vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

PSYKIATRIN TAS PÅ BAR GÄRNING NU IGEN, MAN BRÄNNER SÖNDER HJÄRNAN SÅ MINNESFÖRLUSTER UPPSTÅR!

See User information
120 SVT Text Onsdag 18 nov 2009
INRIKES Publicerad 17 november

Brister i broschyr om elbehandling

Patienter som får elbehandling mot
depression riskerar bestående minnes-
skador.
Läkarna har fått kunskap om
detta men patienterna hålls ovetande,
avslöjar kvällens Uppdrag granskning.

Överläkaren och psykiatern Håkan
Odeberg
står bakom en broschyr som
under flera år använts för att infor-
mera om elbehandling, ECT.

I den version som är avsedd för läkare
framgår att forskningen visar att det
finns risk för bestående minnesskador.
I patienternas broschyr slås däremot
fast att det inte finns risk för
permanenta skador på minnet.

Kommentaren är som Dr Josef Mercola och Dr Russell Blaylock säger, det handlar inte om Sjukvård längre!

Att bli Deprimerad i ett samhälle där bankerna skapar Krediter ut tomma intet och sedan kräver Stat, Kommun, Landsting som Privatperson på Amortering och Ränta på dessa låsas krediter!
Vi ser allt mer synligt hur slaveri samhället byggs upp, samma som Naturfolken som krossades under 1700 - 1800 talet, samma händer nu Kärnfamiljerna krossas en efter en.

http://www.mercola.com/

http://www.russellblaylockmd.com/

Text Tv 21 aug, 06 sid 112. Elchock behandlingarna inom Psykiatrin ökar nu rekordartat! År 2000 var siffran 18 000, nu 2005 är siffran över 40 000 tusen människor! Samhället går bakåt mycket fort. Förgiftade, vaccinerings skadade, kemikalieskadade människor som är psykotiska har depressioner och humör svängningar "skall" inte behandlas med elchocker som förstör hjärnan! Anmäl din ansvarige psykiatriker till KMR för denna pseudo vetenskap och obarmhärtigt mänskligt övergrepp.

http://www.kmr.nu/22.htm

Köp boken Psychiatry The Ultimate Betrayal, Bruce Wiseman. http://www.google.se/search?hl=sv&q=P ... Google-s%C3%B6kning&meta= Samt boken Psychiatrists- The Men Behind HITLER, Dr Thomas Röder, Volker Kubillus &Anthony Burwell http://www.google.se/search?hl=sv&q=P ... rwell&btnG=S%C3%B6k&meta= helt otroliga böcker som formligen klär av hela psykiatrin som ska liknas vid ett globalt mänskligt övergrepp mot hela mänskligheten.

En annan super känndis inom El-Chock behandling var Psykiatrikern Dr Ewen Cameron i Mk-Ultra Project där deras ledande och den skicklige Psykiatrikern Dr Ewen Cameron från Skottland anställdes av CIA och chef på Allan Memorial Institute under åren 1943 - 1964.

Dr. Robert A Cleghorn berättar att Dr Ewen Cameron behandlingar gick över styr och på tok för för långt. "

Dr Ewen Camerons mind control experiment, bestod i först sömn cocktail så att de utvalda patienterna sov i 15 till 30 dagar.

En sömn terapi dygnet runt i ett sträck. Där de väcktes tre gånger om dygnet för intag av 100mg Thorazine, 100mg Nembutal, 100mg Seconal, 150mg Veronal och 10mg Phenergan.

Innan elchock behandlingen började fick patienterna en lokal bedövning med muskel avslappnande medel i spruta, för att stoppa eventuella konvulsioner, spasmer, därför att på många patienter gick armarna och benen av när strömmen slogs på.

Där sedan en läkare väckte patienten två eller tre gånger om dygnet för elchock behandling med 110 -150 volt där elektroder med saltlösning användes mot kroppen.

Där Dr Ewen Cameron använde även sinnes intryck isolering i upp till 35 dagar, där patienten placerades i en låda med täckta ögonen, och öron, eller utsatte patienterna för konstant ljud under 35 dagar.

När patienterna var behandlade hit var dessa vuxna människor tillbaka på ett barns nivå och helt apatiska och likgiltiga inför sin omvärld.

Dr Ewen Cameron började nu med omprogrammeringen = Den psykiska drivningen av hjärnan där inspelade meddelanden spelades upp för patienten tusentals gånger i timmen. Först i 10 dagar med "negativt meddelande" som var till för att stressa patienten, sedan spelades ett "positivt meddelande" i 10 dagar som var till för att uppmuntra patientens beteende i rätt riktning.

Där den psykiska drivningen höll på upp till 16 timmar per dygn. Tillsammans upprepades dessa negativa meddelanden och positiva meddelanden cirka 500.000 gånger.

Efter en sådan behandling fick de fram en mänsklig robot som skulle kunna göra vad som helst, exempel Mark David Chapman som mördade John Lennon, Mark David Chapman sa efteråt.

