vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Lösningar som räddar jorden

See User information
Detta är fakta och har bevisats för de som undersökt:

* Bilar kan gå på vanligt vatten även havsvatten.
* Det finns nanoteknlogi för att rena vatten som är nedsmutsat.
* Det finns bevis som går att upprepa som visar att livet efter döden finns (man dör alltså inte, bara för de som är i vår existens).
* Pengar skapas till fördel för ett fåtal sett till jordens invånare.
* Det finns magnetmotorer och apparater som utnyttjar kraften inom elektromagnetism/radiovågor.
* Det finns bevis för så mycket inte ännu massmedial vetenskap och det behövs, speciellt när man ser på ovan fakta jag nämnt. Utan den vetenskapen går det inte att förstå hur en magnetmotor kan ge ut mer energi än vad som tillförs.

Jag ser en massa tjöt om allt det andliga, men jag är andlig i denna verkligheten och anser att faktan jag nämnt bör vara något vi ser till att andra får reda på. Det är inte lika svårt att diskutera som t.ex. 9/11. För människor lever i rädsla och faktan ovan är sådan fakta som tar bort rädslan, och ger hopp om en bättre värld.

Tänk lösningarna:

* Bilarna förorenar inte längre.
* Vattenverk som renar vatten i fattiga länder kan byggas.
* Man behöver inte vara rädd för att dö - tvärtom bör man förbereda sig samt förstå vad som händer och vad man är (eftersom man överlever en fysisk död). Här säger många att dagens massmediala vetenskap säger att hjärnan är sinnet. Men i själva fallet så är sinnet hjärnan och därmed har sinnet sin egna existens. Du är sinnet, som använder en fysisk hjärna i en fysisk verklighet.
* Över 90% av alla pengar skapas till vad banker bestämmer genom utlåning och ränta. Vilket skapar en återbetalningsskyldighet som i de flesta fall även innebär att låntagaren pantsätter något. Istället kan vi skapa betydligt mycket mer gemensamma pengar som gynnar alla. Först då kan vi utveckla det som är fakta på stor skala, samt sprida det otroligt snabbt runtom i världen. Dagens ekonomiska system är väldigt anti till ovan faktapunkter så när vi ändrar det kommer utvecklingen av allt som är bra för människa och miljö att gå snabbt.Samtidigt kommer avvecklingen av allt som förstör gå väldigt snabbt.
* Steorn och The Orion Project utvecklar denna sortens energi. Detta måste dock ut i massmedia och många fler måste arbeta med det.
* Detta är också en sorts fakta då det går att vetenskapligt förklara ovan nämnda faktapunkter. Vi hade Newtons lagar som fakta men Einstein förändrade dem och kvantfysiken förändrade Einsteins, men vi tog alla teorier (som bevisades gång på gång), alla hade rätt och alla kunde vara förutsägbara. Idag är vi stagnerat. Det är upp till oss att ta oss vidare i nästa steg med hur vi gör vetenskapliga undersökningar. Allt var ifrån början filosofi som är förknippat med att man söker svar eller lösningar på problem (man funderar t.ex. på livets frågor) och idag står vetenskapen som kommit ur filosofin still. Men allt mer kunskap kommer ut om nästa paradigmskifte - och det är ett stort paradigmskifte... :)

Svara inte nu och säg att det är bull utan att själv varit och träffat en av de personerna som påstår sig kunna visa dig sanningen. Ni som håller med mig, vad gör nu för att få ut denna faktan?

- seilon

Posted on: 2010/5/5 19:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Lösningar som räddar jorden

See User information
så vilken av de stora frågorna i livet menar du är löst bara för att bilen går som den ska utan att förorena? jag tror vaken och sanningsrörelsen i övrigt behöver lite utav en väckning avseende vad för typ av information som faktiskt friar oss.. vissa är tyvärr egoistiska i sitt "sanningssökande" och vägrar inse att man kan vara minst lika fångad även om man lever i en till synes fri värld..

det är ju de osynliga begränsningarna som torde vara de mest intressanta... visst seilon efter din lösning så kanske jag kan ta bilen in till stan oftare.. men var gör du av de viktigare frågeställningarna så som meningen med livet, om vi har en själ osv och varför vi ens existerar?

för flera år sedan var vaken på ett intressant spår, men nu för tiden är det mest småskaliga frågor som regerar.. var det ett medvetet val av vakens administration? dvs att bli mer mainstream och snacka förnybar energi istället för att fråga varför det ens existerar energi? vad är meningen om alla ändå bara är intresserade av att förbättra sina egna liv.. tror tyvärr jordens invånare kommer fet tvåa i resten av rymdens ögon..

Posted on: 2010/5/5 19:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

girl_boy skrev:
så vilken av de stora frågorna i livet menar du är löst bara för att bilen går som den ska utan att förorena? jag tror vaken och sanningsrörelsen i övrigt behöver lite utav en väckning avseende vad för typ av information som faktiskt friar oss.. vissa är tyvärr egoistiska i sitt "sanningssökande" och vägrar inse att man kan vara minst lika fångad även om man lever i en till synes fri värld..

det är ju de osynliga begränsningarna som torde vara de mest intressanta... visst seilon efter din lösning så kanske jag kan ta bilen in till stan oftare.. men var gör du av de viktigare frågeställningarna så som meningen med livet, om vi har en själ osv och varför vi ens existerar?

för flera år sedan var vaken på ett intressant spår, men nu för tiden är det mest småskaliga frågor som regerar.. var det ett medvetet val av vakens administration? dvs att bli mer mainstream och snacka förnybar energi istället för att fråga varför det ens existerar energi? vad är meningen om alla ändå bara är intresserade av att förbättra sina egna liv.. tror tyvärr jordens invånare kommer fet tvåa i resten av rymdens ögon..

Bjud gärna på några lösningar och idéer?
Samtala å se var de leder.

Vad är meningen med livet och varför vi existerar här, är intressanta frågor. Vi behöver inte fokusera på administrationen här på vaken, vi kan lämna det bakom oss och fokusera på större och viktigare frågor i sammanhanget, ang existens och mening, Vad tror du?

See User information
Jag förstår vad ni menar. Därför hade jag med tråden om livet efter döden. Undersök det, prata i de andra trådarna här om diverse frågor som tagits upp om livet.

Jag är agerande. Jag gör saker. Stillhet tråkar ut mig (men stillhet är skönt emellanåt). Så jag tror det jag tror men jag fokuserar på faktan och livet just nu i denna millisekund av en sekund även kallat nuet.

Det är vad denna tråden är tillänglad till.

Meningen med livet? Eftersom döden efter livet finns och jag upplevt att vi är eviga från och med när vi föds på jorden och tiden går att färdas i, så måste det vara att bara njuta så mycket som möjligt just nu. De som forskar om livet efter döden säger att det är viktigt att ha ett öppet sinne, annars kan man 'sova' tills man blir väckt.

Vi har skapat vissa regler för att leva som vi gör nu. Jag ser att vi är otroligt vilseledda och för att komma tillrätta måste vi ledas tillbaks, antingen av oss själva, av andra eller med lite av båda. Att skapa det jag tog upp i första inlägget så tar vi bort makten ifrån de som vilseleder oss. De som ofta kallas "Illuminati" eller "NWO" osv.

Det frågor jag tog upp anser jag är småskaliga öppningar till de allra största frågorna, t.ex. vad meningen med livet är.

Jag är född, det är fakta. Den borde läggas till i de faktapunkter jag tog upp. Men jag kommer inte ihåg min födsel och det jag minns är mina minnen och jag blivit vad min omgivning gjorde mig till. Självklart har jag haft fri vilja att välja vad jag ska tro osv.

Vi är organiska och när det visar sig att vi är ett medvetande som är en människa och inte en människa som är ett medvetande, fast det är vad vi föddes som, så kan vi förstå en större bild. Det är ganska tungt att förstå det och uppleva det (vilket jag gjort och gör). Vi är spirituella och fysiska samt har ett stort inflytande men inte för stort, jag menar, kan du flytta saker med tanken? Det är möjligt enligt empirisk och även teoretisk vetenskap.

Mycket science fiction blir science fakta, det är fakta. :)

- seilon

Posted on: 2010/5/5 20:49

Anonym
Quote:

seilon skrev:

* Det finns bevis som går att upprepa som visar att livet efter döden finns (man dör alltså inte, bara för de som är i vår existens).
* Det finns magnetmotorer och apparater som utnyttjar kraften inom elektromagnetism/radiovågor.
* Det finns bevis för så mycket inte ännu massmedial vetenskap och det behövs, speciellt när man ser på ovan fakta jag nämnt. Utan den vetenskapen går det inte att förstå hur en magnetmotor kan ge ut mer energi än vad som tillförs.

- seilon

Hej!

"gå på vatten" - är en sanning med en stor dos modifikation. Det finns ingen motor man kan fylla med vatten och sedan få att "gå". Många motorer använder vatten som medium av olika slag eller delar det genom elektrolys. Men i samtliga dessa fall är energiskällan en annan. Vattenmotorn är en seglivad skröna som dyker upp och "bevisas" titt som tätt. Många har tjänat stora pengar på att sälja värdelösa patent på vattenmotorer. - Eller du kanske menar en motor som bara släpper ut vatten?

Om en magnetmotor som gav mer energi än vad som tillförs existerade skulle världens energiproblem för alltid vara lösta. Evighetsmaskiner har i alla tider påståtts ha uppfunnits men är definitionsmässigt fysiskt omöjliga.

Att det finns sätt att rena vatten och att detta bör göras håller jag dock med om. Och påståendet om att livet efter döden är bevisat undviker jag att bemöta då den diskussionen leder in på ett filosofiskt sidospår.

Edited by gaston on 2010/5/6 10:05:18
Edited by gaston on 2010/5/6 10:05:45

See User information
Quote:

Eriksson skrev:
Quote:

seilon skrev:

- seilon

Hej!

"gå på vatten" - är en sanning med en stor dos modifikation. Det finns ingen motor man kan fylla med vatten och sedan få att "gå". Många motorer använder vatten som medium av olika slag eller delar det genom elektrolys. Men i samtliga dessa fall är energiskällan en annan. Vattenmotorn är en seglivad skröna som dyker upp och "bevisas" titt som tätt. Många har tjänat stora pengar på att sälja värdelösa patent på vattenmotorer. - Eller du kanske menar en motor som bara släpper ut vatten?

Om en magnetmotor som gav mer energi än vad som tillförs existerade skulle världens energiproblem för alltid vara lösta. Evighetsmaskiner har i alla tider påståtts ha uppfunnits men är definitionsmässigt fysiskt omöjliga.

Att det finns sätt att rena vatten och att detta bör göras håller jag dock med om. Och påståendet om att livet efter döden är bevisat undviker jag att bemöta då den diskussionen leder in på ett filosofiskt sidospår.

"" Många har tjänat stora pengar på att sälja värdelösa patent på vattenmotorer"" ???

Hur kan något som INTE fungerar passera patentverkets ingenjörer vid bedömningen av en innovation....???

Posted on: 2010/5/6 10:06
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

gaston skrev:

"" Många har tjänat stora pengar på att sälja värdelösa patent på vattenmotorer"" ???

Hur kan något som INTE fungerar passera patentverkets ingenjörer vid bedömningen av en innovation....???

Du som tillbringar så mycket tid i Amerikanska patentverkets register borde väl veta att det finns otaliga patent på saker som aldrig existerat, aldrig fungerat eller aldrig använts.

See User information
Quote:

Eriksson skrev:

Såvida inte definitionerna (som baseras på tolkningar och observationer) är felaktiga. Experiment feltolkas på löpande. Vi ska inte vara så högfärdiga och tro att vi lärt oss allt... då lär vi oss inget nytt. (Lika illa som en religiös sekt som påstår att gud vill det ena eller det andra. De kan inte lära om, inte ens när de får starka motbevis...)

Ett vanligt missförstånd:

Evighetsmaskiner är inte samma sak som fri energi-maskiner.

En fri energi-maskin kan kontinuerligt utnyttja ett naturligt energiflöde i naturen och transformera det till nyttigt arbete för oss. En fri energi-maskin är inte en maskin som skapar energi från intet... energi tappas från något i varenda fri energimaskin jag hittar på nätet... men detta är en tolkningsfråga som jag förstår om du vill sätta dig mot.

Men jag har aldrig sett en fri energimaskin som är ett 100% slutet system med enbart en utsignal av energi.

Posted on: 2010/5/6 18:36

See User information
Jag citerar mig själv:

"Svara inte nu och säg att det är bull utan att själv varit och träffat en av de personerna som påstår sig kunna visa dig sanningen. Ni som håller med mig, vad gör nu för att få ut denna faktan?"

Vilket har skett... Ni som tror att sådant jag nämnt inte finns, ni är på vaken.se och ni är på forumet och om ni inte känner till NWO och Illuminati, då undrar jag vad ni lärt er och varför ni är här.

Självklart hade världens problem varit löst med de energikällor jag beskriver, men NWO och Illuminati vill inte lösa våra problem. Desto fler konflikter och problem desto mer energi till dem.

Do your homework.
- seilon

Posted on: 2010/5/6 18:51

Anonym
Quote:

pingubenji skrev:

Såvida inte definitionerna (som baseras på tolkningar och observationer) är felaktiga. Experiment feltolkas på löpande. Vi ska inte vara så högfärdiga och tro att vi lärt oss allt... då lär vi oss inget nytt. (Lika illa som en religiös sekt som påstår att gud vill det ena eller det andra. De kan inte lära om, inte ens när de får starka motbevis...)

Ett vanligt missförstånd:

Evighetsmaskiner är inte samma sak som fri energi-maskiner.

En fri energi-maskin kan kontinuerligt utnyttja ett naturligt energiflöde i naturen och transformera det till nyttigt arbete för oss. En fri energi-maskin är inte en maskin som skapar energi från intet... energi tappas från något i varenda fri energimaskin jag hittar på nätet... men detta är en tolkningsfråga som jag förstår om du vill sätta dig mot.

Men jag har aldrig sett en fri energimaskin som är ett 100% slutet system med enbart en utsignal av energi.

Ja. Det som åsyftades var just det att det inte i ett slutet system är omöjligt att obegränsat tappa källan på energi. Vilket är en förutsättning för både fri-energi "maskiner" och evighetsmaskiner.

Anonym
Quote:

seilon skrev:
Jag citerar mig själv:

"Svara inte nu och säg att det är bull utan att själv varit och träffat en av de personerna som påstår sig kunna visa dig sanningen. Ni som håller med mig, vad gör nu för att få ut denna faktan?"

Vilket har skett... Ni som tror att sådant jag nämnt inte finns, ni är på vaken.se och ni är på forumet och om ni inte känner till NWO och Illuminati, då undrar jag vad ni lärt er och varför ni är här.

Självklart hade världens problem varit löst med de energikällor jag beskriver, men NWO och Illuminati vill inte lösa våra problem. Desto fler konflikter och problem desto mer energi till dem.

Do your homework.
- seilon

Jag anser mig på alla sätt har rätt att påpeka uppenbara fel i det andra skriver. Särskilt i de fall där det som framförs i inlägget bygger på det felaktiga antagandet.

Att bygga ett resonemang på ett uppenbart felaktigt påstående och sedan försöka avfärda de som vill påpeka detta anser jag för övrigt vara väldigt avslöjande.

Lika självklart som de lösningar du beskriver hade löst världen energiproblem, lika självklart är det att ingen kan kontrollera en hel värld av fysiker och få de att hålla tyst om lösningens existens.

See User information
Eriksson, det finns fysiker som pratar om det, gå djupare in i information på www.Steorn.com

Kolla upp www.theorionproject.org.

Många fysiker är dock utbildade utan att veta om etern och medvetande energin som finns. De har inte med dessa i sina teorier och hypoteser. Medvetande kanske är irrelevant kring "fri energi" teknologi, men etern (som också kan kallas vakuum energi, torsion fields, Dark Energy) spelar stor roll. Det är en energikälla som vetenskapen i slutet av 1800-talet genom ett experiment visade inte fanns enligt dagens moderna vetenskap. Men experimentet var inte fulländat.

Självklart löser de världens problem, men massmedia är tyst om detta eftersom massan inte tror sådana energikällor finns och det finns lite pengar till att utveckla dessa. Istället fokuseras pengar på teknlogier som man kan sälja och tjäna pengar på hela tiden (det handlar om ekonomisk avkastning vilket skapar ekonomiskt slaveri). Skulle alla ha en fri energi apparat i sin bil och i sitt hus skulle ingen kunna ta betalt för den energi du utnyttjar. Något som gjorde så Nikola Teslas (fadern till växelström) finansiering stoppades när han experimenterade med fria energikällor som kunde ge ren, gratis och fri energi till alla jordens invånare. Samt överföra elektricitet utan ledningar.

De som styr jorden är inte dumma, de sätter stopp för sådant som på sikt kan skada deras intressen. Därför har vi problem idag, speciellt med oljan som källa till energi.

mvh
- seilon

Posted on: 2010/5/8 18:28

See User information
Har inte läst hela tråden nu, men det STORA problemet är väl att om man börjar använda den tekniken som finns så kommer det med dagens konsumtions samhälle leda till en GIGANTISK ökning av välståndet i samtliga länder på planeten när en majoritet av alla 3 miljarder plötsligt börjar kunna leva under dom förhållanden vi har här i väst, och där med en änu större befolknings ökning än vi redan har och lika mycket större slöseri med resurser.

Tänk tex om alla fattiga i Indien helt plötsligt kan få en bil eftersom energi nu är helt gratis, och därtill ska alla ha ett större hus och garage till denna eftersom plåtlådan dom nu bor i inte längre räcker.

Vi börjar redan nu få brist på basmetaller, hur stor kommer inte bristen bli då?! Priserna på varor kommer mångdubblas mot vad vi har idag vilket kommer göra det omöjligt att behålla den standard folk förväntar sig kommer finnas när vi har denna teknik.

För att det ska funka måste vi ändå vår globala mentalitet till men mycket mer långsiktig än vi har idag, en metalitet och planering som måste sträva efter en hållbar utveckling många hundra år fram i tiden ist för fram till nästa kvartal som vi har nu.

Detta skulle leda till att världen som den ser ut idag måste göras om TOTALT.

Dom ända grupper jag kan komma på där förändringarna inte kommer bli så stora är hos naturfolk och starkt religiösa grupper som redan idag lever under starkt konservativa lagar där utveckling och att man frångår det som alltid varit är av ondska.

Kort sagt, allt som på något sätt ökar varje år utan att med jämna mellanrum minska så den långsiktiga kurvan hålls på en ökning av 0%, är ohållbart. Då kvittar det hur mycket energi och rent vatten vi har, planeten kommer en dag bli för liten för oss och då tvingas vi hitta en ny planet och när den är full en till osv osv osv..

Surt men sant. Men det är simpel matte.

Edit:

Kan bara komma på en sorts tillväxt som är oändlig, och det är den andliga. All materiel tillväxt är långsiktigt omöjlig eftersom det kräver att något förstörs för att något annat ska skapas. Detta får man lära sig redan i grundskolan och än den stora anlednigen till att så få vill tro på att fri energi finns eftersom energi inte kan skapas ur tomma intet, bara ändra form, men det är på detta sätt fri energi funkar, man tar tillvara på eller tar del av energi som hela tiden finns runt oss.

Posted on: 2010/5/14 11:05

Edited by Mini on 2010/5/14 11:39:10
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Jag tror Mini är med i Illuminati HEHEHE.

Varför KRÄVER vi LÖSNINGAR?
Begäret efter komfort, fasthållande och icke befriande utan leder en ända ner i spiralen. Som Alan Watt sa:

Om man hade en maskin som skapade alla dina drömmar om du tryckte på en knapp. Skulle du ibörjan vara lycklig, du skulle trycka och trycka, leva och drömma men vad gör du när du inga drömmar, idéer eller LÖSNINGAR har kvar, vad gör du då?

Posted on: 2010/5/14 12:07

See User information
haha Jo man vet aldrig ;)

Kanske är det jag som sitter längst upp i toppen av pyramiden och tittar ut över allt och alla genom tonade rutor..

Eller så sitter jag på ett berg, mycket högre än pyramiden, och bara väntar på att alla ska sluta försöka klättra uppför dess polerade sidor, hala som glas, och ist vända sig och gå uppför stigen till toppen av berget och göra mig sällskap :)

För sen kan vi sitta där uppe och dela våra djupaste och våra ytligaste tankar om livet, alltet och inget, medan vi ser ut över skådespelet och alla dom tusentals dalar och toppar man kan se från toppen av berget, och funderar på vad som kan finnas bortom horisonten och under alla moln..

Resized Image

http://www.youtube.com/watch?v=g7cylfQtkDg

Posted on: 2010/5/14 13:17
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Ni kan prata med alltet nu, inom er, ni måste bara avlära er massa felprogrammeringarnar sedan vår födsel.

Posted on: 2010/5/14 17:23

See User information
Självklart, det svåra är bara att få alla andra 3 miljarder människor att också göra det..

Posted on: 2010/5/15 13:10

See User information
Magnetic Generator To Power Your Home

http://www.youtube.com/watch?v=Wk4m1MLZudE

Posted on: 2010/6/25 9:38

See User information
Vi borde träffas någon gång Seilon. Nästa gång det blir vakenträff här hos mig kan du hänga på kanske? Vi hade kul senast, nio personer var vi varav en av grundarna.

Posted on: 2010/6/29 6:51

See User information
Ja, det gäller andra förutom Seilon också, givetvis...

Posted on: 2010/6/29 6:52

See User information
Ha ha, Eriksson, du är för jädra rolig.

Posted on: 2010/6/29 6:53

Anonym
Quote:

Mini skrev:
Självklart, det svåra är bara att få alla andra 3 miljarder människor att också göra det..

Wake up. Vi är närmare sju miljarder människor på den här planeten :)

Quote:

Network skrev:
Ja, det gäller andra förutom Seilon också, givetvis...
Tom mig trots dina utspel i det privata forumet?

(Japp... jag är gamla computerror)

See User information
Räkna själv...

The Calculation:
Total World Population 6,602,224,175
First: divide everyone on earth into family groups of five. 1,320,444,835 family groups
Second: families get a U.S. average sized residential lot. 100x58 ft (5,805 sq.ft.)
The earth's land mass = 29% of the planets surface.... Visa mer
(the other 71% is water) 57,268,900 square miles of land
The U.S. State of Texas is 0.47% of the world's land mass.
(not even a half of one percent) 268,601 square miles
Let's convert this to acres.
(1 sq. mi. = 640 acres) 171,904,640 acres
Now divide it into 1/8 acre lots.
(the 100x58 ft lots) 1,375237,120 (1/8 acre lots)
So how many family groups do we have on earth? 1,320,444,835 family groups
Now subtract the number of family groups from the number of lots. -
That leaves us quite a few extra 100x58 foot lots 54,792,285 extra lots.
Lets use those extra lots for streets and sidewalks!
Conclusion: Every man, woman, and child on earth could live in one city the size of Texas . . . and not be too crowded!

Posted on: 2010/6/29 9:54

Anonym
Master/Computererror.

Quote:
Tom mig trots dina utspel i det privata forumet? (Japp... jag är gamla computerror)

Håll dig till topic! Du håller med sociala games, lekar, trams och snick-snack. Det kan du göra på din blogg eller på andra sidor.
Dessa sociala lekar du engagerar dig i är orelevanta för vaken.se och dess besökare.

Vi har bett dig skärpa dig i flera års tid men du lyckas aldrig, utan återvänder ändå i samma beteendemönster. Detta är första och sista varningen.

Vill du diskutera kan du göra det IRL vi nästa manifestation.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper