag ska återkomma vid tillfälle med svar om frånslagna transponders som stör en FDR. Med två flygledare i familjen ska jag nog kunna skaka fram ett och annat. Jag tycker dock ändå att du har en uppgift här att ta fram din referens till ditt påstående. Vem berättade för dig och vilken bakgrund har denna person ? Var kan jag hitta fakta om det ?
Posted on: 2007/6/20 12:42
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
" För mig är denna fråga helt ointressant då jag anser att det var Flight 77 som kraschade i Pentagon." Har du bevis ?
Posted on: 2007/6/20 13:23
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Istället för att diskutera vidare ta och fråga dina flygledare. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Så fort jag får möjlighet. Men det är fortfarande du som borde kunna ge en referens till det DU har fått höra. Om detta är som du säger så borde det finnas teknisk information att tillgå.
Någonting som bekräftar att: a) FDR påverkas av en avstängd transponder b) FDR är beroende av transpondern för korrekt data
Posted on: 2007/6/20 14:24
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Det finns massor av bevis, vittnen på plats, flygplansdelar i Pentagon samt DNA från passagerarna, vad mer för bevis vill du ha?
Posted on: 2007/6/24 17:40
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Varav en stor del av vittnena borde ha skymd sikt. Några säger att planet slog i marken och gled sista biten. Men en intressant sak är att minst fyra vittnen kan bekräfta att planet flög norr om Citgo-stationen och därför omöjligt kunde ha träffat lyktstolparna. En annan sak. Varför kände vissa vittnen av doften från kordit ? Att döma av en film som visar en efterexplosion så tycks det som om allt inte hände på en gång heller. Så, - Någon form av plan passerar norr om stationen vilket placerar färdvägen mot Pentagon vid sidan av lyktstolparna som "revs". FDR-datan visar på högre höjd än vad planet borde ha flugit för att träffa bottenvåningen. - Vittnen känner doften av sprängämnen. Ett fåtal flygplansdelar fotograferas men inga spår av säten, väskor, stabilisatorer, vingar. - Planet ska ha upplösts men ska fortfarande ha varit intakt nog för att fortsätta genom ytterligare FEM väggar. Utgångshålet har dessutom en perfekt form, och jag vill veta exakt VAD som tog sig ut där. - Varför ströks Norman Minetas vittnesmål från kommissionens rapport och vilka order var det som "fortfarande gällde" ?
Posted on: 2007/6/25 14:41
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Kan du länka till dessa vittnesmål som säger att planet slog i marken och gled in i Pentagon? Vissa hade bättre sikt vissa hade sämre sikt, det kan man läsa här http://www.geocities.com/someguyyoudontknow33/witnesses.htm de flesta vittnena bevittnade ett flygplan störta in i Pentagon, även här kan du läsa vad vissa vittnen såg http://killtown.911review.org/flight77/witnesses.html, fler har sett att planet tog den vägen som står i rapporten, kan de andra fyra ha sett fel? Quote:
Kan du länka till alla dessa vittnen? Som jag har läst det så var killen advokat som vittnade om att han kände kordit, förresten undra varför hade kände kordit, kordit som används i ammunition. Quote:
Ska finnas en viss felprocent när det gäller FDR-datan då ett flygplan normalt sätt ska flyga på den höjden i den hastigheten, får återkomma med källa. Quote:
Nu vet inte jag hur mycket du tycker ska vara kvar av ett flygplan som brakar in i Pentagon i X-antal km/h men delar av planet hittade man i Pentagon http://www.abovetopsecret.com/forum/thread79655/pg1 vad är då detta för delar som ligger utspridda utanför Pentagon och i Pentagon? Quote:
Det som tog sig ur det perfekta hålet var landningsstället som är den del av planet som tål mest stryk, som jag förstod det så hittade man även denna del av det plan som körde in i WTC, dock så låg denna del X-antal kvarter från WTC. Som jag även har föstått det så var bara yttre väggarna förstärkta, de inre väggarna var inte alls så tjocka som de yttre väggarna, det går att se på denna länken http://www.911myths.com/html/pentagon_rings_and_the_exit_ho.html titta på den sista bilden. Intressant att du säger att någon form av flygplan störtade in i Pentagon men anda stunden så säger du att det inte finns några spår av någon plan, hur ska du ha det? Quote:
Återkommer om detta
Posted on: 2007/6/26 0:52
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag kan gå in på allt det där men först och främst vill jag ha klart svar från Zink. Det här ska inte leda in på sidospår.
Var finns informationen om kopplingen transponder och upplösningen på FDR-datan ? Var på nätet fanns rådatan tillgänglig för allmänheten innan Douglas gick ut med sin information ? Men det här vill jag dock kommentera då du nog inte läste tillräckligt noga vad jag skrev. Quote: Intressant att du säger att någon form av flygplan störtade in i Pentagon men anda stunden så säger du att det inte finns några spår av någon plan, hur ska du ha det? I mitt inlägg står det: "Men en intressant sak är att minst fyra vittnen kan bekräfta att planet flög norr om Citgo-stationen och därför omöjligt kunde ha träffat lyktstolparna." ...varav tre av vittnena var på själva stationen. "Någon form av plan passerar norr om stationen vilket placerar färdvägen mot Pentagon vid sidan av lyktstolparna som "revs"." Inte i någon av dessa finner du att jag säger att ett plan brakat in i Pentagon. Nog för att jag är öppen för såväl detta som missil som planterade bomber eller rent av en kombination av två eller flera. Men mitt inlägg sade inget om detta. Jag återger bara vad vittnen på stationen har återgett inför ett kamerateam. Du kan ju ta en titt på The Pentacon och bedöma själv. Försök förstå att jag inte köper den ena teorin efter den andra lika lite som jag förkastar något. Jag intresserar mig för de frågor som är obesvarade och de vittnesmål och den information som motsäger den officiella förklaringen. Jag har inte tid eller lust med hårklyverier, men jag gör enskilda undantag om någon påstår saker de sedan inte vill stå för - se början av mitt inlägg.
Posted on: 2007/6/28 16:39
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Detta var mycket intressant information. Jag hade förkastat idén om att flight 77 inte träffade pentagon.
Frågan är bara, var planet tog vägen.? Enligt dokumentären "the pentacon" så sa ju vittnen att det såg ut som om planet steg alldeles innan "impact". Det skulle ju även förklara varför man rensade brottsplatsen från vrakdelar med hjälp av kontorspersonal. Men hur försvinner ett plan ur tomma intet? Märkligt. Nä det här får man nog fundera lite på.
Posted on: 2007/6/28 19:13
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Pentacon är en underlig film som samtidigt som den lanserar en helt absurd teori gör ett bra jobb med att motsäga alla andra konspirationsteorier om missiler, global hawks, etc. och göra klart att det var en american airlines boeing som kom flygande.
Posted on: 2007/6/28 19:16
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det kan även vara ganska absurt att motarbeta alla teorier och fakta på en hemsida under flera år... Utan att få ut någonting av det… Eller…….? Vad har det gett dig? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Zpz2:
Ja, självklart var det en Boeing som kom flygande. I alla fall på vänster sida om macken. Frågan är vad som kom lågt flygande o slog ner lyktstolparna på höger sidan... Mycket märkligt.
Posted on: 2007/6/28 19:37
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login