Quotes: Mark David Chapman "no emotion, no anger dead silence in the brain."

Under sitt liv blev Ernest Hemingway deprimerad och råddes av vänner att gå till Psykiatrin, det slutade olyckligt!

Quotes: Ernest Hemingway "Well, what is the sense of ruining my head and erasing my memory, which is my capital, and putting me out of business? It was a brilliant cure but we lost the patient...."

Några dar efter att han kom ut från institutionen tog Ernest Hemingway självmord.

Läs vad Psykiatrin gjorde med Billie Holiday, Brian Wilson, Bud Powell, Charlie Parker, Del Shannon, Don Simpson, Elliot Smith, Eric Douglas, Frances Farmer, Judy Garland, Kurt Cobain, Marilyn Monroe, Michael Hutchence, Peter Green, Phil Hartman
Robert Walker, Stevie Nicks, Vivien Leig.

http://204.13.211.146/index.cfm

Posted on: 2009/11/18 10:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: PSYKIATRIN TAS PÅ BAR GÄRNING NU IGEN, MAN BRÄNNER SÖNDER HJÄRNAN SÅ MINNESFÖRLUSTER UPPSTÅR!
Enligt en dokumentär om psykiatrin av scientologin jag såg för något år sedan att denna metod var en gammal tortyrmetod för att radera minnet och inplantera en ny person.

Då den är skapad av scientologer borde man ha ett kritiskt öga men en ögonöppnare är den i alla fall.

Dokumentärens namn:
Psychiatry An Industry Of Death

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: PSYKIATRIN TAS PÅ BAR GÄRNING NU IGEN, MAN BRÄNNER SÖNDER HJÄRNAN SÅ MINNESFÖRLUSTER UPPSTÅR!

See User information
Psykiatrin, socialstyrelsen och WHO kan dra ngt gammalt över sig!

Posted on: 2009/11/18 16:25
"Livet e bara en period man går igenom"

See User information
Quote:

eezy skrev:
Psykiatrin, socialstyrelsen och WHO kan dra ngt gammalt över sig!

Jo verkligen, smutsiga soppåsar!

Posted on: 2009/11/18 16:29

See User information
De har väl hittat nya lab råttor och just el chocker är något som tom Alan Watt har tagit upp

Posted on: 2009/11/18 17:30

See User information
SKANDAL SOCIALSTYRELSEN ! ! säger jag bara efter att ha sett del 1 av UG:s granskning ...

Posted on: 2009/11/18 20:54

See User information
Herregud.. Har en vän av äldre årgång som varit tvångsintagen, fastspänd och elchockad - som behandling för depression! Det finns inte ord för det hon beskriver (hon skriver sig ur sina förtvivlade minnen). Saken är den att jag trodde elchocker var nåt förlegat, borttaget..

Posted on: 2009/11/19 17:31
Rainbow Warrior

See User information
Kära Miri: Vi är tillbaka i medeltiden där man botade folk med kvicksilver och i modernare tid elchocker, nu väntar vi bara på att nån kan borra ett hål i våran skalle, så att nån kan ta ur sanningen...

Resized Image

Posted on: 2009/11/19 17:43

Anonym
Vilken jävla femåring som helst kan ju räkna ut att el bränner sönder synapser osv.

Vår kropp känner själv av såna saker. Vi reagerar KRAFTIGT negativt och retrierar vid minsta lilla stöt. Vår kropp VET att det är skadligt.

Samma sak med smak. En del föräldrar tvingar sina barn att äta upp maten trots att de säger det är äckligt. Vill barn inte ha någonting på tallriken så behöver inte deras kroppar detta. Däremot kan man begära av sina barn att de smakar först innan de säger det är äckligt.

See User information
Quote:

greensparrow skrev:
Kära Miri: Vi är tillbaka i medeltiden där man botade folk med kvicksilver och i modernare tid elchocker, nu väntar vi bara på att nån kan borra ett hål i våran skalle, så att nån kan ta ur sanningen...

Det är åtminstone moderniserat via psykofarmaka. ..och en svampig hjärna är i stort likvärdigt med ett schweizerostkranium.

Posted on: 2009/11/19 22:03

See User information
Irriterad som tusan efter att ha blivit erbjuden ECT och såklart nekat till det på sättet läkare och sjuksystrar verkligen försöker övertala en trots att jag minst 3 ggr sagt att jag absolut inte är intresserad och inte vill prata om det ens.
Chockad över sättet dom försöker sälja in behandlingen med att hävda att det absolut inte finns några risker alls eller den enda risken som finns är att man blir smartare!
Eftersom jag inte har några egentliga fakta i ämnet ville jag bara därifrån men mumlade nåt om uppdrag granskning och då blev jag dumförklarad på riktigt av sjuksystern. Läkaren hävdade att det inte finns ett enda fall där någon tagit skada av behandlingen och om nån säger nåt annat så ljuger dom.

Det här var i förra veckan och jag har fortfarande en obehaglig känsla i kroppen sen det mötet.
Det hela började med att jag ville bli av med dom "antidepressiva" mediciner jag redan har då jag testat dom flesta olika sorterna i 6-7 år utan några (positiva) resultat. Är rätt säker på att skiten håller mig kvar på den här nivån och förstör chanserna att återfå energi. Som det är nu orkar jag bara jobba 75% men skulle jag sluta med medicinen finns dom dolda hoten att jag blir utan sjukpeng för resterande 25% och i ett hus med begränsad inkomst skulle det bli svårt ekonomiskt..

Tänker inte be om råd hur jag bör göra för då kommer nån läsa den här tråden och skrika ut att vaken.se uppmanar folk att sluta ta sina mediciner osv, ja ni förstår själva. Men är rätt säker på att fler än jag varit i den här sitsen och undrar hur ni själva hanterade saken?

Posted on: 2010/9/16 15:50

See User information
Minnesskador blir det också utav trauma, Hippocampus i hjärnan, ser ut som 2 liggande sjöhästar är del av minnesfunktionen, den behövs för att man skall kunna skapa minnen, bla annat. Den tar stryk av psykiskt trauma och främst PTSD. Kopplingen mellan höger och vänster hjärnahalva får också stryk, fysiskt! Utöver det så riskerar man också skador på framloben etc...

Hiippocampus togs bort på en man på grund av något annat problem, han kunde därefter inte lära sig något nytt, men allt gammalt fanns kvar. Det är också ett orienteringsverktyg samt har funktion i samband med känslor.

Instrumentet/templet/kroppen är lite mer känslig än man kan tro!

Chockera hjärnan med ström låter som en dum ide...

Info om Hippocampus:
1: http://cns.sahlgrenska.gu.se/goude/nsd/structure_274
2: http://biology.about.com/library/organs/brain/blhippocam.htm
3: http://sv.wikipedia.org/wiki/Hippocampus (swe)
4: http://en.wikipedia.org/wiki/Hippocampus (eng)

Gollodialt guld verkar ha en väldigt stark helande effekt på hippocampus.

Posted on: 2010/9/16 16:01

Edited by iwarrior on 2010/9/16 16:19:23
Edited by iwarrior on 2010/9/16 16:21:36
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Är testad om jag var elöverkänslig, vilket konfirmerades via blodprov?! Roligt faktum är att privatläkarn jag var hos hade haft besök från Socialstyrelsen en vecka innan som förbjöd honom att skriva ut intyg om elöverkänslighet.
Elchocker låter inte vidare sunt. Hellre dyr psykofarmaka som jag går på nu, bl.a. mot det elektromagnetiska samhälle vi lever i. Tur att det finns sprit så man kan rensa systemet från udda kemikalier ibland.

Posted on: 2010/9/16 19:44

See User information
Frågan är om inte psykiatrins läkare själva skulle behöva vara patienter?

Posted on: 2010/9/16 23:13
Resized Image

See User information
Psykiatrin har alltid varit fundamental i alla diktaturer. Många var de psykiatriker i Sverige under kriget som hoppades på att landet skulle inlemmas i tredje riket. I Sovjet, när som regimen skulle förefalla vara lite "mänskligare" sändes ofta dissidenter till psyk istället för Gulag (under Chrustjov bl a)

Om det finns en psykiskt sjuk person i en grupp, t ex i en familj, säg att personen har Schizofreni, så är det en indikation på att de andra, som inte har sjukdomen ifråga, i själva verket är ännu sjukare!!!
Lever s k "vanliga" svenssonliv, tror på likformning och förborgerligande och detta räntebaserade slavsamhället och höjer det över allt annat....

Varför den psykiskt sjuke reagerar som den gör beror oftast på brist på kunskap och insikt, ty känslan finns och många av dessa har oftast
"övermänskliga" förmågor att se saker...

I sig självt är alla sjukdomar för övrigt näringsbrist, schizofreni är inte konstigare än cancer. Botas med rätt näringsintag som främsta åtgärd.
Först bör man dock ta ut den sjuke ur sin livsmiljö, bort från de andra alltså.... inte konstigare än en elöverkänslig som inte ska exponeras för fält och strålning...

Psykiatrin är en pseudovetenskap. Vad kallas den som säger sig kunna bota en sjukdom men som aldrig har kunnat göra det?????

Posted on: 2010/9/17 5:46

See User information
Tips! Sänd infopaket till Sveriges psyksjuka med tips också om alternativa behandlingsformer. Då kanske det skulle börja hända saker...

Psykiatrin kan inte utöva sin tortyr om de inte har klienter....

Posted on: 2010/9/17 5:48

See User information
Önskar faktiskt i julklapp att min före detta läkare kommer att äta samma mängd piller som han skrivit ut till mig... Ät din egen skit med andra ord, just d.
Men åter till nuet och den positiva känslan att det är fredag, SKÅL Balder!

Posted on: 2010/9/17 15:15

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper